شناخت ذهن

قرص تقویت حافظه برای درس خواندن کدام است؟

عده ی زیادی از ما این شرایط را تجربه کرده ایم که درست شب های قبل از امتحان، با حجم زیادی از درس های مطالعه نشده مواجه می شویم، در این حالت برای برقراری یک شرایط مناسب به فکر خوردن یک قرص تقویت حافظه برای درس خواندن خواهیم، زیرا ممکن است از دوستان خود و یا دیگران شنیده باشیم که قرص های برای تقویت حافظه و افزایش تمرکز وجود دارد، اما خوب است بدانیم این قرص های تقویت حافظه آسیب های جدی به مغز وارد می کنند، که گاهی تا آخر عمر قابلیت جبران ندارد.
همه ما انسان ها می‌دانیم برای این که به موفقیت برسیم، نیاز به تلاش و کوشش داریم و گاهی باید از خواب و خوراک خود بزنیم، ولی متاسفانه انسان‌ها  وست دارند هر چه سریع تر به همه چیز برسند بدون این که برای آن تلاش کنند و برای آن زمان بندی داشته باشند، اما خوب است بدانیم اتکا به نیروی درونی و استفاده از روش‌های طبیعی همیشه بهترین راه‌ حل خواهد بود.

درک مطلب چیست؟ | چگونه می توانیم درک مطلب خود را افزایش دهیم؟

قرص تقویت حافظه برای درس خواندن

امروزه در بازار قرص های زیادی برای تقویت حافظه فروخته می شود که یکی از این قرص‌ها ریتالین است. قرص ریتالین در تقویت تمرکز و حافظه بسیار موثر خواهد بود، اما خوب است بدانیم همین قرص مفید برای حافظه دارای عوارض زیادی در بلند مدت خواهد بود، همانند، کاهش وزن، افسردگی، اعتیاد و تهوع، زیرا این دارو ها عملکردی شبیه به مواد مخدر خواهند داشت و  تنها در کوتاه مدت باعث بهبود عملکرد مغز می‌شوند.

تنها واقعیت موجود در ارتباط با قرص های تقویت حافظه که باید بدانیم، این است که این قرص ها به ما اعتماد به نفس کاذب می‌دهند و تغییری در  وضعیت حافظه ما به وجود نخواهند آورد، پس بهتر است برای تقویت حافظه از مکمل‌ها و ویتامین‌ها استفاده کنیم، همانند، قرص امگا۳ و مولتی ویتامین.
ریتالین در واقع دارویی است برای درمان کودکانی که در اصطلاح به آن ها کودکان بیش فعال گفته می شود، اما متاسفانه عده ای از افراد امروزه از آن برای افزایش تمرکز و تقویت حافظه بلند مدت استفاده می کنند.

بهترین تکنیک های افزایش مهارت یادگیری کدامند ؟

خوب است بدانیم به جای استفاده از قرص های زیان آور، روش‌های طبیعی و خوراکی ها عملکردی موثرتر و سریع‌تری خواهند داشت، پس بهتر است به جای مصرف قرص از منابع غذایی مفید برای حافظه استفاده کنیم.

تقویت حافظه به هنگام درس خواندن با خوراکی های طبیعی

حافظه مانند بسیاری از توانایی ها قابلیت تقویت شدن دارد، پس همه ما می‌توانیم با انتخاب یک سبک زندگی سالم از نظر روحی و جسمی نسبت به دیگران برتری داشته باشیم. برای تقویت حافظه می توانیم از موارد زیر به جای قرص های تقویت حافظه استفاده کنیم.

قرص تقویت حافظه برای درس خواندن، تقویت حافظه با مواد خوراکی

مویز بخوریم

مویز به نوعی کشمش گفته می شود  که به عنوان مواد غذایی تقویت کننده حافظه شناخته شده است، از زمان های گذشته خانواده برای این که به تقویت عملکردهای مغزی کودک خود کمک کنند، آن ها را به خوردن مویز تشویق می کردند.

این ماده غذایی مفید می تواند به عنوان یک میان وعده در نظر گرفته شود، زیرا نقش موثری در تقویت حافظه و جلوگیری از فراموشی خواهد داشت، این مواد غذایی سرشار از ویتامین است و می تواند از بروز بیماریه آلزایمر جلوگیری کند.

شربت زعفران

گاهی ضعیف بودن حافظه ارتباطی با نحوه عملکرد مغز نخواهد داشت، بلکه علت اصلی آن عدم وجود تمرکز است، این جمله در واقع بیان کننده این موضوع است که افراد از حافظه بسیار خوبی برخوردار هستند، اما برای این که مطالب را به خاطر بسپارند، تمرکز نخواهند داشت.

این افراد به کمک استفاده از مواد غذایی مناسب می توانند به بهبود تمرکز بپردازند و به کمک آن حافظه خود را بهبود ببخشند، البته تقویت قلب عاملی دیگر در تقویت حافظه است، پس بهتر است از تقویت کننده های قلب همانند، زعفران  استفاده شود، به همین علت به استفاده از زعفران چه به صورت شربت و چه به صورت دمکرده در غذاهای مختلف توصیه می شود.

کندر برای افزایش حافظه

کندر یک مواد خوراکی است که به منظور تقویت هوش و حافظه آن هم بیشتر در طب سنتی از آن استفاده می شود و بسیار مفید خواهد بود، کندر یک مواد خوراکی از صمغ درختی به نام، کندر است که دارای مزه ای گس و تلخ خواهد بود، البته در زمان های گذشته از این صمغ درمان گران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کردند و امروزه به ۳ صورت خوراکی، موضعی و بخور استفاده می شود.
کندر در تقویت حافظه و رفع فراموشی و ضعف حافظه بسیار موثر است و استفاده از این صمغ در کودکی می تواند کمک بسیار زیادی در تقویت میزان هوش و حافظه کند، به همین علت خوردن آن را برای بهبود و افزایش حافظه توصیه می کنند، کندر خوراکی گیاهی است که خواص درمانی زیادی دارد، تقویت اعصاب و حافظه از جمله خواص درمانی این موارد خواهد بود.

عسل و انواع مغزها

استفاده از مغز ها همانند، گردو، بادام، پسته و فندق  به میزان زیادی می تواند باعث افزایش قدرت مغز و بهبود بسیاری از عملکردهای مغزی همانند تقویت حافظه شوند، پس بهتر است مصرف این مواد های غذایی را در برنامه های  غذایی روزانه خود قرار دهیم تا بتوانیم میزان تاثیر آن ها را بر حافظه خود مشاهده کنیم، در نتیجه باید بگوییم که استفاده از مغزیجات می تواند تاثیر مطلوبی بر عملکرد مغز ما داشته باشد، البته عسل هم از دیگر مواد غذایی است که تاثیر آن در تقویت حافظه غیر قابل انکار خواهد بود، مصرف روزانه یک قاشق مربا خوری عسل آن هم به صورت ناشتا می تواند در تقویت حافظه بسیار موثر باشد.

مقالات مرتبط با این نوشتار :

مهم ترین نکته ها برای افزایش قدرت یادگیری مغز چیست؟ | 3 مزیت مهم برای افزایش قدرت یادگیری
راه های پرورش خلاقیت چیست؟
قرص هایی که آدم را باهوش و با انگیزه می کند + معرفی قرص برای افزایش هوش و تمرکز
چگونه تمرکز ذهن خود را افزایش دهیم؟ + بازی های برای افزایش تمرکز ذهن

 

4.6/5 - (11 امتیاز)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. You actually make it appear really easy together with your presentation however I find this matter to be actually one thing that I believe I would by no means understand. It seems too complicated and extremely large for me. I’m having a look ahead in your subsequent publish, I?¦ll attempt to get the hang of it!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا