اختلالات جنسی

اختلال سادیسم جنسی به چه معنا است؟ + آسیب های حاصل از اختلال سادیسم جنسی چیست؟

برقراری رابطه ی جنسی، عملی است که از آغاز خلقت بشر وجود داشته، اما این عمل زمانی پسندیده است که در چهار چوب عرف جامعه و به صورت سالم و با رعایت اصول انسانی انجام گیرد. طبق تحقیقات انجام شده رابطه جنسی بین زوجین اگر به درستی برقرار گردد موجب رضایت از زندگی و ایجاد احساس رضایت می شود، اما زمانی که رابطه جنسی موجب آسیب دیدن و صدمه زدن به خود و دیگران شود، دیگر از حالت سالم خارج شده و حالت بیمارگون به خود می گیرد. دستاورد یک رابطه جنسی سالم، آرامش، لذت و احساس رضایت است.

رابطه جنسی چیست ؟ دلایل و فواید رابطه جنسی کدام است ؟

بیماری سادیسم یکی از اختلالات روانی می باشد که فرد از این که دیگران را مورد تمسخر و تحقیر قرار دهد و از نظر روانی و یا جنسی آن ها را آزار دهد، لذت می برد. در واقع می توان گفت اختلال شخصیت سادیسم حالتی است که فرد مبتلا حالاتی مانند، خشم، پرخاشگری، سردرگمی و  ویرانگری در او دیده می شود، فرد از تماشای درد و رنج کشیدن شریک جنسی خود چه در واقعیت و چه در خیال خود به شدت لذت می برد. در واقع ارضای جنسی او وابسته به شکنجه شدن فرد دیگر است.

اختلال سادیسم جنسی یکی از اختلالات جنسی است که طی آن فرد از آزار رساندن به دیگران لذت می برد. فرد مبتلا به اختلال سادیسم از رنج دادن جسمی و روانی فرد دیگر به شدت دچار تحریک جنسی می شوند. این افراد از این که فرد دیگری را مورد آزار روانی و جسنی قرار دهند، آرامش می یابند و برای رفع نیاز جنسی خود از رفتارهای آزارگرایانه استفاده می کنند.

انواع اختلالات جنسی که هر زوجی باید بداند

فرد مبتلا به اختلال جنسی سادیسم، از طریق آزردن دیگران در رابطه جنسی احساس هیجانی پیدا می کند، این افراد تحریک جنسی خود را از طریق فانتزی ها، تصورات و آرزوهای نامتعارف خود به دست می آورند.

طبق تحقیقات انجام شده افراد مبتلا به سادیسم معمولا پس از این رفتار خود دچار احساس گناه و خجالت می شوند و از این کار خود شرمگین می شوند، از نشانه های این بیماری نگاه شهوت آلود به جنس مخالف، بد دهنی و فحاشی های جنسی می باشد. این افراد جملات غیر اخلاقی و جنسی زیادی را به کار می برند و گاهی ممکن است به روابط عاشقانه ی دیگران حسادت کنند. این افراد در برقراری روابط جنسی با محارم خود، دچار تفکرات منفی می شوند، تفکرات منفی در مورد برقراری جنسی با کودکان و آزار و اذیت کردن آن ها.

این افراد در روابط جنسی تنوع طلب هستند و به برقراری رابطه جنسی با تنها یک فرد راضی نمی شوند. در رفتار افراد مبتلا به اختلال سادیسم، سوء ظن هایی نسبت به شریک جنسی خود دیده می شود که فکر می کنند به آن ها خیانت می کنند، این افراد ممکن است تصوراتی در مورد ارتباط جنسی با حیوانات نیز داشته باشند.

افراد مبتلا به سادیسم جنسی علاقه ای به معاشقه و پیشنوازی در رابطه جنسی ندارند. این افراد تمایل زیادی به دیدن تصاویر، فیلم ها و بازدید از سایت های جنسی دارند، در واقع آن ها به پورنوگرافی اعتیاد دارند. علاقه به چت های جنسی و حرف های جنسی دارند، این افراد از این که اندام جنسی خود را از طریق وب سایت ها یا شبکه های جنسی به نمایش بگذارند، لذت می برند و گاهی به صورت تلفنی حرف های جنسی می زنند. بیشترین چیزی که ذهن افراد سادیستی را درگیر می کند، مسائل جنسی است و انگار چیز مهم تری در زندگی خود ندارند که به آن ها بپردازند.

مسأله نگران کننده در ارتباط با افراد مبتلا به سادیسم این است که گاهی کودکان را طعمه قرار می دهند و آن ها را مورد آزارهای جنسی و ضرب و شتم قرار می دهند.

آسیب های حاصل از اختلال سادیسم جنسی چیست؟

رفتارهایی که از فرد سادیسم سر می زند بسیار خطر آفرین است و در بعضی موارد می تواند جبران ناپذیر باشد. این افراد هم برای خود و هم برای دیگران عارضه های عصبی و روانی به بار می آورند.

افراد مبتلا به اختلال سادیسم، اغلب با شکست در ازدواج مواجه می شوند، زیرا انسان های سالم هرگز راضی به برقراری روابط آسیب زننده نمی شوند. تنها افرادی که می توانند در کنار افراد سادیستیک دوام بیاورند، افراد مبتلا به اختلال مازوخیسم جنسی می باشند. در واقع می توان گفت افراد آزارگر و آزار طلب در کنار هم می توانند زندگی کنند، اما این بدان معنا نیست که آن ها از سلامت روانی برخوردارند و از آسیب ها به دور هستند. این اختلال در دراز مدت روح و روان فرد را از بین می برد و معنای زندگی برای این افراد پوچ می شود و زندگی شان ممکن است به نابودی کشیده شود.

علت نارصایتی جنسی چیست ؟ علت اصلی لذت نبردن از رابطه جنسی کدام است ؟

وجود افراد مبتلا به سادیسم برای جامعه ناامنی به بار می آورد، زیرا آن ها می توانند دیگران را مورد تجاوز قرار دهند و از رنج کشیدن و نارضایتی فرد مقابل لذت می برند و همچنین می توانند کودکان را هدف قرار دهند. این افراد موجب رواج روابط نامشروع در اجتماع می شوند و بیماری های جنسی را افزایش می دهند، در نتیجه به اختلال در حافظه و فراموشی دچار می شوند.

اختلال سادیسم جنسی

افرد مبتلا به سادیسم، هنگام ارتباط جنسی برای تخلیه هیجانات شهوانی خود از وسایلی چون شلاق، زنجیر، تسمه، وسایل لاستیک، طناب، کفش های پاشنه بلند استفاده می کنند، وجود این ابزار برای آسیب رساندن به شریک جنسی استفاده می شود، حتی گاهی این افراد میل به سوزاندن قسمتی از بدن شریک جنسی خود را دارند و ایجاد جراحت و زخمی کردن فرد مقابل برای آن ها بسیار لذت بخش است، به این حالت پارافیلیا نیز گفته می شود که فرد برای رسیدن به ارگاسم و تخلیه هیجانی خود دست به این کارهای بیمارگون می زنند.

زندگی برای این افراد نمی تواند رضایت بخش باشد، زیرا قطعا این رفتار ها نشات گرفته از یک عامل درونی می باشد که موجب رنجش و پریشانی می شود و تنها با این رفتارهای آسیب زننده می توانند خود را به آرامش هر چند کوتاه مدت برسانند.

اختلال عورت نمایی به چه معنا است؟ | درمان اختلال عورت نمایی چگونه است؟

ملاک هایDSM5 برای اختلال سادیسم جنسی

  1.  ظرف مدت حداقل 6 ماه، تحریک جنسی مکرر و شدید ناشی از رنج دادن جسمانی یا روانی فردی دیگر، که با خیال پردازی ها، امیال یا رفتار ها آشکار می شود.
  2. فرد مطابق با این امیال جنسی با فردی ناراضی عمل کرده است یا امیال خیال پردازی های جنسی موجب ناراحتی یا اختلال قابل ملاحظه بالینی در عملکرد اجتماعی، شغلی یا زمینه های مهم دیگر عملکرد او می شود.

دلایل ابتلا به اختلال سادیسم چیست؟

در این زمینه نظریه های زیادی وجود دارد که در این جا به بخشی از آن ها می پردازیم. افراد سادیسمی در هر زمینه ای به دیگران آسیب می رسانند و احساس قدرت می کنند، به نظر می رسد این افراد می خواهند بر دیگران تسلط داشته باشند، تسلط چه در کلام، چه فیزیکی و چه جنسی.
افراد مبتلا به این اختلال خود را حقیر و بی ارزش می دانند و برای غلبه کردن بر این احساس دیگران را مورد رنج و عذاب قرار می دهند تا این احساس را از خود دور کنند، اگر چه این حس حقارت ریشه در وجود آن ها دارد و به این راحتی از بین نمی رود، اما افراد مبتلا به اختلال سادیسم با رفتار های خشونت آمیز حس قدرت در خود می یابند.

افرادی که در کودکی مورد تحقیر و تنبیه از سوی والدین قرار گرفته اند و توهین، سرزنش و ناسزا های زیادی را متحمل شده اند، به مرور زمان دچار حس بی ارزشی و نالایق بودن خواهند داشت.
تنبیه های جسمانی، کتک زدن و حبس کردن آن ها بر مغز و روان کودکان تاثییرات شدیدی به جای می گذارد، در واقع می توان گفت عزت نفس در این افراد بسیار پایین است.
انسانی که خود را ارزشمند می داند، هرگز حاضر به آسیب رساندن به خود و دیگران نمی شود، زیرا این تاثییرات ممکن است تا سال ها بعد در بزرگ سالی همراه او بماند.

به عقیده فروید سادیسم و مازوخیسم هر دو از یک ریشه نشأت گرفته اند و علت آن ها تنهایی می باشد. در رفتار های سادیسم فرد مبتلا تلاش می کند با زیر سلطه در آوردن شخص دیگر، از احساس تنهایی و ناتوانی بگریزد، در واقع فروید معتقد است هدف فرد مبتلا به سادیسم آزار شخص مقابل خود نیست، بلکه هدف رهایی از حس تنهایی می باشد. سادیسم می تواند به صورت عشق بروز کند، روابط عاشقانه ای که یکی از طرفین دوست دارد طرف مقابل همواره احساس امتنان و سپاس گزاری نسبت به او داشته باشد. از طرفی فرد مازوخیست دوست دارد در یک رابطه عاشقانه خود را وقف طرف مقابل کند به همین دلیل می بینیم که رابطه سادیست، مازوخیست عشق خوانده می شود.

فروید معتقد است که سادیسم مازوخیسم سائقی جزئی است که در طی پرورش غریزه جنسی ظهور می کند. فروید سادیسم و مازوخیسم را از یک ریشه می داند و در ابتدا منشأ آن ها را جنسی می دانست، اما در اواخر عمرش پس از بیان نظریه غریزه مرگ، منشأ آن ها را این غریزه دانست.

درمان فرد مبتلا به اختلال سادیسم چگونه است؟

بهترین راه درمان افراد سادیست، روان درمانی می باشد. روان درمانگر به این افراد کمک می کند تا عزت نفس از دست رفته خود را دوباره بیابند و احساس ارزشمندی را در خود تقویت کنند، تمام تلاش متخصصان در این درمان در جهت تغییر نگاه بیمار به زندگی و رابطه جنسی می باشد.
از دارو درمانی نیز در کنار روان درمانی استفاده می شود که علاوه بر کاهش اضطراب ها، میل جنسی توسط داروهای ضد افسردگی کاهش می یابد.

 

Rate this post
نمایش بیشتر

‫18 دیدگاه ها

  1. I precisely wanted to thank you very much yet again. I do not know the things I could possibly have done in the absence of the tactics shared by you relating to this area. Entirely was a real challenging condition in my circumstances, but noticing a new professional approach you managed that took me to cry with happiness. I will be grateful for your guidance as well as trust you comprehend what a powerful job you have been accomplishing instructing men and women via your webpage. I know that you have never encountered any of us.

  2. Hi, Neat post. There is an issue along with your website in internet explorer, might check thisK IE nonetheless is the market leader and a good component of other people will pass over your fantastic writing because of this problem.

  3. Have you ever thought about including a little bit more than just your articles? I mean, what you say is fundamental and all. Nevertheless think of if you added some great images or videos to give your posts more, “pop”! Your content is excellent but with images and clips, this website could definitely be one of the most beneficial in its field. Wonderful blog!

  4. Good – I should certainly pronounce, impressed with your site. I had no trouble navigating through all tabs as well as related info ended up being truly simple to do to access. I recently found what I hoped for before you know it at all. Quite unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or anything, site theme . a tones way for your client to communicate. Nice task..

  5. Nice post. I learn one thing more difficult on totally different blogs everyday. It’ll at all times be stimulating to read content from other writers and observe a bit of one thing from their store. I’d desire to use some with the content on my weblog whether or not you don’t mind. Natually I’ll offer you a link in your net blog. Thanks for sharing.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا