سمینار رایگان خارجی

رسیدن به موفقیت از زبان دارن هاردی چیست؟

دارن هاردی سر دبیر مجله موفقیت و نویسنده چندین کتاب پرفروش از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز و  یک کارآفرین است. دارن هاردی اولین کسب و کار خود را در سن 18 سالگی را اندازی کرده است و نشریه موفقیت و رسانه موفقیت را تاسیس کرد. همچنین ایشان به عنوان مدیر اجرایی و سرمایه گذار، در چندین شرکت چند ملیتی حضور فعال دارد.

دارن هاردی اشتیاق زیادی در کمک کردن به دیگران در جهت رسیدن به موفقیت دارد به گونه ای که در 27 ساگی  خدماتی را برای رشد و پیشرفت کارآفرینان در بازارهای کسب و کاری ارائه کرد.

هاردی می گوید؛ من هنوز هم برای این که تمرکز خود را روی کارهایی که انجام می دهم حفظ کنم، تقلا می کنم. هنوز هم زمانی که با در های بسته مواجه می شوم با ناامیدی می جنگم یا همانند بسیاری از مردم، حواس من هم به راحتی می تواند با عواملی که در اطرافم هستند، پرت شود. به خصوص آن دسته از عواملی که روی نقاط حساس روح من به عنوان یک انسان انگشت می گذارند.

[aparat id=”gt0Uj”]

راز های کسب موفقیت دارن هاردی

  • اگر ما واقعا خواهان حفظ کردن روش و عادت مناسب هستیم، حداقل یک بار در روز به آن توجه ویژه داشته باشیم، که این کار احتمال موفقیت ما را بسیار زیاد می کند.
  • در حقیقت، این ما هستیم که انتخاب می کنیم و سپس این انتخابِ ما می باشد که موقعیت های ما را مشخص می کند.
  • کسب موفقیت دشوار می باشد. این فرایند خیلی سخت و خسته کننده و حتی گاهی کسالت آور است. ثروتمند شدن، قدرتمند شدن و کلاس جهانی پیدا کردن در زمینه کاری خودمان آهسته و پر زحمت می باشد.
  • فرمول خوش شانسی=  رشد شخصی+ نگرش+ فرصت+ اقدام. 
  • آرزو نکنیم که کارهای مان آسان تر گردد، بلکه آرزو کنیم که خودمان بهتر عمل کنیم.
  • ما چیزی را که خودمان در زندگی ساخته ایم، به دست می آوریم. انتظارات ریشه در فرایند خلاقانه دارند.

  • ثبات و استحکام در تلاش، کلید دستیابی و نگهداری می باشد.
  • در حالی که ما مایل هستیم پیشرفت کنیم و توانایی آن را هم داریم، ولی پیشرفت نمی کنیم! دلیل خیلی ساده ای دارد و آن هم این است که ما اهداف خود را به طور واضح معین نکرده ایم.
  • وقتی ما اهداف خود را معین کنیم، باعث می شود ذهن ما به دنبال چیز های جدیدی باشد و روی آن تمرکز کند. بنابراین اگر ما مجموعه ای از بینش ها و نگاه ها را در ذهن خود داشته باشیم، باعث می شود که تمام منابع، صحبت ها، ایده ها، موقعیت و خلاقیت های افرادی که با ما در تماس هستند را ببینیم و به آن ها توجه کنیم.
  • آگاهی، اولین گام برای ایجاد تغییر می باشد. اگر ما خواستار حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب هستیم باید از انتخاب ها و گزینه هایی که ما را از مقصد مورد نظرمان دور می کنند آگاهی پیدا کنیم.
  • آستانه تحمل افراد در زمان راحتی و آسایش معلوم نمی گردد، بلکه زمانی معلوم می شود که به چالش کشیده شوند.
  • مهم نیست که چه اتفاقی برای ما می افتد، مسئولیت کارها را کاملا بر عهده بگیریم، خوب یا بد، پیروزی یا شکست را گردن بگیریم.

کتاب اثر مرکب، راه حل مناسب برای رسیدن به موفقیت

 

دارن هاردی در این کتاب سعی می کند موفقیت را به عناصر و اجزای بسیار کوچکی تبدیل کند که انجام دادن و رسیدن به آن ها کار بسیار ساده ای به نظر می رسد. به طور مثال، اگر قرار است شخصی برای مسابقه وزن خود را کاهش دهد، سبک ترین و آسان ترین حرکات ورزشی برای او در نظر گرفته می شود. اما باید توجه شود که این حرکات به تنهایی قادر به کاهش وزن ما نخواهند بود، بلکه نکته اصلی در راه رسیدن به موفقیت، استمرار و تکرار حرکات است.
این کتاب یک راهنمای علمی برای موفقیت است و دارن هاردی با بیانی ساده، شیوا و روان در خصوص اصولی صحبت می کند که می تواند ما را به سمت موفقیت هدایت کند. کتاب اثر مرکب حاوی حقایقی است که ما را به موفقیتی فراتر از حد تصورمان راهنمایی می‌کند. کتابی که باعث ایجاد تحولی شگفت انگیز در درآمد، زندگی و موفقیت هر کدام از ما انسان ها می‌شود.

اثر مرکب بیان می کند که انتخاب‌های کوچک و روزانه‌ی ما می‌توانند در کنار هم نتایج بزرگی را رقم بزنند.به عنوان مثال: پول  کمی را در نزد بانک بگذاریم تا به آن هر ماه سودی کم اضافه شود، به گونه ای که ماه بعد سود به اصل پول و سود ماه‌های قبل تعلق می‌گیرید. اگر این حساب را چند سال داشته باشیم از رشد پول خود حیرت خواهیم کرد، به این اتفاق سود مرکب می‌گویند.
در این کتاب دارن هاردی همین مسئله را در حوزه‌ی موفقیت مطرح می‌کند. او می‌گوید؛ برای انجام کارهای بزرگ، کافیست قدم‌ های کوچک، اما مداوم برداریم، شاید در ابتدا پیشرفتی مشاهده نشود، اما در طی زمان تغییرات به صورت نمایی خود را به ما نشان خواهند داد. این موضوع در هر نوع پیشرفتی کاربرد دارد.

 این کتاب در پی آن است به مخاطب خود بگوید تغییرات بزرگ و شگفت‌انگیز یک شبه اتفاق نمی‌افتد. اگر می‌خواهیم به تغییرات بزرگ دست پیدا کنیم باید عاداتی را در خودمان ایجاد کنیم تا تغییرات جزئی و کوچکی به صورت روزمره در زندگی ما به وجود آید، پس از مدتی این نتایج کوچک و جزئی باعث می‌شود که شاهد یک تغییر بزرگ در زندگی خود باشیم.

هاردی می گوید؛ موفقیت امروز خود را از گذشته سختش بدست آورده است. او می گوید فلاکت شما باعث سعادت شما می شود، زیرا زخم های گذشته نیاز به ترمیم دارند. موفقیت بدست نخواهد آمد مگر با سخت کار کردن.

[aparat id=”q8A0m”]

از نظر هاردی موفقیت با چه کارهایی در طول روز بدست می آید

 افراد موفق جنس کارهایی را که باید در طی روز انجام دهند می شناسند. برای این که بدانیم در طی روز چه کارهایی را باید انجام دهید، لازم است ابتدا بدانیم که در روز بیشتر چه کارهایی را انجام می دهیم.

 عادت ها

اولین کارهای روزمره، کارهایی هستند که بر حسب عادت انجام می دهیم. به عنوان یک فرد در طول روز بدون این که حتی فکر کنیم، کارهایی انجام می دهیم که به انجام آن ها عادت کرده باشیم. کارهایی که بر حسب عادت در طول روز انجام می شوند به مرور زمان شکل خواهند گرفت.
بسیاری از ساعات ما در طول روز بابت انجام کارهایی تلف می‌شود که به آن ها عادت کرده ایم، اما برای ما مفید نخواهند بود. گفت و گو های تلفنی بی اندازه، تماشای تمام برنامه های تلویزیونی و … خیلی از کارهایی هستند که می‌توانند زمان زیادی از روز ما را تلف کنند، پس باید عادت های خوب را از عادت های بد روزانه خود جدا سازیم.

 احساس خوب

.

دسته دوم از کارهای روزمره ما کارهایی هستند که انجام آن ها به ما احساس خوب می دهند. کارهایی که ما موظف به انجام آن ها نخواهیم بود، اما آن ها را انجام می دهیم تا محبت و قدردانی دریافت کنیم. کارهایی که به وسیله انجام آن ها می توانیم توجه دیگران را دریافت کنیم و احساس با اهمیت بودن را تجربه کنیم. همانند، هم راز بودن با دوستان.

طبق تحقیقات انجام شده این قبیل کارها موجب ترشح دوپامین در بدن ما می شود، اما در پایان شب فردی بسیار خسته هستیم که به بسیاری از کارهای روزانه خود نرسیده ایم.

جذابیت پرمشغله بودن

پر مشغله بودن موضوع بسیار جذابی است و می‌تواند ما را درگیر خود کند، گاهی فقط در طول روز کار می کنیم، بدون این که فرد موفق و سازنده ای باشیم. هر وقت سریع تر می دویم، فقط خسته تر خواهیم شد در صورتی که به هیچ نتیجه‌ای بیشتر دست نخواهیم یافت.

 ترفند پافشاری

این ترفند به راحتی تمام زندگی ما را زیر و رو می کند. مهم نیست چقدر کاری را که انجام می دهیم، دوست داریم، مهم نیست در این کار تا چه اندازه ای پیشرفت کرده ایم، برای بالا کشیدن خود و کسب درآمد بیشتر، لازم است از برخی چیزها بگذریم. برنده ها و بازنده ها تفاوتی با هم ندارند، زیرا هر دوی آن ها از سخت کار کردن متنفرند. تنها تفاوت آن ها این است که، برنده ها به هر حال این کار را انجام می دهند، اما بازنده ها از آن چه تنفر دارند فرار می کنند.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫16 دیدگاه ها

  1. I just could not depart your web site prior to suggesting that I extremely enjoyed the standard information a person provide for your visitors? Is gonna be back often in order to check up on new posts

  2. I have been exploring for a little bit for any high quality articles or blog posts on this kind of area . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this site. Reading this info So i am happy to convey that I’ve an incredibly good uncanny feeling I discovered just what I needed. I most certainly will make certain to don’t forget this site and give it a look regularly.

  3. Thank you for the sensible critique. Me and my neighbor were just preparing to do some research on this. We got a grab a book from our local library but I think I learned more from this post. I’m very glad to see such great information being shared freely out there.

  4. I’ve recently started a blog, the info you provide on this site has helped me greatly. Thank you for all of your time & work. “The very ink with which history is written is merely fluid prejudice.” by Mark Twain.

  5. The next time I read a blog, I hope that it doesnt disappoint me as much as this one. I mean, I know it was my choice to read, but I actually thought youd have something interesting to say. All I hear is a bunch of whining about something that you could fix if you werent too busy looking for attention.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا