بهبود زندگی

قدرتمند ترین سلاح برای مبارزه با سختی های زندگی چیست؟

مواجهه با سختی های زندگی چگونه می باشد؟

مواجهه با سختی های زندگی با چه ابزاری میسر می باشد؟

در این مقاله به مواجهه با سختی های زندگی می پردازیم.

 

 

سوال هرچه که باشد جواب همواره عشق است
عشق قدرت مند ترین سلاح برای مبارزه با سختی های زندگی))  

سختی ها و چالش هایی که با آنها روبه رو هستیم هرچه که می خواهند باشند ما باید همواره با عشق با آنها روبه رو شویم. تمامی راه حل ها همیشه به عشق مربوط هستند و محتوای تمامی آنها عشق می باشد. وقتی بتوانیم عشق را همه جا باخودمان ببریم همه جا آزاد خواهیم بود. مشکل هرچه که می خواهد باشد پاسخ ما باید همواره عشق باشد. راه حل تمامی مشکلات مان عشق است. عشق بیشتر نه عشق کمتر، مهربیشتر و نه کمتر. 

مواجهه با سختی های زندگی - عشق قدرتمندترین سلاح زندگی

زندگی ما را با موقعیت های مختلفی روبه رو می کند بدون توجه به این که چه مشکلی پیش آمده و ما در چه حالتی هستیم، ما باید خودمان و چالش هایی که با آن ها روبه رو هستیم را دوست داشته باشیم. ما هرچقدر هم در برابر آن ها سخت باشیم ولی عشق است که همواره راه رسیدن به سوی رضایت و خرسندی ما خواهد بود. وقتی ما در تمامی موقعیت های زندگی مان تنها عشق را جستجو کنیم زندگی خودمان را تغییر خواهیم داد.

وقتی در هر موقعیتی با عشق پا بگذاریم در نهایت عشق بیشتری را احساس و دریافت می کنیم.

 

مواجهه با سختی های زندگی – عشق پیوسته همراه ماست

پرسش هرچه باشد پاسخ همیشه عشق است. تمامی راه حل ها عشق است. وقتی به اطرافیان مان عشق بورزیم  آن زمان است که موفق و پیروز می شویم، عشق تنها پاسخی می باشد که با بالاترین هدف زندگی مان هماهنگ است تنها در عشق است که حضور خدا را حس می کنیم، اقامتگاه خداوند همان عشق است. عشق به همه چیز، هنگامی که عشق می ورزیم خودمان را به خداوند نزدیک تر می کنیم، هنگامی که خودمان را از عشق سرشار می کنیم خودمان را بهتر درک می کنیم و به درگاه خداوند که همان عشق است وارد می شویم.

عشق بالاترین تجربه ی روحی و معنوی می باشد. وقتی که قلب خودمان را تشنه ی عشق کنیم تنها کاری که باید بکنیم این است که همواره عشق بورزیم.

وقتی که راه عشق را انتخاب کرده باشیم، به چیزی جز همان عشق نخواهیم رسید. بیاییم گذشته ی خودمان را دوست داشته باشیم و به آن عشق بورزیم. با قبول کردن گذشته مان و بخشیدن خودمان  به روزهای کنونی خود عشق بیشتری بورزیم. تنها با عشق ورزیدن به گذشته و حال است که عشق را می توانیم به آینده ببریم.


درس پیشنهادی: راز هایی از عشق که شاید نمیدانستید!


راه مواجهه با سختی های زندگی از طریق عشق

 

وقتی که در خود عشق را می طلبیم به یادمان بیاوریم که همیشه عشق در درون ما منتظرمان است. پس توجه مان را جلب درون مان کنیم. بعد از آن هر زمان که عشق را احساس کردیم آن را در آغوش بگیریم. همه ی لحظه های عاشقانه ی خودمان را به یادمان  بیاوریم. تمامی حوادثی که عشق در ما زنده کرده است را به یادمان بیاوریم، و بعد کسی را که برای عشق ورزیدن به ما انگیزه می بخشد را به یاد آوریم. روی این نوع عشق تمرکز کنیم. 

 

مواجهه با سختی های زندگی – عشق انتخاب اول ما در زندگی

 

مواجهه با سختی های زندگی در گام اول با عشق میسر می باشد.

 

وقتی که مانند خدمت گذار با عشق  زندگی کنیم زندگی مان سرشار از حیرت و شگفتی می شود. همه ی سردرگمی های مان واضح و حل می شوند. درهای بسته به روی مان باز خواهند شد، عشق هم چون نوری است که هرچه را که لمس کند روشن خواهد کرد.

عشق است که هرجا که وارد شود همه جا را با نور خود روشن می سازد و نور آن،کوچک ترین فضایی را جا نمی گذارد. ما با انتخاب عشق همان نور، خوشبختی و نور امید را انتخاب کرده ایم و آن را به تاریکی ترجیح داده ایم.


درس پیشنهادی: چرا از عاشق شدن می ترسیم؟


عشق نوری بزرگ و مقاوم و سرسخت است که هر چه را لمس کند روشن می نماید و قلب ها را گرما می بخشد.

هر قدر بیشتر و بیشتر عشق بورزیم و در عشق رشد کنیم، با اینکارمان به دیگران نیز اجازه ی آن را داده ایم که عشق بورزند و دوست داشته باشند. این گونه است که عشق جهان و جهانیان را التیام می بخشد.

 

مواجهه با سختی های زندگی – عشق به زندگی

 

عشق به زندگی نقش موثری در مواجهه با سختی های زندگی دارد.

 

زندگی مان سرشار است از معنا و هدف، زندگی مان سرشار از زیبایی هاست. همه ی ما جرات و شهامت داریم این را بدانیم که ما همسفرانی هستیم که به دیدن معبودی مشترک در این وادی ناشناخته پای گذاشته ایم و عزم سفربه سوی سرمنزل مقصود کرده ایم.

زندگی همراه با عشق به این معنی است که با هرروز از زندگی خودمان به مانند معشوق رفتار کنیم. زندگی با عشق به این معناست که هر لحظه از زندگی مان را با عشق به آغوش بگیریم با صمیمیت هرچه بیشترعشق خودمان را از زندگی مان لحظه ای دریغ نکنیم. هر رویداد و اتفاق زندگی مان را تجزیه و تحلیل کنیم و با شورو اشتیاق هر چه بیشتر قلب مان را به روی عشق باز کنیم. دقیقا به همان صورتی که قلب و روح مان را به سوی معشوق می گشاییم.

وقتی که عاشق زندگی مان شویم، دنیا را دلدار خودمان خواهیم دید. دیدن دنیا با عشق و نیک بینی به این معناست که در همه ی اتفاق ها زیبایی را جستجو کنیم. از اعجاز هر لحظه از زندگی مان به حیرت بیاییم و در همه کس و همه چیز عشق را بجوییم.

 

معجزه ی عشق در زندگی

اگر همه ی ما می خواهیم اعجازی بزرگ تراز خودمان در زندگی مان اتفاق بیافتد و تا کنون چنین اتفاقی را ندیده ایم، این اعجاز هیچ چیز جزتپش  قلب ما نیست، نفس کشیدن ما، دیدن و کلام ما.
زنان در رابطه با اعجاز عشق چیزهایی می دانند، چون از طریق همین عشق زنانه است که خلقت و آفرینش صورت می گیرد و با لطافت هرچه بیشتر حیات را تغذیه و از آن حمایت می کند. همین عشق زنانه است که موجب می شود چشمان نیک بین زن با شور و اشتیاق تمام زیبایی ها را ببیند و با قلب و روحی گشاده  و بدون هیچ عذر و بهانه ای، ببخشد و احساس کند.
این زنان هستند که تبلور عاشقانه ترین و دوست داشتنی ترین ویژگی های کائنات و جهان هستی می باشند. این است همان بزرگ ترین راز زندگی زنان.

دنیایی که مردان با آن نا آشنا هستند ولی برای زنان همانند خانه خودمان آشنا و امن است. دنیایی که قلمرو معنویت زنان محسوب می شود.

هر اتفاقی که بیفتد، همیشه می توانیم عشق را انتخاب کنیم و آن را به هرچیزی دیگری عرضه کنیم. ما همیشه آزادیم تا عشق بورزیم. چون آزادی بزرگ ما همین است.آزادی ای که هی چکس و هیچ چیزی نمی تواند آن را از ما بگیرد.

ای عزیزان بیاییم به سمتی که عشق ما را صدا می زند برویم و به پرواز دراییم. صبر کردن فایده ای ندارد بیاییم قدم در راه بگذاریم و خودمان را در قلب خودمان گم کنیم و از عشق او سرمست شویم. بیاییم تمامی کلید گنجینه های این عالم را بدزدیم، و بدون هیچ صبری راه بهشت را در پیش بگیریم.

بی دلی در همه احوال خدا با او بود
                                            او نمیدیدتش و از دورخدایا می کرد
                                                                                                (حافظ)

 

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. Hiya, I am really glad I have found this information. Today bloggers publish just about gossips and web and this is actually annoying. A good site with interesting content, this is what I need. Thank you for keeping this web-site, I’ll be visiting it. Do you do newsletters? Can’t find it.

  2. Excellent site you have here but I was wanting to know if you knew of any message boards that cover the same topics discussed in this article? I’d really like to be a part of online community where I can get opinions from other experienced people that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know. Cheers!

  3. Hello just wanted to give you a quick heads up and let you know a few of the pictures aren’t loading properly. I’m not sure why but I think its a linking issue. I’ve tried it in two different internet browsers and both show the same results.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا