معرفی چند کتاب مدیریت خشم و کنترل عصبانیت

هر کدام از ما در برخی از موقعیت‌ها کنترل خشم خود را از دست می‌دهیم و دوست داریم بتوانیم خشم خود را کنترل کنیم.
خشم همانند شادی و غم یکی از احساسات طبیعی ما انسان ها خواهد بود، اما اگر نتوانیم به درستی خشم خود را کنترل کنیم، نتایج مخربی را تجربه خواهیم کرد. از آن جایی که امروزه موقعیت‌های پر خطر و استرس‌زا نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است، پس مدیریت خشم بسیار با اهمیت است.

کتاب مدیریت خشم

در ادامه به بررسی چندین کتاب در زمینه مدیریت و کنترل خشم می پردازیم.

1. کتاب « ابری بشید و نبارید»

به تالیف رضا حیدری، راهکار های ساده و کاربردی را برای مدیریت خشم در زندگی، در اختیار ما قرار می دهد. این کتاب به دنبال این نیست که به ما بگوید خشمگین نشویم، بلکه راهکارهایی ارائه می دهد تا به وسیله ی آن بتوانیم خشم خودمان را کنترل و مدیریت کنیم.

2. نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد !

این کتاب روش های خاص و واقع بینانه در اختیار ما قرار می دهد تا اشخاص و موضوعات را از فشار دادن دکمه اعصاب خود باز داریم. در این کتاب به مجموعه ای از مهارت های بسیار خاص اشاره شده است که وقتی اشخاص و موضوعات دکمه ی اعصاب ما را فشار می دهند، طرز واکنش ما را در جهت درست هدایت می کنند و این روش کارایی دارد.

 

3. مدیریت خشم

این کتاب با بیانی ساده  و به دور از هر گونه اصطلاحات پیچیده نوشته شده و به عنوان بهترین کتاب کنترل خشم شناخته شده است.

به گفته نویسنده، خشم دارای یک نکته مثبت است آن هم این است که لازم نیست انسان قربانی آن شود. او می‌گوید: زمانی که دنیا با ما سرسازگاری ندارد، می‌توانیم خودمان پاسخ دلخواه به خشم را انتخاب کنیم.”

دکتر جنتری می‌گوید خشم واکنشی است که در سیستم عصبی ما کار گذاشته شده‌است و یکی از اولین هیجان‌های انسانی است که بعد از تولد بروز پیدا می‌کند. 

خشم هیجانی بسیار فراگیر است و ممکن است برای هر فردی با هر موقعیت سنی یا اجتماعی اتفاق بی افتد، به عقیده نویسنده خشم را نمی‌شود درمان کرد، اما مدیریت آن را می‌توان آموخت.

 

کتاب غلبه بر خشم

راهکارهایی که دکتر رابرت نی در این کتاب ارائه می دهد، موثر، آسان و دارای اثرات بلند مدت هستند. از این جهت، این کتاب یکی از بهترین کتاب های روانشناسی کنترل خشم است.

 

اگر خشم فرمان زندگی ما را به دست گرفته‌ است، روش شش مرحله ای ارائه شده در این کتاب، به ما کمک می‌کند حتی در استرس آورترین شرایط نیز کنترل خود را به دست بگیرید. این کتاب به ما یاد می‌دهد چطور بدون از دست دادن کنترل خود، اختلافات را حل کنیم و نظرات و احساسات درونی خود را بیان کنیم.

مقالات دیگر :

5/5 - (1 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل