جورواجور

استعلام خلافی خودرو با کد ملی چگونه است؟

پرداخت قبوض و هزینه‌های مرتبط با خودرو همانند پرداخت خلافی خودرو، یکی از هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر برای صاحبان خودرو است. خلافی‌هایی که برای خودرو ثبت می‌شوند، در حقیقت همان کارنامه رانندگی صاحب خودرو هستند که نشان می‌دهند راننده تا چه اندازه قانونمند عمل کرده‌ است. برای آن‌ که رانندگان از میزان خلافی خود آگاه شوند راه‌های مختلفی وجود دارد، البته بسیاری از افراد استعلام خلافی خودرو به وسیله کد ملی را یکی از سریع‌ ترین روش‌های موجود برای دریافت خلافی خودرو می‌دانند، البته خوب است آگاه باشیم هیچ سایتی وجود ندارد که استعلام خلافی خودرو با کد ملی از طریق آن امکان‌پذیر باشد.

از آن‌جایی که کد ملی در زمینه‌های بسیاری برای شهروندان کارایی دارد، برخی گمان می‌کنند که می‌توانند با استفاده از آن خلافی خودروی خود را استعلام بگیرند، کد ملی حاوی اطلاعات شخصی افراد همانند هویت و سوءپیشینه است و برای خلافی خودرو کاربرد ندارد. تمامی مسائل مرتبط با خودرو و رانندگی، تنها در اداره پلیس راهنمایی و رانندگی ثبت می‌شود.

در گذشته، افراد برای آن‌ که بتوانند از خلافی خودرو استعلام بگیرند، روش‌های زیادی پیش‌ رو نداشتند، اما امروزه روش‌های مختلفی برای این کار به‌ وجود آمده‌ است و صاحبان خودرو و خریداران می‌توانند به صورت آنلاین و حضوری (مراجعه به دفاتر پلیس+10) این کار را انجام دهند.

برای آن‌ که با انواع روش‌ های سریع استعلام خودرو آشنا شوید، تا انتها ما را همراهی کنید.

روش‌ های سریع استعلام خلافی خودرو

استعلام خلافی خودرو به روش‌های زیر امکان‌پذیر است:

استعلام خلافی خودرو با کد ملی

یکی از باورهایی که به اشتباه در میان افراد رواج پیدا کرده‌است، استعلام خلافی خودرو با کد ملی است. کد ملی برای به‌ دست آوردن اطلاعات افراد همانند هویت، حساب بانکی، وضعیت شغلی، دارایی‌ها و این‌گونه موارد به‌ کار می‌رود و خلافی خودرو در آن ثبت نمی‌شود.

لازم به ذکر است که استعلام خلافی خودرو با کد ملی به تنهایی امکان‌پذیر نخواهد بود و این ادعا به‌ طور کامل رد می‌شود. اگر قصد داشته‌ باشیم از این طریق، اطلاعات خلافی خودروی خود را به‌دست آوریم، باید در کنار کد ملی، شماره‌ تلفن همراه مالک خودرو، شماره پلاک خودرو یا بارکد کارت خودرو را نیز وارد کنیم، در غیر این صورت هیچ سایتی در این زمینه اطلاعات خلافی خودرو را با کد ملی در اختیار ما قرار نمی‌دهد.

استعلام خلافی خودرو با پلاک

استعلام خلافی خودرو

استعلام با پلاک، یکی از جدیدترین و رایج‌ترین روش‌های استعلام خلافی خودرو است که همانند استعلام با کد ملی به تنهایی صورت نمی‌گیرد و باید همراه با بارکد پستی درج‌شده روی کارت خودرو انجام شود. اگر در شهر تهران سکونت دارید شماره 88288888 را با تلفن ثابت و اگر در سایر شهرستان‌ها سکونت دارید شماره  02188288888 را با تلفن ثابت یا همراه شماره‌گیری کنید.

این شماره تلفن گویا است و اگر موفق شویم با آن ارتباط برقرار کنیم (به دلیل مشغولی زیاد خط تلفن) می‌توانیم خلافی خود را استعلام بگیریم، اما نمی‌توانیم جریمه را به وسیله آن پرداخت کنیم.

استعلام خلافی خودرو با کد VIN

کد VIN شامل یک کد هفده رقمی ترکیبی از اعداد و حروف لاتین است که می‌توانیم آن را روی کارت ماشین خود مشاهده کنیم. هنگامی که به اینترنت دسترسی نداریم یا حتی گوشی ما هوشمند نیست، به‌راحتی می‌توانیم از طریق شماره‌گیری کد VIN میزان خلافی خود را استعلام بگیریم. برای این کار کافی است کد را به شماره 1101202020 پیامک کنیم.

لازم به ذکر است که برای هر یک از پیامک‌هایی که پلیس راهور برای استعلام خلافی با کد VIN به ما ارسال می‌کند، هزینه‌ای کسر می‌شود، همچنین ما برای پرداخت جریمه از عابر بانک، بانک و نرم‌افزارهای پرداخت استفاده کنیم، البته این روش، مدت‌ها است که بسیار کم، مورد استفاده قرارمی‌گیرد.

استعلام خلافی خودرو با کد USSD

یکی از ساده‌ترین روش‌‌های استعلام خلافی خودرو از طریق کد USSD است. در این روش باید کد #110* را شماره‌گیری کنیم و.بعد از شماره‌گیری این کد، در میان گزینه‌ها پیش رو، خدمات راهور و سپس خلافی خودرو را انتخاب کنیم. زبان تلفن همراه خود را به انگلیسی تغییر دهیم و کد VIN را وارد نمایید و میزان خلافی را مشاهده کنیم.

سایت پلیس راهور 120

برای استعلام خلافی به این روش، کافی است تا به سایت www.rahvar120.ir مراجعه و با استعلام خلافی، نسبت به پرداخت آن اقدام کنیم. برای این کار پس از ورود به سایت به «منوی خدمات» برویم و در صورت داشتن شناسه قبض، «پرداخت الکترونیک جرائم» را انتخاب کنیم، اگر شناسه قبض نداریم از طریق «منوی خدمات»، به استعلام میزان تخلفات رانندگی برویم و با توجه به موارد خواسته‌شده، اطلاعات را تکمیل کنیم.

استعلام خلافی خودرو با اپلیکیشن‌های موبایل

امروزه اپلیکیشن‌های مختلفی در این زمینه به‌وجود آمده‌اند تا افراد به‌ راحتی بتوانند نسبت به استعلام خلافی خودروی خود و پرداخت آن اقدام کنند، این اپلیکیشن‌ها امکانات زیادی را همانند نمایش جزییات خلافی و پرداخت آن در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

استعلام رایگان خلافی خودرو

روش‌های استعلام خلافی خودروها رایگان نیستند و هزینه‌ای را در بر می‌گیرند، اما برخی از روش‌ها برای استعلام رایگان وجود دارند که می‌توانیم به‌صورت آنلاین و رایگان از خدمات آن بهره ببریم.

5/5 - (1 امتیاز)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. certainly like your website however you need to check the spelling on several of your posts. Many of them are rife with spelling problems and I in finding it very troublesome to tell the truth nevertheless I will surely come again again.

  2. A powerful share, I simply given this onto a colleague who was doing slightly evaluation on this. And he actually bought me breakfast as a result of I discovered it for him.. smile. So let me reword that: Thnx for the deal with! But yeah Thnkx for spending the time to discuss this, I really feel strongly about it and love studying extra on this topic. If possible, as you develop into expertise, would you mind updating your blog with extra particulars? It is highly helpful for me. Huge thumb up for this weblog put up!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا