تولید محتوا

چگونه با تولید محتوا کسب درآمد کنیم؟

تولید محتوا یکی از پر در آمدترین شغل های این روز ها و چند سال آینده است. تا به امروز بسیار از تولید محتوا صحبت کردم اما دلیل اینکه صفحات مختلف و پیج های مجازی و وب سایت ها بر تولید محتوا مشغولند چیست؟ تولید محتوا یکی از پردرآمدترین شغل های دنیاست که در حال حاضر طرفداران بسیار زیادی دارد در این مقاله می خواهیم در این باره بیشتر با شما صحبت کنیم.

چگونه با تولید محتوا درآمدزایی کنیم؟

اولین محتوایی که برای کسب درآمد به ذهن می رسد محتوا آموزشی است، این آموزش می تواند در زمینه تخصصتان باشد یا در مورد خدمات یا محصولتان این گونه مشتری به تخصص شما پی می برد و در عین حال نیازش نیز مرتفع می گردد.

چند نوع تولید محتوا

  1. تولید محتوا برای فروش محصول
  2. تولید محتوا برای آموزش
  3. تولید محتوا برای تعریف خدمات
  4. تولید محتوا برای سرگرمی
  5. تولید محتوا برای تبلیغات
تولید محتوا کسب در آمد

کسب درآمد در اینستاگرام یا سایت از طریق تبلیغات:

در این مدل از کسب درآمد ابتدا شما باید یک صفحه مجازی قوی و یا سایتی حرفه ای داشته باشید که در آن محتوا سرگرم کننده، تاریخی، اطلاعات عمومی و… به اشتراک بگذارید تا فالوررهای زیادی به خود جذب کند.

بعد از بالا رفتن تعداد فالورهایتان پیج های دیگر از جایگاه کسب و کار اینترنتی شما استفاده کرده و به تبلیغ پیج خود می پردازند.

در کشور ایران این نوع تبلیغات بیشتر در آپارات، اینستاگرام، وب سایت ها، و هم چنان در تلگرام دیده می شود.

واینر چیست؟ | چگونه یک واینر شویم؟

چطور به یک پیج اینستاگرام تخصصی یا سایت تخصصی دست پیدا کنیم؟

ابتدا در زمینه تخصص خود شروع به تولید محتوا می کنید این تخصص می تواند تولید باشد، آموزش، ورزش یا بورس و….

حتماً نیاز نیست مدرک دانشگاهی آن را داشته باشید همین که اطلاعات کافی و به روزی در مورد آن مبحث داشته باشید کافی است.

بعد از ساخت این پیج های اینترنتی و حرفه ای بودن پست هایتان و منحصر به فرد بودن آن ها متقاضیان زیادی نیاز به آن دارند حتی شما برای سایت خود می توانید ورودی در نظر بگیرید و پرداخت ماهانه قرار دهید تا بهترین و به روزترین اطلاعات را در اختیار مخاطبانتان بگذارید.

خب حالا که یک صفحه حرفه ای دارید و مخاطبان به سمت شما سرازیر می شوند و اعتمادسازی انجام داده اید اکنون می توانید کسب درآمد را شروع کنید.

برگزاری دوره های آموزشی، فیلم های مربوط به شغل تان، دانلود فایل، فیلم های سرگرمی، فروش محصول و….

می توانید با برگذ اری دوره ی آنلاین به صورت دانلودی درآمد کسب کنید.

کسب در آمد با تولید محتوا

کسب درآمد از اینستاگرام با ایجاد برند شخصی:

کسب درآمد از پرسنال برندینگ:

خیلی از افراد دوست دارند با به نمایش کشیدن مهارت های شخصی خود به کسب درآمد از اینستاگرام بپردازند.

این افراد علاقه ای به تبلیغات ندارند یعنی دوست دارند با ارائه مهارت ها و توانمندی های خود در پیج شان و معروف کردن اسم خود، مشتری به سمت خود جذب کنند. آن ها به نوعی اینفلوئنسر متخصص هستند.

مثلاً افرادی که در تهیه و تولید محتوا متخصص هستند در واقع صفحه اینستاگرام خودشان نمونه کار است و باعث جلب مشتریان جدید می شود آن ها می توانند با تولید محتوا برای پیج های دیگر و حتی مدیریت پیج های دیگران به کسب درآمد برسند.

در صفحه هایی که مدیران آن متخصص دیجیتال مارکتینگ هستند ارائه مهارت ها در پیج شخصی شان بسیار حائز اهمیت است.

تمام افرادی که پیجی با نام خود یعنی همان پرسنال بریندینگ دارند و مهارت خود را ارائه می دهند می توانند با آموزش دادن مهارت های خود به دیگران کسب درآمد داشته باشند.

مدرسان و معلمان پرسنال برند قوی دارند و با کار بر روی محتواهای خود در فضای دیجیتال می توانند به کسب درآمد از صفحه خود بپردازند.

روانشناسان و مدرسان کسب وکار نیز با همین رویه می توانند به درآمد از طریق پیج خود دست یابند آن ها می توانند با منتشر کردن فیلم های آموزشی و نکته های آموزنده خود را به عنوان یک برند حرفه ای و متخصص مطرح کنند و مشتریان را جذب کنند.

ایجاد فروشگاه مجازی کوچک و یا حرفه ای:

صفحات زیادی در اینستاگرام و سایت ها وجود دارند که مشغول به فروش محصولات هستند، با تولید محتوا حرفه ای شروع به فروش می کنند و به کسب در آمد می پردازند.

فروش در سایت ها حرفه ای تر است اما برای کالاهایی که در دسته های زیادی قرار نمی گیرند فروش اینستاگرامی می تواند موفق تر باشد. برای مثال اگر فقط در زمینه فروش کفش فعالیت می کنید، اینستاگرام فضای بهتری است اما اگر محصولات مختلفی مثل کفش، لباس، کتاب و … برای فروش دارید، سایت می تواند گزینه بهتری باشد.

چطور در اینستاگرام با تولید محتوا صفحه مجازی محصولات داشته باشیم:

کسب در آمد از تولید محتوی

برای داشتن صفحات فروش مجازی به تولید محتوا نیاز داریم تا آن ها را با مخاطبان به اشتراک بگذاریم.

  1. صفحه ی خود را عمومی کنید.
  2. صفحه تان را بیزنسی کنید.
  3. عکس (تولید محتوی) اینستاگرام خود را جدی بگیرید اینستاگرام یک صفحه ی عکس محور است.
  4. از تمام ظرفیت اینستاگرام استفاده کنید حتماً در مورد قابلیت های اینستاگرام مطالعه کنید، اینستاگرام قابلیت های زیادی در تولید محتوی دارد و تمام رسانه های نوشتاری، تصویری و ویدئو و حتی گیف را ساپورت می کند.
  5. جواب مخاطبان را به سرعت بدهید، با دیر پاسخ دادن آن ها را ناامید می کنید.
  6. تمام کسانی که به تولید محتوا مشغولند و در سایت یا صفحات مجازی مثل تلگرام و ایسنتاگرام می خواهند به درآمدی برسند باید بدانند که این کار یک روزه به دست نمی آید.

فریلنسر شوید:

فریلنسر به افرادی گفته می شود که کارهای پروژه ای را قبول می کنند و در آن زمینه تخصص دارند و آن ها را به صورت آنلاین و از راه دور انجام می دهند.

شما می توانید با تخصصی که دارید در بخش تولید محتوا، مدیریت سایت، گرافیک، نویسندگی و … فریلنسرشوید و برای صفحات دیگران و سایت ها به صورت پروژه ای کار کنید و درآمد کسب کنید.

این روزها دورکاری (فریلنسری) بسیار پرطرف دار شده و کارفرمایان زیاد از آن استقبال می کنند.

پرداخت به ازای هر کلیک (CPC):

سرویس Adsense گوگل بستری را فراهم کرده است که به ازای هر کلیک مبلغی را پرداخت می کند.

البته این روش بخاطر وجود تحریم ها در کشور ما دیگر مانند قبل جواب گو نیست برای استفاده از این سرویس ابتدا باید وبلاگی به زبان انگلیسی داشته و محتواهای خاص و منحصر به فرد در آن ارائه دهید و ترافیک سایت تان قابل قبول باشد. در این مرحله در گوگل ثبت نام می کنید و مراحل آن را طی کرده که چند ماهی زمان می برد حال می توانید به کسب درآمد بپردازید.

در ایران سرویس های مشابه بسیاری در زمینه تبلیغات کلیکی و پرداخت به ازای کلیک فعالیت می کنند که می توانید از آن ها استفاده نمایید.

تولید محتوا کتاب الکترونیکی:

اگر به فروشگاهی مجازی فکر می کنید که در آن محصولات مجازی بفروشید کتاب الکترونیکی، کتاب صوتی، نرم افزارهای خاص، ویدیو های آموزشی و… بسیار پرفروش است.

در این کارها می توانید از فریلنسرها کمک بگیرید.

بازاریابی پورسانتی یا رابطه ای (Affiliate marketing):

یکی از مرسوم ترین روش های بازاریابی این روزهاست. نوعی تبلیغات محسوب می شود که مخاطبان خودتان را با لینکی به سمت محصول یا خدمتی هدایت می کنید و در ازای آن مبلغی دریافت می کنید.

برای بازاریابی پورسانتی (رابطه ای) می توانید میانبرهای جذاب طراحی کرده و کسب و کارهای مورد نظر را در آن تبلیغ کنید هر چه بیشتر مخاطب برایشان جذب کنید بیشتر پول در می آورید.

با یادگیری راه های پول دراوردن از اینستاگرام و سایت و صفحه های مجازی دیگر فقط یک کار باقی می ماند این که آنها را عملی کنید فقط بدانید ابتدا هدف گزاری کنید و بعد برنامه آن را بنویسید و بعد وبلاگ یا سایت یا صفحه مجازی شخصی خود را راه اندازی کنید و همه این ها به تبحر شما از تولید محتوی مرتبط است.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا