توانمندسازی بانوان

چرا باید شاد باشیم؟ + ۱۴ عادت زنان شاد و موفق چیست؟

شادی احساس خوشایند خوشبختی، خرسندی، حالت روانی و ذهنی است که اکثر ما فکر می کنیم برای شاد بودن باید شرایط و عواملی در دنیای بیرون مهیا شود تا ما بتوانیم شاد باشیم، یعنی باید حتما موفق باشیم تا احساس شادی کنیم، اما واقعیت این است که باید شاد باشیم تا به موفقیت برسیم.

شما میتوانید به صورت رایگان تمام مقالات زنان توامند را از سایت توانا مطالعه بفرماید.

در طول تاریخ تبعیض های زیادی بر علیه زنان صورت گرفته است. این تبعیض های جنسیتی منجر به کنار گذاشته شدن زنان در جامعه و امور اقتصادی شده است، بنابراین فشارهای مالی همیشه روی زنان، به خصوص زنان سرپرست خانوار بیشتر بوده است، همچنین زنان به لحاظ وجود محدویت ها کمتر از حمایت های اجتماعی برخوردار می شوند و این هم دلیل دیگری بر تنها ماندن و احساس اندوه در خانم ها خواهد بود.

علاوه بر این ها تغییرات هورمونی که هر ماه در خانم ها اتفاق می افتد، منجر به افسردگی موقت در آن ها می گردد، افسردگی بعد از زایمان یکی از بارز ترین افسردگی ها در خانم ها می باشد. 
البته عواملی همچون جامعه و فرهنگ همیشه خانم ها را به خاطر ظاهر و فیزیک شان مورد قضاوت قرار داده است و این مسئله اضطراب فیزیکی و به دنبال آن اضطراب اجتماعی خانم ها را افزایش داده است.

در کنار همه ی این ها اغلب خانم ها از عزت نفس و اعتماد بنفس کمتری برخوردار هستند و همین امر موجب می شود خود را کمتر دوست داشته و احساس ارزشمندی کمتری کنند و به دنبال آن غمگین و افسرده می شوند. زنان همیشه مورد خشونت های خانگی قرار گرفته و یا می گیرند، این مشکل بزرگ است که نادیده گرفتن آن از سوی قوانین و دولت ها موجب اندوه و سرخوردگی خانم ها می شود. در ایران خانم ها از سوی مردان به بهانه های مختلف مثل، غیرت و تعصب در تحریم و محدودیت قرار گرفته اند و برای بدیهی ترین حقوق انسانی خود مثل دیدار با پدر و مادرشان، نیاز به اجازه از طرف همسر خود دارند.

خیلی از مادران به خاطر قوانین ناقص و مرد سالار که فرزندان را متعلق به پدر می داند، شرایط سخت و تحقیرآمیز را تحمل کرده و تن به طلاق نمی دهند. اگر به همه ی این مسائل با دقت نگاه کنیم، خانم ها برای رفع همه ی ۵ نیاز اساسی خود یعنی نیاز به بقا، قدرت، عشق، آزادی و تفریح دچار مشکل هستند، بنابراین بدیهی است که احساس شادی در بین خانم ها به خصوص در جامعه ی ما کمتر از آقایان می باشد.

شادی چیست و چرا باید شاد باشیم ؟ + نقش شادی در تجربه زندگی موفق چیست؟


چرا باید شاد باشیم؟

شادی کیفیت زندگی است. افراد شاد حال روحی خوبی دارند و خنده رو هستند، آن ها استرس و غم ندارند. هر چقدر استرس، غم و اندوه ما در زندگی کمتر باشد بیماری های روانی و جسمی ما کاهش می یابد. افراد شاد قدرت یادگیری بیشتری دارند، زیرا آن ها بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و برای دیگران جذاب تر هستند و تمایل به ایجاد ارتباط با آن ها بیشتر از افراد ناراحت و غمگین خواهد بود. این افراد به دلیل دوست داشتنی بودن، روابط اجتماعی بهتری در محیط شغلی و دوستانه خود داشته و در کسب و کار خود موفق تر خواهند بود، همچنین زندگی خانوادگی یک خانم شاد از کیفیت بیشتری برخوردار خواهد بود.
به طور کلی باید بدانیم، خانم های شاد موفق تر هستند نه این که خانم های موفق، شاد هستند، همچنین زن های شاد از نظر جسمی سالم تر از زنان غمگین هستند.

عادت های مهم زنان مشهور و موفق دنیا چه هستند؟

۱۴ عادت زنان شاد و موفق چیست؟

تمامی مواردی که گفتیم موجب عدم رضایت خانم ها و در نتیجه شاد نبودن آن ها می شود، اما به دلیل روحیات قوی و معنوی که در خانم ها وجود دارد، می توانند سریعا خلق خود را عوض کنند. گاهی زنان و مادران در خانواده با وجود تمامی مشکلات، سعی می کنند شاد باشند تا روحیه شادی را به بقیه اعضا خانه تزریق کنند. شاد بودن در دنیای پیچیده و پر از مشکلات امروزی یک هنر است و انسان شاد یک هنرمند خواهد بود. اضافه کردن عادت های زیر می تواند به ما کمک کند تا زندگی خود را شاد تر کنیم و به دنبال آن موفق تر شویم.

چگونه عضو زنان خانه دار موفق باشیم؟ + مشکلات زنان خانه دار چیست؟


1. برقراری ارتباط خوب با طبیعت 

خوب خوابیدن و سحرخیز بودن موجب شادابی ما در طول روز می شود. میزان انرژی در هنگام طلوع خورشید در بالاترین سطح خود است و با ایجاد همین عادت کوچک در خود که صبح زودتر بیدار شویم و طلوع خورشید را ببینیم، انرژی و شادابی را به میزان زیادی افزایش می دهیم، به طور کلی آفتاب گرفتن در روز و رفتن به طبیعت و نگاه کردن به منظره زیبای طلوع و غروب خورشید، سطح شادی ما را افزایش می دهد.


2. زنان شاد مثبت نگر هستند

داشتن دیدگاه های مثبت به مسائل از رازهای شاد زیستن است. ایجاد عادت مثبت نگری و سخت نگرفتن نسبت به خودمان و دیگران، ما را به انسانی شاد مبدل می کند. همیشه در هر اتفاقی که در پیرامون ما می افتد به دنبال نکات مثبت باشیم و آن را برای خودمان تبدیل به معضل نکنیم. هر چقدر دیدگاه ما مثبت تر باشد، جریانات زندگی هم به همین سمت و سو می رود.

3. رنگ های شاد را به زندگی خود دعوت می کنند

زنان شاد لباس روشن می پوشن

استفاده از رنگ های شاد در لباس ها و وسایل زندگی، می تواند شادی را برای ما به ارمغان بیاورد. مثلا، رنگ سبز، آرامش بخش است. رنگ آبی، رنگ معنوی است و موجب احساس ارامش، صلح و امنیت می شود. رنگ بنفش، نماد دانایی و احترام است. رنگ قرمز، نماد عشق و هیجان و شور و نشاط است. نارنجی، نشانه خوش بینی و مثبت اندیشی است. رنگ سفید، رنگ پاکیزگی و صلح و آرامش است، بنابراین به جای استفاده از لباس های تیره از رنگ های شاد و زنده استفاده کنیم.

4. زنان شاد شکرگذار هستند

دیدن داشته ها، نوشتن آن ها و سپاس گذاری بابت بودن شان موجب می شود ما احساس رضایت و شادی بیشتری نسبت به زندگی خود پیدا کنیم. شکرگذاری روزانه، نوشتن و یا بیان هر چیزی که برایش می توانیم شکر بگوییم هر صبح و هر شب ما را شادتر می کند.

5. هدف دار زندگی می کنند

هدف داشتن به زندگی ما معنا می دهد. وقتی به هدف های خود فکر می کنیم و برای آن ها برنامه ریزی می کنیم به انسان با انگیزه تر و شادتری مبدل می شویم. نیازی نیست در شروع، هدف های خیلی بزرگ برای خود تعیین کنیم، بلکه با داشتن هدف های کوچک و رسیدن به آن ها می توانیم عزت نفس و اعتماد به نفس خود را تقویت کرده و حس ارزشمندی بیشتری کرده و خودمان را بیشتر دوست داشته باشیم و به دنبال آن از زندگی و خودمان بیشتر لذت برده و شادتر باشیم.


6. زنان شاد به خود پاداش می دهند

هدیه گرفتن و دریافت پاداش همیشه موجب شادی و خوشحالی می شود. می توانیم زمان پایان کارهایی که در لیست برنامه هفتگی یا ماهانه خود داریم، به خودمان پاداش دهیم. مثلا، به خودمان قول دهیم اگر یک کتاب را در عرض یک هفته به پایان رساندیم برای خودمان جایزه بخریم.

7. عزیزان خود را در آغوش می گیرند

در آغوش گرفتن عزیزان و کسانی که دوستشان داریم ما را سرشار از انرژی های مثبت و شادی می کند. هر روز عزیزان خود را در آغوش بکشیم. خودمان هم می توانیم بازوهای مان را بدور خود بگیریم و خودمان را بغل کنیم. ماساژ دادن هم می تواند این احساس خوب و شاد را در ما ایجاد کند.


8. زنان شاد کمال گرا نیستند

کمال گرا بودن یعنی استانداردهای عالی برای خود و انجام کارهای خود در نظر بگیریم. این کار موجب می شود تا نرسیدن به آن شرایط مطلوب، مدام انجام آن کار را عقب بی اندازیم. کمال گرایی اشتیاق ما را برای انجام کارهای مان از ما می گیرد و لذت خیلی از اقدام های مان را از ما دریغ می کند. سعی کنیم استانداردهای خود را پایین بیاوریم و فکر نکنیم باید همه ی شرایط مهیا شود تا ما دست به اقدامی بزنیم، بلکه باید با همین شرایط موجود شروع کنیم و از روند کار لذت ببریم.

9. زنان شاد سرزنش گر نیستند

زنان شاد سرزنش گر نیستند

برای شاد بودن یکی از عادت هایی که باید در خود ایجاد کنیم، این است که صدای منتقد و سرزنش گر درون خود را خاموش کنیم و نگذاریم به هر بهانه ای ما را به باد انتقاد بگیرد و عزت نفس ما را نابود کند، بلکه بر عکس تا این صدا را در ذهن خود شنیدیم به خودمان فرمان سکوت بدهیم و برعکس آن خودمان را ستایش کنیم و جملات تاکیدی مثبت را در ذهن خود و یا با صدای بلند تکرار کنیم، به اتفاق هایی فکر کنیم که در آن ها موفق بودیم و کارها را به خوبی انجام داده ایم و مدام به خودمان یاد آوری کنیم که انسان شایسته و توانمندی هستیم و لایق بهترین ها می باشیم. یادمان باشد، دیگران را نیز سرزنش نکنیم، زیرا با سرزنش دیگران در آن ها احساس بدی نسبت به خودشان ایجاد می کنیم.

کسب و کار زنان چه نقشی در زندگی آن ها دارد؟


10. بخشنده هستند

تنها موفقیت نمی تواند موجب رضایت ما در زندگی و شادی ما شود، بلکه معنویات در زندگی ما نقش مهمی دارند. منظور از معنویات حتما داشتن دین و مذهب نیست، بلکه منظور داشتن معنا و مفهوم در زندگی و خیرخواهی است. این که فقط خودمان را در زندگی نبینیم و به دیگران هم فکر کنیم و برای کمک و محبت به آن ها هم برنامه ای داشته باشیم. این گونه زندگی کردن، شادی فراوانی به زندگی ما می بخشد.

11. زنان شاد در حال زندگی می کنند

لذت بردن از زمان حال هنر است. کسانی که در گذشته سیر می کنند، به جز حسرت، ندامت و آه کشیدن کاری بلد نیستند، آن ها خودشان را از لذت شاد بودن محروم می کنند، آن هم به خاطر گذشته ای که دیگر قدرتی برای تغییر آن ندارند. برای زیستن در زمان حال می توان از تمرین های مراقبه، مدیتیشن و یوگا استفاده کرد.


12. اهل بازی و تقویت کودک درون خود هستند

یکی از لذت بخش ترین عادت هایی که می توانیم با ایجاد آن شادی را به خود هدیه دهیم، بازی کردن به خصوص بازی های فیزیکی نه مجازی است، سعی کنیم در بازی با بچه ها همراه شویم و کودک درون خود را شاد کنیم.

13. استعدادهای خود را پرورش می دهند

زن های شاد سعی می کنند توانایی های خود را بشناسند و مدام در پی کشف تازه های خود هستند، این زن ها از این که دیگران آن ها را تنوع طلب بدانند و یا بگویند که زیاد از این شاخه به آن شاخه می پرند هراسی ندارند. یک خانم شاد به دنبال کشف خود و استعدادهای خود است و وقتی آن را کشف کرد، سعی می کند آن استعداد و توانایی را در خود پرورش دهد. تمام این مسیر کشف و توسعه توانایی ها، شادی و هیجان را به همراه دارد.

چگونه یک زن توانا باشیم؟ 13 کاری که زنان توانا هرگز انجام نمی دهند؟

14. زنان شاد خودشان را دوست دارند

شاید از مهم ترین عادت زن های شاد این است که خودشان را دوست دارند و هر روز این را جلوی آینه به خود می گویند، آن ها به خوبی از خودشان مراقبت می کنند و برای سلامتی جسم و روح خود ارزش قائل هستند. ورزش می کنند، خوب لباس می پوشند، به ظاهر خود می رسند، سفر می روند و برای خود وقت صرف می کنند، همچنین خودشان را مجبور نمی کنند که کارهایی را انجام دهند که دوست ندارند، در آخر این که زن های شاد منتظر نمی مانند تا دیگران و وقایع بیرونی آن ها را شاد کنند، بلکه آن ها شادی را خودشان به زندگی خود دعوت می کنند.

مقالات مرتبط با این نوشتار :

هوش اجتماعی زنان چه نقشی در زندگی آن ها ایفا می کند؟ | ویژگی زنان با هوش اجتماعی بالا
بهترین زن دنیا چه ویژگی هایی دارد؟
زن شاغل موفق دارای چه ویژگی های می باشد؟
Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫35 دیدگاه ها

  1. Wow that was unusual. I just wrote an really long comment but after I clicked submit my comment didn’t show up. Grrrr… well I’m not writing all that over again. Anyways, just wanted to say superb blog!

  2. This blog is definitely rather handy since I’m at the moment creating an internet floral website – although I am only starting out therefore it’s really fairly small, nothing like this site. Can link to a few of the posts here as they are quite. Thanks much. Zoey Olsen

  3. Thanks for sharing excellent informations. Your web site is so cool. I’m impressed by the details that you¦ve on this site. It reveals how nicely you perceive this subject. Bookmarked this web page, will come back for more articles. You, my pal, ROCK! I found simply the info I already searched everywhere and simply could not come across. What a perfect website.

  4. I enjoy you because of all of your work on this site. My daughter really likes managing internet research and it’s obvious why. We all notice all of the dynamic form you provide very important thoughts via this blog and as well as encourage participation from others on the area then our child is without a doubt being taught so much. Take pleasure in the rest of the new year. You have been carrying out a wonderful job.

  5. Today, I went to the beachfront with my children. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She placed the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is entirely off topic but I had to tell someone!

  6. Youre so cool! I dont suppose Ive read something like this before. So good to find somebody with some original thoughts on this subject. realy thank you for starting this up. this web site is something that is wanted on the web, someone with a bit of originality. helpful job for bringing one thing new to the internet!

  7. An impressive share, I just given this onto a colleague who was doing a little analysis on this. And he in fact bought me breakfast because I found it for him.. smile. So let me reword that: Thnx for the treat! But yeah Thnkx for spending the time to discuss this, I feel strongly about it and love reading more on this topic. If possible, as you become expertise, would you mind updating your blog with more details? It is highly helpful for me. Big thumb up for this blog post!

  8. Unquestionably consider that which you stated. Your favorite justification seemed to be on the net the easiest thing to bear in mind of. I say to you, I certainly get irked even as people consider issues that they just don’t recognise about. You controlled to hit the nail upon the highest and outlined out the whole thing without having side effect , people can take a signal. Will probably be back to get more. Thanks

  9. My developer is trying to convince me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the costs. But he’s tryiong none the less. I’ve been using Movable-type on numerous websites for about a year and am nervous about switching to another platform. I have heard good things about blogengine.net. Is there a way I can transfer all my wordpress content into it? Any kind of help would be really appreciated!

  10. Hmm it seems like your website ate my first comment (it was super long) so I guess I’ll just sum it up what I wrote and say, I’m thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blog blogger but I’m still new to the whole thing. Do you have any recommendations for rookie blog writers? I’d definitely appreciate it.

  11. You really make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be really something which I think I would never understand. It seems too complex and very broad for me. I’m looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

  12. I do love the manner in which you have presented this issue and it does indeed give me a lot of fodder for thought. On the other hand, from what precisely I have experienced, I simply trust as other responses pack on that people today stay on issue and don’t start on a tirade of some other news of the day. Yet, thank you for this excellent piece and although I do not necessarily agree with this in totality, I value the viewpoint.

  13. Appreciating the hard work you put into your blog and in depth information you provide. It’s awesome to come across a blog every once in a while that isn’t the same old rehashed material. Great read! I’ve bookmarked your site and I’m including your RSS feeds to my Google account.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا