مقالات فن بیان

فن بیان چیست ؟ | 1# بهترین راه های یادگیری فن بیان و سخنوری کدامند؟

یکی از مهم ترین مهارت های ارتباطی هر انسانی در پیشرفت و ترقی مسیر زندگی، فن بیان است، اما می خواهیم بدانیم فن بیان چیست ؟ سخنرانی و سخنوری به عنوان عالی ترین نوع ارتباط کلامی انسان ها شناخته شده است.
زمانی که یک انسان مهارت های لازم برای سخنوری را کسب می کند، می تواند در سایر مهارت های ارتباطی مدعی شود که دارای تسلط کافی است.
فن بیان در واقع به معنای چگونگی ادای کلمات و جملات خواهد بود که به ما می آموزد چگونه جذاب سخن بگوییم، زیرا فن بیان و سخنوری به ما کمک می کند تا هر آن چه را که بیان می کنیم، زیبا تر و اثر گذارتر به گوش مخاطبان خود برسانیم.

[aparat id=”GyPnO”]

لحن فن بیان چیست؟

لحن در واقع احساس گویندگی است که در کلام و سخن او جاری شده است.
عده زیادی از افراد هستند که در هنگام خواندن متن، دیالوگ یا حتی سخنرانی فاقد لحن خواهند بود، این افراد دارای احساساتی هستند که با سخن آن ها همانند دو خط موازی عمل می کنند و هرگز با هم ادغام نمی شوند تا بتوانند تصویر مشخصی را به مخاطب منتقل کنند.
لحن هر انسانی دستگاه مبدلی است که تصورات سخنران از موضوع سخنرانی را برای مخاطب منتقل می کند.
هنگامی که از لحن بهتری برخوردار باشیم، شباهت بیشتری بین این دو واژه دریافت خواهیم کرد.
مهم ترین و اساسی ترین مهارت در لحن، شعر، دیالوگ، تصویر برداری و یا موضوع سخنرانی خواهد بود.
البته گفته می شود آموزش لحن، پیچیده ترین و دشوار ترین قسمت فن بیان خواهد بود که نیاز به تکرار و تمرین مستمر دارد.
برای بدست آوردن اطلاعات بیشترمی توانیم از مقاله لحن فن بیان استفاده کنیم.

لحن فن بیان سخنران باید چگونه باشد؟

[aparat id=”JIChp”]

 جذابیت در فن بیان چیست؟

بهترین گام برای جذابیت در سخنرانی این است که خسته کننده صحبت نکنیم، یعنی به نکات ممنوعه در گفت و گو های روزمره اهمیت دهیم.
درست صحبت کردن مهم ترین چیز برای جذابیت در فن بیان و سخنرانی است، زیرا باعث جلب توجه مخاطبان خواهد شد.
افرادی که از مهارت فن بیان و سخنوری به خوبی برخوردار هستند می دانند که چگونه جذاب سخن بگویند.

[aparat id=”7rsSG”]

 مدیریت استرس در فن بیان چیست؟

استرس بخش طبیعی زندگی هر انسانی است که باید مدیریت شود. استرس در سخنرانی و فن بیان می تواند تضعیف کننده و مانعی برای رسیدن به موفقیت های خوب در زندگی باشد.
استرس موجود در فن بیان از آن جایی سرچشمه خواهد گرفت که نمی دانیم قرار است چه اتفاقاتی برای ما بی افتد، زیرا زمانی که ما در حال سخنرانی هستیم، نمی دانیم مورد قضاوت چه شخصیت هایی قرار خواهیم گرفت، از این رو صدمات جدی را در سخنرانی خود تجربه خواهیم کرد.

[aparat id=”SKzUA”]

برای یادگیری تکنیک های غلبه بر اضطراب و استرس ، میتوانید این مقاله را مطالعه کنید.

فن بیان در مصاحبه استخدامی

نقش کلام و سخن در برقراری ارتباط و انتقال پیام، نقش کلیدی خواهد بود، زیرا سخن تنها وسیله قدرتمندی است که به ما کمک می کند تا نظرات و خواسته های خود را به اطرافیان منتقل کنیم. تمامی سازمان ها به دنبال افرادی خواهند بود که از توانایی خوب صحبت کردن برخوردار باشند.
فن بیان در مصاحبه استخدامی به کمک زبان بدن مهم ترین مهارت در ارائه توانمندی ها شناخته شده است.
به کمک فن بیان این توانایی را دریافت خواهیم کرد که نظر مصاحبه کننده را در جلسه مصاحبه شخصی به خود جذب کنیم و این قابلیت را به وجود می آوریم تا مصاحبه کننده بهتر و با دقت بیشتر به سخنان ما گوش دهد.

[aparat id=”TRFx7″]

آموزش فن بیان و گویندگی

از مهم ترین مهارت هایی که هر فرد برای رسیدن به موفقیت باید از آن برخوردار باشد، داشتن فن بیان قوی و قدرتمند خواهد بود. فن بیان و گویندگی نوعی هنر شناخته شده است که به ما این امکان را می دهد که به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنیم و توجه آن ها را به سخنان خود معطوف کنیم.
تسلط داشتن در مهارت فن بیان، امری واجب و ضروری برای هر شخصی به شمار می آید، اغلب افرادی که به عنوان گوینده و مجری تلویزیون هستند، دارای فن بیان بسیار خوبی می باشند.
البته یکی دیگر از فوق العاده ترین راه ها برای تقویت فن بیان و گویندگی، شرکت در کلاس های آموزشی فن بیان است، در این کلاس ها علاوه بر این که مطالب فوق العاده و جدید را یاد می گیریم، به تمرین های علمی خواهیم پرداخت که به کمک آن ها بهترین اتفاقات برای ما رقم خواهد خورد.

[aparat id=”dSg26″]

آموزش فن بیان و گویندگی چیست؟ 10 نکته ای که حتما باید بدانیم

هوش کلامی چیست؟

هوش زبانی کلامی یکی از مهم ترین مهارت های است که به ما کمک می کند تا از قدرت فن بیان خوبی برخوردار شویم. فن بیان در واقع مهارتی است که پس از خارج شدن کلام  به ما کمک می کند تا منظور خود را به مخاطب انتقال دهیم، پس ابتدا ما باید از توانایی خوب صحبت کردن برخوردار باشیم تا بتوانیم در مراحل بعدی از بیان خوبی استفاده کنیم، که در واقع این توانایی صحبت کردن، هوش کلامی نامیده می شود.
به بیان ساده تر هوش کلامی را می توانیم این گونه بیان کنیم که در واقع میزان تسلط ما بر کلمات و توانایی استفاده درست از آن ها بر اساس مفهوم، صورت، ترتیب، موقعیت و جمله بندی است.

هوش کلامی چیست ؟ | حقایقی درباره هوش کلامی زبانی که باید بدانید

دوره فن بیان چیست؟

دوره فن بیان موسسه آوای سخن

دوره فن بیان یکی از کار آمد ترین و فوق العاده ترین دوره ها برای داشتن یک سخنرانی بدون دغدغه و بدون استرس خواهد بود. در این دوره به شما آموزش داده می شود که چگونه خواسته ها و سخنان خود را به مخاطبان خود انتقال دهید و چگونه برای داشتن یک سخنرانی شگفت انگیز بهترین روش ها را انتخاب کنید.

به کمک دوره فن بیان موسسه آوای سخن این امکان برای شما به وجود می آید تا بهترین سخنرانی ها را از خود ارائه دهید و با آموزش های حامد سهراب زاده بدون اضطراب و استرس در مقابل دیگران خواسته های خود را به شیوه ای درست بیان کنید.

[aparat id=”GbhTq”]

تهیه محصول دوره فن بیان (شاهکار ارتباطات) سایت توانا

فن بیان رایگان

همان طور که اشاره شد شما در سایت توانا می توانید خرید دوره فن بیان را انجام بدهید.
با توجه به علاقه و درخواست شما عزیزان بخشی از مطالب دوره فن بیان به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
بدین منظور قسمت اول همه ی فصل های دوره فن بیان به صورت رایگان هم به صورت صورت هم به صورت ویدئو در اختیار شما قرار کرفته است.
لذا هم در سایت توانا هم در آپارات می توانید این ویدئو ها را به صورت رایگان مشاهده کنید.
همچنین در ادامه این قسمت های رایگان به صورت پلی لیست صوتی و اختصاصی سایت توانا برای شما قرار گرفته است که میتوانید گوش دهید.

آموزش فن بیان در ساری


دوره های حضوری آموزش فن بیان ما در موسسه آوای سخن، واقع در شهر بی نقطه ساری با حضور پر قدرت و حرفه ای حامد سهراب زاده برگزار خواهد شد.

[aparat id=”ZNiXI”]

در این دور به علاقه مندان یاد داده خواهد شد که:
چگونه به روش های گوناگون با دیگران ارتباط برقرار کنند.
در هنگام سخنرانی چگونه بر استرس خود غلبه کنند و به هنگام سخن گفتن کم رویی و خجالتی بودن را از خود دور کنند.
چگونه دایره لغات خود را در زمان سخنرانی افزایش دهند و از واژگان کاربردی در سخنرانی خود استفاده کنند.
چگونه بر مخاطبین خود تاثیر گذار باشند و بر احساسات آن ها نفوذ کنند.
چگونه در هنگام سخن گفت با دیگران یک گفت و گوی اثر بخش داشته باشند.
و آموزش هزاران روش کاربردی دیگر به منظور داشتن بیانی مناسب با استفاده از کلماتی درست و به جا در هنگام سخنرانی.

دوره فن بیان در ساری | با بیش از 10 سال سابقه آموزش
چگونه فن بیان خوبی داشته باشیم ؟
9 تکنیک مهم سخنرانی در جمع
راه های تقویت فن بیان کودکان
Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫118 دیدگاه ها

  1. دوره فن بیان شما بسیار عالی بود، دوستان قطعا محصول این مقاله می تونه خیلی بهتون کمک کنه من پیشنهاد می کنم تهیه کنید

    1. سلام سلامت باشد، من متوجه منظور شما از مناظره نشدم اما اگر دیدگاه شما همان سخنرانی است می توانم مقاله تکنیک های شروع سخنرانی را به شما معرفی کنم.
      https://tavanaedu.com/%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9-%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%AE

  2. سپاس گزار از مطالب سودمندتان ، آیا فن بیان تاثیری بر شخصیت ما از نگاه مثبت یا منفی بودن دارد ؟ آیا من با افزایش قدرت فن بیان در خود می توانم نکته های منفی شخصیتی خود را بپوشانم ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید با سپاس

    1. سلام، بنده سپاس گزارم بابت دیدگاه مثبت شما، در جواب شما باید بگم البته که فن بیان در شخصیت همه ما انسان ها اثر گذار خواهد بود، زیرا هر انسانی تحت هر شرایطی که باشد و در هر زمان از زندگی خود، نیاز به ویژگی بیان دارد ، پس داشتن بهترین و مناسب ترین بیان بسیار ضروری است. قطعا این لحن بیان ما است که شخصیت ما را می سازد تا بتوانیم با دیگران ارتباط اثر بخشی برقرار کنیم و دیگران از هم صحبتی با ما لذت ببرند. همچنین با داشتن بیانی موثر می توانیم به مقاصد خود برسیم و در زندگی انسان موفقی شویم.

  3. سلام ، دوره فن بیان در ساری توی موسسه خودتون برگزار میشه ؟ میشه ادرس موسسه ، محل برگزاری کلاس فن بیان در ساری و شرایط ثبت نام و برگزاری دوره رو بفرمایین ؟

    1. سلام، درود بر شما، بله در موسسه آوای سحن برگزار خواهد شد. ساری میدان معلم، بلوار پرستار، خیابان توانبخشی، نبش توانبخشی هشتم. برای شرایط ثبت نام می توانید حضوری تشریف بیاورید.

  4. سلام ودرود ،به راستی ، این نوشته ( فن بیان چیست؟ ) را پرمغز و پرمایه دیدم . آیا مطلبی این چنین درباره لحن بیان می توانید به من معرفی نمایید . و یک پرسش نیز داشتم ، و اینکه لحن بیان من در برخورد با آدم های گوناگون در حالت عادی باید تغییر پذیرد چرا که لحن بیان من با یک استاد با لحن بیان من با یک راننده نیسان (برخی ها) نمی تواند یکسان باشد ولی آیا این لحن بیان گوناگون ، گونه ای از دوگانگی و دورویی شخصیتی نیست ؟ من میان هیچ کس تفاوت و دگرگونی نمی تونم قائل شوم چرا که این اخلاق را دوگانه می دانم ، چرا باید برابر کسی رنگی داشته باشم و در برابر کسی دیگر رنگی دیگر ( این را برای آشنایان نمی گویم برای طرف بیگانه که هیچ آشنایی با او ندارم بازگو کردم ) ، لیک باید دیدگاه شما استادان و بزرگان فن بیان را جویا شوم و راهنمایی های لازم را از پیشگاه شما ( اگر مقدور است ) دریافت کرده و به کار برم . امیدوارم در این زمینه بنده را راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام خدمت شما، بله من در انتهای صحبتم حتما لینک مقاله مربوطه را برایتان می گذارم. یکی از علت های تغییر در لحن بیان شخصیت مخاطب است، اما چه خوب است شما شخصیت خود را حفظ نگه دارید و با احترام صحبت کنید.لحن در فن بیان سخنران باید چگونه باشد؟ | 10 دقیقه تا فن بیان عالی فاصله داریم

  5. سلام ، من نمی تونم از حقم دفاع کنم چکار کنم ؟ برای دفاع از خودم توی ذهنم پر از راه حل های بسیار است ولی نمی توانم بر زبان جاری کنم ویا لغات را گم می کنم و فراموش می کنم و میان کلماتم فاصله زیاد است و من مِن هم در جملات من وجو دارد ؟ در کل حقمو می خورند مثل آب خوردن و من می مانم و دفاعیات ذهنی که بر زبان جاری نشده است .کمک کنید .

    1. درود بر شما دوست عزیز
      برای تقویت در این حوزه ، دوره شاهکار ارتباطات بهتون پیشنهاد می کنم.

  6. درود بر شما ، آیا می شود مقاله ای درباره ی شیوه ایستادگی در برابر تهمت و ریشخند یا مسخره کردن از سوی دیگران ( که بی گمان دشمن می باشند ) به بنده بشناسانید ؟ من می خواهم روش درست و کاربردی در برابر این گونه از افراد را بدانم ؟ با سپاس بی پایان

    1. درود بر شما دوست عزیز

      سکوت و فاصله گرفتن..

      در گام اول مقالات دوره خودشناسی رو بهتون پیشنهاد می کنم.

  7. درود بر شما ، من می خواهم فن بیانم قدرتمند شود می خواهم سخنانم تاثیر گذار باشند چه پیشنهاد می کنید ؟ راهنمایی بفرمایید

    1. سلام دوست عزیز

      در دوره فن بیان مقالات زیادی در این باره ارائه شده .
      سپاس از همراهی شما

  8. خیلی ممنونم که همیشه مقاله فن بیان چیست رو آپدیت نگه میدارین مقاله خیلی خوبی شده

  9. من شرکت کردم بسیار مفید و تاثیر گذار بودن کلاس ها خصوصا زمانی که ب صورت کارگاه تشکیل میشد

  10. فن بیان خوب داشتن گاهی ذاتی هستش و گاهی مستلزم یادگیری
    چقدر خوبه که همچین کلاس هایی برگزار میشه در ساری و در مجموعه آوای سخن

  11. واقعا نیاز همه ما هست که فن بیان خودمونو قوی کنیم و بدونیم کجا و چطور از چه کلماتی باید استفاده کنیم

  12. قدرت فن بیان خوب داشتن رو دست کم نگیریم واقعا
    من همیشع فکر میکردم در گفتگو با اطرافیانم عالی صحبت میکنم اما وقتی با کلاس های فن بیان آوای سخن اشنا شدم فهمیدم چقدر دایره لغاتم پایین بوده تا الان و من نمیدونستم
    پیشنهاد من ب شما اینه که حتما در کلاس های فن بیان شرکت کنید 😊

  13. من سه ترم دوره ها رو گذروندم واقعا نتیجه بخش بوده تو کارهام به خصوص که من کارم با مشتری هستش و یکی از نیازهای من نحوه ارتباطم با مشتری بود
    واقعا سپاس بابت دوره های فن بیان

  14. بعضی ها بر این باورند فن بیان یعنی پرحرفی و زیاده گویی در صورتی که چنین نیست فن بیان یعنی اینکه شما بتونید یک محتوای ارزشمند و مفید با رعایت تکنیک ها صحیح کلامی در اختیار مخاطب قرار دهید و این مجموعه سعی داره تو همین راستا کار کنه و شما عزیزان استفاده کنید
    پیشنهاد من هم به شما گذراندن دوره های فن بیان مجموعه آوای سخن هست

    1. این کلاس ها فقط برای صحبت کردن نیست بلکه برای استفاده از واژگان درست در جایگاه درست است.

    1. درود بر شما ، کلاس ها و نشست های فن بیان و سخنوری برای کودکان و نوجوان در موسسه آوای سخن برگزار می شود و این نشست ها از گروه سنی 7 تا 10 سال ( یک گروه ) و 10 تا 13 سال ( یک گروه جدا ) انجام می پذیرید . با سپاس بی پایان

  15. من خانه دارم وبسیار کم حرف و خجالتی
    نمیدونم تا چه حذی این آموزش ها میتونه تاثیر بذاره
    میشه یه راهنمایی کنید

    1. قاعدتا مقالاتی که در ارتباط با اعتماد به نفس نوشته شده می تونه برای شما خیلی مفید باشه، اما در صورتی که نیاز به کمک بیشتری دارید، می تونید در کلاس های فن بیان ما شرکت کنید.

  16. Great weblog here! Additionally your website so much up fast! What web host are you the usage of? Can I get your associate hyperlink on your host? I desire my site loaded up as quickly as yours lol

  17. I precisely wanted to thank you so much yet again. I’m not certain the things I would’ve created in the absence of these tricks documented by you relating to this situation. It previously was a very distressing crisis for me, nevertheless taking note of this well-written strategy you solved the issue forced me to jump with joy. I am happy for your assistance and thus hope that you are aware of a powerful job you are accomplishing instructing others through the use of your web site. I’m certain you have never got to know all of us.

  18. I used to be more than happy to find this net-site.I wanted to thanks in your time for this glorious read!! I undoubtedly enjoying every little bit of it and I’ve you bookmarked to check out new stuff you weblog post.

  19. Thank you for the sensible critique. Me and my neighbor were just preparing to do a little research on this. We got a grab a book from our area library but I think I learned more from this post. I am very glad to see such magnificent info being shared freely out there.

  20. It is appropriate time to make some plans for the future and it is time to be happy. I’ve read this put up and if I may just I desire to counsel you few fascinating issues or suggestions. Perhaps you could write subsequent articles relating to this article. I desire to read more issues about it!

  21. Hey would you mind stating which blog platform you’re working with? I’m planning to start my own blog soon but I’m having a hard time making a decision between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I’m looking for something completely unique. P.S Apologies for getting off-topic but I had to ask!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا