ایجاد تغییر در زندگی

راه تغییر در زندگی چیست

تغییر کردن در واقع یکی از بزرگ ترین آرزوهای بسیاری از انسان ها است، تا بتوانند به موفقیت برسند، افراد فقط در صورتی به موفقیت می رسند که هر روز بهتر از روز قبل باشند، همین موضوع یعنی هر روز باید تغییر کنیم و بهتر شویم، زیرا تغییر یعنی، خارج شدن از حالت فعلی خود و قدم برداشتن به سمت بهتر شدن
البته تغییر از نوع منفی هم صورت می گیرد، گاهی اوقات ممکن است بسیاری از عادت های خوب خود را تغییر دهیم که این اتفاق ما را از اهداف مان روز به روز دورتر خواهد کرد.
دن میلمن می گوید: راز تغییر، یعنی تمرکز روی همه ی انرژی خود، نه برای مبارزه با گذشته، بلکه برای ساخت آینده.

تغییر در زندگی چیست ؟ | فرمول هایی برای تغییر و رسیدن به موفقیت

[aparat id=”bkKa2″]

راز تغییر چیست؟

راز، یعنی آن چه از دیگران پنهان نگاه داشته می شود، در واقع موضوعی است که فقط بین دو نفر بیان می شود و نباید برای کسی دیگر بازگو شود.
زندگی، یعنی مبارزه کردن و این مبارزه هیچ وقت متوقف نمی شود، پس  اگر این مبارزه برای از بین بردن و پاک کردن آن چه در گذشته وجود داشته است، باشد، تنها یک تلاش بیهوده خواهد بود، اما اگر این مبارزه برای ایجاد تغییر و ساخت آینده‌ای بهتر باشد، یعنی راز تغییر و رسیدن به موفقیت.
مهم نیست که اهداف ما برزگ هستند یا کوچک، زیرا نیاز به تغییر اغلب در زندگی ما وجود دارد. همه ما انسان ها این توانایی را داریم که شروع جدیدی را ایجاد کنیم و آن را به یک عادت تبدیل کنیم، پس ما باید خودمان پیش قدم شویم و این تغییرات پایدار را در زندگی به وجود آوریم.

اگر به دنبال ایجاد تغییر در زندگی خود و پیشرفت روز افزون هستید، مقالات ایجاد تغییر در زندگی در سایت توانا را مطالعه بفرمایید.

5 راز مهم تغییر چیست

برای ایجاد تغییر در زندگی باید 5 راز مهم و اساسی را بدانیم، پس برای بدست آوردن آگاهی نسبت به این موضوع در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم.

چگونه تغییر کنیم ؟ + 7 نکته ای که برای تحول در زندگی به آن نیاز داریم 

راز اول، آیا تعریف دقیق از خود داریم؟

از خود سوالاتی این چنین داشته باشیم:

  • من که هستم؟
  • الان در چه جایگاهی هستم ؟
  • من می خواهم چه کسی باشم؟
  • در آینده می خواهم به چه جایگاهی برسم؟

انسان ها تا زمانی که به شناخت درست و دقیق از خود نرسند، نمی توانند به شناخت دقیقی نسبت به دیگران، جامعه و حتی محیط اطراف خود دست یابند.
تنی رابینز در این ارتباط  می گوید: کیفیت زندگی ما بستگی به کیفیت سوال هایی دارد که از خودمان می پرسیم، پس اگر ما تصمیم گرفتیم که در دنیای تغییر قرار بگیریم و به ایجاد تغییراتی در خود بپردازیم، باید از خود سوالاتی همانند سوالات بالا بپرسیم و برای تمامی سوالات خود پاسخی پیدا کنیم.
آن چه در سوال اخر بیان می شود، این است که می خواهیم به چه جایگاهی برسیم و برای رسیدن به این جایگاه چه کار هایی باید انجام دهیم، پس برای رسیدن به راز اول باید یک سوال جدی و مهم از خود بپرسیم تا ببینیم در نهایت چه اتفاقاتی را باید تجربه کنیم.

بهره وری چیست؟ | چگونه بهره وری خود را افزایش دهیم؟

راز دوم، اجازه ندهیم دیگران شخصیت ما را بسازند

انسانی که در دنیای تغییر قرار می گیرد و به دنبال دستاورد های بزرگ برای بهتر زیستن و بهتر زندگی کردن می باشد، باید این نکته را به خوبی درک کند که به هیچ شخصی اجازه دخالت در  زندگی خود ندهد.
در واقع نباید اجازه دهیم که دیگران شخصیت ما را بسازند و آن گونه که آن ها دوست دارند مسیر زندگی ما طی شود، زیرا  انسان های اطراف ما ابتدا شخصیت ما را می پذیرند و سپس ما بقیه ویژگی های ما را مورد توجه قرار می دهند، پس با وجود اهمیتی که شخصیت افراد دارد، هر انسانی برای رسیدن به موفقیت و جایگاهی که به آن علاقه دارد، باید به خواسته های خود اهمیت دهد، نه آن چه دیگران برای او می خواهند.
انسان ها زمانی که نتوانند شخصیت خود را بسازد و خودشان برای خواسته های خود تصمیم بگیرند، به هیچ عنوان نمی توانند به ایجاد تغییر در زندگی خود بپردازند.

تصمیم گیری شخصی از راز های تغییر

راز سوم، شانس نادر ترین راه موفقیت و تغییر است.

هر انسانی برای این که بتواند تغیراتی در زندگی خود ایجاد کند، باید به یک تعریف جامع و درک درستی از شانس برسد، زیرا همان طور که در عنوان بیان شده است شانس نادر ترین راه موفقیت و تغییر است، البته این به آن معنا نخواهد بود که شانس به هیچ عنوان وجود ندارد.
شانس تنها یک واژه کمکی برای شانه خالی کردن از رهبری و ایجاد تغییر است، که در نهایت مانع رسیدن به اهداف و موفقیت ها می شود.

فرمول شناسی

شخصی به نام دارن هاردی فرمول شانس را این گونه بیان می کند، ایشان می گویند، فرمول شانس از چهار کلمه تشکیل شده است که مجموع حروف اول این چهار کلمه، کلمه ” آنفا” را تشکیل می دهد.
این چهار کلمه عبارت اند از:

  • آمادگی
  • نگرش
  • فرصت
  • اقدام

دارن هاردی می گوید، اگر می خواهید در زندگی شانس بیاورید، باید فرمول شانس را بشناسید و این فرمول چیزی نیست جزء چهار کلمه بیان شده،
این فرمول در ابتدا می گوید که برای انجام هر کاری اول باید آمادگی داشته باشیم، زیرا خواستن به تنهایی موثر نخواهد بود.
در مرحله دوم این فرمول به موضوع نگرش اشاره می کند، یعنی هر چه که به ذهن ما می آید به دنیای پیرامون ما هم خواهد آمد، اما به شرط آن که لیاقت آن را داشته باشیم.
در مرحله سوم بیان می کنیم که اگر انسان دارای آمادگی و نگرشی درست باشد، فرصت به وجود آمدن یک اتفاق بزرگ را فراهم خواهد کرد و در انتها با وجود تمامی سه گزینه قبلی ما می توانیم دست به اقدام، که به قول معروف تیر آخر است، برای رسیدن به هدف بزنیم.

راز چهارم، در تغییر حواس مان به بازه ی ناامیدی باشد

این راز از تغییر به این معنا است که، باید در زمان تغییر، حواس ما به بازه ی ناامیدی باشد. در واقع این جمله به این معنا است که ما تنها به آن چه فکر می کنیم که باید اتفاق بی افتد، نه آن چه که در واقعیت اتفاق می افتد، دنیای امروز، یک دنیای به شدت علمی است و اگر ما نخواهیم علمی باشیم، دستاورد های خوبی را تجربه نخواهیم کرد.

تئوری تغییر در زندگی + راه حل رفع نا امیدی و ایجاد تحول در زندگی 

[aparat id=”TBrlq”]

راز پنجم، برای تغییر نیاز به زمان دارید

هیچ امپراتوری بزرگی یک شبه ساخته نشده، پس برای ایجاد تغییرات در زندگی خود نیازمند زمان هستیم. تنها خواستن تغییر، کافی نخواهد بود، بلکه باید به خود برای رسیدن به موفقیت، اهداف و دستاورد ها زمان بدهیم، یعنی برای رسیدن به اهداف خود مدت زمان مناسبی تعیین کنیم.

آگاهی نداشتن نسبت به این 5 راز باعث می شد نتوانیم در زندگی خود تغییراتی ایجاد کنیم.

خرید دوره ایجاد تحول در زندگی | اگر میخواهید در زندگی خود تغییر ایجاد کنید این دوره را حتما تهیه کنید.

مقالات مرتبط با این نوشتار :

ایجاد تحول در زندگی با 6 قانون ساده
روش افراد موفق برای تحول در زندگی + ترس از ایجاد تغییر در زندگی چیست؟
تغییر سبک زندگی چگونه امکان پذیر است ؟+ انواع سبک زندگی
عادات خوب برای زندگی خوب | با تغییرات کوچک زندگی رو متحول کن

 

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

  1. The other day, while I was at work, my cousin stole my apple ipad and tested to see if it can survive a 40 foot drop, just so she can be a youtube sensation. My iPad is now destroyed and she has 83 views. I know this is entirely off topic but I had to share it with someone!

  2. You can certainly see your enthusiasm in the paintings you write. The world hopes for even more passionate writers such as you who aren’t afraid to say how they believe. All the time follow your heart. “No man should marry until he has studied anatomy and dissected at least one woman.” by Honore’ de Balzac.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا