استعداد یابی

استعداد چیست ؟-دوره پرورش استعداد توانا

تعریف استعداد

به نظر شما یک فرد با استعداد چه ویژگی هایی دارد؟!
آیا شما نقاط ضعف و قوت خود را می شناسید؟!

در دوره استعدادیابی توانا این موضوع را بررسی می کنیم.

در درس بعد به صورت اختصاصی بررسی می کنیم که چگونه می توانیم استعدادمان را کشف کنیم ؟

«نقاط ضعف و قوت توانمندی های ذهنی که در وجود تمام انسان ها نهادینه شده است. اما برای هر فرد متفاوت است. و این تفاوت که هر انسان را منحصر به فرد می سازد».

ضمن اینکه هر کس تمایل دارد تا توانمندی جدیدی در خود بسازد کاملا به خود فرد بستگی دارد. اما کار ما با ساختار مغزی تشکیل شده در زمان گذشته و طبع ذاتی مان است و احساسی که طی استفاده از توانمندی های مان داریم. این ها در مغز همه ی ما جای دارد. چه بخواهیم چه نخواهیم .
این که می بینیم کسانی در دوره های آموزشی جدیدی شرکت می کنند و به یک باره گل می کنند به خاطر این است که آن ها به منبع طلایی توانمندی نهفته شان دست پیدا کرده اند. البته نباید تلاش را هیچ گاه فراموش کنیم. این دقیقا چیزی است که همه ی ما به آن نیاز داریم حتی بتهوون (یکی از بزرگترین آهنگ سازان عصر کلاسیک غربی) هم به آن احتیاج داشت!

استعداد چیست ؟ دوره آموزش استعداد استعدادیابی

در « توانا » می آموزیم چگونه ضعف ها و قوت های مان را پیدا کنیم و از آن ها در بزرگر اه رسیدن به اهداف استفاده کنیم. البته قبل از هر چیز لازم است هدف را تعیین کنیم.
حتی اگر ابزار خوبی هم در دست داشته باشیم وقتی نمی دانیم که می خواهیم چه کنیم قاعدتا آن ابزار به هیچ دردمان نخواهد خورد! ممکن است ده ها ابزار در دست داشته باشیم اما وقتی هدف معلوم نیست انتخاب این که کدام را برداریم غیر ممکن است.
این جا نقطه ی صفر است! همان نقطه ی آغاز سفر استعداد یابی و خودیابی . «توانا » برای همه ی شما آرزوی سلامتی و موفقیت در این سفر دارد.

یک داستان قدیمی

داستان خرگوش و لاک پشت را برای ما تعریف کرده اند که باید آهسته و پیوسته  رفت و کسی که استعداد دارد معمولا به دلیل غرور زیاد عقب می افتد. متاسفانه این را به ما نگفته اند که انسان هستیم و مقایسه ما با حیوانات کار غلطی است!!  ما توانایی این را داریم تا خودمان و رفتار غلط مان را اصلاح کنیم. منظور از این داستان این بوده که ما اگر احساس می کنیم کاری را نسبت به دیگران بهتر انجام می دهیم نباید مغرور شویم. ولی نه این که توانمندی های مان را باید نادیده بگیریم چون ممکن است مثل خرگوشه عقب بمانیم.

خوب است بدانیم که تا به خودمان باور نداشته باشیم نمی توانیم روی توانمندی ها  عملکردمان اثر بگذاریم. این نکته ی کلیدی  را همیشه به خاطر داشته باشیم که همه چیز از «ما» شروع می شود. خود خود ما! وقتی ما باور داریم می توانیم اما زمینه ی اشتباهی را برای انجام فعالیت انتخاب می کنیم  و به مشکل می خوریم تمام باور های مان زیر سوال می رود. و این می شود که افسردگی و اهمال کاری به سراغ مان می آید و اشتباه پشت اشتباه!

این را در نظر داشته باشیم که هر فردی شخصیت منحصر به فرد خود را دارد. خداوند تفاوت ها را به وجود آورده است . ما باید در کنار این که باور داریم می توانیم به تفاوت های مان  با اطرافیان پی ببریم و از این تفاوت ها به نحو احسن استفاده کنیم. شاید ما در این جایگاه ضعیف عمل می کنیم یا اصلا نمی توانیم عمل کنیم و بعد دچار یأس و ناامیدی می شویم. در نتیجه باورمان نسبت به خودمان از بین می رود. باید بدانیم که کجا می توانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. و این مهم فقط با جمله ی  خودت را تجربه کن و توان برترت را پیدا کن عملی خواهد شد.

مفهوم استعداد استعداد چیست ؟ استعداد یعنی چه ؟

بیاییم همگی ایمان داشته باشیم بنا به تفاوت های مان توانمندی های  برتری داریم که می توانیم در جایگاه خاصی بدرخشیم. فقط کافی است توان برتر مان را بیابیم و آن جایگاه را بسازیم

شاید در مسیر پیدا کردن استعداد های مان ما را مسخره کنند .این افراد همیشه و همه جا هستند. اصلا حس قدرت شان را این گونه می خواهند نشان دهند. تنها کاری که باید بکنیم این است «رهایشان کنیم». به آن ها توجه نکنیم. کار خودمان را بکنیم. این ها یا خودشان افراد موفقی هستند که از این که ما ممکن است در آینده نزدیک از آن ها بهتر شویم می ترسند یا فهم و درک افکار ما را ندارند. پس بهترین کار این است که « رهایشان کنیم». و روزی می رسد وقتی که نتیجه کارمان را دیدند آن ها نیز دنباله رو ما و یا راه ما خواهند شد.

در این مقاله به تعریف استعداد پرداختیم و موارد مهمی را مورد بررسی قرار دادیم.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

  1. Pretty section of content. I just stumbled upon your site and in accession capital to assert that I acquire actually enjoyed account your blog posts. Any way I’ll be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently fast.

  2. Whats up very nice website!! Guy .. Beautiful .. Superb .. I will bookmark your site and take the feeds additionally…I’m happy to find so many helpful info here in the put up, we want develop more techniques in this regard, thanks for sharing. . . . . .

  3. Thanks so much for providing individuals with an extraordinarily memorable chance to discover important secrets from this web site. It really is very ideal plus stuffed with amusement for me and my office co-workers to search your blog not less than three times weekly to read through the latest issues you have. Not to mention, I am just at all times astounded with all the amazing ideas served by you. Certain 3 points in this article are in reality the most effective I’ve had.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا