شبکه های اجتماعی

اینفلوئنسر کیست؟ انواع اینفلوئنسر ها و اینفلوئنسر های کار آفرین

امروزه آنقدر هر کسی را اينفلوئنسر و هر کاری را اينفلوئنسری می نامیم واقعا این واژه به نظر سبک می آید، تا پایان این مقاله در مورد انواع اینفلوئنسرها می خوانیم، مخصوصا اینفلوئنسر کارآفرین را بیشتر رصد می کنیم.

اکثر افراد، سلبریتی ها، بلاگر ها و تمام کسانی که چند عکس در فضای مجازی منتشر می کنند را به اسم اينفلوئنسر می شناسند.

البته سلبریتی های تاثیر گذار هم جای خود را دارند، سلبریتی هایی که به کمک هوش تجاری تاثیرگذاری خاصی روی افراد جامعه دارند.

سلبریتی کیست؟ تفاوت سلبریتی با اینفلوئنسر چیست؟

هنرپیشه، خواننده، بازیگر، ورزشکار یا مدل هایی که شهرت و نفوذ زیادی بر مردم دارند و بدون اینکه کار زیادی انجام دهند معروف هستند را سلبریتی می گویند.

مدل ها هنرپیشه ها و ورزشکارانی هستند که تبلیغات انجام می دهند و اهمیتی برای آن ها ندارد طرف قرارداد چه برندی هستند؟ و محصول چیست؟ مثلا یک ساعت مچی در دست می گذارند و تبلیغ تمام است.

اما اينفلوئنسرها اگر آن تبلیغ پیشنهادی از طرف یک شرکت در راستای هویت برندشان نباشد احتمالا آن را قبول نمی کنند و این می تواند یک تفاوت مشخص بین سلبریتی ها با اينفلوئنسرها باشد.

اينفلوئنسر تولید محتوی می کند یعنی ویدئو می سازد عکس به اشتراک می گذارد و پست های زیادی را منتشر می کند تا مردم را راغب کند به او اعتماد کنند.

آن ها باید از روش های متعددی استفاده کنند تا مخاطبین زیادی را جذب کنند که به او وفادار باشند.

اينفلوئنسرها ۲ دسته هستند:

  1. فقط از زندگی شخصی خود فیلم و عکس منتشر می کنند و البته زندگی فوق العاده ای دارند که برای مخاطب جذاب است. (هستند شاخ پندارهایی که فکر می کنند زندگی آن ها برای مخاطبین جذاب است)
  2. تولیدکنندگان محتوی که بلاگ، ولاگ و عکس های اینستاگرام را به طور بسیار جذابی خلق می کنند.‌(ولاگ یا ویدئو بلاگ، یکی از شاخه های وب نویسی که در آن از ویدئو به عنوان محتوی اصلی استفاده می شود)

در اینجا می خواهیم این را بخوانیم که هر مدل از شغل هایی که در این زمینه می شنویم در کدام یک از این دو دسته قرار دارند.

هر دو دسته اینفلوئنسر ها در ۱۰ مدل تقسیم میشوند:

تولید کنندگان محتوی خود به ۴ دسته تقسیم می شوند:

  1. بلاگر
  2. ولاگر
  3. متخصص
  4. حیوانات،کودکان،الگوهای رفتاری میم (مم یا میم ها ایده ها و مفاهیمی هستند که با به اشتراک گذاری به صورت آنلاین از شخصی به شخص دیگر گسترش می یابد. میم ها شامل تصاویر، ویدئوها و یا کلمه ها و عبارات هستند.)
میم چیست؟ + میم در اینستا یعنی چه

اينفلوئنسرهايى که زندگی روزانه خود را به اشتراک می گذارند به ۶ دسته تقسیم می شوند:

  1. اشخاص با استعداد ویژه
  2. کارآفرین
  3. سوپرمدل
  4. سلبریتی
  5. افراد سرشناس
  6. انسان های عادی

در ادامه می خواهیم در مورد اینفلوئنسر های کار آفرین بیشتر بخوانیم.

اینفلوئنسر کار آفرین:

اینفلوئنسر های کار آفرین می توانند جزو هر دو دسته اینفلوئنسر ها یا فقط یکی از آن دو مدل باشند.

اینفلوئنسرهای کار آفرین به واسطه کسب و کار جدیدی که برای خود راه انداخته اند با گذاشتن عکس ها و ویدئو هایی از شغل خودشان دیگران را به داستان خود علاقه مند می کنند یا با تولید محتوی های در ارتباط با شغل و زندگی شغلی خود مخاطبان و مشتری ها را جذب می کنند، که به آن تولید محتوی کار آفرینی می گوییم.

این نوع تولید محتوی می تواند با جنبه های مربوط به کسب در آمد از روش های جدید و مدرن اثر خوبی بر مخاطب هدف (کاربر،مخاطب و یا مشتری که برای ما مهم است و برند ما برای جذب و نگهداری آن ها برنامه ریزی می کند) داشته باشد.

اینفلوئنسر کارآفرین

۵ نوع تولید محتوی اینفلوئنسر کارآفرین چیست؟

  1. قدم به قدم با مخاطب در کسب و کار جدید
  2. ساختن محتوی از نحوه مدیریت کسب و کار
  3. آموزش هایی در مورد کسب و کار
  4. آموزش هایی در مورد نحوه کار در فضای دیجیتال
  5. تحلیل بازار

این سبک محتوی های کار آفرینی که در فضا های مختلف دیجیتالی دیده می شوند بسیار به جذب مشتری کمک می کنند.

۷ ویژگی مهم محتوای کار آفرینی چیست؟

بدانیم هر تولید کننده محتوایی که این نکات را رعایت کند برد با اوست.

۱.باید اطلاعات کافی، کامل و اصیل همراه خود به ارمغان آورد.

منظور این است که اطلاعات داده شده جوابگوی سوالات احتمالی مشتری ها باشد، این توضیحات شبیه این است که گویی یک کتاب می خوانند اما روان و شفاف است.

۲.محتوی کار آفرینی نباید تکراری باشد، از موضوعات جدید برای این تولید محتوی استفاده کنیم.

۳.محتوی کار آفرینی نباید منقطع باشد، مثال امروز در مورد کسب و کار دیجیتال صحبت کنیم و ادامه ویدئو  یا در ویدئو بعدی مبحث در مورد ساخت محتوی باشد، باید به صورت یک داستان جذاب و پشت سر هم یک مبحث را در چند پست تمام کنیم یا در یک پست اسلایدی بگنجانیم و بعد سراغ موضوع بعدی برویم.

۴.در هر مطلب یا هر عکس و ویدئو تولید شده فقط در مورد یک موضوع صحبت می کنیم نه حتی دو موضوع مختلف که باعث سردرگمی مشتریان یا کاربران می شود.

۵.در هر محتوی کار آفرینی می توانید به استراتژی بعدی خود اشاره کنید که باعث ایجاد علاقه برای پیگیری مخاطبین شود.

۶.مطالب محتوی کار آفرینی باید از به روز ترین اطلاعات باشد، اطلاعات هر روز تغییر می کند و رو به پیشرفت هستیم، این به روز بودن باعث افزایش آگاهی کاربران می شود و در ذهن ها ماندگار می شویم.

۷.باید بدانیم در تولید محتوی کار آفرینی مانند تمام محتوی های دیگر می توان از دیگران الگو برداری کرد اما یادمان باشد کپی هرگز، ما باید داستان خود را تعریف کنیم.

بدانیم این که این محتوی های کار آفرینی را می توانیم در اینستاگرام، فیسبوک، سایت و پینترست و … به اشتراک بگذاریم ولی اگر از چند فضای مجازی استفاده می کنیم سعی کنیم محتوی های هر فضا مخصوص خودش باشد و حدالامکان مشابه نباشند.

یادمان باشد ما نمی خواهیم برای تمام افراد تولید محتوی کار آفرینی انجام دهیم، ما فقط برای مخاطبین هدف تولید محتوی انجام می دهیم چون نمی شود همه افراد را راضی نگه داشت پس باید ببینیم هویت برندمان (هسته وجودی یا جوهره یک سازمان، فرد، نقطه جغرافیایی خاص را هویت برند می گویند؛ طوری که یک کسب و کار دوست دارد در دید مردم باشد) چیست؟ و در راستای آن تولید محتوی انجام دهیم.

در آخر باید بگوییم که اگر تولید محتوی کار آفرینی شما حرفه ای و با استراتژی دقیق و درست، منظم و مداوم باشد می توانیم موقعیت خود در بازار هدف را بالا ببریم.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا