فن بیان چیست ؟ | 1# بهترین راه های یادگیری فن بیان و سخنوری کدامند؟

یکی از مهم ترین مهارت های ارتباطی هر انسانی در پیشرفت و ترقی مسیر زندگی، فن بیان است، اما می خواهیم بدانیم فن بیان چیست ؟ سخنرانی و سخنوری به عنوان عالی ترین نوع ارتباط کلامی انسان ها شناخته شده است.
زمانی که یک انسان مهارت های لازم برای سخنوری را کسب می کند، می تواند در سایر مهارت های ارتباطی مدعی شود که دارای تسلط کافی است.
فن بیان در واقع به معنای چگونگی ادای کلمات و جملات خواهد بود که به ما می آموزد چگونه جذاب سخن بگوییم، زیرا فن بیان و سخنوری به ما کمک می کند تا هر آن چه را که بیان می کنیم، زیبا تر و اثر گذارتر به گوش مخاطبان خود برسانیم.

[aparat id=”GyPnO”]

لحن فن بیان چیست؟

لحن در واقع احساس گویندگی است که در کلام و سخن او جاری شده است.
عده زیادی از افراد هستند که در هنگام خواندن متن، دیالوگ یا حتی سخنرانی فاقد لحن خواهند بود، این افراد دارای احساساتی هستند که با سخن آن ها همانند دو خط موازی عمل می کنند و هرگز با هم ادغام نمی شوند تا بتوانند تصویر مشخصی را به مخاطب منتقل کنند.
لحن هر انسانی دستگاه مبدلی است که تصورات سخنران از موضوع سخنرانی را برای مخاطب منتقل می کند.
هنگامی که از لحن بهتری برخوردار باشیم، شباهت بیشتری بین این دو واژه دریافت خواهیم کرد.
مهم ترین و اساسی ترین مهارت در لحن، شعر، دیالوگ، تصویر برداری و یا موضوع سخنرانی خواهد بود.
البته گفته می شود آموزش لحن، پیچیده ترین و دشوار ترین قسمت فن بیان خواهد بود که نیاز به تکرار و تمرین مستمر دارد.
برای بدست آوردن اطلاعات بیشترمی توانیم از مقاله لحن فن بیان استفاده کنیم.

لحن فن بیان سخنران باید چگونه باشد؟

[aparat id=”JIChp”]

 جذابیت در فن بیان چیست؟

بهترین گام برای جذابیت در سخنرانی این است که خسته کننده صحبت نکنیم، یعنی به نکات ممنوعه در گفت و گو های روزمره اهمیت دهیم.
درست صحبت کردن مهم ترین چیز برای جذابیت در فن بیان و سخنرانی است، زیرا باعث جلب توجه مخاطبان خواهد شد.
افرادی که از مهارت فن بیان و سخنوری به خوبی برخوردار هستند می دانند که چگونه جذاب سخن بگویند.

[aparat id=”7rsSG”]

 مدیریت استرس در فن بیان چیست؟

استرس بخش طبیعی زندگی هر انسانی است که باید مدیریت شود. استرس در سخنرانی و فن بیان می تواند تضعیف کننده و مانعی برای رسیدن به موفقیت های خوب در زندگی باشد.
استرس موجود در فن بیان از آن جایی سرچشمه خواهد گرفت که نمی دانیم قرار است چه اتفاقاتی برای ما بی افتد، زیرا زمانی که ما در حال سخنرانی هستیم، نمی دانیم مورد قضاوت چه شخصیت هایی قرار خواهیم گرفت، از این رو صدمات جدی را در سخنرانی خود تجربه خواهیم کرد.

[aparat id=”SKzUA”]

برای یادگیری تکنیک های غلبه بر اضطراب و استرس ، میتوانید این مقاله را مطالعه کنید.

فن بیان در مصاحبه استخدامی

نقش کلام و سخن در برقراری ارتباط و انتقال پیام، نقش کلیدی خواهد بود، زیرا سخن تنها وسیله قدرتمندی است که به ما کمک می کند تا نظرات و خواسته های خود را به اطرافیان منتقل کنیم. تمامی سازمان ها به دنبال افرادی خواهند بود که از توانایی خوب صحبت کردن برخوردار باشند.
فن بیان در مصاحبه استخدامی به کمک زبان بدن مهم ترین مهارت در ارائه توانمندی ها شناخته شده است.
به کمک فن بیان این توانایی را دریافت خواهیم کرد که نظر مصاحبه کننده را در جلسه مصاحبه شخصی به خود جذب کنیم و این قابلیت را به وجود می آوریم تا مصاحبه کننده بهتر و با دقت بیشتر به سخنان ما گوش دهد.

[aparat id=”TRFx7″]

آموزش فن بیان و گویندگی

از مهم ترین مهارت هایی که هر فرد برای رسیدن به موفقیت باید از آن برخوردار باشد، داشتن فن بیان قوی و قدرتمند خواهد بود. فن بیان و گویندگی نوعی هنر شناخته شده است که به ما این امکان را می دهد که به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنیم و توجه آن ها را به سخنان خود معطوف کنیم.
تسلط داشتن در مهارت فن بیان، امری واجب و ضروری برای هر شخصی به شمار می آید، اغلب افرادی که به عنوان گوینده و مجری تلویزیون هستند، دارای فن بیان بسیار خوبی می باشند.
البته یکی دیگر از فوق العاده ترین راه ها برای تقویت فن بیان و گویندگی، شرکت در کلاس های آموزشی فن بیان است، در این کلاس ها علاوه بر این که مطالب فوق العاده و جدید را یاد می گیریم، به تمرین های علمی خواهیم پرداخت که به کمک آن ها بهترین اتفاقات برای ما رقم خواهد خورد.

[aparat id=”dSg26″]

آموزش فن بیان و گویندگی چیست؟ 10 نکته ای که حتما باید بدانیم

هوش کلامی چیست؟

هوش زبانی کلامی یکی از مهم ترین مهارت های است که به ما کمک می کند تا از قدرت فن بیان خوبی برخوردار شویم. فن بیان در واقع مهارتی است که پس از خارج شدن کلام  به ما کمک می کند تا منظور خود را به مخاطب انتقال دهیم، پس ابتدا ما باید از توانایی خوب صحبت کردن برخوردار باشیم تا بتوانیم در مراحل بعدی از بیان خوبی استفاده کنیم، که در واقع این توانایی صحبت کردن، هوش کلامی نامیده می شود.
به بیان ساده تر هوش کلامی را می توانیم این گونه بیان کنیم که در واقع میزان تسلط ما بر کلمات و توانایی استفاده درست از آن ها بر اساس مفهوم، صورت، ترتیب، موقعیت و جمله بندی است.

هوش کلامی چیست ؟ | حقایقی درباره هوش کلامی زبانی که باید بدانید

دوره فن بیان چیست؟

دوره فن بیان یکی از کار آمد ترین و فوق العاده ترین دوره ها برای داشتن یک سخنرانی بدون دغدغه و بدون استرس خواهد بود. در این دوره به شما آموزش داده می شود که چگونه خواسته ها و سخنان خود را به مخاطبان خود انتقال دهید و چگونه برای داشتن یک سخنرانی شگفت انگیز بهترین روش ها را انتخاب کنید.

به کمک دوره فن بیان موسسه آوای سخن این امکان برای شما به وجود می آید تا بهترین سخنرانی ها را از خود ارائه دهید و با آموزش های حامد سهراب زاده بدون اضطراب و استرس در مقابل دیگران خواسته های خود را به شیوه ای درست بیان کنید.

[aparat id=”GbhTq”]

تهیه محصول دوره فن بیان (شاهکار ارتباطات) سایت توانا

فن بیان رایگان

همان طور که اشاره شد شما در سایت توانا می توانید خرید دوره فن بیان را انجام بدهید.
با توجه به علاقه و درخواست شما عزیزان بخشی از مطالب دوره فن بیان به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
بدین منظور قسمت اول همه ی فصل های دوره فن بیان به صورت رایگان هم به صورت صورت هم به صورت ویدئو در اختیار شما قرار کرفته است.
لذا هم در سایت توانا هم در آپارات می توانید این ویدئو ها را به صورت رایگان مشاهده کنید.
همچنین در ادامه این قسمت های رایگان به صورت پلی لیست صوتی و اختصاصی سایت توانا برای شما قرار گرفته است که میتوانید گوش دهید.

آموزش فن بیان در ساری


دوره های حضوری آموزش فن بیان ما در موسسه آوای سخن، واقع در شهر بی نقطه ساری با حضور پر قدرت و حرفه ای حامد سهراب زاده برگزار خواهد شد.

[aparat id=”ZNiXI”]

در این دور به علاقه مندان یاد داده خواهد شد که:
چگونه به روش های گوناگون با دیگران ارتباط برقرار کنند.
در هنگام سخنرانی چگونه بر استرس خود غلبه کنند و به هنگام سخن گفتن کم رویی و خجالتی بودن را از خود دور کنند.
چگونه دایره لغات خود را در زمان سخنرانی افزایش دهند و از واژگان کاربردی در سخنرانی خود استفاده کنند.
چگونه بر مخاطبین خود تاثیر گذار باشند و بر احساسات آن ها نفوذ کنند.
چگونه در هنگام سخن گفت با دیگران یک گفت و گوی اثر بخش داشته باشند.
و آموزش هزاران روش کاربردی دیگر به منظور داشتن بیانی مناسب با استفاده از کلماتی درست و به جا در هنگام سخنرانی.

دوره فن بیان در ساری | با بیش از 10 سال سابقه آموزش
چگونه فن بیان خوبی داشته باشیم ؟
9 تکنیک مهم سخنرانی در جمع
راه های تقویت فن بیان کودکان
Rate this post
خروج از نسخه موبایل