ایجاد تغییر در زندگی

با چند تغییر کوچک زندگی خودتان را متحول کنید | تا همینی دنیا همینه !

در هر جایگاهی وقتی اصطلاح معجزه را می شنویم باید بدانیم که قرار است اتفاقی بی افتد. جمله ی (معجزه ی عادت در تغییر) دارای سه کلمه مهم می باشد.
بیش از 90% از رفتارهای شبانه روزی ما بر حسب عادات ما در زندگی شکل گرفته است، یعنی تمامی فعالیت های ما از زمان بیدار شدن و خارج شدن از رختخواب تا زمان بازگشت دوباره به رختخواب، تماما تحت تاثیر عادت ها شکل گرفته است.

تغییر در زندگی چیست ؟ | فرمول هایی برای تغییر و رسیدن به موفقیت

انسانی که به دنبال تغییر است، اگر در ارتباط با مبحث عادات، نتواند عادت هایی که در طول شبانه روز دارد را به سمت بهتر شدن و گرایش های خوب و مثبت سوق دهد باید بداند، نمی تواند به زودی در خود تغییراتی ایجاد کند، زیرا فاصله میان او و تغییر بسیار زیاد است، پس کسی که می خواهد در زندگی خود تغییر ایجاد کند باید در مورد عادت بیشتر بداند. در ادامه  با بیان داستانی علمی روابط میان عادت و تغییر را بازگو خواهیم کرد.

[aparat id=”bkKa2″]

ملانصر الدین  و پسرش

یک روز پسر ملای معروف قصه ها از او می پرسد:
پدر، فقر چند روز طول می کشد؟
پدر جواب می دهد:
چهل روز پسرم.
پسر از پدر می پرسد:
یعنی بعد از 40 روز ثروتمند می شویم؟
ملا پاسخ می دهد:
نه پسرم عادت می کنیم.

امروزه خیلی از ما انسان ها در زندگی خود حکایت ملا و پسرش را داریم، یعنی خیلی از رفتار هایی که ما در طول شبانه روز و یا طی سال های مختلف با خود یدک کشیده ایم، به خاطر عادت های ناپسند و بدی است که در زندگی داریم.
منظور از عادت بررسی جزئی ترین اتفاقات زندگی است تا به کمک آن به کلی ترین آن ها برسیم، پس تا زمانی که عادات خود را تغییر ندهیم نمی توانیم در خود تغییری ایجاد کنیم. یک جمله معروف در این باره وجود دارد که می گوید: “تا وقتی اینی دنیای تو همینه”
دنیا تنها زمانی برای ما جایگاه بهتری خواهد بود که در زندگی خود تغییراتی ایجاد کرده باشیم و فردی بهتر برای زندگی خود باشیم.
عادت های بد، مانند رختخواب گرم و نرم هستند، خوابیدن در آن ها راحت است، اما بلند شدن از آن ها مشکل خواهد بود.

همه ما انسان ها دارای برخی عادت های بد و برخی عادت های خوب هستیم، از بین بردن عادت های بد به صورت یک جا کارآمد نخواهد بود، بلکه باید ابتدا عادت های خوب را در خود افزایش دهیم و با افزایش عادت های خوب جایگاه را برای عادت های بد کاهش دهیم.

راز تغییر دز زندگی در این است که کل انرژی خود را روی ساختن عادت های جدید متمرکز کنیم، نه روی جنگیدن با عادات قدیمی، همه ما انسان ها برای ساختن یک عادت خوب به 21 روز زمان نیاز داریم. وقتی ما انسان ها 21 روز به صورت مداوم یک اتفاق را تکرار می کنیم، در واقع این تعهد را پذیرفتیم. 

مراحل ساخت عادت های پایدار

عادت های پایدار

منظور از عادت های پایدار، عادت هایی است که ما دوست داریم در زندگی ما ماندگار باشند. در ادامه مراحل ساخت آن را بیان خواهیم کرد.

1.عادت های کوچکتر
2.تکرار روزانه
3.تقسیم بندی به چند بخش
4.دور نشدن از مسیر
5.صبر و حوصله
6.موفقیت

اولین قدم، در ساخت عادت های پایدار کوچک کردن عادت های بزرگ است.
دومین قدم، تکرار روزانه عادت ها است، حداقل 21 روز، اگر امکان دارد 40 روز و در صورت برقرار بودن شرایط تا دو ماه این روند ادامه یابد، در این صورت ما به عادت های خوب متصل می شویم به گونه ای که جدا شدن از آن ها امکان پذیر نخواهد بود.
سومین قدم، تقسیم بندی مشکلات به چند بخش است، یعنی وقتی عادت ها به چند بخش مختلف تقسیم می شوند.
چهارمین قدم، دور نشدن از مسیر است، در واقع انجام این کار به معنای برنامه ریزی داشتن برای اتفاقات روز آینده است.
قدم پنجم، صبر و حوصله است، افراد بزرگ و قدرتمند یک شبه به این جایگاه نرسیده اند و برای رسیدن به این موقعیت سخت تلاش کرده اند.
قدم ششم، قدم آخر و نهایی، یعنی موفقیت است که تنها با برقراری 5 قدم گذشته میسر خواهد شد.
در واقع پایداری عادت ها هستند که زندگی ما انسان ها را می سازند، زیرا ما برای آینده خود تصمیم نخواهیم گرفت، بلکه ما راجع به عادات خود تصمیم خواهیم گرفت و این عادت ها هستند که برای آینده ما تصمیم خواهند گرفت.

چرا بعضی ها تغییر نمی کنند ؟ | چه کنیم که نسبت به تغییرات مقاوم نباشیم

[aparat id=”TBrlq”]

عادت های مهم برای یک زندگی درجه یک چیست؟

  1.  با دیگران با احترام برخورد کنیم.
  2. بر اساس احساسات تصمیم نگیریم.
  3. سحر خیز باشیم.
  4. خودرای نباشیم.
  5. ریسک کنیم.
  6. روی فرصت ها تمرکز کنیم.
  7. روی خودمان سرمایه گذاری کنیم.

مقالات مرتبط با این نوشتار :

چگونه تغییر کنیم ؟ + 7 نکته ای که برای تحول در زندگی به آن نیاز داریم 
عادات خوب برای زندگی خوب | با تغییرات کوچک زندگی رو متحول کن
تئوری تغییر در زندگی + راه حل رفع نا امیدی و ایجاد تحول در زندگی 
روش افراد موفق برای تحول در زندگی + ترس از ایجاد تغییر در زندگی چیست؟

 

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. I do agree with all the ideas you have presented to your post. They are really convincing and will certainly work. Nonetheless, the posts are too short for beginners. May just you please extend them a little from subsequent time? Thanks for the post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا