سبک زندگی

عادت های اشتباه که مانع رسیدن به موفقیت می شوند چیست؟

هر کدام از ما انسان ها دارای عادت های رفتاری و شخصی خاصی هستیم که به سبک زندگی ما مربوط می شود، در این میان برخی عادت ها مانع موفقیت و کامیابی ما می شوندو با وجود تمامی تلاش های ما به عنوان بزرگ ترین مانع همانند سدی جلوی پیشرفت و توسعه ما را خواهند گرفت. برخی از این عادت ها بسیار ساده و پیش پا افتاده جلوه می کنند، اما میزان تاثیرگذاری آن ها در بلند مدت بسیار زیاد است.ترک عادت های اشتباه و بد اولین قدم برای رسیدن به موفقیت است. موفقیت بدین معنا نیست که هر چه بیشتر و فشرده تر کار کنیم به موفقیت بیشتر خواهیم رسید، بلکه بدین معنی است که با برنامه ریزی منظم و دقیق کارهای خود را انجام دهید. عادت های منفی همیشه باعث می شود ما انسان ها از اهدافی که در ذهن خود داریم دورتر و دورتر شویم. اولین قدم برای پیشرفت این است که در راه رسیدن به اهداف خود از کوتاه ترین زمان های زندگی خود، بیشترین استفاده را ببریم، بهترین روش این است که از کمترین مقدار خود استفاده کنیم و برای این منظور ابتدا باید عادت های اشتباه و بد را در زندگی خود ترک کنیم. ویل دورانت، تفکر ارسطو را این گونه بازگو می کند که، ما آن چیزی هستیم که به طور مداوم لنجام می دهیم،پس قطعا عالی بودن یک عمل نخواهد بود، بلکه یک عادت خواهد بود. بعضی از اشتباهات در زندگی ما هستند که هر روز تکرار می شوند و مانع رسیدن ما به یک زندگی بهتر می شوند، این اشتباهات می توانند ما را از یک زندگی پیروز و پر بار دور نگه دارد. بنابراین ابتدا باید عادت های اشتباه را شناسایی کرده و قبل از هر تصمیم گیری این اشتباهات را حذف کرده و بعد مسیرهای رسیدن به آن اهداف را انتخاب کنیم. عادت های اشتباه چنان آرام و سبک به سوی ما می آیند که اصلاً متوجه حضور و آسیب های آن عادت بد نمی شویم. برای ترک این عادات بد باید خیلی کنترل روی خود داشته باشیم. حذف عادات بد به مرور موجب بهبود و ارتقای سطح و سبک زندگی می شود.

7 عادت های اشتباه که جلوی پیشرفت و موفقیت انسان ها را می گیرند کدامند؟

1- وقتی دیگران تصمیم گیرنده و مالک زندگی ما هستند. به کسی اجازه ندهیم که به جای ما تصمیم بگیرند، زیرا هر شخصی تصمیم گیرنده نهایی زندگی خود است. 2- ترس از ریسک کردن. سعی کنیم خجالتی و کم رو نباشیم و از ریسک کردن، اشتباه کردن و شکست خوردن واهمه نداشته باشیم. 3- توجه به افکار منفی. از افراد منفی نگر اطراف خود دوری کنیم و با افراد مثبت اندیش معاشرت داشته باشیم تا در زندگی خودفردی پر انرژی و خلاق باشیم. 4- غرق در گذشته بودن و حسرت خوردن. فکر کردن به گذشته ما را از حرکت به سمت جلو باز می دارد، حال چه گذشته زیبا و پر خاطره باشد و یا گذشته ای تلخ. فقط باید از تجربیات گذشته خوداستفاده کنیم نه این که هر روز به آن فکر کنیم. 5- عقب انداختن کارهای روزمره. انجام این کار اصلاً خوب نیست، بلکه بهتر است در این زمان کمی تفکر داشته باشیم و کارهای خود را به موقع انجام دهیم. این عادت های اشتباه خیلی مخرب هستند. 6- نا امیدی و یاس. وقتی که مشکلات و سختی هایی در مسیر ما وجود دارند باید از این سختی ها درس بگیریم و به دنبال یادگیری و رشد کردن برویم، همچنین باید توکل به خدا را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم. 7- تسلیم مشکلات شدن. یادمان باشد لحظه ای که تسلیم می شویم و از ادامه مقابله و تلاش خسته می شویم، در واقع خیلی به پیروزی نزدیک شده ایم. بهتر است در زمان احساس خسته شدید کمی استراحت کنیم، ولی پس از مدتی با قدرت بلند شویم و دوباره به ادامه مسیر بپردازیم.

10 عادت غلطی که مانع موفقیت زنان می شوند کدامند؟

عادت های اشتباه که مانع موفقیت زنان می شود
زنان خانه دار زیادی هستند که از کار در خانه و رسیدگی به همسر و فرزند خود نالان و ناراضی هستند و هیچ وقت رضایت درونی از خودشان ندارند و به خاطر همین اکثرا در معرض افسردگی قرار می گیرند. 1- عذر خواهی کردن مداوم. واقعا نیازی نیست که ما زنان برای هر چیز کوچکی از دیگران عذر خواهی کنیم، جز در مواقعی که کار اشتباهی انجام دادیم، در آن زمان باید سعی کنیم این عادت های اشتباه را در خود از بین ببریم. 2- توانایی تبلیغ نداشتن برای خود. بسیاری از زنان سرزمینم از تبلیغ در مورد کسب و کار خود می ترسند و نمی توانند مسئولیت کاری خود را بپذیرند، بنابراین باید قاطع باشیم و با اراده و به صورت قوی جلو برویم و خود را به همه بشناسانیم. 3- پایین آوردن ارزش واقعی.سعی کنیم ارزش واقعی خود را حفظ کنیم و قیمت خود را جلوی دیگران پایین نیاوریم. هیچ گاه جلوی کسی نگوییم من باهوش نیستم یا من خنگ هستم، بلکه بلعکس به خود بها دهیم. 4- داشتن حس بد و منفی به خود. وقتی که حس بد و منفی به خود داریم، باید فقط در درون خود آن حس را نگه داریم و لازم نیست به دیگران درباره این حس بگوئیم. 5- ترس از خروج از لاک امن آسایش. خارج شدن از منطقه امن خویش کار سختی است، اما باید هر چه زود تر از آن خارج شویم و با افراد با انگیزه و کسانی که جایگاه بالایی دارند و ما را به سمت پیشرفت سوق می دهند ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم به آن جایگاهی که دوست داریم برسیم و مراوده داشته باشیم. 6- دست دادن درست را یاد بگیرید. با اعتماد به نفس و با قدرت دست بدهیم، نه بی حس و حال و شل، زیرا این نشانه عدم توانایی ما است. 7- توجه داشتن به مشکلات و مسائل دیگران: سعی کنیم تا حد ممکن، اما نه برای همیشه بی توجه به مشکل دیگران باشیم. مشکلاتی که دیگران دارند هیچ ربطی به ما نخواهد داشت، زیرا آن ها مشکلات خودشان است و خود آن ها باید به فکر چاره باشند. ما باید نسبت به این موضوع بی اعتنا باشیم. 8- نه گفتن را بلد نیستیم. باید نه گفتن را یاد بگیریم و این عادت اشتباه را کاملا و برای همیشه کنار بگذاریم. قبول کردن خواسته دیگران در هر موقعیتی می تواند کوانع بزرگ و جبران ناپذیری را در زندگی ما به وجود آورد. 9- ترس از دوست نداشته شدن: اجازه بدهیم شخصیت ما به گونه ای باشد که به ما احترام بگذارند، زیرا دوست داشته شدن ما از طرف دیگران هیچ گونه اهمیتی ندارد. 10- نداشتن ایده های بلند. ایده های بلند پروازانه داشته باشیم تا خود و کسب و کار خود را ارتقاء دهیم.

12 عادت اشتباه افراد ناموفق که مانع پیشرفت آن ها می شود چیست؟

1-وقتی که هیچ حرفی نمی زنیم و در تمام شرایط کاری خود ساکت هستم و نه نظری، نه انتقادی و نه پیشنهادی از طرف ما بازگو نمی شود، باعث می شود که ما روی موفقیت را هرگز نبینیم. 2- دائماً در حال تحرک و بی قراری هستیم که این نشان از عصبی بودن و اضطراب ما دارد و این استرس و اضطراب را به دیگران نیز انتقال می دهیم، پس بهتر است سعی کنیم آن ها را تحت کنترل خود در آوریم. 3- اکثر مواقع دیر سر کار حاضر می شویم و تاخیر داریم. 4- کینه ای هستیم و از کاه کوه می سازیم و فقط به بدی های انسان ها توجه می کنیم. مراقب رفتار ارزشمند خود باشیم. 5- با جماعت خیلی همرنگ می شویم. همیشه موافق دیگران بودن و در مسیر زندگی دیگران حرکت کردن باعث پسرفت می شود، پس خوب است این عادت های ا شتباه را ترک کنیم. 6- زیاده از حد ولخرجی می کنیم. پس انداز کردن و حساب دخل و خرج را داشتن بسیار برای آینده مهم است. از حساب مالی خود اطلاع داشته باشیم. 7- اکثراً در کار های خود وقفه می اندازیم. تعلل کردن و کار امروز را به فردا سپردن باعث هدر رفتن وقت و انرژی و انگیزه ما خواهد شد. 8- دروغ گفتن. دروغ گویی باعث می شود که ما فراموش کار شویم و در ضمن، اعتبار و احترام ما زیر سوال رود. صداقت پیشه کنیم. 9- بدون فکر و نسنجیده سخن گفتن. باید مواظب حرفی که می زنیم باشیم. حرف زدن باید با تفکر و سنجیده باشد. افرادی که حرف های بی ربط می زنند در نظر دیگران افرادی گستاخ و بی نزاکتی هستند. 10- دائماً پشت سر دیگران حرف می زنیم و شایعه پراکنی می کنیم. این یکی از عادت های اشتباه غیر انسانی است که اعتماد اطرافیان را از بین می برد. 11- همیشه در حال غر زدن، شکایت کردن و گله کردن هستیم. معمولا این عادت های اشتباه، زشت و ناپسند برای مدت طولانی باعث می شود که غیر قابل تحمل شویم. 12- بی توجه هستیم و اغلب مواقع حواس ما جمع نیست. هیچ کسی نمی تواند به افراد بی توجه و حواس پرت و فراموش کار اعتماد داشته باشد.

5 ویژگی برای تغییر عادت های اشتباه و تبدیل شدن به یک انسان بهتر

تغییر عادت های اشتباه - زنی در حال انتخاب عاددت خوب
1- برای تغییر عادت های اشتباه و بد ابتدا باید نگرش خود را تغییر داد. با تغییر نگرش آینده ای بهتر را رقم خواهید زد البته این نگرش باید درونی سازی شود تا به انگیزه ای قوی برای انجام دادن کار بهتر تبدیل شود. 2- قوی بودن و احساس جرائت و شجاعت باعث می شود که مسیر های جدیدی را کشف کنیم تا تاثیر مثبتی بر دنیای اطراف خود بگذاریم. گاهی اوقات برای تغییر کردن باید فداکاری هم کرد. 3- خلاق بودن و توانایی تفکر خلاق داشتن باعث می شود زمانی که در مسیر اهداف هستیم کارهای اشتباهی را کنار بگذاریم با خلاقیت خویش راه های جدیدی را آزمایش کرده و به شکلی متفاوت آن را انجام دهیم. 4 – محکم و استوار بودن. در واقع استقامت داشتن به این معنی است که توانایی تحمل انتقادات اطرافیان را داشته باشیم. هرگاه نظری مخالف دیدیم یا شنیدیم باید محکم و با اراده راه خود را ادامه دهیم و تلاش بیشتری داشته باشیم. 5 – صبور بودن و بردباری داشتن. صبر داشتن یعنی منتظر بودن برای نتایج مثبت و شگفت انگیز. شاید برای رسیدن به اهداف و نتایج موفقیت باید از خیلی چیزهای کوچک دست بکشیم. رسیدن به موفقیت هیچ روش میانبری ندارد، فقط باید صبر کرد تا به نتایج دلخواه رسید.سعی کنید از عادت های اشتباه و بد خود جلوگیری کنیم.
Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫36 دیدگاه ها

  1. ما هروزه عادات اشتباهی را تکرار میکنیم ک می تواند مانع رسیدن ما ب اهداف و موفقیت هایمان باشد بنابراین لازمه پیش از هر گونه تصمیم گیری در وهله اول ب حذف اشتباهات بپردازیم و در مسیر مناسب برای تحقق اهداف قدم برداریم

  2. اینک چند کار به طور همزمان انجام میدیم و فکر میکنیم بهترین هستیم و از عهده تمامشون برمیایم و این اشتباهه در واقع. باید روی یک کاری متمرکز بود تا کارایی بهتری داشته باشیم.

  3. زمان مناسب خوابیدن و بیدار شدن هم خیلی مهمه چون اگر اختلالی وجود داشته باشه باعث عملکرد ضعیفی میشه و ما رو دور میکنه از موفقیت در بسیاری از کارها
    ممنون از مقاله عالی

  4. برای این منظور بهترین راهکار این است که از کوتاه ترین زمان بیش ترین استفاده را ببریم و اولین اقدام برای چنین هدفی ترک عادات های بد است.

  5. بی انگیزگی به نظرم مهم ترینش هست و وقفه بسیار زیادی میندازه تا هدفی شروع بشه و به موفقیت برسه

  6. Thanks for the sensible critique. Me & my neighbor were just preparing to do some research about this. We got a grab a book from our local library but I think I learned more from this post. I am very glad to see such excellent information being shared freely out there.

  7. Good day! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and tell you I really enjoy reading your articles. Can you suggest any other blogs/websites/forums that cover the same subjects? Thanks for your time!

  8. I precisely desired to thank you very much again. I’m not certain what I might have followed in the absence of the type of techniques discussed by you relating to this subject matter. Previously it was the depressing setting in my circumstances, nevertheless encountering the specialized way you processed that forced me to cry for fulfillment. Now i am grateful for your advice and thus hope you comprehend what a great job that you are accomplishing instructing others thru your web site. Most likely you’ve never come across any of us.

  9. Nice read, I just passed this onto a friend who was doing some research on that. And he actually bought me lunch as I found it for him smile So let me rephrase that: Thanks for lunch! “Remember It is 10 times harder to command the ear than to catch the eye.” by Duncan Maxwell Anderson.

  10. My coder is trying to persuade me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses. But he’s tryiong none the less. I’ve been using Movable-type on various websites for about a year and am worried about switching to another platform. I have heard good things about blogengine.net. Is there a way I can import all my wordpress posts into it? Any kind of help would be greatly appreciated!

  11. The subsequent time I learn a blog, I hope that it doesnt disappoint me as much as this one. I mean, I do know it was my choice to learn, however I actually thought youd have something fascinating to say. All I hear is a bunch of whining about something that you could fix when you werent too busy on the lookout for attention.

  12. I’ve been surfing on-line greater than 3 hours lately, yet I by no means found any attention-grabbing article like yours. It’s pretty worth enough for me. Personally, if all webmasters and bloggers made excellent content material as you did, the web will probably be a lot more useful than ever before. “I finally realized that being grateful to my body was key to giving more love to myself.” by Oprah Winfrey.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا