روانشناسی عشق

اشتباهات زنان در زندگی مشترک و نحوه برطرف کردن آنها

اشتباهات زیادی در زندگی مشترک و در روابط عاطفی انسانها رخ می دهد که اغلب باعث اختلال در زندگی آنها می شود. متأسفانه تعداد زیادی از زنان در رابطه با همسرشان دچار اشتباه می شوند که بعضی از این اشتباهات جبران ناپذیر است. برخی از این اشتباهات را ما از مادران و مادر بزرگ های خودمان یاد گرفته ایم و در زندگی کنونی خود بکار می گیریم. حال آنکه زمان تغییر کرده و ما باید الگوهای رفتاری جدیدی اتخاذ کنیم، اشتباه اصلی در زندگی مشترک زنان اینگونه است:

بیش از اندازه به او کمک می کنیم مثلاً دنبال کلیدش می گردیم، لباسش را جمع می کنیم یا هر لحظه به او می گوییم چه چیزی دوست داری برایت درست کنم؟ خوب بگو ببینم چه کار کردی امروز و به نوعی به او گیر می دهیم.

یا آنها را به عناوین مختلف سرزنش می کنیم و خیلی اوقات به آنها امر و نهی می کنیم مثلاً چرا در حین رانندگی از سمت چپ رانندگی نمی کنی، چرا بوق زدی و … همه اینها باعث می شود که همسرتان احساس بی لیاقتی کند و سر به شورش و ناسازگاری با شما بردارد.

یکی از اشتباهات  بزرگ و مهم دیگرزنان ، در زندگی مشترک این است که به خاطر همسر خود علاقه و فعالیت های خود را کنار می گذارند چون مورد پسند همسرشان نیست .این کار باعث می شود که مرد آنها را تحت کنترل خود بگیرد و از طرفی زن منزوی و گوشه گیر شده و به همسر خود وابسته شود. این زنان ارزش خود را نادیده می گیرند و خود را بی اهمیت جلوه می دهند. همه چیز خود را به خاطر خواسته های همسر فدا می کنند تا زن مورد دلخواه همسرشان شوند و متأسفانه از رویاهایشان دست می کشند تا در کنار او باشند.

زنان باید یاد بگیرند که به دنبال رویاهایشان بروند ، برای خود و شخصیت خود ارزش و احترام قائل شوند و یقین بدانند که همسرشان تنها تکیه گاه آنها نیست  باید به دنبال هویتی مستقل باشند و خود را کامل کنند.

9 تا از اشتباهات مهم خانم ها در زندگی مشترک

زنی که وابستگی به همسر دارد و او را کنترل میکند

1- جاسوسی کردن و کنترل همسر: خیلی از زنان عادت دارند که به طور مداوم گوشی همسرشان را چک کنند یا حتی جیب شلوار و کت و … او را می گردند تا چیزی بیابند و آن را بهانه کنند.

2- مثل یک مادر با همسر برخورد کردن: بعضی از زنان واقعاً مثل یک مادر با همسر خود رفتار می کنند. هر لحظه از او و کارهایش ایراد می گیرند و مثل یک کودک با او برخورد می کنند ،طوری که فهم و درک همسرشان را زیر سوال می برند.

3- بی احترامی و گله کردن از همسر در میان جمع: بعضی عادت دارند در میان جمع فامیل یا دوستان از همسرشان گله و شکایت کنند . این مسئله باعث اختلاف بیشتر بین آنها خواهد شد چون که باعث سر خوردگی مردشان می شوند.

4- ارزش قائل نشدن برای تنهایی مرد: خیلی از مردان از لحاظ روانی نیاز دارند که به غار تنهایی خود بروند ولی متأسفانه بعضی از زنان این حق را به شوهرشان نمی دهند و اشتباه بزرگی می کنند.

5- خوشگذرانی بیش از حد با دوستان: درست است که دوستی و ارتباط با دوستان و نزدیکان مهم است و روحیه فرد را شاداب  و با نشاط می کند ولی وقتی از حد بگذرد ، طوری که زن نتواند به مسئولیتهای زندگی اش برسد طبیعتاً خیلی مضر خواهد بود و باعث مشکلاتی در خانواده خواهد شد.

۶- حرف نزدن درباره مشکلات و سکوت کردن: اکثر زنان در موقع بروز مشکلات بغض و سکوت می کنند و فکر می کنند همسرشان باید خودش بفهمد که مشکل از کجاست . این سکوت باعث بیشتر شدن اختلافات و خود مشکل خواهد شد.سکوت کردن یکی از اشتباهات فاحش در زنان است.

۷- بی توجهی به ظاهر و آراسته نبودن: بعضی زنان وقتی بچه دار میشوند به ظاهر خود و روابط زناشویی خود اهمیتی نمی دهند . این خود باعث بروز مشکل و سرد شدن رابطه زناشویی خواهد شد.

۸- زنان نق نقو و غرغرو: زنانی که دائم در حال گله و شکایت و غر زدن هستند و دائم از شوهرانشان و خانواده‌اش عیب و ایراد می گیرند برای مردان غیرقابل تحمل هستند و باعث فاصله گرفتن مردان می شوند.یکی دیگر از اشتباهات مهم زنان همین غرزدنها و نق زدن های آنهاست.

۹- پرسش از مرد که الان به چه چیزی فکر می کنی، چرا حرف نمیزنی؟ چرا ساکتی؟ بعضی از زنان مداوم این سوالات را از همسرشان می پرسند و به هر طریقی دنبال یک جواب هستند که متاسفانه این سوالات پوچ مردان را خسته و سردرگم می کند.

5 راز مهم زنان برای کاهش اشتباهات در زندگی مشترک

رازهایی که زنان باید بدانند تا کمتر دجار اشتباه شوند

بعد از مدت زمانی که از زندگی زناشویی گذشت ،روابطه زن و شوهر روی به سردی می رود و زنان احساس می‌کنند که شعله‌های عشق زندگی شان رو به خاموشی است .گاهی مردانشان را عامل سردی زندگی زناشویی خود می‌دانند و گاهی هم خود را مقصر می پندارند .ولی در حقیقت این رفتار و حرکات و افکار زنان است که باعث می‌شود مردان با آنها برخورد سردی نشان دهند .زنان اگر بتوانند برخورد مناسبی با همسر خود داشته باشد و یاد بگیرند که چه رفتاری را چه موقع انجام دهند هیچ وقت چراغ عشق زندگیشان خاموش نخواهد شد.

۱- هیچ مردی نمی تواند کل نیازهای عاطفی و روانی یک زن را ارضا کند، چون در توانش نیست .زن هم باید بداند که یک مرد تا حدی می‌تواند نیازها و انتظارات او را برآورده کند البته که معقول باشد. پس نیازها و توقعات خود را به موقع و به اندازه به همسرتان بگویید تا بتواند آزادی عمل داشته و از روی میل و علاقه آن را برایتان انجام دهد.

۲- مردان هم به اندازه زنان نیازهایی دارند که باید برآورده شود. همه زنان چون فکر می کنند مردان موجودات قوی و خشنی هستند نیاز عاطفی آنها مهم نیست و نسبت به مردان بی توجه می شوند .همین باعث دوری مردان از آنها میشود. مردان دوست دارند که همیشه همسرشان را شاد و سرحال ببینند تا خودشان احساس لیاقت و توانایی کنند، پس باید به این موضوع  توجه کنیم تا دچار اشتباهات بیشتری نشویم.

چرا باید شاد باشیم؟ + ۱۴ عادت زنان شاد و موفق چیست؟

۳- مردان واقعاً دوست دارند که مدیر، رهبر و رئیس خانواده باشند . وقتی که زنان این موضوع را نادیده می‌گیرند و خود را مدیر خانه تصور می‌کنند مردان احساس حقارت می‌کنند. هیچ وقت نباید حتی اگر برتر و سرتر هستید این موضوع را به رخ مرد بکشید .این موضوع در بهبود رابطه زناشویی خیلی تاثیرگذار است.

۴-همه مردان قلباً دوست دارند که یک زندگی شاد و موفقی را برای خانواده خود به وجود آورند، آنان واقعا نسبت به زندگی خود احساس مسئولیت می کنند .همچنین آنها دوست دارند که همسر و فرزندانشان را همیشه خوشحال کنند و جو گرم و صمیمی را در خانه بوجود آورند . زنان نیز با وجود آوردن یک فضای مناسب ، گرم و احساسات سالم به مردانشان کمک کنند تا آنان همچنان به زندگی مشترکشان پایبند و متعهد باقی می‌مانند. باید زنان به این موضوع آگاهی کامل داشته باشند که رفتار آنها چقدر می تواند در روابط زناشویی مثمرثمر باشند تا دیگر دچار اشتباهات بعدی نشوند..

۵- برای به وجود آوردن عشق و ماندگاری در زندگی مشترک تلاش کنید. زنان مطمئن باشند که با کمی تغییر در رفتارشان، گفتارشان و لحن کلامشان می‌توانند همسرشان را به بهترین مرد دنیا تبدیل کنند و یک زندگی عاشقانه ای را برای خودشان رقم بزنند. ‌

اشتباهات نآگاهانه زنان و دلیل تنفر مردان از آنها

علت تنفر مردان از زنان بخاطر اشتباهات آنها

علت  تنفر و سرد شدن مرد در روابط زناشویی دلایل مختلفی دارد .زنان باید در این زمینه کسب آگاهی کنند تا بتوانند علت را پیدا کرده و به دنبال راه حلی برای آن باشند.

۱-اولین علت سرد شدن یا تنفر مردان نسبت به زنان این است که همسرانشان مثل سابق به خود نمی رسند و وقتی که در خانه هستند با کنیز خانه فرقی ندارند .بهداشت فردی را رعایت نمی کنند ولی وقتی به مهمانی و عروسی می روند بسیار زیبا خود را می آرایند و لباس شیک می پوشند .پس لازم است زنان خود را مرتب و آراسته کرده ، عطرهای خوشبو به خود زده و به سلامت جسمی و فیزیکی خود توجه ویژه داشته باشند.همین اشتباهات به ظاهر کوچک زمینه را برای خیانت مردان باز می کند.

۲- کل مردان تنوع طلب هستند، آنها از یکنواختی رابطه جنسی بیزارند .پس زنان باید سعی کنند رابطه جنسی متنوع تر و هیجان انگیزتری ایجاد کرده یا حتی تغییراتی در ظاهر و لباس خود به وجود آورند تا شاید مانع از دلسردی همسرشان شوند.

۳- معمولاً پس از زایمان به خاطر زایمان و شیردهی، زنان فرصت رسیدگی به همسرشان را ندارند چون مشغول فرزند تازه به دنیا آمده خود هستند . از همسر خود غافل می شوند که البته خیلی از اوقات خانم ها به خاطر تغییر فیزیکی بدن نگرانی‌هایی دارند که البته برای مردان این موضوع اهمیتی ندارد. پس زنان باید هرچه زودتر رابطه زناشویی را برقرار کنند و دیگر این اشتباهات را تکرار نکنند.

۴- دنیای امروز پر از استرس و اضطراب است است .معمولاً به خاطر فشار کاری مردان استرس زیادی را تجربه می‌کنند . ذهنشان درگیر مسائل و مشکلات زیادی می‌شود که باعث می شود انرژی آنها کاهش یافته و روابط جنسی دچار مشکل شود که به مرور با تغییر شرایط بهتر خواهد شد.پس زنان نباید جو خانه را متشنج وپراز استرس کنند.خانه باید مامن آسایش خانواده باشد.

۵- گاهی اوقات تنفر و سردی مرد به خاطر بی احترامی همسرش می باشد . اگر زنی در میان جمع همسرش را به باد انتقاد بگیرد ، او را سرزنش کند و عملکرد او را نادیده بگیرد، باعث می شود که همسرش احساس کند که زنش به او اعتماد ندارد و خود به خود از او دلسرد می شود.

اشتباهات مهم دیگری وجود دارد که باعث سرد شدن روابط زناشویی می شوند که باز هم می‌توان به وابستگی زیاد زنان به مردان، بدبینی های زنان نسبت به آینده ، بی انگیزگی و بی اشتیاقی زنان (زنانی که فقط نیمه خالی لیوان را می بینند) ، همچنین نداشتن اعتماد به نفس زنان و دلایل دیگر باعث می‌شود که زنان مورد بی توجهی و سردی مردان قرار بگیرند که در این خصوص زنان باید آگاه شده تا بتوانند زندگی شان را به مثل گذشته برگردانند.

دلایل بی توجهی زن به مرد چیست ؟

یکی از اشتباهات زنان بی توجهی به مردان است

زنان بی توجه به همسر میتوانند شالوده یک زندگی را خراب کرده و رابطه زناشویی خود را دچار مخاطره کنند. چند تا از دلایل بی توجهی زن به مرد این گونه میتواند باشد.

۱-مردان سیاستمدار و سلطه گر: این مردان که ما آنها را دیکتاتور هم می نامیم در زندگی به زنان خود هیچ گونه آزادی عمل نمی دهند .  زنانشان در هیچ بخشی از زندگی زناشویی خود نقشی ندارند. این زنان بعد از مدتی نسبت به همسر خود ناامید و ناراضی می‌شوند و به آنها توجه نمی کنند.

۲- همسران ناآگاه و بی توجه: مردانی هستند که برخورد رفتار درست و به جا را با همسرشان نمی دانند. از نیازهای همسر خود آگاهی ندارند . زنان آنها فکر می‌کنند که ازدست همسرشان چیزی بر نمی آید و نسبت به آن ها سرد و بی توجه می شوند.متاسفانه یکی از اشتباهات مهم مردان در زندگی مشترک بی توحهی به زنان است.

۳- مردانی که فقط به فکر رابطه جنسی هستند  : آنان  برای ارضای نیازهای عاطفی همسرشان اقدامی انجام نمی دهند که به مرور میل جنسی در این زنان کاهش یافته و حتی دیگر به سر و وضع خود هم نمی رسند، چون این موضوع غرور آنها را جریحه دار کرده است.

۴- ازدواج اجباری زود هنگام :  اکر زنی در سنین پایین ازدواج کرده باشد و زمانی برای شناخت و انتخاب به او داده نشده باشد او هم نسبت به همسر خود بی توجه خواهد شد

۵- و در آخر بعضی از زنها مشکلات شخصیتی و روحی و روانی دارند و قدرت و توانایی ارتباط با همسرشان را ندارند .آنان دوست دارند تنها زندگی کنند و علیرغم تلاش همسر برای برقراری ارتباط ولی آنها همچنان سرد و بی روح هستند.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫16 دیدگاه ها

  1. That is very interesting, You’re an excessively professional blogger. I have joined your feed and stay up for in the hunt for extra of your wonderful post. Also, I’ve shared your website in my social networks!

  2. Hello very nice website!! Man .. Beautiful .. Wonderful .. I’ll bookmark your website and take the feeds additionally…I am glad to search out numerous useful info here within the post, we want develop extra strategies on this regard, thanks for sharing. . . . . .

  3. Have you ever considered publishing an e-book or guest authoring on other websites? I have a blog based upon on the same topics you discuss and would love to have you share some stories/information. I know my audience would appreciate your work. If you’re even remotely interested, feel free to shoot me an email.

  4. This design is spectacular! You most certainly know how to keep a reader amused. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Wonderful job. I really loved what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool!

  5. Greetings from Carolina! I’m bored to tears at work so I decided to check out your website on my iphone during lunch break. I love the knowledge you provide here and can’t wait to take a look when I get home. I’m shocked at how quick your blog loaded on my cell phone .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyways, amazing blog!

  6. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You obviously know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to your weblog when you could be giving us something enlightening to read?

  7. Have you ever considered publishing an e-book or guest authoring on other websites? I have a blog based on the same information you discuss and would really like to have you share some stories/information. I know my viewers would appreciate your work. If you’re even remotely interested, feel free to shoot me an email.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا