مقالات فن بیان

نقش فن بیان در مصاحبه استخدامی چیست؟ | 19 راه برای موفقیت در مصاحبه استخدامی

  • از طریق مهارت فن بیان می توانیم نظر مصاحبه کننده را در جلسه مصاحبه شغلی به خود جلب نماییم و باعث شویم که آن ها بسیار بهتر و با دقت بیشتر حرف ما را بشنوند.
  • هنگامی که از این ابزار مهم استفاده می نمایید، نظر مساعد مصاحبه کنندگان را بدست می آوریم و به شرایط جلسه مسلط خواهیم شد. بدین ترتیب با اعتماد به نفس بیشتری سوالات آن ها را می شنویم و پاسخ های خود را بسیار واضح و شیوا به آن ها انتقال خواهیم داد.
  • از طریق فن بیان می توانیم مهارت های ارتباطی و اجتماعی خود را به رخ بکشیم و به برگزار کنندگان جلسه اثبات کنیم که از مدت ها قبل در این حوزه تلاش کرده ایم و با ارتقاء مهارت های توسعه فردی به این جایگاه و توانمندی دست پیدا کرده ایم. معمولا مصاحبه کنندگان، نسبت به افرادی که برای آموزش و کسب مهارت وقت بیشتری می گذارند، نظر مساعد تری دارند.

[aparat id=”TRFx7″]

  • از طریق شیوایی کلام و تسلط بر بیان می توانیم صداقت و اطمینان خاطر بیشتری را از خود نشان دهیم و اعتماد مسئولان برگزاری جلسه را به خود جلب نماییم. این فرآیند ها سبب خواهد شد که آن ها به ما توجهی خاص داشته و روی ما حسابی ویژه باز کنند.
  • اگر ما با سایر رقبای خود در مصاحبه استخدامی از نظر سوابق کاری، مدارک تحصیلی و توانمندی ها و قابلیت های مختلف در یک سطح قرار بگیریم، ولی از قدرت فن بیان بیشتری برخوردار باشیم، این موضوع برگ برنده ما تلقی شده و سبب برتری ما نسبت به  آن ها خواهد شد.
  • برخی گمان می کنند، هنگامی که در جلساتی همچون مصاحبه استخدامی شرکت می کنند، می بایست با صدای کم و بسیار شمرده صحبت کنند. آن ها این موضوع را نشانه احترام می دانند، ولی ممکن است صدای کم و نارسای شما سبب شود بسیاری از مسائل مطرح شده و پاسخ هایشان به طور کامل به مصاحبه کننده منتقل نشده و شانس آن ها را برای موفقیت کاهش دهد. اگر با قواعد فن بیان آشنا باشیم تکنیک فراز و فرود صدا را به خدمت گرفته و از تن و لحن صدای خاصی متناسب با شرایط مختلف جلسه مصاحبه استفاده می کنیم. به این ترتیب تاثیر کلام و میزان قانع سازی مصاحبه کنندگان را دو چندان خواهیم کرد.
  • گوش دادن فعال و حرفه ای، کمک به سزایی در بهبود این مهارت ایفا می کند. ما باید در طول جلسه مصاحبه با دقت و تمرکز فراوانی به سخنان و البته پرسش های مصاحبه کنندگان گوش کنیم تا هم بتوانیم پاسخ های بهتری ارائه نماییم و هم این که از لابه لای سخنان آن ها به شخصیت و خصوصیت رفتاری آن ها پی برده و از لحن و گفتار مناسب تری استفاده نمائیم و از این طریق، میزان تاثیرگذاری کلام خود را افزایش دهیم. در این فرآیند، مهارت مخاطب شناسی هم نقش مهمی برعهده دارد.
  • یکی از اساسی ترین مهارت های فن بیان این است که بدانیم یک حرف را در چه زمانی به زبان بیاوریم، یعنی سخن درست در زمان درست. تنها ذهن خود را درگیر این موضوع نکنیم که یک جلسه را با چه لحن و تن صدایی بیان کنیم تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، بلکه در ابتدا می بایست تعیین کنیم که چه حرفی را در چه زمانی بازگو کنیم تا به دل مصاحبه کننده بنشیند.
  • در طول مصاحبه به تلفظ صحیح و ادای درست کلمات توجه کنیم. برخی اوقات ممکن است تلفظ نادرست یک کلمه، معنای آن را تغییر داده و مصاحبه کننده را دچار سوء تعبیر یا سوء برداشت نماید. ریشه و بافت کلمات را بشناسیم و آن ها را به صورت صحیح به کار ببریم.
  • از طریق این مهارت، نقاط قوت خود را برجسته ساخته و آن ها را در نظز مصاحبه کننده برجسته سازیم. بدین شکل مهارت ها و ویژگی های خاص ما نزد مصاحبه کننده نمود بیشتری پیدا کرده و بهتر در خاطر او ثبت خواهد شد.

نکات روانشناسی در مصاحبه استخدامی

فن بیان در مصاحبه استخدامی نکات و سوالات روانشناسی در مصاحبه استخدامی

مصاحبه شغلی در واقع یک مسابقه است که همه سعی دارند در آن برنده بازی باشند، اما گاهی از بین صدها شرکت کننده در یک مصاحبه ی شغلی تنها دو یا سه نفر موفق به استخدام در شرکت مورد نظر می شوند.

همیشه  در هر موسسه و شرکتی در خصوص استخدام می خواهند بهترین انتخاب را داشته باشند. در نتیجه آن ها سوالاتی را از قبل آماده می کنند تا متقاضی شغل را به چالش بکشند. یکی از اهداف آن ها از مطرح کردن این سوال ها این است که می خواهند فرد را در سختی قرار دهند تا توانایی‌های واقعی او را به طور ناخودآگاه بر زبانش بیاورند.

چگونه فن بیان خود را تقویت کنیم ؟

 این سوال‌ها باعث می‌شوند مصاحبه کنندگان نیروی بد جذب نکنند، اما برای متقاضیان شغل چالش سختی است که باید آن را پشت سر بگذارند. متقاضی شغل نه تنها باید به معرفی توانایی‌های کاری خود بپردازد، بلکه باید سریعا مسائل را پردازش کنند و وقار خود را نیز زیر فشار مصاحبه از دست ندهد. شاید این چالش بسیار سخت باشد، اما متقاضیان با کمی تمرین می‌توانند مصاحبه کردن را به نقطه قوت خود تبدیل کنند و خود را بین دیگران  بالاتر بکشانند.

 

10 نکته طلایی از سوالات روانشناسی در مصاحبه استخدامی 

مجموعه ای از سوالات پر تکرار در مصاحبه استخدامی که هر شرکت و موسسه ای برای استخدام نیروی جدید به آن نیازمند است عبارت است از:

۱-چرا می‌خواهید در اینجا کار کنید؟

۲-در سه سال آینده خود را در کجا و در چه جایگاهی می‌بینید؟

۳- موفقیت را چگونه توصیف می‌کنید؟

۴- در حرفه‌ی‌‌تان به چه‌ چیزی بیش از همه افتخار می‌کنید؟

۵-سه مورد از نقاط قوت و ضعف خود را نام ببرید؟

۶- اگر می‌توانستید با هر شرکتی کار کنید، دوست داشتید کجا کار کنید؟

۷- در صورت قبول نداشتن سیاست‌های شرکت، چکار می‌کنید؟

۸- خودتان را در یک کلمه توصیف ‌کنید؟

۹-کمی راجب  خودتان صحبت ‌کنید؟

10-چرا کار قبلی خود را ترک کردید؟

خرید دوره فن بیان به صورت آنلاین | آپدیت 1400

مطالبی که ممکن است برای شما جالب باشد :

یادگیری فن بیان و سخنوری به چه علت ضرورت دارد؟

تاثیر ظاهر و پوشش مناسب در مصاحبه کاری و استخدام

درمصاحبه استخدامی چگونه رفتار کنیم ؟

 

5/5 - (22 امتیاز)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫27 دیدگاه ها

  1. Hello, i read your blog from time to time and i own a similar one and i was just curious if you get a lot of spam comments? If so how do you protect against it, any plugin or anything you can suggest? I get so much lately it’s driving me insane so any help is very much appreciated.

  2. Excellent read, I just passed this onto a colleague who was doing some research on that. And he just bought me lunch since I found it for him smile Thus let me rephrase that: Thanks for lunch!

  3. Hi, I think your site might be having browser compatibility issues. When I look at your website in Safari, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, fantastic blog!

  4. Thanks a lot for providing individuals with such a terrific opportunity to read critical reviews from this web site. It really is so awesome and packed with amusement for me and my office fellow workers to search your website at the least three times in 7 days to read the latest secrets you have got. And lastly, I am always impressed considering the impressive knowledge you serve. Certain 3 tips on this page are undeniably the best I have had.

  5. I’ve been surfing online greater than three hours today, but I by no means found any interesting article like yours. It¦s pretty value sufficient for me. In my view, if all website owners and bloggers made excellent content material as you probably did, the net will be a lot more useful than ever before.

  6. Today, I went to the beachfront with my kids. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She placed the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is entirely off topic but I had to tell someone!

  7. What i do not realize is if truth be told how you are not really a lot more smartly-favored than you may be right now. You are so intelligent. You understand therefore considerably when it comes to this matter, produced me personally believe it from so many numerous angles. Its like men and women don’t seem to be interested until it’s one thing to accomplish with Woman gaga! Your own stuffs outstanding. All the time take care of it up!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا