تجربه مشتری چیست؟

مدل‌هایی که می توان با برنامه ریزی و وقت گذاری روی آنها، مشتریان معمولی را به مشتریان وفادار تبدیل کنیم. وقتی مشتریان از خدمات قبل فروش، حین فروش، بعد فروش و همچنین خدمات بدون فروش تجربه خوبی از ما به دست می آورند. این امر کمک بزرگی به ما در تبدیل آنها از مشتری معمولی به مشتری وفادار به ما خواهدکرد.

انواع مشتری وفادار

تجربه مشتریcustomer experience

 احساس مشتری از به کارگیری خدمات نو و نحوه ارائه خدمات از طرف ما تجربه وی را شکل می گیرد. لذا می توان مدیریت تجربه مشتری، را برای سازمان‌های بزرگ لحاظ کرد. مدیریت تجربه مشتری customer experience managment تلاش برای ارائه الگوی خاص و عکس العمل مناسب به تعاملات مشتریان، برای رفع نیازهایشان و کسب رضایت مندی آنهاست. طی آن سازمان به طور غیر مستقیم مشتریان خود را مدیریت می‌کند. این امر در زمان بروز بحران بسیار مهم است.

چگونه تجربه مشتری را به رضایتمندی ختم کنیم؟

باید توجه کنیم وقتی مشتریان وارد سایت ، فروشگاه و…. سازمان می شوند، اولین چیزی که از خودشان می‌پرسند این است که، آیا ما و سازمان ما نیازهای آنها را می‌توانیم تامین کنیم! آیا خرید آنها از ما برایشان منطقی و خوشایند است؟ به عبارت دیگر تجربه مشتری یعنی ارائه کاربردی،‌ مفید و خوشایند از یک برند به مخاطب، که توسعه و بهبود آن، تنها با سازماندهی بخش بازاریابی و تعاملات با مشتریان امکان پذیر است. تجربه مشتری زمان مشخصی ندارد. چرا که در زمان‌های متفاوت می توان تعاملات متفاوتی بر قرار کرد.

در واقع تجربه مشتری در بخش مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) بررسی می شود، که امروزه جز اهداف استراتژیک است. تجربه برند باعث ایجاد مزیت رقابتی می‌شود. لذا سازمان‌ها بیش از گذشته به ‌آن  اهمیت می دهند.

7 گام برای ایجاد تجربه خوب در مشتری

رضایت مندی را با برنامه ریزی می توان در تجربه مشتریان ایجاد کنیم، تا با کاهش روی گردانی آنها درآمد را افزایش دهیم. چند نمونه در زیر ذکر شده است:

اثر رضایت مشتری در کسب و کار

پس مشتری زمانی به ما وفادار می شود، که خواسته های او را مهیا کنیم.در واقع تجربه خوب برای آنها ایجاد کنیم. این مشتریان زمانی وفاداری خود را ادامه می دهند، که این موضوع وصداقت ما ادامه دار باشد.

Rate this post
خروج از نسخه موبایل