توسعه فردی

چگونه بهتر لباس بپوشیم؟ استایل و ترکیب رنگ مناسب برای مردان کدام است؟

همیشه می توان با انتخاب گزینه ی بهتر، بهتر بود و بهتر دیده شدن را انتخاب کرد. در حقیقت خوب لباس پوشیدن یا بهتر لباس پوشیدن یک مهارت خواهد بود، پس می توانیم مانند هر چیز دیگر آن را یاد بگیریم و در خود تقویت کنیم. لباس و پوشش مناسب مردان می تواند آن ها را جذاب تر جلوه دهد.
تغییرات همیشه برای ما سخت و ناخوشایند خواهد بود، زیرا با وجود این واقعیت راحت تر می توانیم درک کنیم که یک شخص در حال پیشرفت و سخت کوشی است، البته گفته می شود ظاهر انسان ترکیبی از پنج نفری است که در اطراف او هستند، پس کسانی را که به عنوان اطرافیان خود انتخاب می کنیم می توانند مهم ترین تاثیر را بر عملکرد، رفتار و ذهنیت ما بگذارند.
شخصی به نام پیتر یک طراح لباس است که قبل از ورود به دانشگاه هیچ گونه توجه ای به طرز لباس پوشیدن خود نداشت، زیرا او منبع خوبی برای کسب اطلاع از این موضوع نداشت و برای شناخت از سبک عالی لباس پوشیدن باید بسیاری از آزمون و خطا ها را پشت سر می گذاشت.
یک طراح لباس برای دیگران لباس انتخاب نمی کند، بلکه این خود ما هستیم که موقعیت تمرین و پرورش مهارت خوب لباس پوشیدن را در تک تک روز های زندگی خود تکرار می کنیم.
پوشیدن لباس مناسب تاثیر عظیمی در تصور و درک کلی اطرافیان از ما دارد، زیرا نحوه لباس پوشیدن تا حد زیادی بر روی جذابیت ما اثر گذار خواهد بود.

استایل مناسب و ترکیب رنگ فوق العاده برای مردان

 

هنگامی که صحبت بر سر سبک لباس پوشیدن و استایل مناسب باشد مهم ترین چیزی که به چشم می آید تناسب اندام است، به گونه ای که پیتر در این باره می گوید” پوشیدن لباسی که مناسب شما باشد 90% مشکلات استایل شما را حل می کند.”

لباسی که متناسب نباشد، تناسب اندام را بر هم خواهد زد. به عنوان مثال پوشیدن لباس های گشاد به دلیل داشتن پارچه اضافه نه تنها ما را فردی شلخته نشان می دهد، بلکه با پوشیدن آن ها چاق تر و کوتاه تر از جسم واقعی خود جلوه خواهیم کرد.
پوشیدن لباس متناسب به این معنا نیست که حتما باید کت و شلوار بپوشیم، بلکه پوشیدن لباس متناسب با شخصیت ما می تواند ما را به تناسب برساند.
ترکیب مناسب رنگ ها همیشه در تناسب و استایل بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد. انتخاب یک ترکیب مناسب و درست از  رنگ ها، طرح ها و نقش ها به شدت در استایل ما مردان تاثیر گذار خواهد بود، به گونه ای که ترکیب بعضی رنگ ها در کنار هم طیف رنگی فوق العاده ای را ایجاد می نماید که بسیار جذاب و خیره کننده و چشم نواز خواهد بود.

در ادامه ترکیب چند رنگ  فوق العاده برای استایل و ترکیب رنگ مردان ذکر خواهیم کرد.

ایده آل ترین رنگ ها برای ست شدن با لباس های جگری یا زرشکی

 

رنگ هایی که تم جگری یا زرشکی دارند بسیار می توانند یک استایل جذاب و شیک را برای آقایان بسازند، اما نکته این جا است که ست کردن این رنگ با سایر رنگ ها اندکی دشوار و چالش برانگیز می باشد، زیرا این رنگ ها برای استفاده نسبت به سایر رنگ ها دارای محدودیت بیشتری می باشند، اما فوق العاده ترین رنگ برای ست کردن با این رنگ چیست؟
رنگ های خنثی مانند؛ سفید، مشکی، خاکستری و سرمه ای از جمله رنگ هایی هستند که با رنگ زرشکی یا جگری به شدت هارمونی چشم نوازی را ایجاد می کنند و جذاب می باشند و با استفاده  و ترکیب این رنگ ها در کنار هم می توانیم استایل جذابی را برای خود بسازیم.

ایده آل ترین رنگ ها برای ست شدن لباس مردان با رنگ سبز 

لباس های با رنگ سبز، به طور شگفت انگیزی تنوع پذیری بالایی دارند، اما انتخاب مناسب تر برای رنگ های سبز، سایه رنگ هایی با تم زرد یا طلایی، زیتونی و خاکی هستند. ترکیب این رنگ ها فوق العاده و بی نظیر و بی نقص خواهند بود.
انتخاب این رنگ ها در کنار رنگ سبز جلوه ی لباس ما را بیشتر خواهند کرد، پس می توانند بهترین گزینه برای ست کردن با لباس های سبز رنگ ما باشند.
اما در کنار این رنگ ها، رنگ هایی نظیر مشکی و زرشکی  هم می تواند جذاب باشند، اما پیشنهاد ما برای شارپ بودن همان رنگ های طلایی و زرد و زیتونی و خاکی است.

ایده آل ترین رنگ ها برای ست شدن با لباس های قرمز رنگ

 

همیشه مهم ترین چیز در زندگی برقراری تعادل و توازن می باشد، حتی در پوشیدن لباس.
رنگ قرمز، رنگی فوق العاده قوی و برجسته می باشد. ترکیب این رنگ قدرتمند در کنار رنگ های آرام و خنثی خاص تر خواهد شد. بهترین گزینه برای ست کردن با لباس های قرمز رنگ، رنگ های سفید، سرمه ای و لیمویی است.

ایده آل ترین رنگ برای ست شدن با لباس های مشکی

 

به جرات می توان گفت رنگ مشکی تنها رنگی هست که با بسیاری  از رنگ ها هم خوانی دارد، اما نکته این جا است که با انتخاب چه رنگی می توانیم در کنار رنگ مشکی استایل خیره کننده ای برای خود بسازیم؟
 اولین و خاص ترین رنگ برای ست شدن با رنگ مشکی، سفید است. ترکیب سفید و مشکی یک استایل فوق العاده شیک و کلاسیک را برای مرد ها می سازد، زیرا تعادل و توازن خوبی بین این دو رنگ وجود دارد، اما یک نکته ی کلیدی دیگر برای جذاب تر شدن این ست مشکی و سفید این است که میزان جلوه و نمایش رنگ سفید به نسبت رنگ مشکی کم تر باشد. به عنوان مثال: می توانیم از کت و شلوار مشکی استفاده کنیم و تنها پیراهن سفید بپوشیم. یا این که تمام ست ما مشکی باشد و تنها از کروات سفید استفاده نماییم به همراه یک اکسسوری خاص سفید رنگ .
یکی دیگر از رنگ هایی که به شدت در ترکیب با رنگ  مشکی چشمگیر است، رنگ صورتی و آبی بسیار ملایم می باشد. استفاده از این دو رنگ در کنار رنگ مشکی بی نظیر است. قطعا با این ست، خواهیم درخشید.

مرتب و منظم بودن و وجود هماهنگی بین لباس ها از ویژگی های اصلی خوش استایل بودن است که هر مرد جذاب و شیک پوشی باید آن را رعایت کند.

ما می توانیم با هر سبک از لباسی که برای پوشش انتخاب می کنیم خاص تر باشیم، البته باید یک سری از اصول و قوائد را در نظر داشته باشیم. بسیاری از آقایان شهامت استفاده از لباس های طرح دار را ندارند و این مساله برای شان ریسک بزرگی است. البته یک دلیل ساده در پشت این ترس و تفکر آقایان نهفته است و آن هم این است که هرچه ساده تر بپوشیم جذاب تر خواهیم بود. درست است که ساده پوشی بسیار شیک است، اما برای خاص بودن و متفاوت بودن گاهی نیاز است استایل های متنوعی را انتخاب کنیم، زیرا این گونه جذاب تر خواهیم بود.

چگونه با داشتن ستی جذاب تر عالی عمل کنیم؟

 

  1. باید فضا را در نگاه کلی بشناسیم و بدانیم قرار است به کجا برویم تا بتوانیم متناسب با آن جایگاه راحت تر لباس خود را انتخاب کنیم.
  2. زمانی که از پارچه های طرح دار استفاده می نماییم، بهتر است از طرح های شبیه به هم در کنار هم استفاده نکنیم، زیرا این کار باعث می شود لباس زیبایی خود را از دست بدهد. برای مثال، پوشیدن پیراهن با راه راهای بزرگ و درشت در کنار کت و شلوار با راه راه های ریز اشتباه است برای این که بعد از گذشت چند ساعت چشم ها را می آزارد و از جلوه اش می کاهد.
  3. حتما در انتخاب کفش متناسب با تیپی که داریم دقت کنیم.
  4. برای استفاده از لباس های طرح دار بهتر است به طیف و تم رنگی توجه ویژه گردد. طیف رنگی لباس های طرح دار باید هارمونی و هماهنگی داشته باشد.
  5. اکثر آقایان جسارت پوشیدن لباس های طرح دار را ندارند. بهترین پیشنهاد برای خاص و جذاب تر شدن این آقایان، استفاده از اکسسوری های طرح دار و گلدار می باشد. در نهایت حتما روی استفاده از اکسسوری ها دقت کنیم.
Rate this post
نمایش بیشتر

مریم ابوطالبی

مربی مهارت های زندگی - مدرس دانشگاه

‫4 دیدگاه ها

  1. Undeniably believe that which you said. Your favorite reason seemed to be on the net the simplest thing to be aware of. I say to you, I certainly get annoyed while people consider worries that they plainly don’t know about. You managed to hit the nail upon the top and defined out the whole thing without having side-effects , people can take a signal. Will likely be back to get more. Thanks

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا