روانشناسی عشق

روش های جالب ابراز محبت به شریک عاطفی

ابراز محبت روش جالبی است که شما عشقتان را به طرف مقابل ثابت کنید.اگاهی اوقات برخی زن وشوهرها ابراز می کنند که همسرشان نسبت به آنها خیلی بی احساس است و آن محبتی که اوائل زندگی به هم داشتند متأسفانه الان اصلاً دیگر وجود ندارد. شاید به این دلیل است که این افراد فقط در طول زندگی به نیازهای خود توجه کرده اند و اصلاً توجهی به نیاز طرف مقابلشان نداشته اند. این زوجین باید بدانند که زن و مرد تفاوتهای روانی زیادی با هم دارند .باید در این مورد بیشتر آگاهی بدست آورند و با خصوصیات رفتاری زن و مرد کاملاً آشنا شوند.

 روش های جالبی برای  ابراز محبت به همسر وجود دارد .گاهی اوقات می تواند کلامی باشد مثلاً با گفتن کلماتی چون “دوستت دارم” ، “خسته نباشید” .گاهی با نوشتن با محبت یا فرستادن پیامک . گاهی با ایجاد یک رابطه گرم و صمیمانه و نگاه کردن به همدیگر در سکوت و گاهی هم برای هم هدیه ای یا شاخه گلی خریدن و…..با همه این ها می توانند به همدیگر ابراز احساسات کنند.

.زوجین باید بدانند:

اول از همه باید با زبان عشق با هم سخن بگویند .اگر واقعا سعادت و خوشبختی خودتان را می خواهید باید همیشه از همسرتان تشکر و سپاسگزاری کنید.حتی به خاطر کارهای کوچکی که انجام می دهد.

۲- برای همدیگر وقت بگذارید .به حرفهای هم گوش کنید. به احساسات هم توجه کنید .صرفاً فقط در کنار هم نباشید .از حالت یکنواختی و روزمرگی زندگی خودتان را خارج کنید.

۳- به همدیگر کمک کنید چه در کارهای خانه، چه در بچه داری و…. بدون آنکه به هم دستور بدهید، مسئولیت یک زندگی مشترک را بپذیرید و خالصانه به هم خدمت کنید .این باعث عشق و صمیمیت بیشتر در میان شما می شود.

۴- با هم تماس فیزیکی و جسمی را داشته باشید. همسرتان را در آغوش بگیرید، موهایش را نوازش کنید . دستان یکدیگر را بگیرید و از لحاظ عاطفی همدیگر را سیراب کنید. تا میتوانید عشق را در خودتان زنده نگه دارید. زبان عشق ورزی را یاد بگیرید و برای بهبود کیفیت زندگی خودتان بهترین کارو عمل را انجام دهید.

۲۰ روش نشان دادن ابراز محبت به عشق زندگیتان

ابراز محبت - نشان دادن عشق به شریک زندگی

۱-گوش کردن: هم به احساساتش و هم به کلماتی که می گوید توجه کنید و گوش دهید.

۲- نظرخواهی: قبل از تصمیم‌گیری در زندگی از او نظرش را جویا شوید و خالصانه نظرش را قبول کنید و مورد توجه قرار دهید.

۳- با او با احترام صحبت کنید و برایش ارزش قائل شوید تا احساس مهم بودن بکند.

۴- در مورد اهداف تان با هم صحبت کنید .هدف های مشترک داشته باشید و با هم اهداف تان را مشخص کنید و روی آن کار کنید.

۵- وقت بیشتری را با او سپری کنید .طوری که احساس کند مهم ترین فرد زندگی تان است.

۶- صادق و روراست باشید .اگر اشتباهی کردید خالصانه مسئولیت آن را بپذیرید.

۷- به خودتان برسید .سعی کنید جذاب به نظر برسید .لباس شیک بپوشید. همیشه بوی خوش بدهید.

۸- حامی و پشتیبان او باشید.

۹- سعی کنید گاهی اوقات با گرفتن هدیه ای ، فرستادن شاخه گلی یا کارت پستالی او را غافلگیر کنید.

۱۰- در میان جمع خانوادگی و دوستان از او تعریف کنید. حتی اگر شده دستانش را بگیرید .سعی کنید علاقه تان را به او نشان دهید.

۱۱- هیچ وقت او را با هیچ زنی مقایسه نکنید. به او بفهمانید که تنها کسی هستید که در زندگی اش برایش اهمیت دارید.

۱۲- هر زمان که احساس ناراحتی ، دلسردی و خستگی می کند او را در آغوش بگیرید . به او بگویید که در کنارش هستید و عاشقش هستیدابراز محبت را بلد باشید..

۱۳- همه مشکلات زندگی را تقصیر او نیندازید .اگر مشکلی وجود دارد با صبوری درباره اش صحبت کنید و آن را حل کنید.

۱۴- وقتی که با هم بیرون می روید سعی کنید با او عکس بگیرید تا یادگاری بماند، حتی در لحظات خوش . در منزل گهگاهی که با هم هستید با هم عکس بگیرید و خاطره بسازید.

۱۵- سعی کنید نامی مستعار و بامزه برایش انتخاب کنید و در منزل او را با همان نام صدا کنید.

۱۶- اورا ضعیفه نخوانید و ندانید. او یک زن است و بسیار حساس است .او را چون گوهری ارزشمند بدانید.

۱۷- او را نه به خاطر ظاهرش بلکه به خاطر آنچه که هست و به خاطر وجودش و شخصیتش او را دوست بدارید.

۱۸- بگذارید همیشه حرف دلش را با شما بگوید. به احساساتش بها دهید و بگذارید هر چه که در ذهنش می گذرد را برای شما به زبان آورد و راحت باشد.

۱۹- گاهی اوقات خودتان برایش شام درست کنید و بگذارید یک شب استراحت کند و از دستپخت شما هم لذت ببرد.

۲۰- و نکته آخر اینکه همیشه به او بگویید که عاشقش هستید و خواهید ماند تا خیالش از این بابت آسوده باشد. ابراز محبت را همیشه به عشقتان نشان دهید.

چگونه می توانیم با روشهای ابراز محبت ساده بهترین همسر دنیا شویم

ابراز محبت - بهترین همسر دنیا شدن

همسر خوب بودن به نظر سخت می رسد .ولی گاهی با همان ابراز محبت ساده و خیلی کوچک می‌توانیم به همسرمان نشان دهیم که به او و نیازهایش توجه داریم .باید برای همسر خوب بودن تلاش کنیم و برایش وقت بگذاریم.

۱-گاهی اوقات یک لبخند یا بیان کردن یک کلمه محبت آمیز و یا حتی تکان دادن سر می تواند نشان دهنده توجه شما به همسرتان باشد . این خیلی مهم است و بسیار تاثیرگذار است.

۲-برای همسر خوب بودن باید نکاتی را در مورد بحث و جدل رعایت کنید.در دعواهای زن و شوهری به فکر برنده شدن نباشید .دعوای همسران تفاوت بین زن و مرد را نشان می‌دهد . کاملاً طبیعی است پس به فکر آرامش و تعادل باشید.

۳- به همسرتان توجه کنید .توجه بیش از اندازه در رابطه مهم است . بدون توجه، رابطه دچار سردی میشود.

۴- همیشه بدی در کنار خوبی وجود دارد. ذهن تان را درگیر ویژگی‌های منفی همسر خود نکنید .نقاط قوت او را در نظر بگیرید تا احساس خوبی از او در خود به وجود آورید .اگر همیشه به منفی های همسرتان فکر‌کنید از او بیشتر فاصله می گیرید.

۵- او را قضاوت نکنید. به حرف هایش گوش کنید و با گوش کردن به او نشان دهید که به زندگی با او علاقه مندید و خواسته‌هایش برایت مهم است. عیب جویی ، انتقاد و سرزنش باعث تحقیر همسرتان می شود و او را از شما دور می کند.

۶- اجازه دهید همسرتان بیشتر در مورد شما بداند. مسائل شخصی خود را به او بگویید. از ترس ها، آرزوها و رویاهای خود سخن بگویید و به رابطه تان تداوم و عمق بیشتری ببخشید.

۷- به عشق خیلی توجه داشته باشید. پر شور و هیجان باشید. او را در آغوش بگیرید و ببوسید.ابراز محبت عاشقانه داشته باشید. عشق سوخت زندگی مشترک است . به هم دیگر کلام محبت آمیز بگویید . در روابط جنسی میل و علاقه خود را به شدت نشان دهید و رضایت جنسی داشته باشید.

۸- نسبت به هم از خودگذشتگی و فداکاری داشته باشید . گاهی اوقات حتی اگر شده مسئولیت زندگیتان را به تنهایی به عهده بگیرید .همیشه سعی کنید  ابراز محبت ،عشق و علاقه خود را به هم نشان دهید.

۱۰ کار متفاوتی که زوج‌های خوشبخت انجام میدهند کدامند؟

ابراز محبت کردن زوج های خوشبخت

اگر دوست دارید واقعاً زوج خوشبختی باشید باید یکسری اصول را در زندگی خود رعایت کنید تا پیوسته کانون زندگیتان گرم و سرشار از شادی و خوشبختی باشد.

۱-زوج های خوشبخت در همه حال به یکدیگر اعتماد داشته ، هیچ وقت به هم حسادت نمی کنند و هم دیگر را متهم به خیانت نمی کنند.

۲- آنها همواره به دنبال پیدا کردن نقاط مشترک شان هستند .سعی می‌کنند سرگرمی ها و علاقه مشترک خودشان را پیدا کرده آنها را انجام دهند تا بدین ترتیب رابطه جذابی برای خود به وجود آورند

۳- زوج های خوشبخت  با هم سازگارند و کمتر دعوا می کنند . هیچ وقت لجبازی نمی کنند .سعی می کنند شرایط و موقعیت یکدیگر را درک کرده و با هم مدارا کنند تا رابطه شان با احترام حفظ شود.

۴- به احساسات هم گوش می کنند و بسیار به ابراز محبت اهمیت میدهند.

۵- اگر کار اشتباهی انجام دادند بلافاصله سعی می‌کنند آن اشتباه را پذیرفته و در صدد جبران آن برآیند . وقت را تلف نمیکنند و روابطشان را تلخ نمی‌کنند.

۶- برای رشد همدیگر وقت می گذارند. برای پیشرفت هم ارزش قائلند و از هم دیگر حمایت می کنند.

۷- هیچ وقت از همدیگر کینه به دل نمی گیرند. اگر رفتار ناراحت‌کننده‌ای از هم ببینند سعی میکنند وضعیت روحی هم را درک کرده و سریع واکنش نشان ندهند.

۸- آنها دائماً به هم عشق می ورزند هر روز با کلمه “دوستت دارم” عشقشان را ابراز می کنند.

۹- رابطه زناشویی لذت بخشی دارند و بسیار به آن بها می‌دهند و برایش وقت می‌گذارند . بدین ترتیب زندگیشان را عاشقانه تر می کنند.

۱۰- آنها خیلی با هم شوخی می کنند و سربه سر هم می‌گذارند و برای همدیگر وقت میگذارند  هر روز  با ابراز محبت عشقشان را آبیاری می کنند تا پژمرده نشود و همیشه شاداب بماند.

برای  اثبات عشق واحترام به همسر چه راهکارهایی وجود دارد

با هم خوش بودن و به یکدیگر احترام گذاشتن

۱-زمانی که مرتکب اشتباه می شوید قطعاً خودتان مقصر بوده اید. به جای این که درصد انکار آن برآیید یا به گردن دیگری بیندازید صادقانه عذرخواهی کنید و به همسرتان بگویید که واقعاً ناراحت هستید .تمام تلاشتان را بکنید تا آن اشتباه را جبران کرده و و دیگر تکرار نکنید. بدین ترتیب احترام همسرتان را حفظ کنید.

۲- زمانی که بین شما و همسرتان دعوایی پیش می‌آید و به جر و بحث کشیده می شود لازم است خودتان را به جای همسرتان بگذارید. شاید در آن لحظه همسرتان مشکلی دارد .سعی کنید این موضوع را از موضع همسرتان بررسی کنید. این رفتار بسیار ملاحظه برانگیز است و نشان دهنده ابراز محبت وعشق شما به همسرتان است.

۳- سعی کنید به درد و دل های همسرتان با دقت گوش کنید . یک شنونده ی خوب باشید و با دقت هم به حرف‌هایش توجه کنید .گاهی لازم است حرف هایش را دوباره به خودش برگردانید تا بفهمد که او را کاملاً درک کرده‌اید و این نشانه اثبات عشق شما به اوست.

۴- سعی کنید خط قرمزهای همسرتان را بشناسید و برایش احترام قائل باشید مثلاً شاید همسرتان دوست نداشته باشد در مورد همسر سابقش چیزی بگوید. شما باید با احترام پذیرا باشید و هیچ وقت در این مورد سوالی از او نپرسید.

۵- به همسرتان کمک کنید تا به اهدافش برسد و به رویاهایش جامعه عمل بپوشاند .همیشه او را تشویق کنید تا به درجات بالاتری برسد . برای تحقق اهدافش او را کمک و حمایت کنید و همیشه بهترین ها را برایش بخواهید.

۶- گاهی اوقات لازم است در احساسات همسرتان شریک شده و با او همدردی ‌کنید .باید به موقع  به عشق تان ابراز محبت کنید. بدانید که همسر شما هم مشکلات خاص خود را دارد  . پس او را همراهی کرده و از عشق و محبت تان او را سیراب کنید.

۷- همیشه با همسرتان روراست باشید .صداقت داشته باشید و هیچ وقت به او دروغ نگویید. چون دروغگویی باعث بی اعتمادی و سرد شدن رابطه می‌شود .صداقت داشتن نشانه احترام گذاشتن به طرف مقابل است.

۸- لازم است گاهی اوقات به همسرتان فضا بدهید تا کمی آزاد باشد و خودش تنها باشد. هیچ وقت خلوت همسرتان را به هم نزنید. اگر لازم باشد کمی صبر کنید و بعد با لحنی آرام و ملایم به همسرتان نشان دهید که دلتان برایش تنگ شده است اینگونه به همسرتان نشان می دهید که برایش ارزش فوق‌العاده قائل هستید . فقط یادتان باشد در ابراز محبت زیاده روی نکنید..

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫17 دیدگاه ها

  1. I absolutely love your blog and find a lot of your post’s to be exactly what I’m looking for. Would you offer guest writers to write content for you? I wouldn’t mind creating a post or elaborating on some of the subjects you write in relation to here. Again, awesome blog!

  2. Can I just say what a relief to find someone who actually knows what theyre talking about on the internet. You definitely know how to bring an issue to light and make it important. More people need to read this and understand this side of the story. I cant believe youre not more popular because you definitely have the gift.

  3. Its such as you read my thoughts! You seem to understand a lot approximately this, such as you wrote the e-book in it or something. I think that you simply could do with some to force the message house a bit, but other than that, that is magnificent blog. A fantastic read. I will certainly be back.

  4. Simply wish to say your article is as surprising. The clarity in your post is simply excellent and i can assume you are an expert on this subject. Well with your permission allow me to grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the rewarding work.

  5. I am really loving the theme/design of your site. Do you ever run into any internet browser compatibility problems? A number of my blog visitors have complained about my site not working correctly in Explorer but looks great in Opera. Do you have any advice to help fix this issue?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا