سبک زندگی

آدم های سمی زندگی چه کسانی هستند؟

آدم های سمی قدرت خارق العاده ای در تخریب افکار انسان ها دارند.امروزه ما افراد بسیاری را می شناسیم که در محیط پیرامون ما زندگی می کنند و قدرت افکار آن ها آن قدر بر روح و روان ما تاثیر گذار است که ما کافی است لحظاتی با آن ها معاشرت داشته باشیم تا اثرات آن ها را بر خودمان ببینیم. آدم های سمی و منفی نگر هیچ حد و مرزی برای افکارشان ندارند و کاملاً ذهن ما را تحت تسخیر خود قرار می دهند، به گونه ای که ما حتی متوجه نمی شویم که قدرت بی نظیر این انسان های سمی چقدر باعث شده که حال و روز زندگی ما تغییر کند. آدم های سمی حتی می توانند ذهن ما را به روش خودشان شست و شو دهند، زیرا آن ها با یک تماس تلفنی قدرت تاثیر روی ذهن ما را دارند. افراد سمی آدم های بی منطقی هستند و حتی خودشان نمی دانند که چقدر عمق وجودشان سرشار از انرژی منفی است. آن ها نه تنها زندگی خود را نابود می کنند، بلکه جلوی موفقیت و پیشرفت خیلی ها را می گیرند.این افراد آن قدر توانا هستند که می توانند ما را تا سطح خودشان نزول دهند.

آن ها هم وقت و هم انرژی ما را می گیرند و هم باعث استرس بیهوده در ما می شوند. انگار سرنگی از انرژی منفی در دستان خود دارند و وقتی که در کنارشان می نشینی آرام آرام با نوک تیز آن سرنگ انرژی های منفی و استرس را در وجود ما تزریق می کنند. مراقب آدمهای سمی اطرافمان باید باشیم.

در واقع آدم های منفی گرا قادر خواهند بود تا افکار منفی خود را به یک حقیقت بسیار فراگیر تبدیل کنند.این افراد این توانایی را دارند تا افراد مثبت را دچار ضرر کنند، به گونه ای که این اف راد چاره ای جز قبول کردن این شرایط ندارند، اما افرادی که از اعتماد به نفس بالا برخوردار هستند، الهام بخش دیگران می شوند.

انسان های مغرور، دارای رفتاری آزار دهنده و کلامی نیش دار خواهند بود، زیرا این افراد متکبر فکر می کنند که نسبت به اطرافیان خود بهتر و بالا تر خواهند بود، پس با وجود این شرایط بهتر است قبل از این که آدم های سمی اطراف مان ما را نابود کنند خودمان را از شر آن ها خلاص کنیم.

افراد سمی دارای چه ویژگی هایی هستند؟

افزاد منفی نگر و سمی همواره از همه چیز می نالند از آب و هوا و وضعیت مملکت گرفته تا شرایط جسمی خویش، همواره دوست دارند از غم ها و ناراحتی ها صحبت کنند و دائماً در حال گله و شکایت از دیگران هستند. آدم های سمی بسیار مقاوم در نصیحت کردن هستند و همواره با کلماتی بهانه آور خود را توجیه می کنند. آن ها بسیار به گذشته چسبیده اند و به دنبال آرزو هایی هستند که از آن ناکام شده اند و سعی می کنند با افرادی شبیه به خودشان معاشرت داشته باشند. آدم های سمی جذب افرادی مثل خود می شوند که با آن ها دائماً همدردی کنند و از انسان های مثبت اندیش و خوش بین پرهیز می کنند. افراد سمی بسیار ایراد گیر و عیب جو هستند و زبان تلخ و نیش داری دارند حتی شاید بسیاری از اوقات از شکست های دیگران نیز شاد می شوند.

آدم های سمی به هیچ عنوان دنبال شادی نیستند و شادی کردن را هم بلد نیستند در ضمن به هیچ عنوان به کسی اعتماد ندارند و همواره در صدد این هستند که از حرف های دیگران برداشت های بد کنند و با یک جواب دندان شکن او را تحقیر کنند.

این افراد منفی نگر گرچه چه سمی به دنیا نمی آیند، ولی به خاطر تجربه خاطرات تلخ و اتفاقات بد گذشته و قطعاً استعداد ذاتی آن ها اقدام به ویران شدن زندگی و شخصیت خود کرده اند و تبدیل به آدم های سمی شده اند.

زمانی که ویژگی های افراد سمی را مرور می کنیم در کمال ناباورانه ای بسیاری از این ویژگی ها را در اطرافیان خود مشاهده می کنیم و حتی گاهی این خصوصیات در افرادی مشاهده می شود که ما هیچ گونه میلی برای رفتن به سمت آن ها نخواهیم داشت. افراد سمی نمی دانند که باید چگونه دوستانی را برای خود حفظ کنند و بر روی آن ها تاثیرات دل پسند و مثبتی بگذارند، زیرا بسیاری از ویژگی های رفتاری آن ها به گونه ای است که باعث آزار اطرافیان می شوند و از همین جهت اطرافیان، به دوری و فرار از آن ها می پردازند.

 راه های مقابله با آدم های سمی و منفی نگر سمی کدامند؟

آدم های سمی - پدر و مادر در حال فریاد زدن بر سر فرزند

روانشناسان توصیه های بسیار جالبی دارند، آن ها بیان می دارند که باید ابتدا ارتباط خود را با آدم های سمی قطع کنید و برای سلامت ماندن روان خود آن ها را از زندگی حذف کنید و هیچ وقت برای حذف آن ها احساس گناه نکنید.

باید بسیار مراقب باشید که قربانی سرزنش، قضاوت، تحقیر و انتقاد آن ها نشوید و قبل از این که آن ها شما را نابود کنند خود را از شر آن ها خلاص کنید. نباید خودمان را درگیر آدم های سمی کنیدم، چون انسان ها مددکار اجتماعی نیستند و رفتار و حال و روز دیگران ربطی به آن ها ندارد.

در برخورد با این افراد که افکارشان به شدت سمی است تنها راه نجات این است که مراقب خودمان باشید و زیاد به آن ها نزدیک نشویم و تا حد ممکن از لحاظ احساسی از آن ها فاصله بگیریم.

هیچ وقت در صدد کمک کردن و نصیحت کردن به آن ها نباشیم و هرگز جواب آن ها را ندهیم و سعی کنیم از یک گوش بشنویم و از گوش دیگر بیرون کنیم. هیچ وقت خودمان را درگیر گفت و شنودهای بی وقفه آن ها نکنیم، بلکه باید خودمان را در مقابل این افراد قوی کنیم و بدانیم که همیشه خودمان در اولویت هستیم و مرزهایی را مشخص کنیم و این کار را آگاهانه و متکبرانه انجام دهیم.

اجباری نیست برای کسانی که باعث رنج و احساس حقارت در ما می شوند جایی باز کنیم.

10 راز موفقیت افراد موفق در مواجهه با آدم های سمی چیست؟

  1. افراد موفق معمولاً برای خود چارچوب و محدوده مشخصی تعیین می کنند.
  2. افراد موفق همواره به این موضوع کاملا آگاهی دارند که با ادم های سمی فاصله احساسی داشته باشد و طبق برنامه ریزی پیش روند.
  3. آن ها به افراد سمی اجازه نمی دهند که با نظرات نامربوط خودشان احساس لذت و شادی را از آن ها بگیرند.
  4. افراد موفق معمولاً شاید از خطاهای افراد سمی چشم پوشی کنند، ولی هیچ وقت فراموش نمی کنند و اجازه نمی‌دهند که در آینده به آن ها و زندگی آن ها صدمه ای وارد شود.
  5. آن ها وارد مباحث وقت گیر و بیهوده نمی شوند، زیرا این مباحث هیچ نفعی برای آن ها ندارد.
  6. آن ها معمولاً آدم های سمی را در زندگی خود شناسایی می کنند و می دانند که چگونه از دانایی و بصیرت خویش در مواقع لزوم و در برابر آن ها استفاده کنند.
  7. آن ها به هیچ یک از افراد منفی نگر و سمی اجازه کنترل در زندگی شان را نمی دهند .
  8. افراد موفق معمولاً روی فعالیت هایی متمرکز می‌شوند که باعث احساس رضایت درونی در آن ها می‌شود و روی مشکلات افراد سمی تمرکز ندارند.
  9. آن ها نیازی نمی‌بینند که در مورد روش زندگی و رفتارهای خود توضیحی به افراد سمی بدهند.
  10. نکته آخر این که آن ها نیازی به تحسین یا تایید افراد سمی در خود نمی بینند و بسیار هوشمندانه عمل می‌کنند.

با چه افرادی در زندگی نباید روابط دوستانه داشت؟

زنی در حال فزیاد زدن

همه ما فکر می کنیم که انسان های اطراف مان آدم هایی مهربان، شاد ، دارای ذهنی سالم و تفکری مثبت هستند، ولی گاهی اوقات متوجه می شویم که چنین چیزی اصلا وجود ندارد. ما حتی اگر خودمان انسان های مثبت اندیش و خوشبینی باشیم در کنار این افراد منفی نگر دچار نقصان و بدبینی خواهیم شد، پس باید فاصله خود را با این افراد حفظ کنیم و در آداب و معاشرت با آن ها دقت داشته باشیم. به چند تا از بدترین شخصیت ها که باید از آن ها اجتناب کنیم اشاره می‌کنم:

خودشیفته ها

این افراد خیلی خود را بزرگ می بینند، زیرا آن ها فکر می‌کنند خیلی برتر از دیگران هستند و فقط به خواسته خود توجه دارند و بوی از احساس عاطفی نخواهند برد.

منفی بین ها

این افراد همیشه نیمه خالی لیوان را می بینند و شادی را اصلاً نخواهند دید.

افرادی که در مورد دیگران قضاوت می کنند آدم های سمی هستند

این دسته از افراد همیشه در مورد رفتار و اخلاق دیگران به طور منفی قضاوت می کنند و از آن ها عیب جوی یا انتقاد می‌کنند.

افراد ناامید

این افراد امیدی به زندگی و آینده ندارند و هر لحظه تز زندگی را با انتظار شکست از خودشان ادامه خواهند داد.

افرادی که خیلی متوقع هستند

این افراد از عالم و عادم توقع دارند و هیچ وقت راضی و خوشحال نخواهند بود، آن ها در هر زمانی به دنبال مقصر می گردند تا اشتباهات خود را به گردن دیگران بیندازند.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫20 دیدگاه ها

  1. Hi, just required you to know I he added your site to my Google bookmarks due to your layout. But seriously, I believe your internet site has 1 in the freshest theme I??ve came across. It extremely helps make reading your blog significantly easier.

  2. I’m curious to find out what blog system you happen to be utilizing? I’m having some minor security issues with my latest site and I would like to find something more safe. Do you have any solutions?

  3. You actually make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be actually something that I think I would never understand. It seems too complicated and very broad for me. I’m looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

  4. you’re truly a just right webmaster. The web site loading pace is incredible. It seems that you’re doing any distinctive trick. Furthermore, The contents are masterpiece. you have done a excellent process in this matter!

  5. Thanks for sharing excellent informations. Your web site is very cool. I am impressed by the details that you’ve on this website. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this web page, will come back for extra articles. You, my friend, ROCK! I found just the information I already searched all over the place and simply couldn’t come across. What a great website.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا