بهبود زندگی

مرد دلخواه خود را با چه راه کار های بدست آوریم؟

ازدواج امری طیبعی است که زمینه ساز ارتباطات اجتماعی به هنجار است. هر چند در سال های اخیر میزان ازدواج کاهش یافته و تمایل زنان همانند مردان بخاطر مسائل اقتصادی و گذر از سنت به مرور زمان کاهش‌یافته اما همچنان پیدا کردن شریک مناسب و ایجاد ارتباط موفق با مرد دلخواه که در نهایت به ازدواج بی انجامد از خواسته های زنان می باشد. با توجه به پیشرفت های علمی و روانشناسی و دنیایی که تحت تاثیر فن آوری اطلاعات می باشد چنان چه دامنه ارتباطات گسترده شود، نیاز به کسب آگاهی برای درک پیچیدگی های درونی، ویژگی های فردی و جزئیات روابط و واکنش های افراد به وضوح احساس می شود.

قبل از پرداختن به راه کارهایی که به ما کمک می کند مرد دلخواه خود را پیدا کنیم و او را به خود علاقمند نماییم و به سمت ازدواج هدایت کنیم، بهتر است به انگیزه ها و باورهای غلطی که برای ازدواج وجود دارند بپردازیم تا با داشتن انگیزه و باور درست به این راه وارد شویم. 

                                                                                                                                              

انگیزه های غلط برای ازدواج کدامند؟

هر چند انگیزه درست برای ازدواج باید عشق، کمال و رسیدن به منافع زوجین باشد اما متاسفانه زن ها و مردهای زیادی می بینیم که با  انگیزه ای نادرست برای ازدواج اقدام می کنند. انگیزه هایی مانند: کسب ثروت، رسیدن به منافعی مانند رفتن به خارج از کشور، ازدواج از روی اجبار یا ترحم و یا تهدید و ترس، ازدواج به خاطر مصالح پدر و مادر، ازدواج برای جبران شکست های عشقی قبلی، ازدواج به خاطر فرار از شرایط بد خانه پدری و یا با انگیزه اصلاح فرد مقابل که مسلما با چنین انگیزه هایی نمی توان یک ازدواج موفق را رقم زد. ازدواج به منظور تغییر رفتار انسان ها انجام نمی شود و عشق به تنهایی نمی تواند انسان ها را در زندگی خوشبخت کند.                                                                                                                                     

باورهای اشتباهی که در مورد ازدواج وجود دارند چه هستند؟

ازدواج یک نوع تغییر است، و خوب است بدانیم هر نوع تغییر در زندگی چه مثبت و چه منفی می تواند برای ما استرس زا باشد. بسیاری از ما دختران بر این باوریم که ازدواج یعنی یافتن کسی که  همیشه عاشق ما خواهد بود و می توانیم با خیال راحت افسار خوشبختی خود را به دست او بدهیم و در واقع ازدواج را راه خوشبختی کامل خود می دانیم و آن را پناه گاهی برای تحقق امیال و آرزوهای خود دانسته و فکر می کنیم بعد از ازدواج به هر آن چه در خانه پدری خود نداشتیم دست می یابیم. این گونه افکار بلند پروازانه و دور از واقعیت باعث می شود انتظارات کاذب از همسرمان داشته باشیم و به محض برخورد با ناکامی احساس ناامیدی کرده و خود را شکست خورده یافته و خواستار طلاق و جدایی باشیم. قبل از هر چیزی بهتر است یاد بگیریم بین عشق و علاقه تفاوت قائل شویم.                                                                                          

راه کارهای بدست آوردن مرد دلخواه

راه کارهایی برای بدست آوردن مرد دلخواه ما وجود دارد که در این مقاله آن ها را بررسی می کنیم:

۱- این مشکل من است نه مرد!

من مسئولم

اولین گام برای تغییر و رسیدن به راه صحیح بدست آوردن مرد دلخواه، آگاهی از مشکل در خودمان و پذیرش مسئولیت آن است یعنی، بپذیریم که مردها مسئول خیانت، بی‌وفایی، بدرفتاری و…نیستند و عامل همه ي این ها خودمان هستیم. این مردها نیستند که زندگی را برای ما دشوار کرده اند بلکه خودمان هستیم. ما روابط خود را به اشتباه شروع می کنیم و با نشان دادن احساس نیاز و وابستگی های عاطفی زیاد باعث درک نادرست مردها از خود می شویم. ما قوانین اساسی و پایه ای برای روابط مان قائل نیستیم.

اغلب ما زن ها نمی خواهیم اشتباهات خود را بپذیریم این در حالی است که هر کسی می داند که عامل شکست ها و موفقیت هایش خودش می باشد. قرار ملاقات هم مثل هر قرارداد دیگری ممکن است بر اثر اشتباهات مان شکست بخورد و پذیرش مسئولیت این شکست به ما در شناخت نقاط ضعف مان کمک می کند و باعث می شود در موارد بعدی درست عمل کنیم.

۲- قواعد بدست آوردن مرد دلخواه

بهتر است بدانیم قرار ملاقات و ازدواج مثل بازاریابی دارای قواعد و قوانینی است. همان طور که برای فروش خوب نمی توانیم مشتری را مجبور به خرید کنیم و باید از روش ها و تکنیک های مختلفی مثل: ذهن خوانی، زبان بدن و زمان بندی درست و…استفاده کنیم در این جا هم نیاز به تکنیک های خاصی داریم. در این جا چند راز ایجاد رابطه موفق را بررسی می کنیم:

اولین راز

 هیچ وقت مرد را نباید مجبور به انجام کاری که می خواهیم بکنیم در عوض اگر او را وادار به خواستن خود می کنیم بعد از آن او هر آن چه ما نیاز داریم را انجام می دهد.

دومین راز

ما نمی توانیم هیج مردی را وادار کنیم که عاشق ما شود و این که بخواهیم با گفتن دوستت دارم و ابراز عشق او را عاشق کنیم اشتباه است در واقع این عشق نیست، گدایی است.عشق ورزی نوعی هنر است که مهارت در آن زمان می برد.

سومین راز

جلوی احساسات خود را بگیریم. احساسات باعث مبهم و تیره شدن منطق می شوند و گرفتن تصمیم درست در هنگامی که احساساتی شدیم بسیار سخت است. بنابراین برای پیروزی در نبرد با احساسات باید پیش از ایجاد رابطه با شخصی، استرانژی و استانداردهای خود را درک و فرمول بندی نماییم.

اغلب ما زن ها دوست نداریم بازی کنیم. ما خود را بالغ تر، زیباتر، باهوش تر و یا خسته تر از آن می دانیم که بخواهیم این قواعد را به کار گیریم ما می خواهیم کسی را ملاقات کنیم که درباره احساس مان با او صادق باشیم و او ما را به خاطر چیزی که هستیم دوست داشته باشد. این به نظر خوب است اما متاسفانه رابطه این گونه به نتیجه نمی رسد.

۳- برای بدست آوردن مرد دلخواه باید خود را بشناسید

شناخت خود

مردان زنانی که خود را بشناسند را ستایش می کنند. خودشناسی به ما کمک می کند نقاط ضعف خود را شناخته و با اصلاح آن ها همسر مناسب تری برای خود انتخاب کنیم. ما باید هدف ها و انگیزه هایمان را بشناسیم. بدانیم چه چیزهایی ما را خوشحال و یا ناراحت می کند. ما باید عاشق خود باشیم و خودمان را باور داشته باشیم. وقتی مردم این احساسات خوب ما نسبت به خودمان را می بینند مثل آینه ی جادویی عمل می کنند و همه ی آن احساسات خوب را به ما باز می گردانند. وقتی ما به خودمان اطمینان داشته باشیم دیگران هم به ما اطمینان پیدا می کنند.

بعد از شناخت خود، باید سعی کنیم خودمان باشیم. بدتر از زنی که خود را نمی شناسد، زنی است که می ترسد خودش باشد و در آخر این که متناسب با آن چه که دوست داریم به نظر برسیم لباس بپوشیم. مردها درک بصری دارند یعنی علاقه آن ها به صورت بصری جذب یا دفع می شود پس لباس و ظاهر مناسب ما که نشان دهنده وقار و متانت ماست می تواند به ما کمک کند.

۴- یافتن مرد دلخواه

برای یافتن مرد دلخواه خود باید زمان بگذاریم و تلاش کنیم باید کمی روال زندگیمان را تغییر دهیم. باید محل هایی که مردهای مورد نظرمان ممکن است پیدا شوند را کشف کنیم و به آن محل ها برویم. باید بیرون برویم و حضورمان را اعلام کنیم. ما باید علائم و نشانه هایی به مرد مطلوب خود بدهیم که او بفهمد در صورت نزدیک شدن به ما بی درنگ رد نخواهد شد.

این نشانه ها چه هستند؟

۱- نگاه   ۲- لبخند   ۳- انرژی

هر چند پیش قدم شدن برای صحبت کردن اقبال ما را از بین می برد اما این که بدانیم چگونه این کار را انجام دهیم مهم است. برای این کار باید از یخ شکن ها استفاده کنیم یعنی سوال یا اظهار نظری که عادی و غیر عمدی به نظر بیاید.

۵-علاقمند کردن مرد دلخواه

 بعد از پیدا کردن مرد دلخواه باید او را به خود علاقمند کنیم. مردها اغلب نمی گویند که چقدر به ما علاقمند هستند پس ما باید از روی نشانه ها این را بفهمیم. پس نشانه ها را باید جدی بگیریم.

 این نشانه ها چه هستند؟

۱- نگاه، اگر مردی از ما خوشش بیاید در نگاه اول این را می فهمیم.

۲- پرسش از ما

۳- تغییر در رفتار و حالت

۴- عبارت های صمیمانه به کار می برد

این نشانه ها بسیار قوی و واضح هستند پس اگر این نشانه ها را ندیدیم بدانیم مردی که ما به او علاقمند هستیم به اندازه ما به این آشنایی علاقمند نیست پس این را درک کنیم و اصرار بی جا نداشته باشیم. حال اگر این نشانه ها را دیدیم (کم یا زیاد) باید بدانیم علاقه او بسته به رفتار ما ممکن است کم یا زیاد شود پس مراقب رفتارهای مان باشیم. به جای این که مدام حرف بزنیم و تبدیل به ماشین سخن گو شویم بیشتر گوش دهیم و اجازه دهیم بیشتر از خودشان حرف بزنند. در ابتدای کار احساسات خود و رازهایمان را نگوییم سعی نکنیم قرارهای زیاد با مدت طولانی با او بگذاریم.

برای قرارهای مان محدودیت بگذاریم. هر چه بنظر آنها در ابتدا بی علاقه تر به نظر بیاییم برایشان جذاب تر خواهیم بود. خود را نیازمند به آن ها نشان ندهیم. راه این کار این است که خود را مشتاق نشان ندهیم. نه سرد و نه گرم، معتدل باشیم. مراقب نشانه های غیر کلامی بدن خود هم باشیم. از نظریه اثر جونز هم می توانیم استفاده کنیم. اثر جونز می گوید ما چیزی را می خواهیم که دیگران دارند. گاهی مرد لازم است بداند ما برای مردهای دیگر هم جذاب هستیم. البته باید از این نظر با دقت و عقلانی استفاده کنیم و گرنه تبدیل به ابزاری کشنده می شود.

۶- علاقمند نگه داشتن مرد دلخواه خود

همه ی گلوله های خود را در همان ابتدای رابطه نباید شلیک کنیم. هر چقدر مردان برای بدست آوردن ما انتظار بکشند بهتر است. این نشان می دهد ما برای خود احترام قائلیم. در همان آغاز رابطه سراغ آخر کار نرویم و رابطه را جدی نکنیم. بی درنگ تعهد ایجاد نکنیم. مردها در ابتدای رابطه به دنبال شناخت ما هستند. آن ها نمی توانند از نیت و قصدشان از رابطه با شما چیزی بگویند چون هنوز خودشان هم نیت خودشان را نمی دانند. اگر ما به دنبال ازدواج هستیم نباید آن را به صراحت بیان کنیم این قانون شکنی است.

مردها فکر می کنند همه ی ما زن ها به دنبال مردی هستیم که از ما مراقبت کند ما باید غلط بودن این را به او ثابت کنیم. اگر او بفهمد ما به دنبال رابطه جدی هستیم هیچ وقت عاشق ما نخواهد شد پس احساسات خود را باید کنترل کنیم و او را تحت فشار نگذاریم. هیچ وقت نباید از هدایای گران قیمت به میزان زیاد استفاده کنیم آن هم در اوایل ارتباط، این نشان می دهد ما خودمان به تنهایی برای این رابطه کافی نیستیم و به او این پیام را می دهیم که می تواند از ما سوء استفاده کند. در نهایت این که با مردی که به ازدواج با او فکر می کنیم هم خانه نشویم.

۷- بستن قرارداد ازدواج با مرد دلخواه خود

مراسم ازذواج

تا وقتی قرارداد ازدواج را نبسته ایم هیچ چیز تمام نشده. اگر مردی بداند ما را در اختیار دارد و برای از دست دادن ما هیچ ترسی نداشته باشد هیچ وقت انگیزه ای برای ازدواج با ما نخواهد داشت. آن ها با ازدواج نصف دارایی های شان را با همسر خود شریک می شوند و این برای آن ها ریسک بزرگی است اما وقتی عاشق ما باشند، ترس از دست دادن ما در برابر این احساس منفعت، پیروز می شود. این ترس از دست دادن باید همیشه وجود داشته باشد و گرنه او بعد از مدتی تغییر رویه می دهد و می رود.

برای ترغیب او به ازدواج باید برای او حس فوریت به وجود آوریم. برای ازدواج زمان تعیین کنیم نه به صورت مستقیم بلکه در لفافه. (مثل گفتن این که قصد مهاجرت به جایی را دارید) اگر از زمان فوریت گذشت هر چند سخت از خیر آن مرد بگذریم. اگر این کار را نکنیم یا او ما را ترک می کند و یا در نهایت او را مجبور به ازدواج خواهیم کرد که عاقلانه نیست.

این را هم باید بدانیم مردها اگر نخواهند با ما بمانند اغلب به طور مستقیم این را نمی گویند بلکه یا سکوت می کنند و یا شروع به بهانه گیری می کنند. پس قربانی جواب نه بدون کلام آن ها نشویم. در نهایت این که همه ی مردهای دنیا خواهان ازدواج و بچه دار شدن هستند اما با زنی که عاشقش هستند.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا