روانشناسی عشق

درمان شکست عشقی و راه رسیدن به آرامش

درمان شکست عشقی معمولا آسان نیست. برای خیلی از آقایان و خانم های جوان شکست عشقی و جدایی بسیار سخت و آزاردهنده است. بعضی اوقات دو نفر برای هم ساخته نشده اند و باید هرچه زودتر رابطه را به پایان برسانند. در کل جدایی کار آسانی نیست. ولی اگر نگاه واقع بینانه و منطقی داشته باشید آسیب‌های روانی کمتر خواهید دید.

یادتان باشد در شکست عشقی خاطرات هرگز فراموش نمی شوند. پس برای رهایی از آن خاطرات باید ذهن خود را کنترل کنید و خود آگاهی خود را بالا ببرید. به خود بگویید چگونه می‌توان جلوی ذهن را گرفت تا به گذشته سفر نکند و حواسش به زمان حال باشد. فقط با آموزش می توان از این مرحله خارج شد و تا حدی به آرامش رسید.

۱-یاد بگیرید ذهن تان را تخلیه کنید. بهترین کار برای درمان شکست عشقی نوشتن افکار نادرست و دوست نداشتنی است. همه چیز را صادقانه بنویسید و روی کاغذ بیاورید. سپس آن را در سطل آشغال بیندازید.

۲- خیلی اوقات ذهن تان ناگهان به سمت گذشته می رود و کنترل ذهن از دست شما خارج می شود. در این لحظه باید به ذهن تان دستور ایست و توقف بدهید و یا هیس بگویید تا پیشروی نکند و همان جا ثابت شود.

۳- اگر در رابطه تان به درجه ای رسیدید که واقعاً باید از هم جدا شوید لطفاً با طرف‌ مقابل صادق باشید. خیلی راحت مسائل را بگویید و سعی کنید با خاطرات خوب از هم جدا شوید.

۴- وقتی تصمیم به جدایی گرفته اید با هم روی یکسری مسائل به توافق برسید مثلاً پس دادن هدایا یا تلفن زدن ها و.. پس اندک اندک این کارها را انجام دهید و به طرف مقابل نیز گوشزد کنید.

۵- درمان شکست عشقی دو تا سه ماه طول می‌کشد تا طرف بتواند خود را با وضعیت جدیدش سازگار کند. پس به خودتان زمان بدهید و راه کارها را انجام دهید.

۶- به حرف کسی توجه نکنید که چه می گوید. از قضاوت کردن دیگران هراسی نداشته باشید. به حرف های خودتان توجه کنید و تصمیم نهایی را خودتان بگیرید. چون فرصت زندگی اندک است. خودتان را تایید کنید و نیاز به تایید دیگران نداشته باشید. سعی کنید با یک روانشناس در تماس باشید تا در آینده و رابطه بعدی دچار مشکل یا شکست عاطفی نشوید.

درمان شکست عشقی در مردان واحساس آن ها بعد از جدایی

درمان شکست عشقی -مردان معمولاکمتر احساس خود را بروز می دهند

خیلی ها تصور می کنند که مردان بعد از جدایی کمتر ناراحتی می‌کنند، کمتر نا امید می شوند و یا شکست عشقی فقط در مورد دختران یا زنان اتفاق می‌افتد. در واقع واقعیت این است که مردان هم دوره سوگواری را تجربه می کنند. ولی نوع واکنش و احساسات آن ها ممکن است متفاوت باشد.

معمولاً زنان برای درمان شکست عشقی خود دست به عمل می زنند یعنی بعد از جدایی خیلی احساسات خود را نشان می دهند. گریه می کنند، با دیگران درد ودل می کنند و شکست عشقی خود را تجزیه و تحلیل می‌کنند. آنها  آنقدر ادامه می‌دهند تا به یک دید وسیعی در مورد رابطه خود برسند. ولی مردان معمولاً احساسات خود را بروز نمی دهند. سعی می‌کنند آن را سرکوب و فراموش کنند. اکثر مردان معمولاً چنین احساساتی را تجربه می کنند:

۱-احساس آزادی و راحتی می کنند. فکر می کنند الان فرصت زیادی دارند که به دنبال آرزوهای خود بروند و از محدودیت و تعهد در رابطه خلاص شده اند.

۳- تعداد کمی از آنها دچار عذاب وجدان می شوند. ولی بیشتر آنها احساس غرور می کنند. فکر می کنند که خیلی قوی و قدرتمند هستند و احساس رضایتمندی از خود دارند. به خاطر همین درمان شکست عشقی در آنها راحت تر صورت می گیرد. آنها می توانند خیلی راحت با دختران دیگری وارد رابطه بعدی شوند.

۳- بعضی ها احساس شک و تردید در تصمیم گیری پیدا می‌کنند. ولی در واقع  به این احساسات خود هم توجهی نمی کنند. فقط در حد همین فکر است.

۴- کسانی که رابطه بیشتر و طولانی تری با هم داشته اند گاهی دچار ناراحتی، غم و اندوه می شوند که موقتی است.

۵- بعضی ها هم خیلی در مورد دوست یا همسر قبلی خود کنجکاو می‌شوند. در شبکه‌های اجتماعی و یا توسط دوستان مشترک شان دائما پیگیر می‌شوند تا از حال و روزش سر در بیاورند که ببینند آیا او ناراحت است یا سرگرم زندگی خود است و یا از مجردی خود لذت میبرد.

۶- گاهی اوقات بعضی مردان پشیمان می شوند. دوست دارند دوباره به سمت رابطه قبلی برگردند که البته در مورد همه مردان اینگونه نیست. در این جور مواقع مردان به خاطر غرور شان کسی را به عنوان واسطه می‌فرستند تا دوباره شانس خود را برای بازگرداندن یار امتحان کنند.

واکنش ها و روشهای متفاوت مردان در درمان شکست عشقی  

بعضی مردان بعد جدایی احساس تنهایی می کنند .درما ن شکست عشقی در آنان دیر اتفاق می افتد

هر مردی ویژگی شخصیتی خاص خودش را دارد و طبق ویژگی اخلاقی و شخصیتی خود واکنش های متفاوتی نشان می دهد. ولی اساسی‌ترین واکنش مردان بعد از جدایی و روش های متفاوت آنان در درمان شکست عشقی عبارتند از:

۱- بعضی مردان بعد از جدایی احساس تنهایی می‌کنند. آنها چون نمی توانند احساسات و هیجانات خود را بروز دهند، وارد جمع های دوستانه و مجردی خود می شوند تا کمی حمایت عاطفی و روانی به دست آورند. گرچه شاید هم هیچ حمایتی هم دریافت نکنند.

۲- مردانی هستند که رفتارهای خطرناکی را در پیش می گیرند مثل سیگار کشیدن، مصرف الکل و بعضی ها هم به مصرف مواد مخدر روی می آوردند که بسیار پر خطر و مشکل آفرین خواهد بود. درمان شکست عشقی این مردان قطعا با مشکل مواجه خواهد شد.

۳- برخی مردان بی خیال می شوند. ظاهراً نشان می دهند که جدایی اصلاً مسئله مهمی در زندگی شان نیست و به دنبال تفریح و سرگرمی و مسافرت و.. می روند.

۴- برخی ها هم هستند که سعی می کنند از این جدایی درس عبرتی گرفته و تلاش می‌کند که اشتباهات خود را شناسایی کنند و در جهت اصلاح آنها قدم بردارند.

معمولا فرایند درمان شکست عشقی برای مردان زمان بر است. خیلی طول می کشد تا آنها به حالت عادی زندگی خود برگردند که معمولاً در زنان کاملاً برعکس است . زنان زودتر خودشان را با برون ریزی هیجانات و احساسات آرام می کنند و راحت تر کنار می آیند. گرچه این پروسه هم برای زنان و هم برای مردان بسیار سخت و طاقت فرساست.

دلایلی که مردان عشق شان را ترک می کنند

بعضی اوقات یک رابطه ممکن است است با عشق آغاز ‌شود ولی به یک زندگی مشترک ختم نمی‌شود. اگر مردی خیلی عاشق باشد شاید دلایلی برای ترک عشقش داشته باشد .چون عشق هرگز به تنهایی برای یک زندگی مشترک کافی نیست.

۱- تعهد و متعهد شدن هم برای زن هم برای مرد خیلی سخت است. ممکن است رابطه شما خیلی جدی شود ولی مرد ناگهان به خاطر ترس از تعهد به این زندگی شما را ترک کند.

۲- گاهی اوقات مرد احساس می کند که لیاقت شما را ندارد و شما شایستگی بیشتری نسبت به او دارید.همین سبب کاهش اعتماد به نفس در او شده و به خاطر همین تفکر نابجا از شما دست می کشد. شاید هم به خاطر اشتباهات گذشته‌اش احساس عذاب وجدان می‌کند و خود را سزاوار همسر شدن شما نمی داند.

۳- بعضی از مردان به کار و سرگرمی مورد علاقه خود بیشتر از عشق شان اهمیت می دهند و آن را در اولویت اول خود قرار می دهند. به خاطر همین اگر شما در اولویت اول او نباشید اگر عاشق شما هم باشد ممکن است به خاطر کارش از شما دست بکشد.

۴- ممکن است مردی واقعا عاشق شما باشد و شما را دوست بدارد ولی هنوز آمادگی برای ازدواج نداشته باشد و نمی‌تواند زندگی مشترک را با شما شروع کند.

۵- خیلی افراد هم عاشقند و هم به یکدیگر علاقه مندند ولی هرکدام مسیرهای متفاوتی را برای آینده خود ترسیم کرده‌اند که با هم اصلا جور در نمی آید. این تفاوت مسیر ممکن است باعث جدایی آنها شود. معمولا این افراد آن را شکست عشقی قلمداد می کنند. قطعا راهکارهایی برای درمان شکست عشقی آنان وجود خواهد داشت که معمولامشورت با یک روانشناس برای آنها مثمرثمر خواهد بود.

مردان بیشتر درگیر عشق می شوند یا زنان؟

مردان زودتر ار زنان عاشق می شوند

همه ما می‌دانیم که زنان مرتباً در مورد اتفاقات روزمره زندگی خود با دیگران حرف می‌زنند. این درحالی است که مردان اصلاً حوصله حرف زدن ندارند و اکثراً درون گرا هستند.

مردان بیشتر ترجیح می دهند وقت آزاد خود را به باغبانی، کامپیوتر یا تماشای تلویزیون بپردازند. ولی زنان بیشتر دوست دارند از این و آن خبر داشته باشند. در مورد دیگران حرف بزنند و بیشتر حس کنجکاوی دارند.

کاملاً مشخص است که این تفاوت های رفتاری به دلیل متفاوت بودن مغز زنان و مردان است که باعث می شود حتی در احساس درد هم زنان و مردان متفاوت عمل کنند.

 زنان برای خلاصی از ناراحتی ناشی از طلاق، و درمان شکست عشقی خود خیلی قوی تر از مردان عمل می کنند. چون زنان مهارت های برقراری ارتباط را می دانند و از این طریق احساسات خود را بروز می دهند و خود را تخلیه می کنند. حال آنکه مردان درون ریزی می کنند و کمتر در این باره با دوستان شان صحبت می کنند. معمولاً زنان بعد از جدایی خیلی زود با دوستانشان ارتباط برقرار می کنند و یا حتی نزد مشاور یا روانشناس رفته و خود را نجات می دهند. ولی اغلب مردان به دنبال لذت های آنی هستند و رابطه های متعددی را شکل می دهند. چون می خواهند اعتماد به نفس شان را حفظ کنند به جای اینکه به دنبال دلیل و درمان شکست عشقی خویش باشند.

در یک رابطه دو طرفه، مردان خیلی بیشتر از زنان در گیر عشق می شوند تا غریزه خود را ارضا کنند. به همان نسبت می توانند احساسات خود را کنترل کنند و آن را بروز ندهند. ولی زنان کمتر درگیر عشق می شوند. چون به دنبال کسی هستند که آنها را حمایت مالی و عاطفی کرده و با آنها مهربان باشد. در واقع زنان بیشتر به دنبال توجه هستند. در رابطه با مشکلات زناشویی هم مردان غر و نق نمی زنند چون مغز آنها راحت تر می تواند مسئله را با آرامش حل کند ولی زنان به خاطر غرایزی که دارند فقط از طریق برقراری ارتباط احساسات شان رابیان می کنند و به خاطر همین غر می زنند.

مقالات مرتبط :

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

  1. With havin so much content do you ever run into any issues of plagorism or copyright infringement? My website has a lot of exclusive content I’ve either authored myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it up all over the internet without my authorization. Do you know any solutions to help protect against content from being stolen? I’d definitely appreciate it.

  2. Great weblog right here! Also your website so much up very fast! What web host are you the use of? Can I get your affiliate link on your host? I desire my website loaded up as fast as yours lol

  3. Thanks for sharing superb informations. Your web-site is very cool. I am impressed by the details that you have on this web site. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this web page, will come back for more articles. You, my pal, ROCK! I found just the info I already searched everywhere and just could not come across. What an ideal site.

  4. Amazing blog! Do you have any tips and hints for aspiring writers? I’m planning to start my own blog soon but I’m a little lost on everything. Would you suggest starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many choices out there that I’m completely confused .. Any ideas? Thanks a lot!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا