اهمیت و مدیریت ارتباط با مشتری

اهمیت و مدیریت ارتباط با مشتری یکی از مسائل حیاتی در بخش فروش برای افزایش میزان فروش است. لذا میتوان از نرم‌افزار CRM  برای پیاده سازی آنچه مد نظر است استفاده کرد.

ارتباط مشتری با customer relationship managment

یکی از اصلی ترین کار این نرم‌افزار یکپارچه سازی و بایگانی اطلاعات مربوط به مشتری است و ما می‌توانیم علایق، گرایش‌ها و نیازها‌ی آن را بهتر بررسی کنیم. همچنین CRM جزئی ترین رفتار مشتری را در اختیار ما قرار می‌دهد و به ما قدرت تصمیم گیری نسبت به رفتار آنها را می‌دهد. نرم افزار CRM طبقه بندی بر اساس قیمت و نوع محصول، موقعیت جغرافیایی و … مشتریان را طبقه بندی می‌کند.

از موارد مهم دیگر، کارایی این نرم‌افزار این است دسترسی به اطلاعات مربوط به هر مشتری راحت تر است. لذا اگر نیرو‌های فروش در زمینه استفاده از این نرم‌افزار اگر توانمند شوند، می توان CRM  را هسته اصلی توسعه سازمان ها بدانیم.

CRM  محدود به افزایش فروش و سود‌آوری نیست، بلکه دیدگاه منحصر به فرد از مشتری برای رضایت مندی وی در کنار سود دهی در سازمان ایجاد می‌کند.

اهمیت CRM

تقویت روابط بین مشتری، همکاران، شرکا و تامین کنندگان به راحتی با این نرم‌افزار امکان پذیر است. می‌توانیم بر اساس تاریخ، وضعیت سفارش‌ها و موارد مربوط به مشتریان تصمیم‌گیری کنیم. از آنجایی که در تجارت حفظ مشتریان بسیار مهم است، هزینه بالایی برای جذب مشتری جدید باید لحاظ شود، استفاده از تکنیک های مدیریت ارتباط با مشتری بسیار مورد توجه است.

انواع CRM

مزایای CRM

 1- مدیریت تماس پیشرفته                                   4- پیش بینی فروش

2- همکاری بین اعضای تیم                                   5- افزایش رضایت مشتری

3- اقزایش بهره‌وری                                             6- گزارش دهی دقیق

ابعاد CRM

قابلیت‌های CRM

نقش CRM در ارتباط با کسب و کار

چشم انداز در آینده

توسعه کسب و کار

 مشتری‌یابی تنها در محدوده بخش فروش نیست، با برگزاری سمینار، کنفرانس نمایشگاه تجاری و …. می توان جذب مشتری کرد. اما با CRM  می توان نمایندگان فروش را با مکمل فروشی یا بیش فروشی، به سمت فروش محصولات جدید یا بازاریابی برای دستیابی به امتیازات در نظر گرفته هدایت کرد.

ارتباط CRMبا بهره وری

CRM  از طریق 4 روش باعث بالا رفتن بهره‌وری می‌شود:

ارتباط سرمایه گذاری با CRM

مهم نیست کسب و کارها تا چه اندازه قوی یا ضعیف است، چرخه فروش و تقاضای مشتری همواره در حال تغییر است. مشتریان همواره خواهان خدمت بهتر و سریع تر هستند. CRM  به دلیل اینکه روند کار و تفاوت در مشتری‌ها و فروشنده را نشان ‌می دهد. این امر به فروشندگان کمک می‌کند تا با همکارن خود همگام شوند. با این کار در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی می‌کنیم.

معایب عدم به کارگیری CRM در سازمان

با توجه به کارا بودن CRM  و سهولت بکارگیری آن و تجمیع درست و دقیق اطلاعات وجود این نرم‌ افزار از ضروریات هر سازمان است.

Rate this post
خروج از نسخه موبایل