روانشناسی عشق

محبت و مهربانی در تداوم عشق و زندگی مشترک چه تاثیری دارد؟

محبت در بیان ساده به معنی آشکار کردن عشق است. محبت جنبه ای مهم و حیاتی در ارتباط و پیام آور امنیت، حمایت، آرامش و تأیید است. عشق و مهربانی لازمه یک زندگی مشترک و رمز موفقیت خانواده است و آن قدر مهم و گران قیمت است که با هیچ معیار مادی قابل قیاس نمی باشد.
محبت احتیاج به محافظت و نگهداری بیشتری دارد، پس زوج ها باید آگاه باشند که مهربانی خود به خود پایدار نمی ماند و اگر از آن هیچ مراقبتی به عمل نیاید ممکن است از بین برود.

انسان ها باید این گوهر ارزشمند را همیشه در وجود خود گرم و پر حرارت نگه دارند، زیرا ممکن است در گذر زمان گرمای حاکم در میان آن ها سرد شود و یا از بین برود.

مثلث عشق چیست | مثلث عشقی رابرت استنبرگ

چگونگی نحوه ابراز عشق و محبت به همسر

خانم ها نسبت به آقایان از احساسات و عواطف قوی تری برخوردارند و می توانند احساسات و عواطف خود و دیگران را “کم” و “زیاد” یا “خیلی زیاد” در جهت مثبت و سازنده یا منفی و مخرب سوق بدهند و تحت تأثیر قرار دهند.

حسن جویی، تحسین، تشویق و محبت، غذای روح و روان انسان است و در پیشبرد کارها بسیار تأثیر دارد. زنان آگاه و فرزانه در ایجاد تفاهم، همدلی، صداقت و اعتماد دو سویه در شادی و آرامش خود و همسر در ایجاد یک محیط مطلوب نقش اساسی دارند، همچنین آن ها در ساخت زندگی مشترک با نشاط هستند و برای پیشرفت و موفقیت خود و همسر خود تلاش می کنند و بسیار موثر واقع می شوند. زنان و مردان می توانند با کلام تایید امیز خود در دل یکدیگر رسوخ کنند. رابطه جنسی خوب، تماس فیزیکی داشتن و احترام گذاشتن می تواند از راه های مختلف ابراز عشق باشد.

معجون عشق چیست و چه تأثیری بر روابط عاشقانه دارد؟

“توجه، محبت و قدردانی” مجموعه این سه عنصر را معجون عشق می نامیم. این سه عنصر همان چیزهایی هستند که باید در هر وعده یا میان وعده به همسر خود بخورانید. این 3 معجون در طول روز باید به معشوق داده شود تا روح و جان او از عشق سیراب شود، آنگاه متوجه خواهید شد که همسر شما هر روز و هر روز احساس شادابی، نشاط و خوشبختی خواهد کرد.

توجه

توجهبه این معنی است که با تمام وجود و با همه هوش و حواس خود در کنار همسر خود باشیم و او را با تمام وجود درک کنیم و عشق او نسبت به خودمان و نیز عشق خودمان نسبت به او را احساس کنیم.

محبت

دومین عنصر معجون عشق “محبت” است که هم شامل تماس فیزیکی و هم کلامی می شود، یعنی برای محبت کردن به همسر خود باید او را نوازش کنید، او را در آغوش بگیرید و به لحاظ فیزیکی، جسمی با او صمیمی و نزدیک باشید. هر روز به مدت 3 دقیقه باید به همسرتان این گونه محبت نمایید و به او بگویید چقدر دوستش دارید.

قدردانی

به طور کلامی از همسر خود تشکر کنید و به او بگویید چرا دوستش دارید. تشکر و قدردانی یعنی از این که با او هستید افتخار می کنید و از بابت کارهایی که برای شما انجام می دهد سپاس گزارید به او بگویید که باعث سربلندی و موفقیت شما است.

آیا ابراز احساسات زنان و مردان در روابط زناشویی با هم یکسان است؟

نحوه ابراز محبت و چگونگی ابراز احساسات زنان ومردان

 

خلقت زن و مرد یکسان است و اصل ذات آن دو با یکدیگر برابر است. تمامی مردان و زنان هوشی سرشار و قلبی پر از محبت دارند، اما آن چه آن ها را از یکدیگر متفاوت می سازد، چگونگی پرورش و توسعه توانایی های ذاتی آن ها است. بالاترین محبتی که به بشر ارزانی داده شده عشق، دوست داشتن و کمک کردن به دیگری است. هر یک از ما انسان ها منحصر به فرد هستیم و صفت ویژه ای برای ابراز خود داریم.

در واقع تمامی انسان ها با یکدیگر متفاوت هستند و این تفاوت باعث جدایی آن ها نیست. همه به یکدیگر وابسته هستند و در مسیر همین وابستگی است که توانایی ها به رشد می رسند.

قدرت محبت و نفوذ کلام چقدر در روابط زوجین تأثیر دارد؟

زنان تمایل شدید به دلگرمی و اطمینان از سوی همسر خود دارند. آن ها دوست دارند که همسرشان عشق و محبت خود را با کلماتی ابراز کند و به آن ها بگوید که دوست شان دارد.

بیشتر مردان از بیان این جمله خودداری می کنند و دوست دارند بیشتر با رفتار و عملکرد خود دوستی خود را نشان دهند، حال آن که زنان به کلمات انرژی بخش نیاز دارند. یکی از جملات محسور کننده علاوه بر کلمه “دوست دارم” کلمه­ ی “تو را درک می کنم” است که زن از آن احساس قوت می گیرد، حتی اگر به همسرش بگوید “تو چقدر زیبا هستی” در زن حس جذابیت و دوست داشتن تقویت می شود و او را شیفته و دلگرم به زندگی می کند. کلماتی مانند “دلم برایت تنگ شده است” “تو امید زندگی من هستی”  “برایم بی نهایت عزیز و با ارزش هستی” واقعا در زنان غوغا می کند و مردان همیشه باید این جملات سرشار از محبت و مهربانی را در طی زندگی بکار برند تا از نتایج آن در زندگی بهره مند شوند.

احساس محبت و علاقه زن و مرد نسبت به هم چگونه است؟

نه تنها علاقه خانوادگی زن و مرد به یکدیگر با علاقه به اشیاء فرق دارد، بلکه علاقه خود آن ها هم با یکدیگر مشابه نیست، یعنی نوع علاقه مرد به زن با نوع علاقه زن به مرد متفاوت است. آفرینش مرد را مظهر طلب، عشق و تقاضا و زن را مظهر محبوبیت و معشوقیت قرار داده است. مرد بنده شهوت خویشتن است و زن در بند محبت مرد است. احساسات مرد نیاز آمیز و احساسات زن نازخیر است. احساسات مرد طالبانه و احساسات زن مطلوبانه است.

دو نیاز روحی در مردان و زنان وجود دارد و از این نظر خانم ها تابع احساسات و عواطف و آقایان تابع عقل و منطق هستند. بسیار دیده شده که خانم ها از لحاظ هوشی نه فقط با مردان برابری می کنند، بلکه گاهی در این زمینه از آن ها برتر هستند. مردان همیشه عملی تر فکر می کنند و بهتر هم قضاوت می کنند. هر قدر هم خانم ها بخواهند با این واقعیت مبارزه کنند بی فایده است .تنها ضعف خانم ها فقط احساسات شدید آن ها است، پس برتری روحی مردان به زنان چیزی است که طراح آن طبیعت می باشد.

چگونه با حفظ محبت و عشق روابط زناشویی عاشقانه برقرار کنیم؟

برای حفظ و نگهداری سعادت زناشویی، محبت به طور مطلق لازم است، زیرا بدون یک عشق عمیق و قوی نمی توان ازدواج واقعی داشت.

زن وشوهری که بهمدیگر محبت می ورزند و عشق را زنده نگه می دارند.

محبت یک نیروی تقویت کننده و یک قدرت جذاب است که هر یک از دو طرف مجذوب همدیگر می شوند، تندرستی و زندگانی طبیعی، اساس سعادت یک خانواده را تشکیل می دهد، برای این که بتوانید از محبت محافظت نمایید باید یک فرد ملاحظه کار باشید و باید غرایز زن را تشخص دهید و روابط زناشویی را بر او تحمیل نکنید و به همدیگر مهر بورزید. باید محبت پا برجا و دائمی برقرار باشد و این امر نیاز به آن دارد که اشتباه نکنیم و به سوء استفاده نپردازیم و قوانین الهی را نقض ننمایم.

محفوظ نگه داشتن محبت یگانه راه تضمین سعادت است.دوست داشتن نم نم باران است که کم کم می آید و به درازا می بارد، چه زیبا است اگر همواره این گونه بباریم و ابر همیشه بهار آسمان محبت باشیم.

 در زندگی تا می توانید “زن” باشید و بگذارید همسرتان تا می تواند “مرد” باشد آنگاه رویش خوشبختی را به تجربه بنشینید.  (جی، پی، واسوانی)

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

  1. Good web site! I truly love how it is simple on my eyes and the data are well written. I’m wondering how I might be notified whenever a new post has been made. I’ve subscribed to your RSS which must do the trick! Have a great day!

  2. Hiya, I am really glad I have found this info. Today bloggers publish only about gossips and net and this is really irritating. A good blog with interesting content, this is what I need. Thank you for keeping this web site, I will be visiting it. Do you do newsletters? Can’t find it.

  3. My developer is trying to persuade me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses. But he’s tryiong none the less. I’ve been using WordPress on a number of websites for about a year and am anxious about switching to another platform. I have heard fantastic things about blogengine.net. Is there a way I can transfer all my wordpress content into it? Any help would be greatly appreciated!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا