روانشناسی مردان

دنیای مردان چگونه است؟ | 8 راز مهم درباره شخصیت مردان که زنان باید بدانند

در دنیای مردان رازهایی وجود دارد که هر دختری قبل از ازدواج باید آن ها را بداند تا زندگی بهتری با همسر خود داشته باشد.
مرد ها در زندگی تابع قوانین و قواعد خاص خود می باشند، آن ها خیلی صریح و بدون تأمل، با شنیدن یک جمله مانند یک کوه آتشفشان فوران می کنند و نسبت به زنان صبر کمتری دارند.  
هر مردی خصوصیات خاص خودش را دارد، اما یک قانون کلی برای تمامی مردان وجود دارد که همه آن ها از لفافه صحبت کردن بیزار هستند، آن ها علاقه دارند که فرد مقابل آن ها رک و بی پرده صحبت کند، البته به این معنی نیست که رکیک صحبت کنند.

شگفتی دنیای مردانه که یک زن توانمند باید بداند چیست؟

دنیای مردان چگونه می باشد؟

تصور کنیم برای سفر به سیاره ی دیگری انتخاب شده ایم و تنها موردی که راجع به ساکنان آن می دانیم، آن است که ظاهر جسمانی مشابه ای با ما دارند.
بعد از سفری طولانی در فضا، به این نقطه ی دور افتاده از دنیا می رسیم. از سفینه ی خود خارج می شویم و با این موجودات خوش سیما سلام و احوال پرسی می کنیم، چنین به نظر می رسد که آن ها به گونه ی انسانی بسیار شبیه باشند، اما در کمال شگفتی نیز در می یابیم که به زبان ما صحبت می کنند.
چند ساعتی با آن ها صحبت می نماییم. در ابتدا چنین به نظر می رسد که با آن ها به خوبی کنار آمده ایم، اما پس از مدتی به تدریج تضادهایی را میان خود و آن ها احساس می کنیم، اگر چه این موجودات فضایی زبان ما را خوب می فهمند، اما تلاش های ما را در برقراری ارتباط، سو تعبیر می دانند.

6 باور اشتباه مردان درباره زنان که علم آن ها را رد کرده است.

حال می دانیم که این موجودات فضایی روی زمین فرود آمده و در بین ما زندگی می کنند و ما آن ها را مرد می نامیم. با توجه به تفاوت های فاحش بیولوژیکی، روانی و اجتماعی میان خود و آن ها تصور این که موجوداتی از سیاره ی دیگری هستند، چندان هم بیراه نیست. لحظه ای بنشینیم و با خود فکر کنیم، که چگونه باید با شخصی که از سوابق خانوادگی و شیوه تربیتی متفاوتی برخوردار است و به او آموزش داده شده که به طرز متفاوتی بیندیشد و با دیگران ارتباط برقرار کند، رفتار کنیم، همچنین به نظر می رسد کنار آمدن با چنین شخصی بسیار غیر ممکن است، اما با این وجود، تک تک روزهای زندگی ما صرف چالش های ارتباطی با او می شود، البته این تفاهم اندک بی شباهت به معجزه نیست. 
هزاران سال است که ما زن ها این تفاوت ها را پذیرفته ایم و خود را با آن ها سازگار نموده و نقش هایی را ایفا کرده ایم که از ما انتظار می رفته، اما در اوایل قرن بیست و یکم انقلابی به وقوع پیوست، انقلابی در نحوه ی نگرش ما زن ها نسبت به خودمان، نحوه ای که ما زن ها خود را می بینیم و دوست داریم مردها نیز ما را آن گونه ببینند.

برای اولین بار در تاریخ، زن ها در تمامی مراحل زندگی خواهان برابری با مرد ها شده اند و در این فرآیند از نقش های کلیشه ای که مادران و مادر بزرگ های ما به راحتی پذیرفته بودند، بیرون آمدند. ابداع روش های جلوگیری از بارداری این اجازه را به زن ها داد که از لحاظ اقتصادی و تولیدی نیز نقشی فعالانه تر و آزادانه تری بازی کنند و تا حد زیادی از تکیه به مردان در این راستا آزاد شوند، در نتیجه تحولی در روابط مرد و زن به وقوع پیوست، مردانی که عادت داشتند دیگران را کنترل کنند و با زنان مانند زیر دست رفتار نمایند، تحمل این وضع برای شان مشکل بود.

حال زنان چنین می گویند: “دیگر حاضر نیستیم چنین نقش هایی را ایفا کنیم.” حقیقت این است که چندان از نقش های جدید به عنوان زن های جدید مطمئن نیستیم. تا حد زیادی سر در گم هستیم و این سر درگمی ما، مردها را به مراتب گیج تر از قبل کرده است. گویی همان بازی های همیشگی را می کنیم، اما قوانین دیگر آن قوانین نیستند و هنوز ابداع قوانین جدید را به پایان نرساندیم.

خصوصیات یک زن ایده آل از نظر مردان چیست؟

برای یک لحظه ما می خواهیم آزاد باشیم، اما لحظه ای بعد، می خواهیم از ما حمایت کنند. به سر کار رفتیم و آموختیم که از خودمان حمایت کنیم، اما هنوز منتظریم وقتی به محل کارمان وارد می شویم، مردان در را برای ما باز کنند، از آن ها می خواهیم احساسات خود را با ما در میان بگذارند و آسیب پذیری خود را به ما نشان دهند، اما همین که این کار را انجام دادند، به نظر ما ضعیف می آیند و احساس می کنیم که از خود ضعف نشان داده اند. در واقع استاندارد های جدید ما نه تنها خودمان، بلکه مرد های ما را آزار می دهند.

8 راز مهم درباره شخصیت مردان که زنان باید بدانند

دنیای مردان

تمامی انسان ها با یکدیگر دارای تفاوت هایی می باشند، اما برخی از خصوصیات در انسان ها یکسان است. تمامی مردان دنیا دارای خصوصیاتی خاص و مشابه به هم می باشند که در ادامه به بررسی چند مورد از آن ها می پردازیم.

1.مردان درمورد احساسات خود صحبت خواهند کرد


ممکن است برای مردان صحبت کردن در مورد احساسات شان به صورت غیر مستقیم آسان تر باشد، پس بهتر است از همسر خود بپرسیم، در مورد آن حسی که در زمان اولین دیدار ما به دست آورده، پاسخ او از احساسات او پرده خواهد برداشت و ما را به هم نزدیک تر خواهد کرد.

2.با عمل خود می گویند” که دوستت دارم”.


عده ای از مردها ترجیح می دهند به جای این که احساسات خود را از طریق کلمات بیان کنند با کارهای خود آن را بازگو کنند. مرد ها ممکن است با انجام کار هایی همانند، تعمیر و درست کردن لوازم و یا حتی بیرون گذاشتن آشغال ها و به طور کلی هرچیزی که زندگی را برای ما راحت تر می کند، بگویند که “دوستت دارم”.


3.خیلی جدی تعهد می بندند


مردان به این جمله شهرت دارند که از تعهد می ترسند، اما طبق شواهد نشان داده شده که مردان به طور خیلی جدی متعهد می شوند. این درست است که خیلی زمان می برد تا مردان متعهد شوند، اما علت آن این است که می خواهند مطمئن شوند که آماده ی یک تعهد کامل و همیشگی هستند.


4.آن ها واقعا گوش می دهند


زمانی که ما به صحبت های کسی گوش می دهیم ممکن است او را با بیان کلماتی کوتاه تایید کنیم، با بیان این کلمات در واقع می خواهیم بگوییم که ” گوش می دهم”، اما برخی مردان این کار را انجام نمی دهند. اگر مردی چیزی نمی گوید به این دلیل نیست که او گوش نمی دهد، او ممکن است ترجیح دهد ساکت باشد، گوش دهد و فقط به صحبت های ما فکر کند.


5.انجام فعالیت های مشترک


مردان روابط خود را از طریق فعالیت های مشترک قوی می کنند و کمتر افکار و احساسات خود را در میان می گذارند. برای بیشتر مردها، فعالیت هایی مانند ورزش و یا رابطه ی جنسی، آن ها را به همسر شان نزدیک تر می کند.

 6.رابطه ی جنسی برای مردان بسیار مهم است

 برای بسیاری از مردان رابطه ی جنسی یک عمل خیلی مهم بین دو فرد متعهد است و بیشتر زنان و مردان رابطه ی جنسی را در یک تعهد خیلی خوشایند می دانند، یکی از دلایل اهمیت روابط جنسی این است که، کسانی که به مدت طولانی با هم رابطه دارند نسبت به کسانی که با هم غریبه تر هستند، می دانند چگونه همدیگر را خوشحال کنند.


7.دوست دارند همسر آن ها رابطه ی جنسی را آغاز کنند


مردان دوست دارند که زنان آن ها رهبری کننده ی رابطه (جنسی) باشند، این که مرد می داند که در موقعیت خوبی برای رابطه هستید، خجالت نکشید. گاهی اوقات آغاز رابطه ی جنسی از جانب زن ممکن است منجر به سطح بالایی از رضایت و خشنودی برای هر دو طرف شود.

این باعث خوشحالی و شگفتی بسیاری از زنان است که بدانند مردان آن ها همیشه آماده ی انجام رابطه ی جنسی نیستند، زیرا مردان هم استرس کارها، خانواده و پرداخت صورت حساب ها را دارند. وجود استرس به شدت میل جنسی افراد را کاهش می دهد.
زمانی که مردی رابطه جنسی را پس می زند، به این معنا نیست که به شما علاقه ندارد، بلکه تنها در آن موقعیت آمادگی ندارد.


8.مردان دوست دارند که شریک خود را خوشحال کنند


خوشحالی و لذت بردن یک زن برای مرد او بسیار مهم است، اما او نمی داند که زن زندگی او چه می خواهد مگر این که به او بگوییم، اما متاسفانه عده زیادی از زنان نمی توانند به راحتی در مورد آن چه که دوست دارند و آن چه که دوست ندارند، صحبت کنند.
بیشتر مردان با بالا رفتن سنشان عصبی تر می شوند، زیرا آن ها نگران جسم و بنیه خود هستند، اما اگر یک زن بتواند به مرد خود کمک کند که آرام و خونسرد باشد، همسر او برای رابطه ی جنسی استرس کمتری خواهد داشت.
 

آن چه بیان شد برخی از راز های مربوط به ویژگی های شخصی مردان این جهان است.

مقالات مرتبط با این نوشتار :

نشانه های عاشق شدن مردان مغرور چیست ؟ | نشانه دلباختگی مردان
مردان مناسب برای ازدواج چه مردانی هستند؟
5/5 - (1 امتیاز)
نمایش بیشتر

مریم ابوطالبی

مربی مهارت های زندگی - مدرس دانشگاه

‫14 دیدگاه ها

  1. Hi, Neat post. There is an issue with your website in internet explorer, might check thisK IE still is the marketplace chief and a huge part of people will omit your wonderful writing because of this problem.

  2. You really make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be really something that I think I would never understand. It seems too complex and extremely broad for me. I am looking forward for your next post, I’ll try to get the hang of it!

  3. Nice post. I learn something more challenging on different blogs everyday. It will always be stimulating to read content from other writers and practice a little something from their store. I’d prefer to use some with the content on my blog whether you don’t mind. Natually I’ll give you a link on your web blog. Thanks for sharing.

  4. You could certainly see your enthusiasm within the paintings you write. The world hopes for more passionate writers like you who aren’t afraid to say how they believe. All the time follow your heart. “There are only two industries that refer to their customers as users.” by Edward Tufte.

  5. I have been surfing on-line greater than 3 hours lately, but I never discovered any fascinating article like yours. It is lovely price enough for me. In my opinion, if all website owners and bloggers made just right content material as you did, the net might be much more helpful than ever before.

  6. Aw, this was a really nice post. In concept I wish to put in writing like this moreover – taking time and precise effort to make an excellent article… however what can I say… I procrastinate alot and on no account seem to get one thing done.

  7. Greetings! Quick question that’s completely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My weblog looks weird when viewing from my iphone. I’m trying to find a template or plugin that might be able to fix this problem. If you have any suggestions, please share. Many thanks!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا