توانمندسازی بانوان

زنان توانمند چه تصمیم هایی در آغاز راه موفقیت می‌گیرند؟

ما زنان توانمند می دانیم تصمیم ها یا همان انتخاب های بزرگ و کوچک ما تاثیرات زیادی در موفق شدن یا نشدن ما دارند.
در قدم اول برای موفقیت، ما تصمیم می گیریم و انتخاب می کنیم که جزو زنان توانمند باشیم و بر اساس این انتخاب روش و سبک زندگی خود را تعیین می کنیم.

اما به جز این تصمیم مهم که در ابتدای راه می گیریم باید در رابطه با چند موضوع دیگر هم که در این راه اهمیت دارند تصمیم هایی بگیریم. این تصمیم ها به ما کمک می کنند که قوانین و قواعدی برای خود تنظیم کنیم و بدانیم برای موفقیت باید در تمام طول راه به آن ها پایبند باشیم.

1. اهداف خود را تعیین کنیم و بنویسیم.

بانوان توانا برای رسیدن به موفقیت، برای خودشان هدف هایی تعیین می کنند، پس بهتر است بدانیم هدف های ما در واقع آرزوهایی هستند که نوشته می شوند و برای آن ها برنامه ریزی می شود، در واقع ما هر روز برای رسیدن به آن ها قدمی برمی داریم، بهگونه ای که آن ها با اقدام همراه هستند.

هدفی که برای آن اقدامی نکنیم در حد همان آرزو باقی می ماند. دارن هاردی در کتاب اثر مرکب بر این امر تاکید دارد که، کارهای هوشمندانه، اما کوچکی که ما در طول روز انجام می دهیم، در طول زمان ما را به هدف های بزرگ می رسانند، پس  بعد از تعیین هدف ،باید بدانیم که چه قدم های کوچکی هر روز برداریم تا ما را به سمت موفقیت برساند.

2.رویا پردازی کنیم.

ما زنان توانمند باید هر روز زمانی برای خود تعیین کنیم و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه و در آن زمان به رویاهای خود فکر کنیم. در زمان رویاپردازی باید یک تصویر واضح از آن چه می خواهیم، در ذهن خود ترسیم کنیم و برای خود هیچ محدودیتی قایل نشویم و خود را در آن مکان و زمانی ببینیم که به هدف هایمان رسیده ایم.

وین دایر در کتاب نیروی خیال می نویسد: خیال(رویا) نیرویی است که در جهان هستی موجود است و تنها زمانی که کسی به این نیرو اشاره کند به سمتش می آید. این نیرو راه را برای تحقق خواسته اش هموار می کند و کسانی که به این منبع متصل هستند همیشه همین طور به اهداف خود دست می یابند.

3.شکرگزاری کنیم.

ما زنان توانمند باید هر روز بعد از بیدار شدن و قبل از خوابیدن از خداوند بابت نیروی برتر، طبیعت و یا هر چیزی که فکر می کنیم جهان هستی بر پایه آن می چرخد، تشکر کنیم و هر بار حداقل پنج مورد یا بیشتر را مدنظر خود قرار دهیم. آن چه که ما از او تشکر می کنیم مسلما به شکرگزاری ما نیازی ندارد، اما این کار ما باعث می شود تمرکز ما از روی چیزهایی که نداریم بر روی چیزهایی که داریم گذاشته شود و این امر انرژی مثبت زیادی وارد زندگی ما خواهد کرد.

4. به عنوان یکی از بانوان توانا به حل مسئله فکر کنیم.

درهنگام بروز مشکلاتی که در مسیر موفقیت به وجود می آید، بانوان توانا باید تمرکز خود را بر روی راه حل ها بگذارند، نه خود آن مشکلات. به این امر آگاه باشیم که هر مشکلی یعنی یک فرصت و در واقع ما در مقابل مشکلات یا پیروز می شویم و یا تجربه کسب می کنیم.

پس چیزی به اسم شکست خوردن در مشکلات وجود ندارد،  زیرا یا پیروزی کسب کرده ایم و یا تجربه، باید با این دید مثبت به هر مشکلی که پیش می آید، نگاه کنیم و با تمرکز بر روی راه حل ها فرصت های جذب را برای خودمان ایجاد کنیم. ما همواره باید به یاد داشته باشیم که ذهن ما نیرومند است و با فکر کردن روی راه حل ها، موفقیت را برای ما به ارمغان می آورد.

5.جملات تاکیدی را هر روز تکرار کنیم.

جملات تاکیدی در ایجاد باورهای ما نقش بزرگی ایفا می کنند، همچنین باعث می شوند در ما اعتماد به نفس ایجاد شود. جملاتی همانند، من دوست داشتنی هستم، خودم را دوست دارم، من توانمند هستم، من رهبر زندگی خودم هستم و زندگیم را به سوی بهترین ها هدایت می کنم، من ثروتمند هستم، من از گروه زنان توانمند هستم و هر جمله ای که در رابطه با هدف ما باشد مثل، من پزشک قابلی هستم، من مادر بی نظیری هستم، من یک نویسنده موفق هستم.هر روز بعد از شکرگذاری، هفت مرتبه هر کدام از این جملات را با صدای بلند برای خودمان تکرار کنیم.

6.خودمان باشیم.

زنان توانمند در تمام طول مسیر موفقیت سعی می کنند که خود واقعی شان باشند و نقش بازی نمی کنند. معمولا ترس هایی که داریم ما را مجبور می کنند نقاب هایی بر چهره بگذاریم و کارهایی بکنیم که دوست نداریم.

گاهی حتی خودمان هم متوجه نیستیم که چقدر از خود واقعی مان فاصله گرفته ایم. این خودهای کاذب انرژی زیادی از ما می گیرند و ما برای این که به صورت آن ها در بیاییم باید تلاش بیشتری کنیم، در نهایت از این روند خسته می شویم و به اصطلاح کم می آوریم.

7. ترسهای مان را کنار بگذاریم.

همه ی ما در راه رسیدن به هدفهای مان ترس هایی داریم، در واقع ترس ها بزرگترین موانع ما هستند. ترس از شکست، ترس از طرد شدن و دوست داشته نشدن، ترس از قضاوت ها و حرفهای دیگران.

گاهی این قدر ترس هایمان زیاد است که هیچ قدمی برنمی‌داریم و خودمان را قانع می کنیم که هدفهای مان آن قدر هم ارزش ندارند و ما آن قدر ها هم خواهان آن ها نخواهیم بود، اما این را باید بدانیم ترس ها، مثل مشکلاتی که در این راه هستند، به طور طبیعی پیش می آیند. فقط ما زنان توانمند نباید تسلیم آن ها شویم و در جا بزنیم، بترسیم ولی اقدام کنیم، تنها راه مبارزه با ترس ها اقدام کردن است.

8. ما زنان توانمند خسته نمی شویم.

این که در راه رسیدن به هدف هایمان دچار خستگی شویم طبیعی است و برای همه ی ما پیش می آید. خستگی های ذهنی بیشتر از جسمی ما را از پا می اندازند، زیرا وقتی ذهنمان خسته است دیگر نمی توانیم تصمیمات درستی بگیریم، در نتیجه میزان استرس و اضطراب مان بالا می رود و بی‌قرار می‌شویم. دلمان می خواهد برای پایان دادن به این خستگی از شراطی که باعث ایجاد آن شده، خودمان را خارج کنیم. گاهی به خاطر همین خستگی ها دست از تلاش برداشته و به آن چه می خواستیم نرسیدیم، مثل وقتی از رژیم غذایی که برای لاغری گرفته ایم خسته می‌شویم و از آن دست می‌کشیم.

بهترین کار در این زمان ها این است که به طور موفق ذهن خود را آزاد کنیم و تمرکز خود را از روی آن چیزی که ما را خسته کرده است برداریم و کارهایی انجام دهیم که انرژی درون ما را افزایش می‌دهد.

مراقبه کنیم، به طبیعت برویم و نفس های عمیق بکشیم، با پای برهنه در طبیعت راه برویم، می توانیم به موسیقی خوبی گوش دهیم، حتی گاهی کمی فعالیت بدنی مثل رقصیدن هم می‌تواند در رفع خستگی کمک مان کند، می‌توانیم دوش بگیریم و با آدم های امن زندگی خود حرف بزنیم.

از خودمان بپرسیم که به چه نوعی از حمایت و کمک نیاز داریم و در نهایت هر روز، روزمان را با جملات و فیلم های انگیزشی شروع کنیم. گاهی با موفقیت فقط یک گام فاصله داریم، پس اجازه ندهیم خستگی مانع برداشتن آن یک قدم آخر شود.

9.دایره ارتباطات خود را گسترده کنیم.

برای موفقیت یکی از مهم ترین عوامل روابط و آدم هایی هستند که ما زنان توانمند را در این مسیر همراهی می‌کنند، طی کردن مسیر موفقیت به تنهایی امکان پذیر نیست.

هر انسانی که به زندگی خود اضافه می‌کنیم می‌تواند دری برای فرصت های جدید به زندگی ما باز کند، البته علاوه بر کمکی که ما از دیگران می‌گیریم، کمکی که خودمان به دیگران می‌کنیم هم باعث ایجاد حال خوب خودمان می‌شود.

حضور دیگران و عشق و کمک به آن ها باعث ایجاد معنا در زندگی می شود و به ما احساس شادی و رضایت از خودمان و زندگیمان می‌دهد. کارکرد دیگر این تصمیم این است که ما از دیدگاه دیگران هم می‌توانیم خودمان و کارهایی که می‌کنیم را ارزیابی کنیم.

بسنجیم که در کجای راهمان درست عمل کردیم و در کجا، کارمان اشتباه بوده است. همیشه انسان هایی در پیرامون ما هستند که ما را بهتر از خودمان ارزیابی می کنند. ما نباید از کمک آن ها خودمان را محروم کنیم، زیرا پایبند بودن به این تصمیم ها در تمام طول راه از اهمیت زیادی برخوردار است، این تصمیم ها می توانند ما را به موفقیت برسانند، پس نباید آن ها را فراموش کنیم یا پشت گوش بی اندازیم.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

  1. Great V I should definitely pronounce, impressed with your site. I had no trouble navigating through all the tabs and related info ended up being truly easy to do to access. I recently found what I hoped for before you know it at all. Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or something, web site theme . a tones way for your client to communicate. Excellent task..

  2. What i do not understood is actually how you’re not actually much more well-liked than you might be now. You are very intelligent. You realize therefore considerably relating to this subject, made me personally consider it from a lot of varied angles. Its like men and women aren’t fascinated unless it’s one thing to do with Lady gaga! Your own stuffs nice. Always maintain it up!

  3. Nice post. I learn something more challenging on different blogs everyday. It will always be stimulating to read content from other writers and practice a little something from their store. I’d prefer to use some with the content on my blog whether you don’t mind. Natually I’ll give you a link on your web blog. Thanks for sharing.

  4. I have been browsing on-line greater than three hours today, yet I by no means discovered any fascinating article like yours. It’s beautiful value enough for me. In my view, if all web owners and bloggers made just right content as you did, the internet shall be much more helpful than ever before.

  5. This blog is definitely rather handy since I’m at the moment creating an internet floral website – although I am only starting out therefore it’s really fairly small, nothing like this site. Can link to a few of the posts here as they are quite. Thanks much. Zoey Olsen

  6. What i do not realize is in reality how you’re now not really much more smartly-liked than you may be right now. You’re so intelligent. You understand thus significantly in the case of this topic, produced me individually believe it from numerous numerous angles. Its like women and men aren’t involved except it¦s one thing to do with Girl gaga! Your personal stuffs excellent. At all times deal with it up!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا