جورواجور

چگونه زمان خود را افزایش دهیم؟

در دنیای پر مشغله امروز ” زمان ” مهم ترین و با ارزش ترین دارایی افراد است، پس اگر دانشی داشته باشیم که با کمک آن بتوانیم حتی فقط یک ساعت به شبانه روز خود اضافه کنیم، شاید بخش زیادی از مشکلاتمان را بتوانیم حل کنیم، اما ۵۲ ساعته کردن شبانه روز کار ساده ای نیست، با این حال، با کمی مهارت می توانیم زمان های مرده ای که در بعضی از فعالیت های روزانه ما نهفته است، را زنده کنیم و به روز خود بی افزاییم.

گام هایی برای بدست آوردن زمان بیشتر

در این جا به چند گام مفید برای بدست آوردن مدت زمان بیشتر و مفید تر اشاره می کنیم.

1.تکه های بزرگ را حذف کنیم

اولین قدم برای بازیابی زمان بیشتر در روز، حذف کردن تکه های بزرگ زمان است که به خوبی مورد استفاده قرار نمی گیرند، این می تواند شامل کارهایی باشد که هیچ چیزی به دانش یا تجربه های مفید ما اضافه نمی کند یا اوقات فراغتی که چندان هدفمند سپری نمی شود. در ادامه چند مکان برای شروع جست و جو را معرفی خواهیم کرد.

تلویزیون

اگر به زمان بیشتری نیاز داریم، این نقطه شروع خوبی است، اگر تا حالا تلویزیون را به طور کامل از زندگی خود حذف نکرده ایم، پس لااقل آن را فقط به برنامه های خاصی که از مشاهده آن ها بسیار لذت می بریم یا اخباری که حتما باید بشنویم، محدود کنیم، در غیر این صورت این صفحه جادویی را خاموش کنیم.

اینترنت

اینترنت به سرعت جایگزین تلویزیون به عنوان مصرف کننده بزرگ زمان می شود، پس بهتر است سعی کنیم رژیم اینترنتی داشته باشیم که در آن مصرف خالص خود را طی مدت دو هفته به نصف برسانیم.

بازی ها

دوستی یکبار به من گفت میدانی چرا سالانه اینهمه بازی در دنیا طراحی و ساخته می شود ؟ برای این که تعدادی از مردم لزوما به مساله خاصی فکر نکنند و یا کار ویژه ای انجام ندهند، صرف نظر از این که گفته، حذف کردن بازی ها می تواند زمان بیشتری را در اختیار ما قرار دهد.

ایمیل 

اگر جزء آن دسته از افرادی هستیم که هر یک یا دو ساعت یکبار ایمیل خود را چک می کنیم و یا پیام های دریافتی در اینستاگرام را بررسی می کنیم، باید بگویم بدون آن که بدانیم، حجم زیادی از زمان خود را هدر می دهیم، البته برای افرادی خاص همانند بلاگر ها و یا کسانی که نوع کار آن ها ایجاب می کند که این کار را انجام دهند، قضیه بسیار متفاوت است، اما اگر ما صرفا و از روی عادت این کار را انجام می دهیم، باید یک برنامه خاصی را برای این کار تنظیم کنیم و طبق آن پیش رویم.

کار

کاهش زمان کار، اصلا آسان نیست، اما اگر می توانیم بهره وری را حفظ کرده یا آن را افزایش دهیم، حذف کارهایی که ارزش چندانی ندارند، امکان پذیر است، برون سپاری وظایف پیش پا افتاده به دستیاران یا حذف کارهایی که مفید نیستند، می تواند به ما در باز پس گیری ساعات کار کمک کند.

کارهای خانه

جدا از استخدام یک خدمتکار که البته این روزها کار ساده ای نیست، راه هایی وجود دارد که می توانیم زمان کارهای خود را کاهش دهیم، مثل پخت و پز غذا از قبل، سعی در مرتب نگه داشتن همه چیز و حفظ سیستم سازماندهی، تعمیرات اساسی می تواند زمان استفاده ی ما را کاهش دهد.

2.بازپس گیری زمان شکاف

هر جایی که زندگی می کنیم و مشغول هر فعالیتی که هستیم، به احتمال زیاد 2 تا 5 ساعت از روز ما در “زمان شکاف” سپری می شود.
زمان های شکاف، زمان هایی بین فعالیت های معنادار هستند، اما معمولا به اندازه کافی طولانی نیستند تا کارهای بیشتر و مفیدتری انجام دهیم.
در این جا چند روش وجود دارد که می توانیم این شکاف ها را پر کنید.

کتاب

افزایش زمان با کتاب

میشه کتابی با خود داشته باشیم و چند دقیقه مطالعه کنیم و یا چند کتاب صوتی را دانلود و در تلفن همراه خود ذخیره کنیم تا هنگام رانندگی یا راه رفتن گوش دهیم.

مشکلات

می توانیم در زمان های شکاف به مشکلاتی که در کار یا روابط مان وجود دارد، فکر کنیم و آن ها را حل کنیم، تا بعداً زمان زیادی را برای آن ها تلف نکنی.

خلاقیت

 می توانیم از زمان فاصله برای ارائه ایده های مقاله جدید استفاده کنیم یا از آن ها برای ارائه ایده های جدید در کار یا زندگی استفاده کنیم.

تمرکز

با تمرکز بر روی کارهایی که انجام می دهیم، می توانیم زمان های شکاف را برای خود لذت بخش تر کنیم، تمرکز کامل بر روی رانندگی تا رسیدن به محل کار یا مشاهده همه چیز هنگامی که در صف انتظار هستیم.

3. تریاژ

در این مرحله لازم است از اصل تریاژ برای تمرکز بر موارد مهم و نادیده گرفتن چیزهایی که مهم نیستند، استفاده کنیم. در موارد زیر گفته می شود که هنگام استفاده از تریاژ باید به چه چیزهایی توجه کنیم.

پست الکترونیکی

پاسخگوی خودکار پیام ها یا تلفن های گویا را در نظر بگیریم و برای سوالاتی که نیازی به توضیح طولانی ندارند از پاسخ های بله یا خیر مختصر استفاده کنیم.

خواندن

اگر هدف ما از خواندن، جمع آوری اطلاعات مفید است، بیاموزیم که به جای خواندن کلیه جزئیات بی اهمیت، روی موارد مهم و کلیدی وقت صرف کنیم.

تلویزیون

اگر هنوز تلویزیون تماشا می کنیم، از قبل برنامه مورد نظر خود را ضبط کنیم و بعد در هنگام دیدن آن، قسمت پیام های بازرگانی را حذف کنیم، با این کار می توانیم به میزان پانزده دقیقه، از برنامه یک ساعته صرفه جویی کنیم.

جلسات

یک ترفند خوب مدیریتی این است که، برخی از جلسات را به صورت ایستاده برای سرعت بخشیدن به آن ها برگزار کنیم.

روابط

من در گفتن این موضوع تردید دارم، زیرا روابط حوزه معمول و طبیعی بهره وری زمان نیست، اما واقعیت این است که افرادی در زندگی ما هستند که بیشتر وقت ما را بدون این که چیزی به رابطه بی افزایند مصرف می کنند، پس باید از این افراد دور شویم و روی دوستانی تمرکز کنیم که سرمایه گذاری روی آن ها ارزشمند است.

4. کارهای خود را اولویت بندی کنیم.

نکته نهایی فقط انجام سریع تر کارها نیست، بلکه انجام کارهای” درست” است، یعنی به طور مداوم ارزش واقعی هر یک از فعالیت های کاری خود را اندازه گیری کرده و از آن آگاه باشیم. کارهایی که چیز زیادی به ما اضافه نمی کنند باید حذف شوند تا بر روی کارهایی تمرکز کنیم که برای ما آورده ی مثبتی دارند.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫21 دیدگاه ها

  1. You could definitely see your expertise in the work you write. The arena hopes for even more passionate writers such as you who aren’t afraid to say how they believe. At all times go after your heart. “What power has law where only money rules.” by Gaius Petronius.

  2. A person essentially help to make seriously posts I would state. This is the very first time I frequented your website page and thus far? I surprised with the research you made to create this particular publish incredible. Magnificent job!

  3. It’s a pity you don’t have a donate button! I’d most certainly donate to this brilliant blog! I guess for now i’ll settle for book-marking and adding your RSS feed to my Google account. I look forward to new updates and will talk about this blog with my Facebook group. Talk soon!

  4. Nice post. I learn something more challenging on different blogs everyday. It will always be stimulating to read content from other writers and practice a little something from their store. I’d prefer to use some with the content on my blog whether you don’t mind. Natually I’ll give you a link on your web blog. Thanks for sharing.

  5. Great goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you are just too fantastic. I really like what you’ve acquired here, really like what you are saying and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still take care of to keep it sensible. I can not wait to read much more from you. This is really a terrific website.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا