دانستنی های ازدواج

انواع اختلالات جنسی

کامجویی در رابطه جنسی یکی از مهم ترین علت رضایت و خوشبختی در زندگی زناشویی است. رابطه جنسی خوب رابطه ای است که همسران از نظر روانی و جسمی به کامجویی برسند زیرا اگر رابطه جنسی راضی کننده نباشد همسران دچار احساس محرومیت و یا نداشتن احساس ایمنی می گردد. رابطه جنسی نا صحیح باعث بسیاری از مشکلات زناشویی می شود. اگر روابط جنسی رضایت بخش بین همسران وجود نداشته باشد به دشواری می توان رابطه ای خوب و شادی را برای زوجین پیش بینی کرد. داشتن اطلاعات کافی در مورد مسائل جنسی نقش مهمی در رابطه جنسی زوجین می تواند ایفاء کند. نگرش ها در مورد رابطه ی جنسی در همه ی دوران ها دچار تغییر شده است و رفتار های جنسی که در زمان های گذشته نا متعارف بوده و به صورت نا هنجاری بوده است امروز متعارف شده و به صورت هنجار درآمده است. نظریه های مربوط به اینکه چه رفتار های جنسی هنجار و یا متعارف است و چه رفتار های جنسی ناهنجار است در جامعه ها و فرهنگ های مختلف متفاوت است. مثلاً در گذشته سکس دهانی یک رفتار نا بهنجار بوده است اما امروزه یک رفتار هنجار به شمار می آید. در این مقاله می خواهیم به بررسی انواع اختلالات جنسی بپردازیم.

اختلال سادیسم جنسی به چه معنا است؟ + آسیب های حاصل از اختلال سادیسم جنسی چیست؟

تعداد دفعات سکس

در ازدواج و زندگی مشترک هر مرد و زنی به طور طبیعی باید کشش جنسی نسبت به یکدیگر داشته باشند و نا هماهنگی بین این کشش باعث می شود نا رضایتی در رابطه جنسی رخ دهد و این نارضایتی بر روی کیفیت زناشویی تأثیر به سزایی دارد. اگر رابطه جنسی بین همسران رضایت بخش نباشد باعث جدایی و طلاق همسران می شود.

تناسب داشتن و تعادل در تعداد دفعات رابطه جنسی و تمایل و کشش جنسی در زن و مرد یکی از عوامل مهم در ازدواج رضایتمند و خشنود است.

پاسخ مشخصی نمی توان برای این سوال که چه تعداد رابطه جنسی میان زن و مرد نرمال است داد. اصولاً سن و شرایط بدنی و عاطفی و سلامتی روانی و یا فقدان معلومات در برانگیختگی جنسی تأثیر دارد. اصولاً مردها در سن 18 سالگی و زن ها در سن 35 سالگی به اوج ارگاسم می رسند. مردان در سن 18 سالگی قابلیت این را دارند که در یک روز 8 بار به ارگاسم برسند و مردهای بالای 30 سال در 24 ساعت یک ارگاسم برای آن ها عادی است. 

انواع اختلالات جنسی و شوهری که روی تخت خواب زنش را بغل کرده

از نظر سکس تراپیست داشتن رابطه جنسی یک بار در هفته تا دو بار در ماه تقریبا طبیعی است. زوج هایی که یک بار در هفته ارگاسم رضایت بخش دارند رضایت بیشتری از زندگی مشترک خود دارند اما این تمایلات کاملاً فردی است و متفاوت برخی به ارگاسم بیشتر نیاز دارند و برخی هم کمتر. همسران باید از نظر کشش جنسی به یکدیگر نزدیک باشند تا بتوانند جواب گوی نیاز های جنسی یکدیگر باشند. یکی از مهم ترین عوامل کیفیت رابطه جنسی است که کشش را نسبت به هم بیش تر می کند.

رابطه جنسی سرد و کم یکی از دلایل دوری همسران از یکدیگر و به وجود آمدن فاصله می شود. رابطه جنسی گرم و متعادل و براساس نیاز های روحی و روانی و فیزولوژیک دو طرف باعث ایجاد روابطی عمیق تر بین همسران می شود.

اما همان قدر که سردی و کم بودن رابطه جنسی مشکل ساز است زیاده روی در رابطه جنسی نیز مشکلاتی را برای زوجین پیش می آورد و یکی از انواع اختلالات جنسی به شمار می رود. رابطه جنسی زیاد باعث خستگی واژن در زنان می شود. رابطه جنسی طولانی و دخول زیاد باعث کم شدن رطوبت بدن می شود. اگر در رابطه جنسی یکی از همسران سرد مزاج باشد و دیگری گرم مزاج باشد و تمایل به سکس بیشتر داشته باشد از لحاظ روحی مشکلاتی برای طرف مقابل پیش می آید. روابط جنسی منظم بین زوجین باعث آرامش فکری و کم شدن اختلافات زناشویی می شود. همسرانی که نا توانی یا کم توانی جنسی دارند از روحیه سازگاری کمتری برخوردارند و نداشتن میل جنسی یکی از بیش ترین شکایت شایع بین زوج ها است.

عدم پاسخ دهی جنسی در زنان (سرد مزاجی)

کشش و تمایل جنسی و ارگاسم با یکدیگر در ارتباط هستند.

تعریف سرد مزاجی در زنان

نداشتن تمایل جنسی و اختلال در ارگاسم را سرد مجازی می گویند. در اکثر مواقع زنانی که دچار سرد مزاجی هستند از رابطه جنسی خود لذت نمی برند یا رابطه جنسی را یک نوع عذاب می دانند که این رفتار منشأ ذهنی دارد . در برخی مواقع سرد مزاجی نشانه های جسمانی دارد مثل خشکی مهبل یا بزرگ شدن کلیتوریس مثل ماندن نوک پستان ها، متورم نشدن رحم و… این علائم روانی و فیزیولوژی مشکلاتی را برای برانگیختگی و یا ارگاسم زن به وجود می آورد. در بعضی مواقع زنان در همۀ مواقع از خود چنین پاسخی نشان می دهند و در بعضی مواقع در موقعیت های خاص از خود چنین پاسخی را نشان می دهند. در بعضی مواقع زن به دلیل مشکلاتی که با همسر خود دارد از همسرش خشمگین است و به سختی در رابطه جنسی به برانگیختگی می رسد و فاقد پاسخ دهی جنسی است. اما در کنار مرد دیگر ممکن است سریع احساس برانگیختگی کند.

انواع اختلالات جنسی و زنی که روی تخت خواب شوهرش را پس می زند

اختلال سرد مزاجی در زنان می تواند از پیر شدن و مصرف برخی از داروها مصرف مواد مخدر، الکل و آرام بخش های ضعیف ایجاد شود. نقش اختلالات روانی هم در سرد مزاجی زن موثر است. عصبانیت، خشم و اضطراب می تواند دلایل عدم پاسخ دهی جنسی و سرد مزاجی زنان باشد. باور های موضعی و عقاید نادرست در مورد رابطه جنسی باعث احساس شرمساری و یا این باور را دارند که رابطه جنسی گناه است و برخی از زنان از ترس درد جسمانی وحشت دارند و یا ترس از حاملگی هیجان های منفی را در یک زن به وجود می آورد و باعث سرد مزاجی و عدم پاسخ در زن می شود. سرد مزاجی زنان یکی از انواع اختلالات جنسی محسوب می شود.

کژ کاری ارگاسمی در مردان

انزال زودرس و انزال دیررس دو نوع از اختلالات ارگاسمی در مردان است.

انزال زودرس

 در برخی از مردان این اختلال وجود دارد که قبل از اینکه شریک جنسی آن ها دوست داشته باشد به ارگاسم می رسند اما این یک اختلال انزال زودرس نیست.

انزال زود رس ناتوانی مکرر و دائمی بر کنترل بر انزال که زمانی که مرد تحریک جنسی می شود سریع تر از حد عادی به ارگاسم می رسد. این حالت یکی از مهم ترین و شایع ترین انواع اختلالات جنسی در مردان است.

انزال دیر رس

انزال دیر رس یکی از انواع اختلالات جنسی در مردان است. مردانی که دچار انزال دیر رس هستند در رسیدن به ارگاسم در زمان رابطه جنسی مشکل زیادی دارند. در این مورد برانگیختگی روانی آن ها با برانگیختگی فیزیولوژِکی نعوضی آن ها هم سو نیست.

کژکاری نعوظی در مردان

کژ کاری نعوظی یک از انواع اختلالات جنسی در مردان است. این کژ کاری به برانگیختگی در مردان هم مربوط می شود که این اختلال ناتوانی پی در پی در نگه داشتن نعوظ برای آمیزش جنسی است. این حالت از نظر روانی برای مرد ها بسیار شرم آور و مخرب است و زمانی که مردان به ارگاسم نمی رسند احساس بی ارزشی به آن ها دست می دهد. در این مواقع در هنگام برقراری رابطه جنسی مرد اعتماد به نفس خود را از دست داده و از نظر روانی به گذشته جنسی خود برمی گردد و در ذهن خود به این مسئله می اندیشید که شاید نتواند مثل گذشته به نعوظ برسد و این ترس باعث می شود که حفظ کردن نعوظ برای او به سختی انجام شود.

انواع اختلالات جنسی و زن و شوهری ناراحت روی تخت خواب

کژ کاری نعوظی در مردان متفاوت است. در بعضی مردان مثلا با کژ کاری نعوظی هرگز نمی توانند به نعوظ کافی برای رسیدن به ارگاسم برسند و مرد در هیچ شرایطی نمی تواند به نعوظ برسد، اما در برخی مواقع قدرت نعوظ را داشته ولی آن را از دست داده است. در این موارد مرد در بعضی مواقع می تواند به نعوظ برسد اما در بعضی مواقع این توانایی را از دست می دهد.

ناهنجاری های جنسی

تعریف ناهنجاری جنسی

زمانی که کشش و جذابیت های جنسی آن چنان آشفته و دگرگون است که رابطه های جنسی محبت آمیز افراد را به خطر می اندازد این نوع کشش را نا هنجاری جنسی می گویند. نا هنجاری جنسی مجموعه ای از رفتار ها و شرایط غیر عادی را در بر می گیرد.

در این موارد اصولاً موضوع جنسی جای خود را به شریک جنسی می دهد. در این مواقع فرد به جای برانگیخته شدن با شریک جنسی خود با خیال پردازی به موضع خاص یا شی خاص یا رفتار خاص تحریک می شود و در این مواقع شریک جنسی چنین افرادی احساس می کنند که نادیده گرفته می شوند.

انواع ناهنجاری های جنسی

یارگار پرستی

یارگار پرستی به این معنی است که فرد در هنگام رابطه جنسی توسط یک موضوع یا شی بی جان تحریک جنسی می شود. مثلا در بعضی از مردان شورت و یا کفش یا شی خاص که یادگار پسند در بیشتر مواقع بدون خیال پردازی در مورد آن شی یا نوازش و یا نگاه کردن به آن شی نمی تواند به تحریک جنسی برسد. اصولاً در این موارد یادگار از شریک جنسی خود می خواهد که آن شی را در دست داشته باشد و یا آن را بپوشد و یا در مورد آن حرف بزند تا بتواند به تحریک جنسی برسد. یاگار پرستی یکی از انواع ناهنجاری و اختلالات جنسی به شمار می آید.

مبدل پوشی

در این مورد اصولاً فرد برای تحریک جنسی پی در پی از لباس زنانه استفاده می کند و در هنگام استفاده خیال پردازی می کند. یک زن آرایش کرده با لباس های زنانه بر تن کرده است. مبدل پوشان زمانی که لباس زنانه می پوشند احساس لذت و آرامش می کنند. مبدل پوشان اصولاً بدون پوشیدن لباس زنانه تحریک جنسی نمی شوند و به ارگاسم نمی رسند.

آزارگری ـ آزار طلبی

 در برخی از افراد برای برانگیختگی جنسی از وارد آوردن یا پذیرفتن درد و رنج به عنوان وسیله ای برای برانگیختگی جنسی استفاده کنند. در آزارگری فرد با وارد آوردن درد جسمانی یا توهین و تحقیر روانی بر شریک جنسی خود تحریک جنسی می شود.

در آزار طلبی فرد با وارد شدن درد از جانب شریک جنسی خود بر وی و یا تحقیر و توهین روانی به تحریک جنسی می رسد و این افراد مشتاقانه درد را می پذیرند.

آزارگر به صورت پی در پی برای تحریک جنسی خود درد را ایجاد می کند تا به برانگیختگی جنسی برسد.

آزار طلب هم به صورت پی درپی و به صورت عمدی در فعالیت های شریک می شود که در آن آسیب جسمی ببیند تا به برانگیختگی جنسی برسد. اصولاً آزار طلب ها و آزارگر ها مکمل جنسی یکدیگر هستند.

عورت نمایی

عورت نمایی یعنی عریان کردن اندام تناسلی و نشان دادن آن به دیگران و افراد بی اطلاع و بی میل برای برانگیخته شدن جنسی.

در این موارد فردی که عورت نمایی میکند بعد از نشان دادن اندام تناسلی خود میلی به برقراری رابطه جنسی ندارد و عقب نشینی می کند. اصولاً آن ها با نشان دادن اندام خود به افراد بیگانه دفع نعوظ می کنند.

اصولاً عورت نماها زنان بزرگ تر از خودشان و کودکان را نشانه می گیرند. آن ها تمایل دارند که افراد را شوکه کنند و آن ها را به وحشت بیاندازند. آن ها کمتر پیش می آید که قربانی خود را لمس کنند. آن ها اصولاً در مکان های عمومی وانمود به ادرار کردن می کنند.

اختلال عورت نمایی به چه معنا است؟ | درمان اختلال عورت نمایی چگونه است؟

تماشگری جنسی

تماشاگران جنسی افرادی هستند که تمایل دارند که به بدن زن برهنه نگاه کنند و بی اطلاع به فعالیت جنسی دیگران نگاه کنند. اصولاً تماشاگران جنسی این کار را مخفیانه انجام می دهند. آن ها با به یاد آوری این خاطرات و خیال پردازی درباره ی آن ها به نعوظ می رسند.

بچه بازی

آزار جنسی کودکان و مردی که جلوی دهن دختر بچه ای را گرفته

 بچه بازها رابطه جنسی با کودکان قبل از بلوغ را می پسندند. در بعضی مواقع این افراد تنها کودکان را لخت کرده از نگاه کردن به آن ها لذت می برند. برخی دیگر در جلوی کودک استمناء می کنند و برخی دیگر هم کودکان را لمس می کنند اما در بعضی مواقع برخی از بچه باز ها به زور به اعمال جنسی با کودکان می پردازند.

هم جنس گرایی

هم جنس گرایان به طور انحصاری فقط به هم جنس خود تمایل جنسی دارند. در مورد هم جنس خود خیال پردازی جنسی دارند و فقط دل باخته هم جنس خود می شوند. از نظر جنسی و عاطفی به سمت هم جنس خود جذب می شوند و جنس مخالف برای او جذابیت ندارد.

رابطه جنسی چیست؟ + فواید و دلایل رابطه جنسی چیست؟
3.4/5 - (5 امتیاز)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. Cool blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A design like yours with a few simple tweeks would really make my blog stand out. Please let me know where you got your theme. Appreciate it

  2. Very good blog! Do you have any hints for aspiring writers? I’m planning to start my own blog soon but I’m a little lost on everything. Would you suggest starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many choices out there that I’m totally overwhelmed .. Any tips? Thanks a lot!

  3. You actually make it seem really easy with your presentation but I find this topic to be really something that I believe I would by no means understand. It sort of feels too complicated and very extensive for me. I’m taking a look ahead on your next post, I will attempt to get the hang of it!

  4. Hey there! I know this is somewhat off topic but I was wondering which blog platform are you using for this website? I’m getting sick and tired of WordPress because I’ve had issues with hackers and I’m looking at options for another platform. I would be awesome if you could point me in the direction of a good platform.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا