روانشناسی عشق

آیا موفقیت در زندگی با عشق و روابط عاشقانه زوجین در ارتباط است؟

 

موفقیت در زندگی قطعا در یک خانواده سالم و با نشاط تعریف می شود. داشتن یک خانواده سالم ، همسری آگاه و عاشق سبب می‌شود که انسان بر روی کار و شغل مورد علاقه اش تمرکز زیادی داشته باشد و موفقیت خوبی به دست آورد.

لذت بردن از شغل خیلی مهم است .اگر از شغلتان لذت ببرید، ساعت های متوالی می توانید کار کنید، بدون آنکه توجهی به سختی و زحمت کار را داشته باشید همچون بازی برای شما خواهد بود.

چارلز آشوب می گوید: انسان در هر چیزی که نسبت به آن اشتیاق نامحدود داشته باشد، موفق خواهد شد .عشق در کسب و کار  وزندگی یعنی توانایی کنار آمدن با مردم. عشق مانند نیروی الکتریسیته وقتی که روشن شود اشخاص و شرایط و اوضاع درست را به سود خود جذب می کند .اگر عشق زندگی در میان باشد تندرستی و موفقیت شغلی هر دو به دنبالش خواهد آمد. تنها ۱۵ درصد از کامیابی و موفقیت انسان به توانایی او با مردم ارتباط دارد. در همه مراحل و زمینه های زندگی عشق دارای قدرتی کامیابی بخش بوده است. اگر می خواهید در همه امور زندگی کامیاب و موفق شوید باید لبریز از عشق ، محبت و شادی باشید.

مثلث عشق چیست | مثلث عشقی رابرت استنبرگ

موفقیت چگونه تعریف می شود و چگونه می توان در زندگی به آن دست یافت؟

تاثیر عشق بر موفقیت این زن وشوهر

امروزه ما از موفقیت تصاویر ذهنی متعددی داریم .موفقیت یعنی داشتن خانه لوکس، ماشین گران قیمت، ویلای شیک و… نیست اینها پایدار و ماندگار نیستند. حس موفقیت و خوشبختی از درون می آید و در تمام امور باید باشد.

موفقیت در عشق، موفقیت در معنویت، موفقیت در زندگی زناشویی، موفقیت در ارتباط و خدمت به دیگران و…

موفقیت یک باور است . مهمترین ویژگی آن داشتن هدف و معنای زندگی است و باید راه رسیدن به آن را آموخت.

هر انسانی از راه های مختلف می تواند به موفقیت برسد .اگر انسان ها بتوانند برای خود هدف گذاری درست انجام دهند یعنی اهداف روزانه، کوتاه مدت و بلند مدت خود را یادداشت کنند و هر روز حتی با تلاش های کوچک به سمت آن حرکت کنند و روی آن تمرکز کنند و از شادی ها ، لذت های زودگذر که تمرکز را از بین برده و مانع پیشرفت و تلاش آنها می‌شود خودداری کنند می توانند به موفقیت دست پیدا کنند.

البته که آیتم های بسیاری  برای رسیدن به موفقیت  وجود دارد از جمله داشتن باور درست و مثبت و،نگاه خوشبینانه داشتن، اعتماد به نفس بالا، عزت نفس قوی، نترسیدن از شکست و امید داشتن . این ها همگی عواملی هستند که انسان را در رسیدن به موفقیت یاری می‌کنند.

اپراونیفر: “وقتی میفهمی در مسیر موفقیت قرار گرفته‌ای که کاری را انجام دهی که دوستش داری حتی اگر دستمزدی بابت آن دریافت نکنی.”

آیا موفقیت شغلی در گرو موفقیت عاطفی و عاشقانه است؟

در زندگی شخصی و کاری همیشه بین آشفتگی و آرامش تنش هایی است که هیچ کدام موفق نمی‌شوند بنابراین رمز موفقیت در این است که بین این دو تعادل برقرار کنید و آنها را مدیریت کنید.

رمز پیروزی تنها در پول و کار نیست. کسی که در موفقیت به شادی می رسد مهم است. ممکن است خیلی از انسان ها خیلی ثروتمند باشند و در زمینه کاری و مالی هم موفق شده اند، ولی در زمینه عاطفی و عاشقانه به هیچ عنوان شاد و راضی نیستند و دائماً در حال جنگیدن با استرس و بیماری های روانی حاصل از آنها هستند.

اگر همسر یا فردی عاشق در کنار خود داشته باشیم و روابطی عاطفی مملو از احترام و لذت بخش داشته باشیم قطعاً در ابعاد دیگر زندگی موفق خواهیم بود.

قطعاً مرد یا زنی که از همسر خود حمایت عاطفی دریافت می کند موفق تر خواهد بود.

همیشه یادآور این مثل هست که «در پشت هر زن یا مرد موفقی زن یا مرد موفقی ایستاده است» چراکه با احساسش، کلامش، حمایتش و تشویقش نقش موثری در موفقیت همسر داشته است.

چگونه عشق ورزیدن را بیاموزیم ؟

خوش بینی و نگاه مثبت داشتن تا چه اندازه درنگرش انسان های موفق موثر است؟

 

مارتین سلیگمن بر روی خوش بینی و شادی مطالعاتی انجام داده است و بر این باور است که خوش بینی یک هنر است و باید آن را به فراخور نگاه خود یاد گرفت.

گاهی اوقات لازم است انسان ها خودشان را درگیر مسائلی که از عهده آنان خارج است نکنند. در واقع ۹۰ درصد اتفاقات در دست خود ماست و مسئول آن هستیم و ۱۰ درصد اتفاقات دیگر کنترلی بر آن نداریم.

همیشه سعی کنیم به آنچه که داریم فکر کنیم و از داشته های خود لذت ببریم و سپاسگزاری کنیم .به عبارتی نیمه خالی لیوان را نبینیم و به چیزهای نداشته و محروم از آن فکر نکنیم.

خیلی از اوقات ما نسبت به خودمان، اطرافیانمان و جهانمان خیلی بدبین بوده ایم ولی وقتی که به درون خود رجوع کنیم باید از خودمان درباره توانایی‌هایمان سوال بپرسیم و جنبه‌های مثبت وجودمان را ببینیم آن وقت است که متوجه خواهیم شد  این نگاه بدبینانه فقط یک نگاه است و می توان آن را به راحتی تغییر داد.

وقتی خوشبینی را انتخاب می‌کنیم، نگاهمان تغییر پیدا می‌کند و انسانهای خوشبین را به خود جذب می کنیم. داشتن افکار و اندیشه های مثبت مانند خوشبینی در واقع یک مهارت است که باید آموخته شود و وقتی کسی آن را به دست می آورد در واقع امتیاز ویژه‌ای در زندگی خود کسب کرده است.

داشتن نگاه مثبت و خوش بینانه تاثیر امید در زندگی و روابط عاشقانه و موفقیت دارد. سلیگمن می‌گوید: افراد خوشبین سه خصوصیت مشترک دارند:

آنها مشکلات زندگی را بسیار سطحی، جزئی و بیرونی می بیند و خود را در آن مقصر نمی بینند. افراد خوشبین و مثبت نگر در هنگام بروز مشکلات فرصتی برای تغییر و موفقیت پیدا می‌کنند داشتن نگاه خوشبین و مثبت نگر می ‌تواند تمام عیوب طرف مقابل را بپوشاند و فقط روی نقاط قوت و زیبایی‌های آن توجه کند و این سبب تفاهم ، عشق بیشتر و آرامش در زندگی می شود.

شکسپیر میگوید: هیچ چیز خوب یا بد نیست این طرز فکر ماست که آن را بد یا خوب می سازد. انسانها با هم متفاوتند و کسی که تفاوت خوشبینی و بدبینی را بداند قطعاً زندگی موفق تر و بهتری خواهد داشت.

آیا موفقیت درعشق به فرزند و تربیت صحیح او نیز تعریف می شود؟

تاثیر عشق و محبت پدر ومادر در موفقیت فرزندشان

عشق به فرزند بالاترین عشق در زندگی است . والدین همیشه و همه جا عشق به فرزند خود را دارند .وتعداد محدودی از والدین هستند  که با کوچکترین رفتار اشتباهی از فرزند خود او را تنبیه یا سرزنش می‌کنند و عزت نفس او را خدشه‌دار می‌کنند.

اگرما بتوانیم از راه درست به فرزندانمان عشق و محبت بورزیم یعنی صرف نظر از شکل ظاهری، توانایی ها و نقاط ضعف او ،می توانیم بگوییم در راه تربیت صحیح او گام برداشته ایم.

پدران و مادرانی که اول از همه عاشق هم هستند و به یکدیگر احترام می گذارند می توانند این عشق را به فرزندانشان نیز منتقل کنند.

چنین والدینی خودشان همواره در این فکر هستند که به جای تنبیه، تغییر یا دادن جایزه به فرزند خود ابتدا تغییرات را در خود به وجود آورند و این گونه قطعاً فرزندانی سالم ، مقتدر ، با مسئولیت و با اعتماد به نفس قوی و عزت نفس بالا تربیت خواهند کرد.

تربیت با عشق و منطق تماماً در مورد رشد و پرورش کودکان مسئولیت پذیر است و این در حقیقت همان فلسفه برنده برنده می باشد زیرا با شیوه ای سالم و درست  ،عشق و محبت خود را به فرزندانشان تقدیم می کنند ، برخوردی صحیح بدون توسل به جبر ، خشونت و تهدید که باعث افزایش سرکشانه می شود. .والدین و فرزندان می توانند رابطه توأم با احترام متقابل بر اساس عشق و اتحاد را پایه گذاری کنند.

پدر و مادر مهربان و صادق فرزندانشان را چنان با عشق پرورش می دهند که به جای وابستگی به سوی استقلال گام برمی دارند . آنان خود کنترل زندگی خویش را بر عهده می گیرند و با راهنمایی های تربیتی، عاطفی و حمایتی آنها راهی به سوی موفقیت باز می کنند و پایه های ترقی و پیشرفت را طی می کنند. عشق مبنای اصلی موفقیت در تمامی زمینه هاست.

2.6/5 - (7 امتیاز)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫17 دیدگاه ها

  1. hey there and thank you for your info – I have certainly picked up something new from right here. I did however expertise several technical issues using this web site, as I experienced to reload the site lots of times previous to I could get it to load properly. I had been wondering if your web hosting is OK? Not that I am complaining, but sluggish loading instances times will sometimes affect your placement in google and could damage your quality score if advertising and marketing with Adwords. Anyway I’m adding this RSS to my e-mail and could look out for a lot more of your respective intriguing content. Ensure that you update this again soon..

  2. hey there and thank you for your info – I have definitely picked up something new from right here. I did however expertise several technical points using this web site, as I experienced to reload the web site many times previous to I could get it to load correctly. I had been wondering if your web host is OK? Not that I am complaining, but slow loading instances times will very frequently affect your placement in google and could damage your high quality score if ads and marketing with Adwords. Well I’m adding this RSS to my email and can look out for much more of your respective fascinating content. Ensure that you update this again soon..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا