توانمندسازی بانوان

بهترین زن دنیا چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین زن های دنیا ویژگی هایی دارد که پیدا کردن آن بسیار بستگی به این دارد که از دید چه کسی می خواهیم به دنبال این ویژگی ها باشیم. مثلا، بهترین زن دنیا برای ازدواج و یا بهترین زن دنیا برای مادر بودن می خواهیم و یا کارمند و مدیر باشد.

انتخاب همسر کار بسیار سختی است ، اما اگر مشخصات و ویژگی های یک زن خوب برای یک زندگی سالم را بدانیم می توانیم برای زندگی مشترک خود دختر مناسبی را انتخاب کنیم. یکی از دغدغه های پسران برای ازدواج انتخاب دختری مناسب و ایده ها آل است. اکثریت جوان ها میل به ازدواج و تشکیل خانواده ندارند و معمولا از کلماتی مثل من هنوز دختر ایده آل خود را نیافته ام استفاده می کنند و با این جمله ها از ازدواج دوری می کنند، اما بدون شک در جامعه ما دختران زیادی وجود دارند که می توانند زن زندگی باشند و یک زندگی ایده آل را به وجود آورند. افرادی که با این دسته از زنان یا دختران ازدواج می کنند می توانند سطح زندگی خود را ارتقا دهند، زیرا آن ها باعث پیشرفت مرد زندگی خود می شوند، البته به شرط این که مرد ها بتوانند ویژگی های زن ها را درک کنند.

هر مردی آرزوی زنی کامل و فوق العاده دارد. این در واقع ویژگی خاص یک زن که او را تبدیل به بهترین نسخه از خودش می کند چیست؟ انتخاب یک ویژگی از میان ویژگی های مختلفی که به فرد کمک می کند تا بهترین خودش باشد، کار سختی است، اما بخاطر اهمیت و نقش موثری که خودشناسی دارد ما شناخت خود و خود بودن را مهم ترین ویژگی بهترین زن دنیا می دانیم.

خودشناسی چیست؟

معنی ساده خودشناسی یعنی شناخت خود. سقراط عقیده داشت همان قدر که خودشناسی ارزشمند است بقیه کارها در مقابل آن خنده دار هستند. در عرفان خودشناسی راهی برای رسیدن به خداشناسی است، اما بسیاری بر این عقیده اند که شناخت صحیح خود بسیار سخت و دشوار است.

برای خودشناسی از عرفان و روانشناسی می توان استفاده کرد، اما آن چه مد نظر ما از خودشناسی است به وسیله علم روانشناسی ممکن می گردد. بخشی از خودشناسی را می توان به کمک شناخت شخصیت و آشنایی با مدل های مختلف شخصیتی و تست هایی که در این زمینه وجود دارد، به دست آورد.

هر انسانی قبل از شناخت زن زندگی خود باید به درستی خود را بشناسد و بداند میزان توقعاتش از کار، زندگی ، عشق و همسر آینده اش چیست، تا بر اساس آن شخص ایده آل خود را برگزیند، زیرا همه افراد دارای معیار های متفاوتی برای تعیین همسر مورد علاقه خود می باشند. هر فرد با توجه به شخصیت های متفاوتی که دارد زنی متفاوت و طبق خواسته خود انتخاب می کند.

برای داشتن یک زندگی در سطح بالا و دور بودن از سایر دغدغه های زندگی باید همسری مناسب در زندگی انتخاب کنیم.

اهمیت خود شناسی در بهترین زن دنیا بودن، چیست؟

اهیمت خود شناسی در بهترین زن دنیا بودن

برای بهترین زن دنیا بودن خودشناسی به ما کمک می کند نقاط قوت و ضعف خود را بشناسیم و با تقویت نقاط قوت خودمان تا ۱۳۰۰ برابر امکان نتیجه گیری بهتر را در کارهای خود افزایش می دهیم. در کنار این شناخت نقاط مثبت، ما به ارزش های خودمان پی می بریم و برای خودمان نیز ارزش بیشتری قائل بوده و خودمان را بیشتر دوست خواهیم داشت.

با دوست داشتن خود، فرد به خود باوری نیز می رسد و برای خود احترام بیشتری قائل خواهد بود، در واقع دارای عزت نفس یعنی حس ارزشمندی می گردد. از طرفی خودشناسی موجب می شود شخص خودش را به همین شکلی که هست بپذیرد و دیگر نیازی نباشد در مقابل دیگران نقش بازی کند. خود بودن یعنی، تاثیر نگرفتن از محیط پیرامون و یا دیگران.

زن ها در طول تاریخ مورد ظلم قرار گرفته اند و دیگران سعی کرده اند، آن ها را به همان شکلی که دلخواه خود می باشد در آورند. خودشناسی یکی از راه هایی است که جلوی این تغییر شکل ها را که به دلخواه دیگران است، می گیرد.

زنان سنتی بازیچه ی سنت ها، عقاید دینی تحریف یافته و افراط در تفکرهای مذهبی بوده و جز برای خانه داری و یا انجام مراسم مذهبی و پای منبر نشستن و گریه کردن در روضه ها کاربرد دیگری در جامعه ندارند. از طرف دیگر در جوامع به اصطلاح پیشرفته، جدا از زنانی که به خودشناسی رسیده اند و خود واقعی شان هستند، که اغلب این دسته جزو زنان موفق هستند. ما بقی زنان یا کالای برای سرگرم کردن مردها هستند تا مردها بعد از کار کردن برای سرمایه دار ها در اوقات بیکاری به فکر زندگی و معنا و مفهوم آن نباشند و یا مصرف گرا.

در واقع دنیای سرمایه داری امروز زنان این کشورها را الگویی برای کشورهای جهان سوم قرار داده تا از زن مدرن بودن، تنها مصرف گرایی و کالا بودن را بیاموزند. زنی که به خودشناسی و خودآگاهی رسیده کاملا به خود احترام می گذارد و نه دنباله روی زنان سنتی است و نه زنان مدرن، او خودش است. او در راه ساختن ارزش ها و هدف هایش گام بر می دارد. او زنان موفق را جست و جو می کند و از مسیری که آن ها طی کرده اند، می آموزد. او سعی می کند بهترین خودش باشد.

بهترین زن دنیا چه ویژگی های دارد؟

به نظر می آید، شناخت خود و خود بودن یک ویژگی است، اما در واقع مجموعه ای از ویژگی هایی است که به فرد کمک می کند در مسیر صحیح زندگی خود پیش رود. خودشناسی موجب می شود ما ویژگی های خوب زیادی را در خودمان پیدا و تقویت کنیم. در این جا برخی از این ویژگی هایی که به دنبال خودشناسی به آن ها می رسیم و به ما خانم ها کمک می کند تا بهترین باشیم می پردازیم:

احترام به خود و دیگران

زنی که خودش را می شناسد و خود را قابل احترام می داند و همچنین به دیگران احترام می گذارد، می تواند به عنوان بهترین زن دنیا شناخته شود، زیرا او می داند همه ی انسان ها مجموعه ای از خوبی ها و بدی ها در کنار هم هستند. وی همان گونه که خود را به همین شکلی که هست پذیرفته، پذیرای دیگران نیز هست، او می داند که برای محترم بودن و احترام گذاشتن نیازی نیست بی عیب و نقص باشیم.

بهترین زن دنیا خودش و دیگران را دوست دارد

یکی از مهم ترین دستاوردهای خودشناسی، دوست داشتن خود است. وقتی بخواهیم که دیگران را دوست داشته باشیم اول باید بتوانیم خودمان را دوست بداریم. دوست داشتن خود منجر به ایجاد عزت نفس می شود. داشتن عزت نفس برای زن ها از مهم ترین ویژگی ها است.

مسئول بودن در زندگی

زنی که به شناخت خود رسیده، کاملا خود را مسئول زندگی خود می داند و مدام به دنبال این نیست که شرایط و دیگران را بابت اتفاق های زندگی که برای او ناخوشایند بوده سرزنش کند. از ویژگی های بهترین زن دنیا این است که مسئولیت زندگی خود را کاملا پذیرفته است. یک زن زندگی باید نسبت به وظایف قبلی و جدید خود مسئولیت پذیر باشد.

هدف داشتن برای زندگی

خودشناسی ما را به این آگاهی می رساند که هر انسانی برای هدفی آفریده شده و او به دنبال آن ارزشی است که با رسیدن به آن هدف به جهان اضافه می کند.

صداقت و روراستی در زندگی

زنی که خودش را بشناسد نیازی به دروغ گفتن و نقش بازی کردن ندارد. بهترین زن دنیا از این که خود واقعیش باشد ترسی ندارد و کاملا با خودش و دیگران رو راست است، او نمی خواهد کسی باشد که نیست و نیازی نمی بیند تبدیل به کسی شود تا مورد دلخواه دیگران باشد، او کاملا خودش است و اجازه نمی دهد مورد سوء استفاده قرار گیرد.

عاشق نه وابسته

عاشق ولی وابسته نبودن از ویژگی های بهترین زن دنیا بودن است

خودشناسی به ما این قدرت را می دهد که همیشه عاشق باشیم. در واقع عشق برای چنین زنانی سرشار از رهایی و شادی است، به دور از احساس غم، مالکیت و وابستگی های شدید. بهترین زن دنیا همواره در حال عشق ورزیدن به خود و دیگران است و اگر همسری اختیار کند،‌ زندگی در کنار او سرشار از لذت و شادمانی خواهد بود.

همواره در حال آموزش

خودشناسی علمی است که پایان ندارد و کسی که در این راه قرار گرفته این را می داند و همواره در حال یادگیری است. او از هر انسانی یا واقعه و اتفاقی که در زندگیش پیش می آید، درس می گیرد. برای بهترین زن دنیا بودن باید به بهترین نسخه خودمان تبدیل شویم و آموزش مداوم می تواند به ما در این راه کمک کند.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫16 دیدگاه ها

  1. I do not even know the way I ended up right here, however I assumed this submit was great. I don’t recognise who you are but definitely you’re going to a famous blogger when you aren’t already 😉 Cheers!

  2. Appreciating the persistence you put into your website and in depth information you present. It’s nice to come across a blog every once in a while that isn’t the same unwanted rehashed information. Excellent read! I’ve bookmarked your site and I’m including your RSS feeds to my Google account.

  3. Hi would you mind stating which blog platform you’re using? I’m going to start my own blog in the near future but I’m having a hard time choosing between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design and style seems different then most blogs and I’m looking for something unique. P.S Apologies for being off-topic but I had to ask!

  4. Hey! This is kind of off topic but I need some help from an established blog. Is it very hard to set up your own blog? I’m not very techincal but I can figure things out pretty quick. I’m thinking about making my own but I’m not sure where to begin. Do you have any ideas or suggestions? Thank you

  5. I have been browsing on-line greater than 3 hours nowadays, but I never found any interesting article like yours. It is beautiful worth sufficient for me. In my view, if all webmasters and bloggers made excellent content as you probably did, the net will probably be a lot more helpful than ever before.

  6. I would like to point out my affection for your generosity for individuals who need assistance with in this question. Your very own commitment to getting the solution around came to be amazingly significant and have in every case encouraged others much like me to attain their desired goals. Your personal interesting guideline entails so much a person like me and further more to my office colleagues. Thanks a ton; from everyone of us.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا