ایجاد تغییر در زندگی

بهره وری چیست؟ | چگونه بهره وری خود را افزایش دهیم؟

یکی از مهم ترین موضوعات برای قدم برداشتن در مسیر تغییرات گسترده، بهره وری است. عده زیادی از ما برای اهداف خود تلاش می کنیم و برای رسیدن به آن زمان زیادی صرف می کنیم، اما بهره وری لازم را بدست نمی آوریم.
یکی از دلایل به دست نیاوردن بهره وری لازم نداشتن آمادگی لازم برای بحران ها است، پس باید از قبل یک سری مقدمات را برای این شرایط محیا سازیم.

اما سوال این جا است که چگونه بهره وری ما در کسب و کار ما افزایش می یابد؟ بهتر است این گونه به این سوال پاسخ دهیم، زمانی کسب و کار ما رشد می کند که ما رشد کرده باشیم و تنها زمانی می توانیم شاهد خروجی های مثبت در کسب و کار باشیم که آن ویژگی های مثبت در ما رشد کرده باشند.

عده زیادی از افراد به دلیل پیروی از عادت های زشت و ناپسند در زندگی به بهره وری لازم دست پیدا نخواهند کرد، پس تنها زمانی این بهره وری افزایش پیدا خواهد کرد که ما انسان بهتری در زندگی شده باشیم.

بهره وری دارای تعاریف متفاوتی می باشد، اما در بیانی کوتاه باید بگویم، بهره وری حاصل جمع اثر بخشی و کارایی است که در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم.

از مقاله از سلسله مقالات ایجاد تغییر در زندگی از سایت توانا است. میتوانید مقالات قبلی در این حوزه را مطالعه بفرمایید.

اثر بخشی چیست؟

اثر بخشی، یعنی انجام دادن کار درست، به گونه ای که خودمان از انجام آن کار در زندگی لذت ببریم.

در مورد اثر بخشی یک نکته بسیار مهم وجود دارد که می گوید، اثر بخشی، یعنی همسو بودن فعالیت ها با هدف های تعیین شده.

یکی از دلایلی که میزان بهره وری انسان ها کاهش پیدا می کند و دیگر آن قدرت سابق را ندارند و از تغییر مد نظر خود فاصله پیدا می کنند، همین همسو نبودن فعالیت ها و اهداف تعیین شده است.
دغدغه ی اثر بخشی این است که، آیا این کارهایی که انجام می دهیم دقیقا همان کارهایی است که باید انجام دهیم؟ یا باید به سراغ کار ها و فعالیت های دیگر برویم؟

تغییر چیست؟ | فرمول هایی برای تغییر در زندگی و رسیدن به موفقیت

کارایی چیست؟

کارایی، یعنی درست انجام دادن کار ها. هر فرد باید کار خود را به گونه ای انجام دهد که بازدهی او افزایش پیدا کند، یعنی باید هوشمندانه کار کند.
کارایی، یعنی میزان منابع استفاده شده برای انجام یک فعالیت مشخص، در واقع با توجه به منابعی که در اختیار داریم کارایی بسیار درستی داشته باشیم تا بتوانیم سر انجام بهره وری و کارایی زیادی به دست آوریم.

دغدغه کارایی این است که چگونه همین کارهایی را که فعلا انجام می دهیم بهتر و با اتلاف زمان  کمتر انجام دهیم.
یکی از مهم ترین دلایلی که در لحظه، اهمال کاری به وجود می آید و از اثر بخشی آن کاسته می شود، وجود تلفن همراه است. اگر می خواهیم در زندگی کارایی خود را افزایش دهیم، باید وجود بعضی عادت ها را در زندگی خود کاهش دهیم.

انسان های موفق چه تغییراتی در زندگی خود ایجاد می کنند ؟

ملاک های اثر بخشی و کارایی چیست؟

 

  • آمادگی
  • هماهنگی
  • هدف گزینی
  • رشد و ترقی
  • صرفه جویی در منابع
  • رسیدن به اهداف

به گفته دارن هاردی، اگر می خواهیم بدانیم شانس به چه میزان در زندگی ما وجود دارد، باید به این چهار نکته توجه کنیم، آمادگی، نگرش، فرصت و اقدام.

چرا بعضی ها تغییر نمی کنند ؟ | چه کنیم که نسبت به تغییرات مقاوم نباشیم

در قدم اول همه ما انسان ها، در انجام هر کاری برای رسیدن به هدف و موفقیت، باید ابتدا آمادگی داشته باشیم.
یکی از علت هایی که انسان ها کارایی لازم را بدست نمی آورند، عدم وجود هماهنگی لازم در بخش های مختلف زندگی است، پس بعد از به دست آوردن هماهنگی لازم باید به هدف گزینی بپردازیم تا در زندگی رشدو ترقی داشته باشیم، البته باید در این مسیر به صرفه جویی از منابع بپردازیم تا رسیدن به هدف را برای خود میسر سازدیم

چگونه بهره وری خود را افزایش دهیم؟

بهره وری چیست؟ چگونه بهره وری را افزایش دهیم

برای افزایش بهره وری باید از یک سری روش ها پیروی شود که در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم.

بالا بردن روحیه

اولین نکته ای که در افزایش بهره وری به آن نیاز داریم، بالا بردن روحیه است.
سطح  انرژی هر انسانی رابطه مستقیم با میزان موفقیت و انرژی او دارد، پس هر چه انرژی بالا تری را تجربه کنیم، دستاورد های بیشتری دریافت خواهیم کرد.
اگر در طول یک روز سطح انرژی پایین تری را تجربه کنیم، متاسفانه دستاورد های کمتری دریافت خواهیم کرد.

سبک زندگی چیست؟ | انواع سبک زندگی چیست؟

کاهش حواس پرتی

مترادف کلمه کاهش حواس پرتی، افزایش تمرکز است، پس اگر می خواهیم میزان بهره وری خود را در زندگی افزایش دهیم، ابتدا باید به کاهش حواس پرتی بپردازیم.

تشویق و مراقبت از خود

همه ما برای دریافت انگیزه نیاز به تشویق و مراقبت داریم، در واقع باید اتفاقاتی خوب تجربه کنیم تا حال ما خوب باشد، اما تنها کسی که می تواند ما را تشویق کند و به حال خوب ما بپردازد، خود ما هستیم.

تمرکز بر آینده

انسان هایی که می خواهند بهره وری خود را بالا ببرند، باید بدانند که بر روی کدام یک از موقعیت های زندگی خود بیشتر تمرکز کنند.
انسانی که می خواهد در زندگی پیشرفت کند، باید گذشته را فراموش کند و انسانی که فقط لحظه حال را می بیند، آینده را فراموش می کند.
لذت زندگی باید برای همیشه باشد و هر انسانی باید برای اهداف بلند مدت آینده خود تلاش کند و بر روی آن تمرکز داشته باشد.

هنوز برای زندگی دیر نشده است | نا امیدی مانع تغییر در زندگی

بهبود مهارت ها

هر انسانی برای رسیدن به موفقیت، برای خلق یک زندگی بهتر و تغییر در زندگی نیاز به مهارت دارد، پس برای بهبود آن در زندگی باید تلاش شود.

هماهنگی مسیر حرکت با مسیر مطلوب

همان طور که از عنوان آن مشخص است، یعنی باید میان مسیری که ما انتخاب کردیم و مسیر درست، هماهنگی وجود داشته باشد.

خرید دوره رهبری تغییر | اگر میخواهید در زندگی خود تغییر ایجاد کنید این دوره را حتما تهیه کنید.
Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

  1. you are really a good webmaster. The site loading speed is amazing. It seems that you’re doing any distinctive trick. Moreover, The contents are masterwork. you have done a wonderful process in this topic!

  2. You really make it appear so easy with your presentation but I find this topic to be actually something which I believe I’d by no means understand. It sort of feels too complex and extremely extensive for me. I am having a look ahead to your subsequent put up, I’ll try to get the cling of it!

  3. This is the appropriate blog for anybody who wants to search out out about this topic. You realize so much its nearly laborious to argue with you (not that I actually would want…HaHa). You positively put a brand new spin on a topic thats been written about for years. Nice stuff, simply nice!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا