ایجاد تغییر در زندگی

تغییر در زندگی چیست؟ | فرمول هایی برای تغییر در زندگی و رسیدن به موفقیت

تغییر، یعنی دگرگون کردن و چیزی را به شکل و حالتی دیگر در آوردن، بنابراین تغییر در زندگی ما یعنی تغییر از وضعیت کنونی به وضعیت جدید دیگر.

تغییر یعنی داشتن حال خوب و تجربه ی یک زندگی جدید، خیلی از ما انسان ها منتظر این هستیم که یک شخصی پیدا شود و یک تلنگر به ما بزند.
تغییر، یعنی دست برداشتن از تکرار مکررات ناامیدانه ذهن در گذشته، تغییر یعنی شادی، نشاط، طراوت و تازگی در روند کاری و زندگی، تغییر یعنی دوباره رشد دادن شرایط زندگی، زمانی که شرایط اون چیزی نیست که ما می خواهیم.

چگونه زندگی خود را تغییر دهیم؟ | ایجاد تغییر در خود و زندگی

[aparat id=”bkKa2″]

انواع تغییر چیست؟

انسان ها در زندگی به دو روش در خود تغییراتی ایجاد می کنند که در ادامه به بررسی هر کدام از این روش ها می پردازیم

1.تغییرات فیزیکی

به آن دسته از تغییراتی گفته می شود که در نوع رفتار و حرکات ما تحول و دگرگونی ایجاد می کنند.
تغییرات فیزیکی عبارت است از تغییراتی که در آن هیچ پیوند شیمیایی شکسته یا تشکیل نشود. تغییر فیزیکی در واقع یعنی تحرک مولکول ها بدون ایجاد تغییر در آن ها.

2. تغییرات ذهنی ( درونی )

به آن دسته از تغییراتی گفته می شود که حاصل تحوالت درونی در افکار و چارچوب ذهن ما می باشد.
ذهن یکی از کلیدهای رشد و پیشرفت فردی است. با ایجاد تغییر در محتویات ذهن، می‌توانیم عادات و رفتارهای خود را تغییر دهیم، زیرا فرآیند تغییر درونی نیاز به کار و تلاش درونی دارد، مقاومت‌های درونی و بیرونی باید به همراه هم مد نظر قرار گیرند، زیرا رشد فردی اکثر افراد معمولا با مقاومت‌های درونی مواجه می‌شود که از عادات قدیمی‌ و ذهن ناخودآگاه آن‌ ها سرچشمه می‌گیرد.

راه های ایجاد تغییر زندگی که نمیدانید | 5 گام طلایی برای تغییر در زندگی چیست؟

چرا اکثرا مردم از تغییر فرار می کنند؟

مهم ترین عاملی که موجب فرار انسان ها از تغییر می شود، ترس آن ها برای خروج از منطقه امن زندگی شان خواهد بود.
تغییر و تحول، فرآیندی است که نمی توانیم در زندگی از آن ها فرار کنیم. مواجهه با اتفاقات تازه، دست یابی به موقعیت ها و اطلاعات جدید و دیدار با افراد مختلف ما را در معرض تغییر و سازگاری قرار می دهد.

ترس از تغییر و تحول چیزی است که به طور معمول زیاد به آن فکر می کنیم، اما اگر کمی بیشتر بر روی این موضوع دقت کنیم، متوجه می‌شویم که از بسیاری از تغییرات در زندگی استقبال نشده است.

تغییر جزء واژه های گسترده‌ای است که می‌تواند به چیزهای مختلفی اطلاق شود، فکر ایجاد تغییر در زندگی ممکن است بسیار استرس آور باشد، اما اگر مایل هستیم که بر سرنوشت خود مسلط باشیم، باید تحمل تغییر را داشته باشیم.

چرا بعضی ها تغییر نمی کنند ؟ | چه کنیم که نسبت به تغییرات مقاوم نباشیم

نشانه‌های ترس از تغییر چیست؟

کسانی‌ که با مشکل ترس از تغییر درگیر می شوند، دارای نشانه هایی خواهند بود که در ادامه چندین نمونه را بیان خواهیم کرد.

  • لرزش
  • عرق‌کردن
  • تنفس سریع
  • تپش قلب
  • ناتوانی در بیان جملات
  • احساس خفگی

5 دلیل مهم ترس از تغییر چیست؟

عده زیادی از ما انسان ها به دلایل مختلف از ایجاد تغییر در زندگی هراس داریم که در ادامه به بررسی 5 مورد از دلایل اصلی ترس از تغییر خواهیم پرداخت.

دلایل نتر از تغییر چیست؟

1. ترس از شکست

ترس از شکست یکی از شایع‌ترین عواملی است که باعث می‌شود تغییر نکنیم. شکست‌خوردن در واقع به معنای از دست‌دادن بخشی از منابع مادی و غیرمادی است، در این صورت بسیاری از افراد جسارت کافی برای ایجاد تغییر را نخواهند داشت.

۲. ترس از رنج‌کشیدن

هیچ انسانی از رفاه و آسایش فرار نمی کند، پس این موضوع طبیعی است که خیلی‌ از ما انسان ها به دلیل ترس از افتادن در شرایط سخت از ایجاد تغییر در شرایط خود بپرهیزیم.

ترس چیست؟ رابطه ترس و خودآگاهی

۳. ترس از موفقیت

باور کردن این امر بسیار سخت است، اما عده زیادی از افراد، از موفقیت می‌ترسند، زیرا هنگامی که ما در جایگاه موفقیت قرار می گیریم، توجهات بیشتری به خود جلب می‌کنیم، این توجهات ممکن است فشار روحی و روانی را وارد زندگی ما کند.

۴. ترس از انتقاد دیگران

خوب است این مورد را با بیان این مثال برای شما روشن سازیم، فردی که قصد دارد کاری جدید را شروع کند، چون ممکن است از سوی دیگران مورد سرزنش قرار گیرد، از پذیرفتن تغییر می ترسد.

[aparat id=”TBrlq”]

۵. ترس از ناشناخته‌ها

یک جمله معروف است که می گوید: “مردم از چیزی که نمی‌شناسند می‌ترسند.” این جمله  در واقع قسمتی از ذهنیت افراد است که از چیزهای جدید می‌ترسند.

خرید دوره ایجاد تحول در زندگی | اگر میخواهید در زندگی خود تغییر ایجاد کنید این دوره را حتما تهیه کنید.

دلایل ایجاد ترس توسط مغز برای خروج از محدوده امن چیست؟

  • عدم اطمینان به مسیر
  • رویاروی با چالش ها
  • شکست خوردن
  • مورد سرزنش و تمسخر قرار گرفتن
  • از دست دادن کنترل امور

چگونه بهتر با تغییر کنار بیایم؟

در زندگی هر چه از اطلاعات بیشتری برخوردار باشیم، فرصت‌های بهتر و حق انتخاب‌های بیشتری به دست خواهیم آورد. بسیاری از  اتفاقات آینده، از کنترل و اختیار ما خارج هستند و ما در مسیر زندگی، با احتمالات متعددی روبه‌رو می شویم.
برای این که روند انتقال و تغییر در زندگی شخصی و شغلی ما به‌ آسانی انجام شود، باید ذهن خود را این گونه قانع کنیم که این تغییر به‌ معنای از دست‌ دادن نیست، بلکه به‌ معنای به‌ دست‌ آوردن یک ویژگی جدید است.
برای شکست‌ دادن ترس از تغییر و گذر از یک دوره به یک دوره دیگر باید سه روش زیر را در  نظر بگیریم.

  • اجتناب ناپذیری تغییر و استرس حاصل از آن را بپذیریم.
  • به تغییر مانند یک آپدیت نرم افزاری نگاه کنیم.
  • به خودمان اجازه ی کمی هراس را بدهیم، ولی همیشه مثبت عمل کنیم.

مقالات مرتبط با این نوشتار :

معنای واقعی زندگی چیست ؟ – هدف و دلیل زندگی
عادات خوب برای زندگی خوب | با تغییرات کوچک زندگی رو متحول کن
تغییر سبک زندگی چگونه امکان پذیر است ؟+ انواع سبک زندگی
تئوری تغییر در زندگی + راه حل رفع نا امیدی و ایجاد تحول در زندگی 
Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫16 دیدگاه ها

  1. After I originally commented I clicked the -Notify me when new feedback are added- checkbox and now every time a remark is added I get 4 emails with the identical comment. Is there any way you may take away me from that service? Thanks!

  2. I have been browsing online more than three hours as of late, but I by no means discovered any interesting article like yours. It?¦s lovely price sufficient for me. In my view, if all webmasters and bloggers made just right content as you did, the internet will be much more helpful than ever before.

  3. My developer is trying to persuade me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses. But he’s tryiong none the less. I’ve been using Movable-type on a number of websites for about a year and am nervous about switching to another platform. I have heard very good things about blogengine.net. Is there a way I can import all my wordpress content into it? Any kind of help would be greatly appreciated!

  4. I love your blog.. very nice colors & theme. Did you design this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz reply as I’m looking to design my own blog and would like to know where u got this from. thanks a lot

  5. We absolutely love your blog and find the majority of your post’s to be just what I’m looking for. Does one offer guest writers to write content available for you? I wouldn’t mind composing a post or elaborating on a number of the subjects you write in relation to here. Again, awesome web log!

  6. I¦ve been exploring for a little for any high quality articles or blog posts on this kind of space . Exploring in Yahoo I finally stumbled upon this website. Reading this information So i am glad to show that I have a very good uncanny feeling I found out exactly what I needed. I most surely will make sure to don¦t overlook this web site and provides it a glance regularly.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا