ایجاد تغییر در زندگی

هنوز برای زندگی دیر نشده است | نا امیدی مانع تغییر در زندگی

در هشتمین مقاله و هشتمین روز دوره ایجاد تغییر در زندگی سایت توانا می رسیم به بحث نا امیدی که به طرز وحشتناکی مانع پیشرفت و تغییر ما خواهد بود.

به این جمله دقت کنید : ” اگر می خواهید جامعه ای را از بین ببرید، امید را از آن جامعه بگیرید  “.
این جمله را می توانیم در زندگیمان هم بسط بدهیم. اگر می خواهیم خودمان را از بین ببریم، به مرگ نزدیک تر بشویم و به روزمرگی عادت کنیم، امید را از خودمان بگیریم !
آدمی که به زندگی امید نداشته باشد دیگر هیجانی در زندگی ندارد و وارد یک چرخه افسردگی خواهد شد. و این خیلی وحشناک است.

[aparat id=”bkKa2″]

چارلی چاپلین :

نا امیدی نوعی ماده مخدر است، چرا که ذهن را به سوی بی تفاوتی آرام می کند.

این یعنی موفقیت و خوشبختی دیگر هیج ارزشی برای ما ندارد.

تغییر در زندگی چیست؟ | فرمول هایی برای تغییر و رسیدن به موفقیت

دلایل نا امیدی در زندگی چیست ؟

در ادامه به دلایلی اشاره می کنیم که باعث نا امیدی در زندگی می شود و بعد از این مرحله هیچ تغییری در زندگی اتفاق نخواهد افتاد.

چرا بعضی ها تغییر نمی کنند ؟ | چه کنیم که نسبت به تغییرات مقاوم نباشیم

1- عدم برآورده شدن نیاز ها

عدم برآورده شدن نیاز ها در هر سن و سوالی انسان را وارد سیکل نا امیدی می کند. عدم توانایی خرید ماشینی که دوست داریم یا فراهم کردن زندگی و کاری که به آن علاقه داریم به دلیل نداشتن توانایی مالی، می تواند از دلایل مهم نا امیدی در زندگی باشد.

بیل گیتس می گوید  اگه شما فقیر به دنیا آمدید مقصر نبوده اید، اما اگر فقیر از دنیا بروید قطعا مقصر شما هستید.
نیازها را به بخش خای کوچک تقسیم کنیم، و برای برآورده شدن ان ها تلاش کنیم.

اگر میخواهید زندگی روی خوش به شما نشان دهد هرچه زودتر خودتان را از نیاز های مالی زندگی خارج کنید.

یکنواختی زندگی

یه جایی نیاز هست زندگی ما هیجان داشته باشد. ریتم یکنواخت زندگی خیلی از وقت ها مارا وارد فضای افسردگی و نا امیدی می کند.

بزرگنمایی نقاط ضعف

همه ی آدم ها نقطه ضعف دارند و این خیلی طبیعی هست. خیلی ها اما به جای رفع این نقاظ ضعف شروع می کنند به بزرگ نمایی و وخیم تر نشان دادن این نقاط ضعف.
ما در کنار نقاط ضعف قطعا نقاط قوتی هم داریم که 1300% زندگی ما را متحول می کند.

بهره وری چیست؟ | چگونه بهره وری خود را افزایش دهیم؟

شغل نامناسب

هر کدام از ما علاقه های خاصی داریم. شاید اجازه نداده اند که شغل مورد علاقه خودمان را پیدا کنیم. چرا الان به سراغ شغل و زندگی خودمان نمی رویم. باید شغلی داشته باشیم که عاشقش باشیم. اگر در شغل مناسب خود قرار نگیریم نا امیدی زندگی مارا فرا خواهد گرفت.

چگونه تغییر کنیم ؟ + 7 نکته ای که برای تحول در زندگی به آن نیاز داریم 

فشارهای اقتصادی

کسی که دغدغه اقتصادی داشته باشد نا امیدی در زندگی این شخص موج خواهد زد. هرچه زود تر نیاز های مالی را از زندگی خودتان جدا کنید و مطمئن باشید که هر ماه یک مبلغی قابل توجه خواهید داشت. وگرنه دچار تنگنای اقتصادی خواهید شد و پس از آن افسردگی ناشی از فشار اقتصادی.

روش افراد موفق برای تحول در زندگی + ترس از ایجاد تغییر در زندگی چیست؟

کم بودن فعالیت های زندگی

یک سری از آدم ها به شدت سطح فعالیت بالایی درند و البته این فعالیت در جهت صحیح و درست خودش قرار دارد. این دسته از آدم ها اصلا وقت ندارند به نا امیدی فکر کنند. انقدر حس خوبی دارند و زیبا کار می کنند اصلا زمان ندارند به نا امیدی فکر کنند.

[aparat id=”TBrlq”]

هنوز برای زندگی دیر نشده

اگر بر روی خود باختگی خط بکشید و به خودتان اطمینان کنین. بگویید من خودم را دارم و میجنگم برای موفقیتی که جز من کسی نمی تواند به آن برسد.

عادات خوب برای زندگی خوب | با تغییرات کوچک زندگی رو متحول کن

چگونه بر ناامیدی غلبه کنیم

نا امیدی یک دشمن است. هرچه بهتر دشمن را آنالیز کنیم بهتر می توانیم به استقبالش برویم. بهتر است ابتدا قبل از هر چیزی نا امیدی های گذشته را ریشه یابی و علت یابی کنیم.
دلایل را بنویسیم به روی آن علت ها فکر کنیم. آدم عاقل از یک سوراخ دو بار نیش نمی خورد.
نکته بعدی این که سطح انتظاراتی که در زندگی از خودمان داشتیم را بررسی کنیم. آیا با شرایطی که داشتیم قابل دسترس بوده است ؟ نکته بعدی تمرکز بر روی جنبه های مثبت زندگی. باید به همه این ها پاسخ بدهیم. همین که سلامت هستیم نعمتی است که خیلی ها در حسرت آن هستند. ولی چون در این شرایط هستم متوجه نیستیم.
برای خودمان اهداف قابل دستیابی تعریف کنیم و اهدافی را مشخص کنیم که می توان به آن رسید و نرسیدن به هدف میتواند باعث نا امیدی شود. و در آخر تحت هیچ شرایطی خودتان را با کسی مقایسه نکنید.

اگر به دنیال ایجاد تغییرات مثبت در زندگی خود هستید حتما ایجاد تحول در زندگی سایت توانا را مشاهده کنید.

مقالات مرتبط با این نوشتار :

تغییر سبک زندگی چگونه امکان پذیر است ؟+ انواع سبک زندگی
راه های ایجاد تغییر زندگی که نمیدانید | 5 گام طلایی برای تغییر در زندگی چیست؟

 

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. The next time I read a blog, I hope that it doesnt disappoint me as much as this one. I mean, I know it was my choice to read, but I actually thought youd have something interesting to say. All I hear is a bunch of whining about something that you could fix if you werent too busy looking for attention.

  2. This design is incredible! You obviously know how to keep a reader entertained. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Great job. I really loved what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool!

  3. What i do not realize is actually how you’re not actually a lot more smartly-appreciated than you might be now. You’re very intelligent. You know thus significantly in terms of this matter, produced me for my part imagine it from a lot of numerous angles. Its like men and women aren’t interested except it?¦s one thing to do with Woman gaga! Your personal stuffs excellent. Always take care of it up!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا