بلاگر ها

واینر چیست؟ | چگونه یک واینر شویم؟

شاید واژه واینر برای ما زیاد آشنا نباشد، اما اگر در اینستاگرام فعال باشیم قطعا واینرهای زیادی را می شناسیم که تا به امروز نمی دانستیم به افرادی که این سبک تولید محتوا انجام می دهند واینر می گویند. خب حتماً سوال این جا است که چه سبکی تولید محتوا انجام می دهند؟

این افراد کمدین های فضای مجازی هستند و در ویدئو های سرگرم کننده ای که منتشر می کنند خودشان نقش اصلی دارند، به این ویدئوها «واین» و به افرادی که در آن بازی می کنند «واینر» می گویند.

البته اولین واینرهای جهان کمدین ها و استند آپ ها هستند که از خود فیلم می گیرند و در فضاهای مربوطه به غیر از سینما و تلویوزیون پخش می کنند، در ایران این اتفاق با پررنگ تر شدن تلگرام و اینستاگرام بیشتر دیده می شود، همان فیلم های طنزی که هر روزه در این فضاهای مجازی می بینیم،  واین است و اکثرا اسپانسر شخصی دارند.

واینرها بسیار پرطرفدار هستند، یکی از محتواهای پرطرفدار آن ها این است که از هر چیزی که در روز اتفاق بی افتد و با موضوع روز در ارتباط باشد طنز تلخ می سازند و اکثر آن ها در مورد مسائل روز ایران و جهان ویدئو طنز تهیه می کنند.

سبک های مختلف تولید محتوا واینری چیست؟

 

1. بعضی فقط در رابطه با مسائل دختر و پسرها ویدئو می سازند که بیشتر مخاطبین آن ها نوجوانان هستند.
2. بعضی ها در مورد مسائل روز دنیا و ایران محتوا تهیه می کنند.
3. بعضی از آن ها ترکیبی از هر چیزی که در روز اتفاق می افتد، می سازند و این سرعت عمل آن ها در تولید محتوای به روز است که آن ها را مشهور می کند.

میم یعنی چه؟ + میم در اینستا یعنی چه

واینرها و چگونگی تأثیرگذاری در کسب درآمد

صنعت واینرها در ایران بسیار نو پا است، آن ها هم مانند تمام اینفلوئنسرهای دیگر یا اسپانسر دارند یا تبلیغ می کنند. آن ها بسیار تأثیرگذار هستند و همین باعث شده صنعت های زیادی در پی اسپانسری کلیپ های طنز برآیند تا از این تأثیرگذاری، آن ها هم سودی ببرند.

پیام های محتوای واینر ها چه اقتصادی، چه فرهنگی و چه اجتماعی بسیار بر مخاطبان تأثیرگذار است، واینرها بینندگان زیادی دارند و به سلبریتی های فضای مجازی تبدیل شده اند.
تعداد فالورهای آن ها میزان کسب درآمدشان را تعیین می کند، یک واینر حرفه ای شاید به اندازه یک متخصص مغز و اعصاب درآمد داشته باشد، پس حتماً به این شغل به صورت حرفه ای بپردازید.

آیا برای واینر شدن به تخصص خاصی نیاز است؟

باید بگوییم به تخصص خاصی نیاز نیست، اما حتماً باید شخصیت طنز داشته باشیم و این بسیار مهم است، البته هر چیزی با آموزش ممکن خواهد بود.
شاید در ابتدا به تخصص خاص نیاز نباشد، برای کسب درآمد از این راه حتماً باید به مرور حرفه ای تر رفتار کرد و به تولید محتوی های حساب شده تر و تأثیرگذار تر پرداخت، تا مخاطب از ویدئو تولید شده خوشش بیاید و آن را برای دوستانش بفرستد و همین فرستادن ها است (Share) که ما را معروف می کند.

برای حرفه ای شدن در این کار باید نویسنده ها و کارگردان ها طنزهای ما را مدیریت کنند و ما آن را به تنهایی یا با کمک چند واینر دیگر اجرا کنیم.

شاید داستان های پرویز و پونه را در اینستاگرام دیده باشید، دیرین دیرین این نیز یک نوع واینرینگ است که به آن انیمیشن واینرینگ می گویند.

انیمیشن واینرینگ (به نوعی Motion Graphic است) که به تخصص نیاز دارد و به جای خود و هم بازی هایش به خلق یک شخصیت کارتونی طنز می پردازد.

می توان گفت سروش رضایی در صفحه ی ایستاگرام سوری لند (sooriland) یکی از موفق ترین واینر های اینستاگرام است که از روش انیمیشن واینرینگ استفاده کرده و بسیار تأثیرگذار، جذاب و پر مخاطب است، واینری که بتواند تمام این مشخصه ها را در خود جای دهد حتماً موفق خواهد شد.

خودمان و مردم را بشناسیم

همان طور که همیشه گفتم برای اینفلوئنسری در اینستاگرام مهم ترین شرط این است که خودمان باشیم و کپی نباشیم، اما مسئله اصلی دیگر این است که نباید به تعداد فالور توجه کنیم، بلکه باید بر روی تولید محتوی خوب تمرکز شود و مطمئن باشیم که فالورها خود به خود رشد می کنند و تعدادشان بالا می رود، اگر جزء افرادی باشیم که برای افزایش مخاطبین دست به هر کاری می زنند، دیگر به کیفیت توجه نمی کنیم و این کمیت است که برای ما مهم می شود، افراد زیادی هستند که از طرف اینستاگرام بلاک می شوند و یا مخاطبین خاص خود را از دست می دهند، اما همیشه به فکر ساخت کلیپ های با کیفیت هستند تا مسائل روز را به تصویر بکشند، مسائلی که اکثر افراد جامعه آن را درک کنند پس باید تلاش ما این باشد که از واقعیت های موجود ویدئو بسازیم تا به موفقیت روز افزون برسیم.

واینر حسن ریوندی

یکی از معروف ترین واینرهای این روزهای فضای مجازی حسن ریوندی است، او یک استند آپ کمدین معروف است که از مسائل روز دنیا و ایران واین های جذابی می سازد و در صفحه ی اینستاگرام خود به اشتراک می گذارد و جزء پر مخاطب ترین واینرهای این روزها است.

چگونه تبدیل به واینر اینستاگرام شویم؟

اینستاگرام تنها شبکه اجتماعی خواهد بود که بدون محدودیت در ایران قابلیت استفاده دارد و به همین علت به عنوان رسانه اول کشور ما تبدیل شده است، در نتیجه این اتفاق باعث شده که اینستاگرام محرک خوبی برای افرادی باشد که می خواهند از راه فضای مجازی پول در آورند.

اینستاگرام یک رسانه قدرتمند در کشور می باشد و افرادی که در شبکه های اجتماعی مشارکت دارند، در واقع کانال های این رسانه می باشند، پس باید تصاویر مناسب با شرایط جوامع انتخاب کنند و اگر می خواهند راحت تر در ذهن مخاطبان خود ماندگار شوند، از نام کاربری کوتاه و دو بخشی برای خود استفاده کنند.

در قسمت بعدی اگر می خواهیم یک واینر موفق باشیم، بهتر است برای خود وب سایتی طراحی کنیم و به انتشار پست های خود در اینستاگرام بپردازیم و در ادامه برای اینستاگرام خود بیو تعریف کنیم، بیو یکی از مهم ترین بخش ها بعد از تصویر در اینستاگرام است، پس از عکس پروفایل نخستین جایی که کاربر دارد و دیده می شود، بیو اینستاگرام خواهد بود.

ویژگی های یک واینر اینستاگرام

واینری که در اینستاگرام می خواهد به شهرت برسد، باید دارای ویژگی هایی باشد و یا آن ها در خود به وجود آورد که این ویژگی ها عبارت است از:

  • یک واینر اینستاگرام خودباوری دارد.
  • یک واینر اینستاگرام موفق، مخالفان را جدی نمی گیرد.
  • انتقاد پذیری، ویژگی یک واینر اینستاگرام موفق است.
  • یک واینر موفق به تعداد فالوورها زیاد توجه نمی کند.
  • یک واینر موفق مسائل واقعی را به تصویر می  کشد.

 

 واینر های معروف ایرانی

1. محسن ایزی       iz. Mohsen

2. میلادخواه          miladkhah

3. علی صبوری       saburi- ali

4. محمدامین کریم پور   Mohamadamin- Karimpour

5. محمد وی اف         Mohamad- VF

6. عرفان علی رضایی        erfan alirezai

7. حسن ریوندی      Hassan- Reyvandi

حسن ریوندی با 14/5 میلیون نفر فالور در اینستاگرام تا این جا اولین نفر این لیست می باشد، می توان گفت واینر ها جز پر درآمد ترین دسته های شغلی در ایسنتاگرام هستند. ارزش هر استوری آن ها شاید از چند ده میلیون تومان هم بگذرد.

همان طور که همیشه می گوییم اینفلوئنسری در اینستاگرام با این که به ظاهر ساده است، اما سختی های خاص خودش را دارد، البته درآمد خوبی از این راه می توان کسب کرد و ارزش سرمایه گذاری را دارد. به نظر من دلیل اصلی این که واینر ها در اینستاگرام موفق شده اند این است که مردم را سرگرم می کنند و به نظر من دلیل اصلی رونق اینستاگرام هم همین بوده که مردم در این فضا سرگرم می شوند، پس برای کسب درآمد بالا در این فضا هر چه مردم را سرگرم تر کنید بیشتر پول در می آوریم.

5/5 - (3 امتیاز)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫42 دیدگاه ها

  1. واینرها بسیار پر طرفدار هستند و البته ک بستگی به تولید محتوایی داره ک انجام میدن

  2. What’s Happening i’m new to this, I stumbled upon this I have found It absolutely helpful and it has aided me out loads. I hope to contribute & assist other users like its helped me. Good job.

  3. What i do not realize is if truth be told how you are now not actually much more well-liked than you might be right now. You’re so intelligent. You recognize thus significantly on the subject of this subject, produced me personally consider it from so many various angles. Its like men and women don’t seem to be involved until it’s one thing to do with Woman gaga! Your own stuffs great. Always handle it up!

  4. Excellent goods from you, man. I have take note your stuff previous to and you are simply extremely fantastic. I actually like what you’ve got right here, certainly like what you are stating and the way in which during which you assert it. You’re making it entertaining and you continue to care for to stay it smart. I can’t wait to learn much more from you. This is really a great web site.

  5. This blog is definitely rather handy since I’m at the moment creating an internet floral website – although I am only starting out therefore it’s really fairly small, nothing like this site. Can link to a few of the posts here as they are quite. Thanks much. Zoey Olsen

  6. Somebody essentially help to make seriously posts I would state. This is the first time I frequented your web page and thus far? I surprised with the research you made to create this particular publish extraordinary. Wonderful job!

  7. I and also my pals have been viewing the great hints on your site and then instantly I had a terrible feeling I had not expressed respect to the website owner for those tips. Most of the young men ended up absolutely passionate to read them and have now without a doubt been having fun with them. I appreciate you for simply being really accommodating and for picking out this sort of impressive areas millions of individuals are really eager to know about. My personal honest regret for not expressing appreciation to you earlier.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا