جورواجور

ثبت نام سهام عدالت جاماندگان کی شروع می شود ؟

ثبت نام سهام عدالت جاماندگان به زودی آغاز خواهد شد، در صورتی که تمایل داریم در این رابطه اطلاعات دقیق‌تر و بیشتری به دست آورید، این یادداشت را تا انتها دنبال کنید. در این مقاله، تلاش می‌کنیم تا جدیدترین مطالب را در ارتباط با ثبت نام سهام عدالت جاماندگان در اختیار شما قرار دهیم.

سهام عدالت چیست؟

سهام عدالت، طرحی است که در زمان دولت نهم (به ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی‌نژاد) پیاده‌سازی شد و هدف آن به‌ طور خلاصه واگذاری بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به اقشار کم درآمد جامعه بود.

جامعه‌ی هدف این طرح در ابتدا افراد تحت پوشش کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و رزمندگان بیکار و فاقد شغل بوند، اما پس از مدتی دایره‌ی شمول آن، افرادی شدند که در جامعه از رفاه اجتماعی کمتری برخوردار هستند.

در این طرح، سبدی از سهام 43 شرکت بورسی و فرابورسی در پرتفوی هر یک از ثبت نام کنندگان در طرح قرار گرفت تا سود و زیان آن به صورت علی‌السویه بین سهام‌داران تقسیم شود.

ارزش این اوراق بهادار در ابتدا 500 هزار تومان بود و سپس به 1 میلیون تومان افزایش یافت. برای گروه‌های کم درآمد، نیمی از قیمت هر سهم تخفیف داده شد و نیم دیگر نیز به مدت ده سال از محل سود شرکت بازپرداخت گردید.

در نهایت در اردیبهشت ماه سال 1399، با درخواست رئیس جمهور وقت (دکتر حسن روحانی) و با حکم رهبر انقلاب، سهام عدالت آزادسازی شد و امکان خرید و فروش آن برای دارندگان فراهم گردید.

اما با توجه به این که این سهام در مجموع به 49 میلیون و 100 هزار نفر از مردم تعلق گرفت، سؤال اساسی این است که سرنوشت جاماندگان چه خواهد شد و ثبت نام سهام عدالت جاماندگان کی شروع می‌شود؟

ثبت نام سهام عدالت جاماندگان

سهام عدالت جا ماندگان

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، تنها 49 میلیون و 100 هزار نفر از مردم سهام عدالت را دریافت کرده‌اند، بنابراین افراد زیادی هستند که علی‌رغم داشتن شرایط لازم، موفق به دریافت این سهام نشده‌اند و اکنون منتظر فراهم‌سازی امکان ثبت نام مجدد در این طرح هستند.

اما لازم است بدانیم که در حال حاضر طرح ثبت نام سهام عدالت جاماندگان، توسط مجلس شورای اسلامی در دست بررسی بوده و هنوز به تصویب نهایی نرسیده است، بنابراین اطلاعات کاملی در ارتباط با بازه‌ی زمانی دقیق ثبت نام جدید سهام عدالت، مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام و سایر موارد مرتبط وجود ندارد و باید تا زمان تصویب این طرح و آغاز فرآیند اجرایی آن صبر کرد.

با توجه به آخرین اطلاعیه‌ها و خبرهای رسمی منتشر شده، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مکلف شده تا لیست تمامی افراد جامانده از ثبت نام سهام عدالت را تا پایان بهمن ماه سال 1400 تهیه نموده و در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دهد.

این لیست، شامل چند گروه اصلی جاماندگان خواهد بود که از این قرار است:

  • کودکان تازه متولد شده در خانواده‌هایی که واجد شرایط دریافت سهام عدالت هستند.
  • افرادی که در دوره‌ی گذشته فرم ثبت نام سهام عدالت را تکمیل کرده‌اند، اما به هر دلیلی موفق به دریافت این سهام نشده‌اند و ثبت نام آن‌ها ناقص مانده است.
  • افرادی که تحت پوشش کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره) یا بهزیستی بوده‌اند، اما شناسایی نشده‌اند یا افرادی که بعداً زیر چتر حمایتی این سازمان‌ها قرار گرفته‌اند.
  • افرادی که جزء دهک‌های اول تا ششم درآمدی بوده‌اند، اما در دور نخست ثبت نام سهام عدالت، شناسایی نشده‌اند یا نتوانسته‌اند فرم ثبت نام را تکمیل کنند.

سخن پایانی

این مقاله، به محض اعلام زمان ثبت نام سهام عدالت جاماندگان بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده به‌روزرسانی خواهد شد، بنابراین در صورتی که علاقمند هستید تا در اسرع وقت در جریان تاریخ ثبت نام سهام عدالت و جزئیات طرح ثبت نام سهام عدالت 1401 قرار بگیرید، در فواصل زمانی منظم این پست را چک کنید، همچنین در صورتی که پرسش یا ابهامی مدنظرتان است که پاسخش را در متن یادداشت نیافته‌اید، می‌توانید با مطرح کردن آن در قسمت دیدگاه‌های همین مطلب در سریع‌ترین زمان ممکن جواب مناسب را دریافت کنید.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

  1. My husband and i ended up being so lucky that Emmanuel could deal with his researching through your precious recommendations he obtained in your blog. It’s not at all simplistic to just find yourself giving for free guides which usually many others might have been making money from. And we all acknowledge we need the website owner to be grateful to for that. The type of illustrations you’ve made, the easy blog navigation, the friendships you will make it easier to promote – it’s got most amazing, and it’s aiding our son in addition to us consider that this idea is pleasurable, which is highly serious. Thanks for all the pieces!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا