معرفی کتاب

کتاب رویایت را محک بزن از« جان سی مکسول» – معرفی کتاب

در این مقاله به بررسی کتاب رویایت را محک بزن می پردازیم.

 

 کتاب رویایت را محک بزن از جان سی مکسول، کتابی فوق العاده و بی نظیر برای موفقیت در کسب و کار می باشد.

این کتاب ده سوال برای کمک به دیدن رویا و رسیدن به آن را مطرح می سازد.

در ادامه بخشی از این کتاب را با هم مرور می نماییم:

رویای تان چیست؟ آیا در این زندگی به آن دست می یابید؟ یقین داریم که آرزومند چنین شود. بیشتر افرادی که می شناسیم آرزویی دارند. برخی مشتاقانه با جزئیات به شرح آن می پردازند. برخی نیز از بیان آن اکراه دارند. چنین آدم‌هایی هرگز رویاهای شان را محک نزده اند و نمی دانند که مورد تمسخر قرار می گیرند یا نه؟ مطمئن نیستند که هدف گیری شان بسیار رفیع است یا بسیار ضعیف. آنها نمی دانند که آیا رویای شان به راستی دست یافتنی و یا محکوم به شکست است. آن ها نمی دانند چگونه به آرزوهای شان جامه عمل بپوشانند. یگانه چیزی که در اختیار دارند تصویر مبهمی است ازکاری که مایل اند روزی انجام دهند یا شخصی که دوست دارند به آن تبدیل شوند. اما نمی دانند که چطور از موقعیت کنونی به آن جا برسند.

قبل از امتحان دادن پاسخ ها را بدانید. اگر بتوانید از خود سوال های درست کنید و اگر بتوانید به طرز مثبتی به آن ها پاسخ دهید، فرصت و توانایی بی نظیری برای دستیابی رویای تان خواهید داشت. هر چه تعداد پاسخ های مثبت  شما بیشتر باشد، امکان موفقیت تان بیشتر می شود!

تصویر درست ونادرست از رویا داشته باشید. رویا تصویر الهام بخشی از آینده است که به اراده، روح و روان و احساس تان نیرو می بخشد و شما را قادر می سازد تا برای رسیدن به آن هر کاری که از دست تان برمی‌آید انجام دهید. رویایی که ارزش پیگیری دارد، تصویر و نقشه اصلی مقصد و استعدادهای شخصی است.

کتاب رویایت را محک بزن جان سی مکسول

رویاها ابزارهای قدرتمندی هستند که به ما توان می‌دهند. در ما شور و شوق به وجود می آورند. هر شخص باید رویایی داشته باشد. می‌توانید رویاهای تان را بیابید و بازآفرینی کنید. آن رویاها می توانند بزرگ باشند، اما به آن معنا که تمام رویاها با باید بزرگ باشند تا ارزش پیگیری کردن را داشته باشند. آن ها فقط باید بزرگتر از خودتان باشند. آگاهی از پنج دلیل رایج که مردم به منظور شناخت رویای شان به مشکل می خورند می تواند به شما کمک کند که به دنبال رویاهای تان بروید:

 

دلایل شکست در رویا ( عدم تحقق رویا ) – کتاب رویایت را محک بزن

 

1) برخی افراد توسط دیگران از رویا پردازی دلسرد شده‌اند

شاید دیگران شما را در زندگی پایین کشانده اند از رویاپردازی دورکرده اند.

شاید از این واقعیت که می خواستید ترقی کنید و یا در زندگی تان به کار مهمی بپردازید ناراحت شده اند. و یا شاید سعی داشتند شما را از درد و ناکامی دور کنند. در هر صورت، اگر از پرداختن به رویاهای تان دلسرد شده اید، امید داشته باشید. برای رویا پردازی و دنبال کردن رویاهای تان هرگز دیر نشده است.

 

2) ناکامی‌ها و آسیب‌های گذشته مانع بر برخی از افراد می شوند

ناامیدی حد فاصل موجود بین انتظارات و واقعیت است. همه ما با آن فاصله رو به رو شدیم. وقتی که چیزی با شکست روبه‌رو می‌شود، می‌گوییم« دیگر هرگز دوباره آن را انجام نمی دهم!» چه اشتباهی!

به ویژه وقتی که درباره رویاهای مان باشند! شکست بهایی است که باید برای رسیدن به موفقیت بپردازیم.

 

3) برخی افراد عادت می کنند که به حد متوسط قانع باشند – کتاب رویایت را محک بزن

لحظه‌ای که به کمتر از آن چه سزاوارش هستیم رضایت می‌دهیم، حتی کمتر از چیزی که به آن رضایت داده بوده ایم، نصیب مان می شود. رویاها شخصی را می‌طلبد که پا را از حد معمول فراتر بگذارد و از حد متوسط بیرون بیاید.

نمی توان همزمان با باقی ماندن در حد متوسط، به رویایی دست یافت. این دو با هم در تضادند. زمانی که خسته تر از آنیم تا رویاپردازی کنیم، و زمانی که به حد متوسط تن می‌دهیم، ممکن است وسوسه شویم و تقصیر را گردن دیگران، اوضاع و شرایط و نظام بیندازیم.

 

4) برخی افراد برای دنبال کردن رویاهای شان فاقد اعتماد به نفس مورد نیازند

حرف زدن درباره رویاها جسارت می خواهد و دنبال کردن آن جسارتی به مراتب بیشتر. گاه جسارت، افرادی را که رویا می بینند وآن ها را دنبال می کند از کسانی که این کار را انجام نمی‌دهند متمایز می سازد.

رویا ها شکننده اند.  زمانی که نوپا هستند، زمانی که مورد تایید افرادی که دوست شان داریم و به آن ها احترام می‌گذاریم قرار نمی‌گیرند، و زمانی که هیچ سابقه موفقیتی نداریم که باعث دلگرمی مان بشود، در معرض مخاطرات بزرگتری قرار می گیریم. اما اعتماد به نفس مبتنی بر واقعیت ضروری است تا برای رویاهای مان تلاش کنیم چنین اعتماد به نفسی از طریق خودشناسی به دست می آید.

 

5) برخی افراد برای رویاپردازی فاقد قدرت تخیل هستند

کتاب رویایت را محک بزن - رویا پردازی

مردم چگونه پی به وجود رویاهای شان می برند؟ با رویا پردازی ممکن است بسیار ساده گرانه به نظر برسد، اما این نقطه شروع است. قدرت تخیل زمینی است که به رویا جان می بخشد.

رویاهای تان را محک بزنید. ممکن است با خود بگویید خب، رویایی دارم. گمان می‌کنم ارزش دنبال کردن را دارد حال چطور می توانم متوجه شوم که برای دستیابی به رویایم بخت و اقبالم خوب است؟

سوال هایی در این زمینه بپرسید آن ها  را تجزیه و تحلیل کنید، صادقانه به ارزیابی خود بپردازید، و به تمامی آن ها پاسخ مثبت بدهید، در این صورت می بینید که امکان دستیابی به رویای تان بسیار زیاد است.

هرچه پاسخ‌های مثبت بیشتری بدهید، برای تحقق بخشیدن به رویای تان بیشتر به سوی هدف قرار دارید. در حقیقت، هر شخصی نیروی بالقوه برای تجسم کردن رویایی ارزشمند در خود دارد، اغلب انسان‌ها نیز در دستیابی به آن رویا توانا هستند چنان چه پاسخ های تان به آزمون رویا مثبت باشد، اهمیتی ندارد که رویاهای تان در نظر دیگران تا چه اندازه بزرگ یا ظاهراً نا معقول باشد.

همیشه به یاد داشته باشید که فقط دو دسته افراد در این دنیا وجود دارند واقع بین ها و رویاپردازان. واقع بین ها می دانند که به کجا می روند. رویاپردازان پیشاپیش آن جا هستند.

«رویاها تصاویر الهام بخشی از آینده است که به اراده، روح، روان و احساس ما قدرت می‌بخشد و به ما کمک می کند تا برای رسیدن به آن هرکاری که از دست مان برمی‌آید انجام دهیم.» 

نویسنده در این کتاب راهکارهای عملی و گام‌ به‌گام و شرح‌حال افرادی که رویاهای شان را محقق کرده‌اند، ابزارهای انتخاب رویا و تبدیل آن به واقعیت را توضیح داده است. 

همان طور که گفتیم ابزارها به شکل ده سوال، دربارة تملّک، واقعیت، اشتیاق، اهمیت، ایستادگی، ارزش و … مطرح‌شده و به دنبال آن، پاسخی همراه با ارائه شیوه‌های عملی کردن رویا مطرح شده است. این کتاب باهدف ارائه نکات کلیدی برای تحقق بخشیدن به رویاها نوشته شده است.

« رویایت را بساز»

 

Rate this post
نمایش بیشتر

مریم ابوطالبی

مربی مهارت های زندگی - مدرس دانشگاه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا