شبکه های اجتماعی

تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

تقریباً یک سوم مردم جهان کاربر فعال شبکه های اجتماعی هستند و 9% این تعداد در شبکه های اجتماعی برندها را دنبال می کنند و این  کمپانی های کوچک یا بزرگ روش هایی را برای بازاریابی این شبکه های اجتماعی مجازی پرمخاطب در نظر دارند و اجرا می کنند. در این مقاله از هوش مصنوعی و تاثیر آن بر بازاریابی شبکه های اجتماعی صحبت می کنیم.

روش های روز بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

1. تولید محتوی                    2. استفاده از اینفلوئنسرها

3. ارائه خدمات رایگان یا خاص    4. هوش مصنوعی

مهمترین عوامل در تولید محتوی و جواب دهی آن:

1. نظم در ارسال  2. مداومت در ارسال   3. استفاده از تصاویر    4. ویدئوهایی با کیفیت و حرفه ای    5. مطالب تخصصی    6. نقد تخصصی    7. محتوی صوتی کوتاه    8. عنوان های جذاب    9. راه اندازی سوال و جواب  10. اینفوگرافیک      11. موشن گرافیک   12. مقالات کوتاه

– پیشنهاد ما برای خدمات خاص یا رایگان می تواند تخفیف های هفتگی باشد، یا بخشی از خدمات شما به صورت رایگان در ازای خرید محصول در اختیار مشتری قرار گیرد.

– بازاریابی هوش مصنوعی AIM یک نوع بازاریابی مستقیم با بکارگیری تکنیک های بازاریابی داده محور است.

مطمئناً فضای مجازی یا همان شبکه های اجتماعی دیجیتال به صورت صد در صد مثبت یا منفی نیستند و مانند تمام فناوری ها معایب و مزایایی دارند.

از آن جا که اندیشمندان دیر فضای مجازی را پذیرفتند در ابتدا زیان هایی هم بر جامعه وارد شد، اگر فرهیختگان هم در این فضا عرض اندام کنند و بیشتر حضور به عمل رسانند و افراد را رهنمون کنند از ضررهای بیشتر جلوگیری کرده و حتی می توان فرهنگ جامعه را نیز ارتقا داد و بازاریابان در این امر نقش مهمی را ایفا می کنند و می توانند تأثیرگذار باشند.

بازاریابی هوش مصنوعی:

  (Artificial intelligence marketing)

هوش مصنوعی

تجزیه و تحلیل بازار توسط کامپیوتر و نرم افزارهای خاص بازاریابی را بازاریابی هوش مصنوعی می نامند.

هوش مصنوعی چطور به خدمات بازاریابی آنلاین کمک می کند؟

شاید تجزیه و تحلیل در بخش های بزرگ از عهده انسان خارج باشد اما با جمع آوری و تقسیم بندی مجموعه های بزرگ داده و تحلیل آن توسط هوش مصنوعی بسیار راحت تر اطلاعات آن را در بازاریابی استفاده می کند و پیشرفت کار بالا می رود.

بسیاری فکر می کنند که هوش مصنوعی درکی از واقعیت ندارد که در اصل این مطلب خیلی درست نیست زیرا هوش مصنوعی در خیلی از زمان ها شبیه به یک انسان رفتار می کند.

اگر بخواهیم این اتفاق مهم قرن را که می تواند به بهبود کسب وکار ما منجر شود جدی نگیریم قافله را می بازیم شاید بازاریان یا برندهایی که در حال حاضر در حال خواندن این متن هستند و هنوز با این مقوله آشنایی ندارند تعجب زده شوند یا ناراحت که چطور این مهم عقب مانده اند.

کمپانی های زیادی از هوش مصنوعی استفاده می کند و از آن در بازاریابی شبکه های اجتماعی کمک می گیرند و تجربه مشتریان را در هر گامی که طی می کنند بهبود می بخشند.

1. با کمک هوش مصنوعی می توانیم استراتژی های بهبود یافته ای در جهت رشد بازاریابی آنلاین طراحی کنیم و مشتری های مفید مجموعه را بهتر راضی نگه داریم یا به تعداد مشتری های شرکت اضافه کنیم.

2. هوش مصنوعی می تواند رفتار گذشته مشتریان را جمع آوری و آنالیز کند و به این ترتیب شما می توانید با بررسی رفتار مشتری عملکرد بهتری ارائه داده و مشتریان را به مشتری وفادار تبدیل کند.

3. سیستم هوشمندی که این روزها خیلی قابل استفاده است و در گوشی های اول به صورت تنظیم کارخانه نصب است SIRI است و در فضاهای دیگر الکسا و Google Home می باشد این اپلیکیشن های هوشمند با صوت کاربر شروع به جستجوی مشاغل مورد نیاز یا مکان مورد نیاز که کاربر تقاضا داشته می کند و نزدیک ترین مکان را در آن جغرافیا به کاربران معرفی می کنند. جایگیری در این صنعت وابسته به هوش مصنوعی مشتریان جدید بیشتری را به سوی کمپانی شما جذب می کند.

برای افراد علاقه مند به فضاهای مجازی زمان ارزشمند است و هر چه بیشتر به زمان آن ها اهمیت دهید بیشتر شیفته ی شما می شوند و روشی که این سیستم ارائه می دهد این است که به جای تایپ کردن از صوت استفاده می کنند و به سرچ می پردازند برای کاربران لذت بخش است و تأثیرگذار این کیفیت هوش مصنوعی است و کاربران را به مشتری های وفادار بدل می کند.

4. روش دیگری که این روزها در بازاریابی شبکه های اجتماعی شرکت ها به آن رجوع کرده اند و در اختیار هوش مصنوعی است chat bots است چت بات ها یک ابزار خودکار هستند که به وسیله آن ها می توان به مشتریان کمک های بهینه رساند.

در نظر بگیریم برای برای خرید به یک سایت فروش آنلاین وارد می شویم و به جستجو و مقایسه می پردازیم و محصولات مورد نظر را جداسازی می کنیم، اگر سایت فروش آنلاین که به آن مراجعه کردیم یک سایت برای تحلیل داده های رفتاری شما داشته باشد می تواند تجربه خرید ما را شبیه سازی کند و براساس تحلیل و بررسی کالاهای دیگری را به ما پیشنهاد و به ما در خرید کمک کند.

همان طور که گفتیم سایت ها گاهی شبیه انسان ها رفتار می کنند و می توانند به سوال های ما جواب داده و سفارشات ما را پی گیری کنند و در حل مشکلات کوچک به ما کمک کنند و برترین مزیت آنها آنلاین بودن 24 ساعته آن هاست که طول زمان انتظار مشتری را کاهش می دهد.

چت بات Kik که مربوط به شرکتی آرایشی Sephora است با پرسیدن سوالاتی از مشتریان به علاقه مندی های آن ها پی می برد و می تواند اطلاعات درخواستی مشتریان در مورد محصول را در اختیارشان قرار دهد چت بات ها این روزها با ارائه پیشنهادهای جذاب به مخاطبان آنها را به مشتری بدل می کنند.

هر روز به تعداد بازاریابان که از هوش مصنوعی استفاده می کنند افزوده می شود زیرا آن ها دریافتند که هوش مصنوعی چه پیامدهای مثبتی را در فروش برای آنان به ثمر می رساند، استفاده از هوش مصنوعی برگشت سرمایه چشم گیر را حاصل می کند.

باید در استفاده از هوش مصنوعی دقت کنیم میزان داده ای که به هوش مصنوعی می دهیم بسیار مهم است وقتی از هوش مصنوعی بهره می گیریم باید مراقب باشیم تا برای کاربران مصنوعی جلوه نکند و تا جای ممکن پی نبرند که یک ماشین با آن ها چت می کند و یا برایشان ایمیل می فرستد.

در دنیای امروزه که همه چیز به سوی هوشمند شدن پیش می رود و سرعت رشد آن قابل شمارش نیست باید بتوانیم از این تغییرات با رشد سریع به نفع خود استفاده کنیم در غیر این صورت خیلی زود دیر می شود.

5. درآمد ناشی از تبلیغات دیجیتال در سال 2017 برابر 223 میلیارد دلار در جهان بوده است. 33 درصد از این مبلغ سهم گوگل 16 درصد سهم فیسبوک و 8 درصد سهم شرکت علی بابا بوده است.

یکی از روش های بازاریابان هوش مصنوعی این کمپانی ها پرداخت پول تبلیغات براساس تعداد کلیک های مخاطبین بر روی لینک یا تبلیغ مورد نظر بوده است.

در این نوع تبلیغات شما مبلغ اولیه ای پرداخت نمی کنید طی قراردادی با آن کمپانی براساس هر کلیکی که مشتری یا کاربران شما روی آن تبلیغ داشته باشند هزینه پرداخت می کنید و این تعداد توسط هوش مصنوعی مشخص می شود.

6.ما به وسیله هوش مصنوعی می دانیم، سن، جنس، نیازها و سابقه خرید مشتریان را بررسی و مشخص کنیم و براساس آن خدمات یا محصولات مورد نیاز آن ها را ارائه دهیم.

7. کمپانی فیسبوک برای نمایش بهینه تبلیغات از سیستمی بهره می برد که در آن با استفاده از هوش مصنوعی بسترهای تبلیغاتی مختلف را می آزماید و با بهینه سازی این بسترها و بهره گرفتن گستره های تبلیغی نا هم گون به افزایش دقت تبلیغات کمک می کند.

بعد فیسبوک شرکت های مختلف این سیستم را اجرا کرده و از آن استفاده می کنند.

8. با استفاده از هوش مصنوعی می توان خدمات وب سایت ها و اپلیکیشن ها را مناسب با سلیقه مشتریان و افراد عضو در سایت شخصی سازی کرد.

هوش مصنوعی با بررسی داده های موجود در مورد هر مشتری یا کاربرد مانند مکان زندگی، علاقه مندی ها، وسیله ارتباطی و سلامتی آن ها و …. بهترین نوع محتوی برای ارائه را معین می کند و حتی می توان با استفاده از این داده ها به صورت کلی چهارچوب ظاهری وب سایت را تغییر داد که با سلایق بیشتر مشتریان هم خوانی داشته باشد.

9. به وسیله هوش مصنوعی می توان پیام هایی را آماده کرد که متناسب با هر مشتری باشد و در زمان مناسب برای او ارسال شود بعضی از کمپانی ها از این قابلیت هوش مصنوعی در مراکز فروش خود استفاده کرده و با حضور مشتری در مرکز فروش با خوش آمدگویی او را غافل گیر می کنند حضور مشتری ها توسط دوربین های متصل به هوش مصنوعی تشخیص داده می شود.

10. وب سایت ها و کانال ها و اپلیکیشن های ارائه آهنگ به وسیله هوش مصنوعی به راحتی می توانند جواب گوی مخاطبان خود باشند و کاربران با یک کلیک به آهنگ موردنظر خود که توسط هوش مصنوعی به آن ها معرفی شده دست می یابند.

گاهی کاربران با پخش قسمتی از آهنگ تمامی آهنگ را از هوش مصنوعی دریافت می کنند و به نتیجه مطلوب خود می رسند.

ملوبات Melobot یک نمونه خوب ایرانی است که با نوشتن مقداری از آهنگ می تواند آن را برای شما پیدا کند.

11. با استفاده از هوش مصنوعی ابزاری به وجود آمده که بسیار راحت چهره ها را تشخیص می دهد که در چند وب سایت و اپلیکشین معروف از آن استفاده می شود Pinterest و آمازون از این ابزار برای تشخیص چهره افراد و اشیاء استفاده می کنند.

این ابزار در گوشی های آیفون به صورت آلبومی چهره افراد را جدا کرده و به شما نمایش می دهد. همان طوv ;i گفتیم بسیاری از برندها از این ابزار در فروشگاه های خود استفاده می کنند و به تحلیل رفتار مشتریان خود می پردازند و در صورت نیاز پیام هایی در صورتی که آن ها در فروشگاه باشند به مشتریان داده می شود و ایجاد این احساس برای مشتری قابل تقدیر است.

ابزار بازاریابی هوشمند شبکه های اجتماعی :

1. آلبرت یکی از ابزارهای مهم در بازاریابی هوش مصنوعی است، آلبرت یک بستر بازاریابی هوشمند است و خدمات خرید خودکار ارائه می دهد.

آلبرت کمی به کمک انسان نیازمند است تا بتواند بررسی و بهینه سازی پرداخت های کمپین های تبلیغاتی را انجام دهد.  Albert. Ai

2. فرانک یک ابزار دیگری در اختیار هوش مصنوعی است، با فرانک با یادگیری ماشینی بهترین راه های تبلیغاتی و کمپین های تبلیغاتی برای هدف گیری مخاطبان خود پیدا می کند.

این ابزار پرسودترین گستره تبلیغاتی «پرداخت به ازای کلیک» را می یابد و تبلیغات سفارش می دهد.   Frank.ai

ابزار کاربر در دیگر Slackbot است این ابزار وب سایت شما را چک می کند و گزارشاتی در مورد عملکرد و تغییرات داده ها در گستره زیاد را ارائه می دهد.

4. Rocco.ai محتواهای جدیدی که کاربران شما دوست دارند را پیشنهاد می دهد.

5. ویدورا ابزار هوشمندی که با بررسی رفتارهای مشتریان پیش بینی می کند کدام مشتری احتمال ترک را دارد و با یک نوع نوتیفیکیشن هدفمند و پیشنهادهای جالب مشتریانی که فعالیت خود را کم کرده اند را یا دوباره جذب می کند Vidora.com,

امروزه حدود 35 درصد بازاریابان شبکه های مجازی از هوش مصنوعی استفاده می کنند آنان معتقدند که هوش مصنوعی نرخ کلیک بر روی تبلیغات را تا 65% بهبود می بخشد.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫18 دیدگاه ها

  1. Today, while I was at work, my cousin stole my iPad and tested to see if it can survive a thirty foot drop, just so she can be a youtube sensation. My iPad is now broken and she has 83 views. I know this is entirely off topic but I had to share it with someone!

  2. Good day! Do you know if they make any plugins to help with Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good results. If you know of any please share. Thanks!

  3. Somebody essentially help to make seriously articles I would state. This is the very first time I frequented your website page and thus far? I amazed with the research you made to create this particular publish incredible. Wonderful job!

  4. With havin so much content do you ever run into any problems of plagorism or copyright infringement? My site has a lot of unique content I’ve either written myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it up all over the internet without my agreement. Do you know any ways to help prevent content from being stolen? I’d genuinely appreciate it.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا