بلاگر ها

فشن بلاگر ها در جوامع امروزی

این روزها فشن بلاگر ها نسبت به قبل نقش کلیدی تری در صنعت مد دارند. حالا دیگر فشن بلاگر های معروف هم کنار سلبریتی ها در ردیف اول فشن شوها می نشینند، نظرات آن ها می تواند در دید و سلیقه مخاطبانشان تاثیر مثبت و منفی بگذارد.

فشن بلاگرها بخاطر تخصص یا علاقه ای که دارند در زمینه مد و فشن تولید محتوی می کنند که به صورت عکس ویدیو یا متن می باشد.

لزوما همه فشن بلاگر ها در زمینه مد و لباس تحصیل نکرده اند اما می توانند به واسطه ایده های خود و محتوایی که تولید می کنند روی مخاطبانشان تاثیرگذار باشند و طرف دارهای زیادي پیدا کنند.

فشن بلاگرها به افرادی تبدیل شده اند که روي فروش برندها و روند ترند ها تاثیر زیادی دارند.

یکی از ویژگی های اصلی فشن بلاگر ها داشتن وبلاگ است و در این وبلاگ یا سایت نظرات خود را در مورد مد و فشن می نویسند، استایل های مورد علاقه خود را به اشتراك می گذارند و محصولاتی که خریده اند و یا برند ها برای آن ها فرستاده اند را معرفی می کنند و تجربه استفاده از این محصولات را با طرفداران خود شریک می شوند.

این روزها با وجود اینستاگرام فشن بلاگرهای معروف هم کمتر در وبلاگ خودشان مطالبی می نویسند و بیشتر در فضاهاي مجازي به خصوص اینستاگرام محتوی های آن ها را می بینیم. (تعدادی از آن ها اصلا وبلاگ ندارند ولی جزو فشن بلاگر های معروف این روزها هستند.)

اینفلوئنسرکیست؟ تفاوت بلاگر با اینفلوئنسر در چیست؟

کلمه بلاگر از وبلاگ نویسی شروع شده ولی این روزها با وجود فضاهای مجازی مانند اینستاگرام دیگر بلاگر ها حتی شاید وبلاگ نداشته باشند و فقط در فضای مجازی آن ها را می شناسیم.

اینفلوئنسر به افرادی که روی مردم تاثیر می گذارند می گویند و فرقشان با بلاگرها هم همین است، شاید مردم بلاگر ها را بخاطر جذابیت کارشان و تعداد مخاطبانشان و محتوی های خاصشان دنبال کنند اما اینفلوئنسر لزوما فالورهای زیادی ندارند ولی تاثیرگذاری آن ها از بلاگر ها خیلی بیشتر است.

می توان گفت که کار بلاگر ها بیشتر حالت تبلیغ دارد و می تواند بیشتر جنبه مادی داشته باشد. خیلی راه است تا یک بلاگر بتواند به اینفلوئنسر تبدیل شود و روي مردم تاثیر بگذارد به تلاش و سخت کوشی زیادی نیازمند هستند. در ادامه بخوانیم تا بهتر با تفاوت این دو شغل آشنا شویم.

اینفلوئنسر کیست؟ وظیفه اش چیست؟ تفاوتش با سلبریتی چیست؟ اینفلوئنسر در واژه یعنی «تاثیرگذار» اما در ادبیات دنیای جدید اینفلوئنسر شخصی است که محتوی تولید کرده و مخاطب و هوادار دارد.

نکته: اینفلوئنسرها برای مردم نوعی سلبریتی محسوب می شوند البته شاید وظایف مهم تری داشته باشند و مسئولیت اجتماعى آن ها بالاتر باشد.

 

مانند کیم کارداشیان که یک اینفلوئنسر تاثیر گذار و کارآفرین است البته بیشتر در مد تاثیرگذار است تا موارد دیگر.

تاثیری که اینفلوئنسرها روی مردم می گذارند مهم است و بعضی از آن ها فقط به واسطه هوادارانشان کسب درآمد می کنند برخلاف سلبریتی ها که از قبل آن ها را می شناختیم و حتی اگر سایت و فضای مجازی نبود ما دوستشان داشتیم و معرف حضور اکثر مردم بودند مانند بازیگران و فوتبالیست ها که سلبریتی نامیده می شوند.

مرحوم آقا تختی در زمان خود یک سلبریتی بود که هم اینفلوئنسر به حساب می آمد روی مردم تاثیر می گذاشت و به حرف هایش اهمیت می دادند در واژه یعنی “تاثیرگذار” بود. فکر کنم با این مثال معنی واقعی اینفلوئنسر برای ما مشخص می شود.

اینفلوئنسرهاي مد و فشن بلاگر ها در کرونا (بزرگ ترین اتفاق جهانی دهه اخیر) چه می کنند؟

در زمانی که کرونا به اقتصاد جهانی ضربه وارد می کند اینفلوئنسرهای مد چه می کنند؟

لایف استایل بلاگرها هم در اوضاع شیوع بیماری کرونا تغییر کرده و مطمئنا هیچ وقت مثل قبل نمی شود، آن ها نیز مجبورند نحوه ساخت محتواهای خود را تغییر دهند.

به طور حتم آن ها همچنان بسته های مختلفی از شرکت ها دریافت می کنند، اما در این حال و هوا آیا مردم هنوز دوست دارند آن باکسینگ (on boxing) محصولات را تماشا کنند؟!

آن ها حتی نمی توانند یک عکس خوب در استودیو بگیرند وقتی در قرنطینه همسر یا خانواده آن ها، تنها عکاس موجود هستند.

در این شرایط ممکن است برندها زیاد تمایلی به کار با بلاگرها و اینفلوئنسرها نداشته باشند و شاید شرکت هاي تولید کننده تولیدات خود را تغییر دهند و به تولید لباس هاي راحتی روي آورند، بنابراین در این شرایط اینفلوئنسرهای مد تولید محتوی خود را تغییر داده اند ودر محیط خانه و با محدودیت مکانی که دارند عکس و فیلم منتشر می کنند.

البته که آرایش زیاد و استایل های رسمی در این روزها مورد پسند نیست و تصنعی به نظر می رسد، این را هم در نظر داشته باشید که قرارداد بعضی از این اینفلوئنسرها و فشن بلاگرها مبنی بر گرفتن عکس های استریت استایل (street style) می باشد و احتمال ایجاد مشکل در قرارداد میان آن ها و برندها وجود دارد.

فشن بلاگر – این روز ها در فضاهاي مجازي ایران چه می گذرد؟

در جامعه این روزهاي ایران یکسری اینفلوئنسرها وبلاگر هایی را می بینیم که دنبال کننده هاي زیادي دارند و تاثیر زیاديی روی مخاطبان خود می گذارند، می خواهیم واقعیتی تلخ را بگوییم و قبل از آن از اینفلوئنسر های خوب کشور که تاثیرات مثبتی می گذارند تشکر می کنیم.

بعضی از این افراد تاثیرات منفی و مخربی روي قشر زیادی از مردم گذاشته اند و جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده اند؛ مثلا پسری که روسری سرش می گذارد و به سادگی و خیلی راحت حرف هایی غیراخلاقی می زند اما اکثر طرفدارانش خیلی برخورد بدی با این موضوع نمی کنند!

چرا این اتفاقات زیاد شده است؟

چون بیشتر مخاطبین آن ها را افرادی با سطح فرهنگ متوسط و متوسط رو به پایین جامعه تشکیل داده اند که خود تعداد زیادی از افراد جامعه را در بر می گیرد و این شاخ پندارها هم برای جذب مخاطب سریع تر و تعداد بالاتر اکثریت جامعه مد نظرشان است و آن ها را نشانه گرفته اند.

به نظر شما کاري می شود انجام داد که این اثر گذاري کمتر شود؟

باید بگوییم نه فعلا نمی توانیم کاری انجام دهیم، حقیقت این است که، اکثر افراد این قشر از جامعه دوست ندارند فکر کنند و برایشان راحت تر است که ایراداتشان را با این اینفلوئنسر ها مباح جلوه دهند و با گفتن این که آن ها معروف هستند و این کارها را می کنند پس درست است خود را قانع می کنند.

مشکل چه زمانی حل می شود؟

زمانی که جامعه بتواند فرهنگ کلی را ارتقا دهد؛ سرانه مطالعه بالا برود؛ فرهیختگان بیشتر در فضا های این چنینی حضور پیدا کنند و وظیفه اجتماعی خود را به جا آورند.

یادمان هست روزهایی بود که براي یکدیگر مقاله و کتاب می فرستادیم، از نو شروع کنیم هیچ وقت دیر نیست و هر کسی که درد این جامعه درد اوست به پا خیزد، وقتی فرهنگ جامعه به دست اینفلوئنسر های ضد اجتماعی نوشته شود باید بترسیم و بدانیم که شاهد سقوط هرچه بیشتر فرهنگ این جامعه خواهیم بود.

امیدواریم روزي را ببینیم که فضای مجازی ما پر شده باشد از فرهیختگان، سخنرانی های آن ها و کتاب و مقاله و نشریه های مفید و محتوی های آموزنده در جهت رشد زندگی شخصی و کاری جامعه و جوان های ایران زمین هویت فرهنگی خود را بدست آورند و راه و رسم زندگی اصیل را بیاموزند.

هیچ وقت دیر نیست…

مقالات مرتبط :

مم چیست؟ + میم در اینستا یعنی چه
Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫16 دیدگاه ها

  1. Hey very cool website!! Man .. Excellent .. Amazing .. I will bookmark your website and take the feeds also…I am happy to find a lot of useful information here in the post, we need work out more techniques in this regard, thanks for sharing. . . . . .

  2. Woah! I’m really digging the template/theme of this website. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s very hard to get that “perfect balance” between usability and appearance. I must say you’ve done a amazing job with this. Additionally, the blog loads super fast for me on Chrome. Exceptional Blog!

  3. Howdy just wanted to give you a brief heads up and let you know a few of the pictures aren’t loading correctly. I’m not sure why but I think its a linking issue. I’ve tried it in two different web browsers and both show the same results.

  4. Wonderful goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you’re just extremely great. I really like what you’ve acquired here, really like what you’re saying and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still care for to keep it smart. I can’t wait to read far more from you. This is actually a great site.

  5. In this great design of things you actually secure a B+ with regard to hard work. Where you confused me was first in your facts. You know, they say, details make or break the argument.. And that couldn’t be more correct right here. Having said that, let me reveal to you what did work. The authoring is certainly extremely persuasive and that is possibly why I am making the effort to comment. I do not make it a regular habit of doing that. Next, although I can certainly see a jumps in logic you come up with, I am not convinced of how you appear to connect the ideas which make your conclusion. For the moment I will, no doubt yield to your issue however wish in the foreseeable future you actually connect the facts better.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا