دانستنی های ازدواج

6 راه بهبود روابط زناشویی چیست؟

یکی از اصول مهم پایداری زندگی مشترک، داشتن روابط زناشویی سالم و موفق است که در سلامت جسم و روان زوجین، بی تاثیر نخواهد بود، بهبود روابط عاطفی یکی از مسائلی است که باعث افزایش سطح کیفیت زندگی افراد می‌شود، یک رابطه سالم مستلزم تلاش زیاد و ملزوماتی برای قوی‌ و موثر تر نمودن آن است. رابطه جنسی جزء حیاتی ترین بخش ازدواج است، البته شاید زوج های زیادی وجود داشته باشند که بدون توجه عمیق به آن زندگی می کنند، اما هدف از نوشتن این مقاله ایجاد صمیمیت و بهبود و استحکام روابط زناشویی است، با شناختن راه های بهبود روابط زناشویی می توانیم روابط زناشویی بین خود و همسر خود را ارتقا دهیم و به بهترین نتایج در این روابط دست پیدا کنیم. برای اطلاع از جزئیات شناخت راه های بهبود روابط زناشویی مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

جست و خیز و تحرک باعث بهبود روابط زناشویی می شود

تحریک جنسی فرآیند و حالتی است که در آن شخص آماده برای آمیزش جنسی می‌ گردد. بعضی مواقع انجام بعضی کارها در کنار سکس می تواند برای طرفین بسیار تحریک کننده باشد. به یاد داشته باشید که تحرک در مقدمه سکس خیلی شهوت انگیز است. طبق تحقیقات صورت گرفته مشخص شد تحرک و شوخی قبل از آمیزش باعث خون رسانی بهتر به سیتم عصبی در بدن و افزایش ضربان قلب می شود که سبب می شود دستگاه تناسلی به رابطه پاسخ بهتری بدهد، اگر قبل از رابطه جنسی، شوخی های جنسی وجود داشته باشد زوجین به مرحله ی تحریک شدگی می رسند و هر دو آماده هستند و به مقدار کافی برانگیخته شده اند. جست و خیز می تواند نشانه خوبی از صمیمیت باشد و این امر باعث بهبود روابط زناشویی می شود و باعث می شود رضایت بیشتری از رابطه جنسی حاصل گردد. شیطنت های جنسی، شوخی های جنسی و فانتزی های خودتان را در ذهنتان پنهان نکنید، این امر به متنوع شدن رابطه جنسی کمک می کند و به آن رنگ و لعاب می بخشند. در مواقع ضروری زوج های موفق کاملا جدی ظاهر می شوند، اما جنب و جوش و شوخی گاهی ضرورت پیدا می کند. این حرکات می توانند شروع خوبی برای معاشقه محسوب شود.

وقت و زمان مناسب برای رابطه تعیین کنیم

انتخاب زمان مناسب از جمله آداب زناشویی می باشد. شاید به نظرتان چندان جذاب به نظر نرسد، اما برنامه‌ ریزی برای رابطه جنسی می‌تواند تجربه جدیدی در اختیار شما قرار دهد و با کمک یکدیگر روزی را که هردوی شما به داشتن رابطه جنسی مایل باشید، انتخاب کنید و همیشه به آن پای بند بمانید. مطالعات نشان می دهد که زنان در روزهای 6 تا 10 چرخه قاعدگی خود ارگاسم بهتر و مکرر دارند (روز 1 اولین روز قاعدگی است ) یعنی 6 الی 10 روز بعد از آغاز قاعدگی، همچنین توجه داشته باشید که طبق تحقیقات صورت گرفته اگر همسران پنج ساعت در هفته را برای یکدیگر اختصاص دهند، همواره زندگی سالم، خوب و پرنشاطی خواهند داشت و رضایت آن ها از یکدیگر افزایش خواهد یافت، این که چه قدر از وقت خود را صرف روابط عاطفی می کنیم بسیار حایز اهمیت است. از هر فرصتی می توان برای با هم بودن استفاده کرد، در حالی که بعضی ها ترجیح می دهند گاهی تنها باشند. تعدادی از افراد هم به دنبال اعتدال برقرار کردن هستند. محدود کردن برای مدت زمان با هم بودن سبب بروز مشکل در روابط زناشویی می شود. هنگامی که زمان با هم بودن با تنش همراه باشد طرفین مشغول انجام دادن کارهای دیگری می شوند. وقتی که وارد رابطه می شوید، در دسترس بودن شما تغییر می کند. زوج های جوان باید بتوانند بین زمان های کار، وقت گذرانی با دوستان و خانواده تعادل ایجاد کنند.

بهبود روابط زناشویی و زوجی در حال بازی کردن

زمانی که همسرتان اولویت اول شما باشد، به والدین و اطرفیان می فهمانید که شما چه قدر برای همسر خود ارزش قائل هستید. برای این که زمان بیشتری را با همسرتان بگذرانید، باید با او بیشتر در ارتباط باشید. برای این کار از قبل برای آن برنامه ریزی کنید. با این کار بدون استرس برای کارهای عقب مانده، لحظات شگفت انگیزی را در کنار یکدیگر تجربه خواهید کرد. برای ارتباط بیشتر می توانید به دنبال فعالیت مشترک باشید. مثلا، پیاده روی، تماشای فیلم، خرید و … به بهبود روابط زناشویی شما کمک می کند. باید توجه داشته باشید مهم کیفیت زمانی است که با هم سپری می کنید.

نوشیدنی های الکلی را کنار بگذاریم

تحقیقات نشان داده نوشیدنی‌های الکلی موجب کاهش میل جنسی می‌شوند، بعضی از افراد تصور می‌کنند مشروبات الکلی تحریک کننده هستند، در صورتی که اشتباه است و باید از نوشیدن آن پرهیز کنید، چون این نوشیدنی‌ ها کارایی جنسی را پایین می ‌آورد، همچنین الکل باعث تخریب سیستم عصبی و افسردگی نیز می شود، علاوه بر این مصرف مداوم و مزمن الکل سبب اختلالات جنسی می شود.

مردانی که بیش از 12 گرم اتانول در روز مصرف می کنند، ایجاد اختلال نعوظ امری عادی است. الکل باعث افزایش هورمونی به اسم آنژیوتانسین که با اختلال نعوظ ارتباط دارد، می شود، لازم به ذکر است که الکل به علت اختلال در متابولیسم ویتامین A  سبب اشکال در تولید اسپرم نیز می شود، همچنین علاوه بر اختلال جنسی، یک اثر بسیار مهم مصرف الکل که باید بدانید این است که، افرادی که تحت تاثیر الکل اقدام به برقراری رابطه جنسی می کنند، رفتارهای پر خطر جنسی در آن ها به شدت زیاد می شود، پس برای نوشیدن الکل همیشه یک مرز بگذارید و یا کم کم نوشیدنی های بدون الکل را در روزمره خود قرار دهید تا عادت مصرف به الکل در شما کاهش پیدا کند.

مکمل جنسی مصرف کنیم

رابطه جنسی سبب بقای نسل می شود که یک غریزه طبیعی در تمامی موجودات زنده است. این رابطه راهی برای نشان دادن روابط عاطفی میان افراد است. در زمان هایی این رابطه تحت تاثیر عواملی کیفیت خود را از دست می دهد. وضعیت سلامت و بالا رفتن سن و احساسات در رابطه با همسرتان می ‌تواند زندگی جنسی شما را تحت تاثیر قرار دهد. ضعف جنسی نوعی بیزاری و عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی است و همین امر مشکلات زیادی را برای افراد به وجود می آورد. افراد برای حل این مشکلات به دنبال راه حل هستند. بسیاری از افراد برای رفع اختلالات جنسی، افزایش قوای جنسی و بهبود روابط زناشویی به استفاده از انواع مکمل تقویت قوای جنسی روی می آورند. مکمل ها جز محصولاتی هستند که امروزه توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کرده اند و بیشتر افراد به دنبال مکمل های مفید برای بدن هستند. مصرف تمامی مکمل ها ضروری نیست و باید به دنبال مکمل های مفید برای بدن باشید. مکمل ها برای ارتقا سلامتی بدن استفاده می شوند و قبل از استفاده از مکمل ها باید اطلاعات مناسب را در مورد آن ها جمع آوری کنید. برای هر یک از طرفین، مکمل ها و گیاهان دارویی وجود دارد، اما قبل از آن که به مصرف یک گیاه دارویی یا مکمل رو بیاورید، به این موضوع فکر کنید چه مواردی هستند که می توانید آن ها را به زندگی تان اضافه کنید یا حذف کنید. به عنوان مثال، ورزش، کاهش وزن، درمان یک عارضه یا تغییر یک دارو می تواند به بهبود روابط زناشویی شما کمک کند. معمولا توجه به اثر مکمل ها، بر زندگی جنسی مردان متمرکز شده است، اما آن چه بر مردان موثر است، لزوما برای خانم ها نیز همان تاثیر را ندارد. از موارد توصیه شده برای خانم ها می توان به مصرف آهن، گیاه تیبولوس ترستریس(خارخاسک)، گیاه ماکا اشاره کرد. از مکمل های مورد استفاده مردان می توان به آل- آرژینین، پروپیونیل- ال- کارنیتین، نیاسین اشاره کرد. در میان مکمل های جنسی مردان، یوهیمبين هم طرفدارانی دارد. یک گیاه دارویی، از برگ های درختی که بومی آفریقای مرکزی است و سال ها ناشناخته بوده است. تقویت قوای جنسی و قوی شدن این حس، صرفه نظر از بقای نسل می تواند بسیار با اهمیت باشد، چرا که گرما و دوام روابط زوجین و حفظ کانون خانواده در گرو این امر می باشد.

توجه کردن به جسم و بدن تان باعث بهبود روابط زناشویی می شود

سلامت جنسی و سلامت عمومی بدن با هم رابطه مستقیم دارند، به همین منظور می توانیم به تغذیه خود بیشتر اهمیت دهیم و بیشتر ورزش کنیم. افرادی که به طور مداوم و منظم ورزش می کنند نسبت به افراد دیگر 56 درصد در رابطه جنسی موفق تر عمل می کنند و ارگاسم در این دسته افراد با کیفیت بیشتری همراه است، همچنین دریافت مواد غذایی مناسب و استراحت کافی بخشی از مهم ترین نیاز های بدن برای داشتن رابطه زناشویی مفید و مناسب است.

علاوه بر این همچنین برای بهبود روابط زناشویی باید این نکته را در نظر داشته باشیم، زوجینی که از لحاظ بهداشتی و سلامتی به جسم خود رسیدگی می کنند میل بیشتری به برقراری رابطه جنسی دارند. بهداشت در رابطه زناشویی بسیار مهم است که می تواند بیماری های جنسی تا بارداری های ناخواسته را در بر بگیرد، مطمئنا در این صورت شما در کنار لذت بردن از رابطه جنسی می توانید سلامت خود را تضمین کنید و از انواع بیماری های مقاربتی در امان بمانید، همچنین لازم به ذکر است که زنان و مردانی که احساس خوبی نسبت به بدن خود دارند به هر لحاظ، رابطه زناشویی بهتر و قوی تری با همسر خود خواهند داشت. بسیاری از زنان در مورد اندام و زیبایی جسمی خود منفی نگر هستند و همین موضوع باعث سرد مزاجی و بی کیفیت بودن رابطه آن ها می شود.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. A powerful share, I simply given this onto a colleague who was doing a little evaluation on this. And he in truth purchased me breakfast because I found it for him.. smile. So let me reword that: Thnx for the treat! However yeah Thnkx for spending the time to discuss this, I feel strongly about it and love studying more on this topic. If doable, as you turn out to be expertise, would you mind updating your blog with more particulars? It’s highly helpful for me. Huge thumb up for this weblog post!

  2. I am writing to let you know of the fantastic experience our daughter obtained reading your site. She discovered a good number of things, including what it’s like to possess an incredible teaching style to let many others easily fully grasp certain advanced subject areas. You undoubtedly exceeded her expectations. Thanks for offering those effective, dependable, revealing not to mention unique tips on the topic to Tanya.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا