مدیریت استرس

معرفی 11 کتاب برتر حوزه مدیریت و کاهش استرس

کاهش استرس چیست؟ در این مقاله به کاهش استرس می پردازیم.

بهترین کتاب های حوزه مدیریت استرس کدام اند ؟ در این درس به معرفی  11 عدد از  بهترین کتاب های مدیریت و کاهش استرس در دوره جامع مدیریت استرس توانا می پردازیم. 

همچنین از تعدادی از این کتاب ها به عنوان منبع اصلی دوره مدیریت استرس توانا استفاده شده است و می توانید درس های مختلف آن را بدون خریدن این کتاب ها در سایت توانا بخوانید.

کتاب آسیب شناسی استرس و روش های منترل آن محمد حسن احمدی

 

کتاب آسیب شناسی استرس و روش های منترل آن | محمد حسن احمدی

هدف این کتاب آشنایی بیشتر با مفهوم استرس؛ عوامل موثر و تاثیر آن بر بهداشت روانی و سلامت جسمانی؛ روش های مقابله و ارزیابی آن است. طرح موضوعات مختلف در این کتاب موجب می شود که خوانندگان به اهمیت و ضرورت توجه به استرس و پیامد های آن پی ببرند. مطالعه این کتاب می تواند برای مشاوران ؛ روان شناسان ؛ دانشجویان و اقشار دیگر مفید باشد.

کتاب سلامت روانی و مدیریت استرس

کتاب سلامت روانی و مدیریت استرس

با مطالعه این کتاب می توانیم :

سلامت روانی را تعریف کنیم و درک کنیم که چه چیزی هم سلامت روانی خوب و هم سلامت روانی ضعیف را تشکیل می دهد.

دامنه ی بیماری روانی و چشم انداز متغیر بیماری ذهنی « روانی » و درمان بیماری روانی را درک کنیم.

اثرات ژنتیک و محیط روی سلامت روانی را درک کنیم.

تئوری های اصلی بهداشت روانی را تعیین کنیم که هادی درمان ناهنجاری های ذهنی هستند.

 

کتاب ده گام تا غلبه کامل بر استرس

کتاب ده گام تا غلبه کامل بر استرس

برنامه ارائه شده در این کتاب حاصل بیش از سه دهه پژوهش ؛ ابتدا در مرکز اختلالات استرس و اضطراب دانشگاه ایالتی نیویورک در آلبانی و اخیرا در مرکز اضطراب و اختلالات مرتبط دانشگاه بوستون است.این مرکز بزرگترین مرکز تحقیقات در نوع خود در دنیاست و در سال های اخیر؛ محققان مرکز درباره استرس نسبت به گذشته مطالب بیشتری آموخته اند.در این کتاب چهار مطالعه موردی انتخاب شده اند ؛ این مطالعات موردی مبتنی بر ترکیبی از بیماران واقعی هستندکه در کلینیک ملاقات شده اند.

 

کتاب مدیریت استرس دکتر ادوارد هالوول

کتاب مدیریت استرس | دکتر ادوارد هالوول

مجموعه کتاب های « مشاوره همراه » راه حل های فوری را برای چالش های گوناگون روزمره ارائه می کنند که افراد به خصوص مدیران به طور روزانه با آن ها مواجه هستند. هر یک از کتاب های این مجموعه « مشاور همراه » ؛ شامل راهکارهای کارآمد ؛ خودآزمایی ها و مثال های عینی می شود که برای کمک به شناسایی نقاط ضعف و قوت و تقویت مهارت های کلیدی لازم هستند. این کتاب های راهنمای جیبی ما را قادر می سازند تا نیازهای کاری روزمره خودمان را با شجاعت ؛ هوش و کارایی بیشتری برطرف کنیم.

 

کتاب کمک به بچه ها برای مقابله با استرس، اضطراب و تغییر | دکتر مهناز استکی و احمد خالقی

کتاب کمک به بچه ها برای مقابله با استرس، اضطراب و تغییر  | دکتر مهناز استکی و احمد خالقی

این کتاب شامل شش بخش و هر بخش شامل چند فصل می باشد. بخش های این کتاب اطلاعاتی پیرامون؛ مهارت های زندگی ؛ خودآگاهی ؛ تصویرپردازی؛ احساسات ؛ مقابله با تغییرات ؛ آمادگی برای تغییر ؛ مقابله با استرس؛ مقابله با اضطراب ؛ فکر کردن ؛ احساس کردن ؛ انجام دادن ؛ هدف گذاری و …در اختیار ما می گذارد.

 

کتاب آمپول استرس | صادق عباسی

کاهش استرس – کتاب آمپول استرس | صادق عباسی 

 در این کتاب نویسنده سعی کرده است که به صورت خیلی خلاصه و کاملا کاربردی ؛ مطالب مفیدی را به ما ارائه کند. و هم چنین با کمک خود مردم و نظر سنجی از آن ها تکنیک ها و راهکارهایی قابل اجرا را مطرح نمود.به گفته مولف کتاب ؛ در این انتهای این کتاب ؛ حس بسیار خوبی خواهیم داشت ؛ سطح استرس های مان کاهش یافته ؛ هدف خود را از زندگی کردن پیدا خواهیم کرد و در پایان جعبه ابزار مخصوص خودمان را خواهیم ساخت. با آرامش بیشتری به امور روزمره زندگی رسیدگی کرده و میزان بهره وری ما تا حد بسیار مطلوبی افزایش خواهد یافت.

 

کتاب اختلال استرس پس از سانحه

کتاب اختلال استرس پس از سانحه
 کتاب اختلال استرس پس از سانحه ابتدا تنها در مورد بزرگسالان مطرح شد و تا اواخر دهه ۱۹۸۰ فرض بر این بود که پاسخ های روان شناختی کودکان و نوجوانان به ضربه های آسیب زا  زود گذر هستند؛ اما در حال حاضر محققان دریافته اند که طیف گسترده ای از ضربه های روان شناختی ؛ تاثیرات مخربی بر کودکان و نوجوانان دارند و آن ها نیز همانند بزرگسالان ممکن است به دنبال رویداد های آسیب زا دچار اختلال استرس پس از سانحه شوند. این کتاب به ما کمک می کند اختلال استرس پس از سانحه در کودکان و نوجوانان را تشخیص دهیم .و شناختی  عمیق از سیر این اختلالات پیدا کنیم و بر اساس نظریه های روان شناختی که مطرح گردیده ؛ رویکرد های درمانی را برای درمان اختلال استرس پس از سانحه را به کار بگیریم.

 

کتاب اضطراب ژان لاکان

کتاب اضطراب | ژان لاکان

این کتاب به تالیف «ژاک لاکان » می باشد. نویسنده در این کتاب به بررسی ساختار اضطراب می پردازد. و هم چنین در راستای موضع شناسی اضطراب « جدیت ؛ نگرانی؛ انتظار ؛ بازداری ؛ مانع ؛ شرمندگی ؛ هیجان و ناآرامی » با ما سخن می گوید.

stress and addiction biological and

کتاب « استرس و اعتیاد » ؛  به بررسی مکانیسم استرس و اعتیاد بیولوژیکی روانی  (stress and addiction biological and psychological mechanisms) می پردازد. استرس یکی از شایع ترین احتمالات استفاده از مواد مخدر  و اولین دلیل بازگشت به مصرف مواد گزارش شده است. در چندین دهه گذشته پیشرفت های مهمی در زمینه تحقیق متمرکز بر جنبه های روانی و بیولوژيکی سیستم عصبی بر استرس و اعتیاد صورت گرفته است. همراه با این پیشرفت ؛ اهمیت درک تعامل فاکتورهای بیولوژیکی و روانی به رسمیت شناخته شده است. این کتاب به دانشمندان سیستم عصبی؛ دانشمندان علوم اجتماعی و ارائه دهندگان خدمات سلامت روانی در معرفی نقش استرس در رفتارهای اعتیادآور مکم خواهد کرد؛ هم چنین به عنوان یک کتاب مرجع برای تحقیقات کاربردی و اجرایی در این زمینه است.

معرفی کتاب از استرس تا موفقیت

کتاب  « از استرس تا موفقیت فقط در ۳۱ روز » تالیف دکتر « جان اف دمارتینی» ؛  ۳۰  راهکار را تحت عنوان « راز»  ارائه می نماید. این راهکارها به صورت تمرین روزانه می باشد ؛ که با انجام هر یک از این تمارین ؛ در روز ۳۱ ام ؛ می توانسته ایم استرس خود را مهار کنیم و به تدریج آرامش خود را باز یابیم.

 

در سال های اخیر آشفتگی های مربوط به اضطراب و نگرانی در نوجوانان ؛ از جمله : خودکشی ها ؛ سوء استفاده ی جنسی؛ افسردگی؛ نگرانی و بی نظمی در غذا ؛ افزایش به سزایی داشته است. این کتاب برای کسانی است که شاهد تلاش نوجوان خود برای پذیرش و سازگاری با تغییر و تحولات دوران گذر از کودکی و ورود به دنیای نوجوانی هستند.هم چنین برای کسانی نوشته شده است که به مشکلات خاص نوجوانانی که درحال دست وپنجه نرم کردن با این تغییرات هستند توجه کنند. این کتاب دارای راهنمایی های عملی است که جوانان را پند می دهد و آنان را قدرتمند می سازد تا بهترین تصمیمات را اتخاذ نمایند.

مقالات مرتبط :

معرفی چند کتاب مدیریت خشم و کنترل عصبانیت
Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. I think this is one of the most important information for me. And i am glad reading your article. But should remark on few general things, The web site style is wonderful, the articles is really great : D. Good job, cheers

  2. Undeniably consider that which you said. Your favourite justification seemed to be at the web the easiest thing to take into accout of. I say to you, I definitely get irked while other folks think about issues that they just do not understand about. You controlled to hit the nail upon the top and also defined out the entire thing without having side-effects , folks can take a signal. Will likely be again to get more. Thank you

  3. I was just seeking this info for some time. After 6 hours of continuous Googleing, finally I got it in your website. I wonder what is the lack of Google strategy that do not rank this type of informative sites in top of the list. Usually the top sites are full of garbage.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا