ایجاد تغییر در زندگی

نقش اثر مرکب در تغییر چیست؟

این مقاله قطعا یکی از مهم ترین مقالات راز های تغییر در سایت توانا است.

ناخودآگاه با شنیدن اثر مرکب به یاد دارن هاردی خواهیم افراد. می خواهیم امروز درباره این موضوع سخن بگوییم که چطور با اثر مرکب تغییر در زندگی ایجاد کنیم، در ادامه به این جمله از برایان تریسی می پردازیم که می گوید:”

اثر مرکب مجموعه ای است از صدها تلاش و فداکاری کوچک که هیچ کس آن را نمی بیند و از آن قدردانی نمی کند.

آدم های تنبل و کسانی که خیلی بی حوصله هستند، به دنبال تغییرات زود هنگام هستند، اما کسانی که اثر مرکب را می فهمند، این گونه نخواهند بود، به گفته ی اقای تریسی، هیچ کس کارهای کوچک و مهم را نمی بیند و بابت آن از شما قدردانی نمی کند. علت این که خیلی از آدم ها اثر مرکب را نمی فهمند، شاید همین تعریف جامع برایان تریسی باشد.

تغییر چیست ؟ | فرمول هایی برای تغییر و رسیدن به موفقیت

بخش زیادی از جامعه اصلا اثر مرکب را نمی پذیرند. خیلی از انسان هایی که به یک باره پول های کلانی به دست می آورند یا برنده می شوند، خیلی زود هم از دستش می دهند و بر می گردند به زندگی سابق خودشان، زیرا اصلا عادت های کوچک در مسیر زندگی آن ها نخواهد بود.

آیا به دنبال تغییر های بنیادین در زندگی هستید؟

انتخاب های کوچک ولی هوشمندانه، استمرار در انجام کار، پایدار بودن و صبور بودن در گذر زمان که این زمان بستگی به کاری که می خواهیم انجام بدهیم دارد و در نهایت تغییرات بنیادین را در زندگی ما رقم خواهد زد.

راز مهم اثر مرکب در تغییر

هدف های کیلومتری، قدم ها میلی متری

این جمله دقیقا بیان کننده اثر مرکب است. از دور سخت به نظر می رسد، ولی هر راهی قدم به قدم طی می شود.
باید توجه کنیم که فرسنگ ها راه هم از قدم اول شروع می شود. فرض کنیم می خواهیم یک مسافت 700 کیلومتری را طی کنیم، شاید با طی کردن 5 یا 10 کیلومتر اتفاق خاصی نیوفتد، اما آرام آرام این کیلومتر ها طی می شوند و ما به مقصد نزدیک می شویم.

سه مرحله مهم در اثر مرکب

  1. کاشت
  2. داشت
  3. برداشت

فرض کنیم نهالی را می کاریم ( مرحله اول ) و مدت ها از آن نهال نگهداری می کنیم و در نهایت برداشت اتفاق می افتند. به نظر شما مهم ترین مرحله کدام است؟ خیلی ها می گویند کاشت و خیلی ها هم برداشت کمتر کسی به مرحله داشت اشاره می کند، اما واقعیت این است که مرحله داشت مهم ترین مرحله است. که مرحله داشت همان پایداری و زمان است که در مطالب بالا اشاره کردیم. خیلی ها شاید کاری را شروع کنند برای تغییر، اما در مرحله داشت صبور نبودند و پایداری نداشتند.

 

شرکت کوکاکلا در سال اول فعالیت خود فقط 25 بطری نوشابه فروخت ! اما این استمرار در کار بود که امروز کوکا را به یکی از بزرگ ترین شرکت ها در دنیا تبدیل کرد.
هر کسی که به اثر مرکب اعتقاد دارد باید به این سه مرحله هم اعتقاد داشته باشد.

نقش اثر مرکب در تغییر

با تغییر عادات زندگی خودتان را متحول کنید | تا همینی دنیا همینه !

اثر موجی

باید بدانیم اعمال و افعال مثبت یا منفی اگر تداوم پیدا کنند غیر از تاثیر خود با ایجاد موج، نتایج غیر منتظره ای در پی خواهند داشت. وقتی یک موجی در مقیاس سونامی در یک لحظه خیلی چیز ها را می گیرد و آرام آرام می بینیم که چیزی بعد از رفتن آن موج عظیم باقی نمی مانده است، یه سری چیزهای منفی به یک باره زندگی ما را می بلعد. اگر می خواهیم سلامت باشیم باید سال ها در غذا خوردن مراعات کنیم، فقط یک شب رعایت کردن نتیجه ای نخواهد داشت. اثر موجی هم در لحظه نتیجه بخش است هم در دراز مدت و در آینده می تواند نتایج عالی داشته باشد.

تکانش تغییر

طبق قانون اول نیوتن اجسامی که ثابت هستند میل به ثابت ماندن و اجسامی که در حرکت هستند میل به حرکت کردن دارند، زندگی یک فردی که در طی 15 سال اتفاقات مثبتی تجربه کرده است، متفاوت خواهد بود با کسی که در همین زمان فقط ثابت زندگی کرده است.

از تو حرکت از خدا برکت

با ایجاد تکانش ما دیگر جسم ساکن نیست و تمایل به حرکت دارد.

اعتیاد پیدا کنیم، اما به عادت های خوب 🙂

خرید دوره رهبری تغییر از سایت توانا
Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫18 دیدگاه ها

  1. After I originally commented I clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a remark is added I get 4 emails with the identical comment. Is there any approach you possibly can take away me from that service? Thanks!

  2. Today, I went to the beach with my kids. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She placed the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is completely off topic but I had to tell someone!

  3. I have recently started a blog, the info you offer on this website has helped me tremendously. Thank you for all of your time & work. “Patriotism is often an arbitrary veneration of real estate above principles.” by George Jean Nathan.

  4. Hey there would you mind letting me know which hosting company you’re using? I’ve loaded your blog in 3 different internet browsers and I must say this blog loads a lot faster then most. Can you recommend a good internet hosting provider at a honest price? Thank you, I appreciate it!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا