توسعه فردی

چگونه بهتر لباس بپوشیم؟ استایل و ترکیب رنگ مناسب ویژه زنان کدام است؟

انتخاب لباس برای بانوان تا حد زیادی به پوشش متناسب آن ها با قد، وزن، سن و حتی رنگ پوست آن ها بستگی دارد، زیرا موارد بیان شده با خوش لباس بودن فرد ارتباط مستقیم دارد.
به عنوان مثال، بانوان چاق و قد کوتاه بهتر است از طرح هاس شلوغ و لباس هایی که خطوط افقی زیاد دارند استفاده نکنند، تا از نظر مد در نگاه افراد مطلوب به نظر برسند، البته عکس این موضوع هم وجود دارد، یعنی بانوان لاغر و قد بلند، برای این که جذاب تر به نظر برسند، می توانند از تناسب رنگ های مکمل برای شیک بودن استفاده کنند.
خوب است بدانیم میانلباس بانوان و آرایش بانوان و رنگ پوست آن ها ارتباط معنا داری وجود دارد، پس باید متناسب با مکان و زمان انتخاب شوند. 

چگونه زن خوش لباس و شیک پوش باشیم؟ 

 

دشوارتر و دردناک تر از بیدار شدن از خواب شیرین صبحگاهی، این است که در مقابل یک صف طولانی از کیف و کفش و مانتو و شال و روسری بایستیم، در این زمان تنها جمله ای به ذهن ما می رسد و به شدت ما را می آزارد در آن لحظه این است: “که چی بپوشم؟” 
اکثر خانوم ها با وجود داشتن لباس های زیاد باز هم نمی دانند که چه بپوشند پس همیشه گله دارند که لباسی برای پوشیدن نخواهند داشت.
برای شیک پوشیدن و جذاب به نظر رسیدن، پول و برند پوشیدن اهمیتی نخواهد داشت، زیرا هیچ یک از این موارد تاثیری چشم گیر بر روی شیک پوشی و جذاب بودن نخواهند داشت.

ساده پوشی، راز شیک پوشی است

 

بار ها در مراسم های مختلف یا حتی مجلات دیده شده که یک فرد معروف و مشهور با لباسی کاملا معمولی و ساده حضور پیدا کرده است، اما همان لباس در اوج سادگی بسیار شیک بوده و دیگران را به خود جذب کرده است. 
در واقع گفته شده است که مد و لباس، از دنیای الهام بخش هندسه و طراحی و خلاقیت به وجود آمده است.
برای ساده پوشی خوب است ساده بودن را الویت قرار دهیم، زیرا اگر به لباس های عروس پرنسس های معروف دهه های اخیر بیندیشیم، می بینیم که جذاب ترین آن ها، ساده ترین طرح ها را جلوه گر هستند.
ساده پوشی قدرت انتخاب و سبک فکری مثبت و راحت خود را به رخ تمامی لباس های شلوغ بازار خواهد کشید.

تناسب در انتخاب لباس

 

دومین راز شیک پوش بودن و جذاب به نظر رسیدن، توجه به اصل انتخاب لباس با توجه به تناسب در قد و وزن و سن خواهد بود. عدم وجود تناسبی منطقی بین قد و وزن و آن چه بیان شد، باعث می شود لباس بر تن فرد جذابیت نداشته باشد و جلوه زیبایی به خود نگیرد.
یکی از مهم ترین نکته ها در انتخاب لباس، تناسب آن است، زیرا ساده ترین و ارزان ترین لباس ها ، هنگامی که اندازه و فرم تن افراد باشد، جذابیت و آرامش را به دیگر افراد منتقل خواهد کرد.
یکی از راه های تناسب تکرار یک رنگ در مد و لباس است که می تواند تاثیر فوق العاده ای در شیک پوشی بگذارد. پوشیدن لباس های رنگارنگ و برند گران قیمت نشانه شیک پوشی نخواهد بود.

دریافت انرژی از لباس

 

لباس هر انسانی همانند فکر او می تواند انرژی را به افراد و محیط پیرامون منتقل کند. برای داشتن انرژی مثبت و داشتن چهره ای زیبا از دیدگاه دیگران می توانیم خوش پوش بودن و خوب لباس پوشیدن را در خود تقویت کنیم.
شاد پوشیدن دارای ارتباط معنا د اری با با شفاف اندیشی، شاد زیستن و زندگی امیدوارانه دارد، زیرا رنگ ها دارای انرژی می باشند و ما می توانیم این انرژی را از طریق اکسسوری و لباس به خود و دیگران انتقال دهیم، البته انجام این کار می تواند بهترین روش در ارتقای روابط ما با دیگران در داخل و خارج کشور باشد. ظاهر و استایل هر انسانی، اولین چیزی است که در ارتباط با دیگران به چشم می آید. 
شاد پوشیدن به معنای استفاده از رنگ های جیغ نخواهد بود.

ابتدا باید چند قائده ساده را در انتخاب لباس به خاطر بسپاریم

 

1.اگر لباسی داریم که از چند رنگ طراحی شده است، اصل بر این است که تنها با یک رنگ موجود در آن هماهنگی ایجاد کنیم، آن هم رنگی که غالب است.

2.لباس هایی که طرح های مختلف دارند پوشیدن آن ها چندان جذاب نخواهد بود. برای مثال، یک دامن گل دار با یک پیراهن یا یک بلوز خال خالی، یا یک شلوار راه راه با یک کت طرح دار شلوغ.
البته شاید در طراحی بعضی از لباس ها شاهد چنین مواردی هستیم. ناگفته نماند آن ها بر اساس اصول حرفه ای زیبایی شناسی طراحی شده اند که بسیار دلنشین و چشم نواز هم خواهند بود.

۳. رنگ های اصلی و فرعی که در تکنیک رنگ شناسی در کنار هم قرار گرفته اند ؛ در ترکیب شدن و ست کردن هم ؛ هم خوانی دارند  مثلا رنگ سبز و بنفش و آبی هماهنگی دارد و قرمز و نارنجی و زرد باهم . این رنگ ها را می توان در کنا رهم استفاده کرد اما از نظر « دیداری » نور یک دیگر را کاهش می دهند. به همین دلیل شاید در کنار هم خوب باشند اما چندان جذاب و شارپ و چشم گیر نخواهند بود.

 

ترکیب های رنگی جذاب برای لباس بانوان

 

ترکیب رنگ درست در لباس ها می تواند نتایج شگفت انگیزی را در جذابیت افراد به وجود آورد. در بسیاری از مواقع لباس ها به تنهایی نمایی زیبا نخواهند داشت، اما زمانی که با لباس های دیگر ست می شوند جذابیت آن ها چند برابر خواهد شد.
عده زیادی از افراد به دلیل ترسی که در ترکیب درست ست ها دارند، همیشه رنگ سیاه و سفید را انتخاب می کنند، اما خوب است بدانیم بی شمار رنگ زیبا برای ترکیب کردن وجود دارد.

ترکیب زرد و سبز

ظاهر و استایل زنان

این ترکیب بسیار تازه و تمیز برای خانم ها است و در بیشتر ترکیب ها عالی و فوق العاده است. اگر پوست گندم گونی داریم رنگ های خاکی و خردلی و کرم و سبز تیره می تواند جلوه بیشتری برای ما داشته باشد. اگر پوست روشن تری داریم می توانیم از رنگ های شارپ و درخشان تر مانند زرد و نارنجی و قرمز استفاده کنیم.
این ترکیب رنگ تابستانی ، یک رنگ گرم و پر انرژی است که می توانیم به راحتی آن ها را با هم ست کنیم، البته اگر نیاز باشد می توانیم رنگ سومی به ترکیب خود بی افزایم، آن هم رنگ سفید است.

 

با ترکیب آبی و قرمز بهتر لباس بپوشیم

 

ترکیب این دو رنگ، بهترین ترکیب در اکثر اوقات می باشد. ما می توانیم شلوار جین را با یک کت قرمز و یا زرشکی ست کنیم. این ست، یک ست فوق العاده جذاب و چشم نوازی خواهد بود، اما یک راز اصلی و مهم در ست کردن این دو رنگ، ترکیب کردن رنگ سفید در کنار آن ها است. برای مثال : استفاده از یک کت قرمز با شلوار جین و یک روسری و کفش سفید، ترکیب محشری خواهد شد.. این چنین می توانیم یک ظاهر اصیل برای خود بسازیم.

ترکیب نارنجی و آبی بهتر لباس بپوشیم

 

می توانیم در ترکیب این دو رنگ، یک تاپ آبی را با شلوار نارنجی ست کنیم. با ترکیب این دو رنگ یک هارمونی خاص در ظاهر ما پدید می آید که بسیار زیبا و شیک می باشد، اما یک راز مهم دیگر در ترکیب این ست، استفاده از رنگ مشکی است. هیچ رنگ روشن و شارپی مانند، نارنجی و مشکی خیر کننده نیست، اما این جا هدف این نیست که مشکی و نارنجی و آبی با هم ترکیب شوند، بلکه منظور این است ما می توانیم برای جذابیت بیشتر در ست نارنجی و آبی از اکسسوری های مشکی برجسته استفاده نماییم. مانند: سنجاق سر، گل سینه یا دستبند و ساعت و…

 

با ترکیب سفید و بنفش بهتر لباس بپوشیم

 

در این که می توانیم رنگ سفید را با همه ی رنگ ها ست کنیم شکی نیست، اما جالب است بدانیم هیچ رنگی به اندازه رنگ سفید نمی تواند با رنگ بنفش ست شود. ست کردن رنگ سفید با بنفش باعث به وجود آمدن هاله ای فوق العاده در چهره مان می شود که زنانگی و لطافت آن را بیشتر و بهتر به نمایش می گذارد، اما باز هم یک راز طلایی در ست کردن این دو رنگ این است که با استفاده از اکسسوری های نقره ای، این پوشش و ست به عالی ترین حد می رسد.

 

بهترین استایل مد و لباس برای زنان و دختران 

 

استایل خانم ها و به طور کل همه انسان ها چه مرد چه زن، متفاوت است. این تفاوت همان تفاوت در نحوه ی پوشش ما است. این استایل نشان دهنده ی شخصت ما است و با ظاهر و اندام ما هماهنگ می باشد و به همه نشان می دهد که ما چگونه انسانی هستیم. همان طور که گفتیم هر شخصی استایل منحصر به فرد خود را دارد، اما استایل های شخصی را می توانیم به چند دسته طبقه بندی کنیم که در آن ویژگی های کلی و بارز آن ها را مشخص می نماییم.

 

استایل های سطح بالا

استایل و ظاهر مناسب زنان

 

  1. انتخاب لباس تک رنگ و بدون هیچ طرح و نقشی.
  2. انتخاب لباس هایی با جنس ابریشم و کشمیر.
  3. مدل موی ساده و مرتب با رنگ طبیعی.
  4. آرایش طبیعی و لایت با تاکید روی چشم ها.
  5. استفاده از اکسسوری های گران قیمت مثل جواهرات اصل با استایل کلاسیک.

استایل های خانمانه

 

  1.  استفاده از پارچه های خاص و لاکچری مثل پوست ماری و پلنگی، ساتن و لمه و مخمل و تور.
  2. استفاده از فرم های خاص و لطیف و ناز در لباس ها.
  3. موهای بلند و بیگودی شده .
  4. آرایش لایت و تاکید بیشتر بر رنگ رژ خاص (قرمز یا جگری).
  5. استفاده از اکسسوری هایی با رنگ سفید و شارپ مثل مروارید و صدف.

استایل های کلاسیک

 

  1. داشتن پوششی بر خلاف آن چه که مد می باشد.
  2. استفاده از رنگ های خنثی مانند، کرم و خاکی و خاکستری و بودن. ( استفاده از رژ لب ها و رژ گونه های مات)
  3. اکسسوری های بسیار ریز و ساده.

استایل های دلیرانه

 

  1. مدل موهای غیر معمول و آرایش های غیر عادی و بسیار جلب کننده.
  2. استفاده ار لباس هایی با فرم ها و نقش های درهم و نا متقارن.
  3. استفاده از رنگ های بسیار تند و جیغ و غیر منتظره.
  4. اکسسوری های بزرگ و خیره کننده و شارپ.

استایل های هنرمندانه

 

  1. استفاده از لباس های هنری با سبک های خاص، ترکیب مدرن و سنتی.
  2. تنوع های بی شمار در مدل مو و سبک آرایش.
  3.  استفاده از اکسسوری های خاص هنرمندان با الگو برداری از این شخصیت محبوب بر اساس علاقه مندی ها.

استایل های هنرمندان

  1. استفاده از لباس های هنری با سبک های خاص، ترکیب مدرن و سنتی.
  2. تنوع های بی شمار در مدل مو و سبک آرایش .
  3. استفاده از اکسسوری های خاص هنرمندان با الگو برداری از این شخصیت محبوب، بر اساس علاقه مندی ها.

 

 

Rate this post
نمایش بیشتر

مریم ابوطالبی

مربی مهارت های زندگی - مدرس دانشگاه

‫6 دیدگاه ها

  1. Thank you for some other informative site. The place else may I am getting that kind of information written in such an ideal method? I’ve a mission that I am just now working on, and I have been on the glance out for such info.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا