سمینار رایگان خارجی

چطور خلاق تر باشیم ؟ ( سخنرانی تد – خلاقیت )

ایده‌های خلاقانه گاهی ما را صدها گام از دیگران جلو می اندازند. خلاقیت، مهارتی است که می‌توان آن را پرورش و گسترش داد، همچنین افزایش خلاقیت، با راه کارهای ساده و سرگرم‌کننده‌ای امکان‌پذیر است.

خلاقیت، مهم ترین و اساسی ترین قابلیت و توانایی انسان و بنیادی ترین عامل ایجاد ارزش است که در همه ی ابعاد و جوانب زندگی وی نقش کاملاً حیاتی ایفا می نماید.خلاقیت و نوآوری از والاترین موهبت های الهی به انسان و از عوامل اشرف مخلوقات است

هیچ چیز به اندازه خلاقیت نمی تواند در کامل بودن زندگی انسان موثر باشد، زیرا خلاقیت با روح و روان، شادمانی فرد و سلامت جسم او ارتباط مستقیم دارد.
انسان های خلاقمی توانند خود را با هر شرایطی وفق دهند و برای رسیدن به اهداف خود از هر چیزی که در دسترس آن ها قرار دارد، استفاده کنند، اما بهترین واژه‌ای که می‌توانیم برای توصیف افراد خلاق بیان کنیم، پیچیدگی است، زیرا آن ها می توانند تفکر و عمل را در کنار هم داشته باشند، این دو ویژگی‌ در اکثر مردم  به صورت تک‌ تک دیده می‌شود.

 

مارلی اوپتسو با دنیای از زیبایی و انرژی از ما درباره خلاقیت و راه کار های ساده آن می گوید که هیچ وقت در زندگی ندیدیم.

او می گوید، برای ساخت یک محصول جدید باید فرآیندی طولانی طی شود، که انجام این فرآیند سختی هایی دارد، همچنین ایجاد خلاقیت باید در قدم نخست شکل گیرد.
فرآیند خلاقیت، یک طوفان مغزی است که در نهایت به یک ایده ی جدید منجر می شود. عده زیادی از افراد می گویند، خلاقیت در واقع یک نوآوری است. اما در سمینار تد گفته شده که خلاقیت باید واقع گرا باشد، اما نوآوری، چیزی است که کسی تا به امروز بیان نکرده است، پس عملکردی برای ما خلاقانه است که ابتدا مناسب ما باشد و سپس نوآورانه.

 

 

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا