تولید محتوا

ایده های نوین برای وبلاگ نویسی چیست؟

شاید باید گفت اولین مرحله و سخت ترین مرحله انتخاب موضوع مقاله در تولید محتوا با کیفیت بالا برای وبلاگ است، این را بدانیم بهترین روش برای برداشتن عنوان ها و استفاده از ایده های بیشتر استفاده از ایده های خود مخاطبان است، چرا که خوانندگان به سمت مقاله های ما می آیند تا آن ها بخوانند و مشکلی را حل کنند و جواب سوالات خود را بیابند.

چند ایده مهم و نوین برای وبلاگ نویسی 

چند نکته مهم و اساسی برای وبلاگ نویسی را بیان خواهیم کرد.

1.شناخت نیاز مخاطب در وبلاگ نویسی

چه چیزی برای مخاطب مهم است، سایت هایی را پیدا کنیم که به ما نشان دهد در حوزه ما، مخاطب بیشتر دنبال چه چیزهایی می گردد و چه کلماتی را جست و جو می کند و آن را در وبلاگ نویسی در نظر بگیریم.

2. در وبلاگ نویسی از سایت آمازون کمک بگیریم

یکی از بهترین روش های وبلاگ نویسی و ایده پردازی رجوع به سایت آمازون است، ابتدا این سایت را باز کنیم Amazon. Com و برای موضوعی در دوره خود یک کلمه کلیدی را سرچ کنیم، مثلاً marketing که تعدادی کتاب به ما معرفی می شود.
یک کتاب پرفروش را انتخاب کنیم، روی عنوان کتاب کلیک کنیم و به قسمت فهرست برویم و ایده های خود را از فهرست پرفروش ترین کتاب های آمازون پیدا کنیم، به همین سادگی است.

3.نظر سنجی هدفمند برگزار کنیم

یک فرم نظرسنجی طراحی کنیم و چند سوال در آن بگنجاینم، در آخر یک کادر برای این که آن ها نیز بتوانند سوالات خود را مطرح کنند در نظر بگیریم،
براساس یک سری تحقیقات به عمل آمده در مورد نظر سنجی ها تعداد 10 سوال خوب به نظر می رسد، امّا گاهی شاید نیاز باشد تعداد سوالات بیشتر باشد که این بلامانع است.
برای این که مخاطبان زودتر جواب دهند، محدودیت زمانی برای نظر سنجی خود قرار دهیم و سوالات را به گونه ای بپرسیم که گویی به دنبال راه حل هستیم، این کار از حوصله مخاطب خارج است که به ما راه حل ارائه دهد، در نتیجه صفحه را ترک می کند، نکته مهم در وبلاگ نویسی این است که از اصطلاحات تخصصی دشوار استفاده نکنیم.

4. از هشتگ های توئیتر و اینستاگرام بهره بگیریم

بله دقیقاً درست است از هشتگ های توئیتر و اینستاگرام و یا هر شبکه اجتماعی دیگری می توانیم بهره مند شویم تا ایده های جالب برای وبلاگ نویسی به دست آوریم.
داخل سرچ کلمه مورد نظر مربوط به حرفه کاری خود را بنویسیم تا هشتگ های آن برای ما نمایش داده شود، در نتیجه هر هشتگی که مورد استقبال است را می توانیم آن جا پیدا کنیم.
با کمی جست و جو در فضای وب می شود فهرست های طولانی از ایده های وبلاگ نویسی پیدا کرد.

چگونه وبلاگ بنویسیم؟

در ادامه به بررسی چند روش مهم برای نوشتن وبلاگ های جذاب می پردازیم.

1.خاطره نویسی

خاطره نویسی یا همان داستان سرایی یکی از بهترین روش های جذاب شدن یک وبلاگ است. همه جا داستان گویی جواب می دهد فقط باید بدانیم که این داستان و خاطره را چطور به زبان شیوا و روان بیان کنیم.

2.نظرات خود را در مورد هر چیزی بنویسیم

این نظر می تواند در مورد همه چیز باشد، می تواند در مورد کتابی که به تازگی خواندیم، فیلمی که اخیرا دیده ایم و یا حتی خبری که شنیده ایم و ما را به فکر فرو برده است، باشد.

3.علاقه مندی های خود را در وبلاگ نویسی بیاوریم

وبلاگ نویسی بر اساس علاقه مندی ها

طیف وسیعی از علاقه مندی ها وجود دارد، علاقه مندی های ورزشی، عادت های روزانه و فعالیت های اجتماعی خود را نیز می توانیم جزء لیست علاقه مندی ها قرار دهیم.
بنویسیم که چطور شد به این علاقه مندی های خود گرایش پیدا کردیم، این روش نوعی خودشناسی است و البته مخاطبان نیز از آن لذت می برند و کلی هم موضوع های مختلفی در راستای نوشتن آن ها به ذهنمان می رسد و می توانیم وبلاگ خود را پر بارتر کنیم.

4. وبلاگ

می توانیم به جای نوشتن از فیلم گرفتن استفاده کنیم، این روزها بازار وبلاگ نویسی بسیار داغ است، تمام مواردی که می شود در مورد آن نوشت می شود در مورد شان فیلم ساخت (ویدئو) به بازار برویم و در مورد صنایع دستی شهر خود فیلم بگیریم و سخن بگوییم، مکان های دیدنی شهر هم سوژه خوبی است.
می توانیم در مورد مسئله ای که نوشته ایم ویدئو بسازیم و نظرات جدید به آن اضافه کنیم، این برای مخاطبان جذاب است، وبلاگر شدن می تواند یکی از گزینه های خوب برای یک شغل اینترنتی پر در آمد باشد.

5. به حاشیه برویم

علم بهتر است یا ثروت؟
می توانیم از مثل های قدیمی و جدید مطلب بنویسیم و یا سوالاتی مثل علم بهتر است یا ثروت؟ را بیان کنیم تا آن ها را به چالش بکشیم و ببینیم چقدر به این مثال ها اعتقاد داریم؟ آیا تا به حال آن ها بر روی ذهن ما تأثیراتی گذاشته اند، اصلا این مثل ها درست است یا نه؟برای وبلاگ نویسی همین ذهنیات را به قلم بیاوری.

6. سریال وار

داستان های سریالی و ادامه دار می تواند مخاطبان را جذب کند، اگر می توانیم و هنرش را داریم از داستان های دنباله دار برای نوشتن استفاده کنیم و مخاطبان را شگفت زده کنیم.

7. شعر

شعر نویسی هم می تواند یکی از گزینه های وبلاگ نویسی باشد،اگر هنر سُراییدن شعر را دارید از مخاطبانتان دریغش نکنید.


8. هنر خود را به رخ بکشیم.

یکی از بهترین های وبلاگ نویسی اگر هنرمند هستیم یا حتی اگر در هر رشتۀ ای هنری آماتور هستیم، می توانیم از فعالیت های هنری خود بنویسیم یا حتی از آن فعالیت ها فیلم بگیریم و با افراد علاقه مند در آن زمینه اشتراک بگذاریم.

9.حل مشکل دیگران در وبلاگ نویسی


حل کردن مشکل دیگران یکی از کاربردی ترین و پرطرفدارترین نوع نوشتار می باشد، دادن جواب های سوالاتی که با چرا؟ چگونه ؟ و چطور ؟ شروع می شوند. دغدغه های ذهنی اطرافیان خود را پیدا کرده و در مورد آن بنویسیم، این بلاگ ها همیشه پرطرفدار هستند.

10. لیست تهیه کنیم


5 هنر پیشه برتر
6 تا از بهترین بلاگرها
3 بازیگر ؟؟ کم کار شده اند
پردر آمدترین ها، پر کارترین های هنری و خیلی از موضوعاتی که می توانیم « ترین » آن را برای مخاطبان خود لیست کنیم و در وبلاگ نویسی از آن استفاده کنیم.

11. خودت

در وبلاگ شخصی باید از خودمان زیاد بنویسیم، این که از چه چیزی خوشمان می آید؟
از چه چیزی خوشمان نمی آید؟ چطور سفر می کنیم؟ استایل لایف ما چیست؟ از چه سبک پوششی خوشمان می آید؟ ایده های زیادی در مورد خودمان وجود دارد آن ها را پیدا کنیم و فقط بنویسیم.

12. آموزش در وبلاگ نویسی

در مورد هر چیزی که در آن تبحر داریم، می توانیم فیلم آموزشی یا متن نوشتاری تهیه کرده و در وبلاگ خود از آن استفاده کنیم، هر چیزی که مردم آن را می پسندند و به دنبال جواب آن هستند.

13.پادکست

وبلاگ نویسی پادکست

می توانیم صدای خود را ضبط کرده و در مورد هر مطلبی که نوشتیم یک فایل صوتی ضبط کنیم و مطالبی را به آن اضافه کرده و در قالب پادکست منتشر کنیم.

14.تجربه شخصی وبلاگ نویسی

این که روزانه در شغل خود چه تجربه هایی احساسی یا عملی برای مان وجود دارد و حتی از همکاران محل کار خود می توانیم بنویسیم.

15. مسیر شغلی

یکی از بهترین ایده ها در وبلاگ نویسی، توشتن تجربه های خود در مسیر کسب و کار است، این که چه چیزهایی را از سر گذرانده ایم تا به این جا رسیده ایم.
از تجربیات ما تازه واردها بهره می برند و می توانیم برای آن ها حرف های ارزشمندی داشته باشیم و برای آغاز می توانند از این تجربه ها استفاده کنند.

16.واکنش

به اتفاقاتی که در دنیا می افتد چه واکنشی داریم، آن را بنویسیم، نظرات سیاسی، اجتماعی، هنری و فرهنگی خود را در قالب یک بلاگ زیبا بیان کنیم، ایده های بیشتری از دل همین ایده هایی که ما در این مبحث بیان کردیم، می توانیم پیدا کنیم.
یکی از مهم ترین نکته هایی که به خاطر با ارزش ترین نشر آن را این جا می نویسم و از اهمیت زیادی برخوردار است، به دست آوردن ایده های زیبا و خلاقانه، در طبیعت بودن به تنهایی، قدم زدن و پیاده روی کردن در جمعیت بسیار تأثیرگذار است و ایده های زیادی را به سوی ما روانه می کند،% این کار هر روز هنرمندان بزرگ تاریخ بود.

 

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا