روانشناسی عشق

انجام این کارها بعد از شکست عشقی ممنوع

ممنوع بودن در انجام بعضی کارها خصوصا بعد از شکست عشقی کمک زیادی به فرد آسیب دیده خواهد کرد.اگر به هر دلیلی رابطه عاطفی به پایان رسیده است از بعضی کارها باید اجتناب کرد .در حقیقت جدایی از شریک عاطفی بسیار سخت است و کنار آمدن با این موضوع بسیار ناراحت کننده است .ولی با رعایت کردن بعضی چیزها می شود با این دوران سخت کنار آمد.

۱-از او درخواست نکنید که به شما شانس دوباره ای برای ادامه زندگی بدهد .لازم است در این شرایط به خود مسلط باشید

۲- سعی کنید به هیچ عنوان با او تماس نگیرید . به او زنگ نزنید. اگر به مدت ۳۰ روز تماس نگیرید حالتان خیلی بهتر می شود.

۳- احتمال افسرده شدن شما بسیار زیاد است .به جای ناراحتی و سرزنش کردن خود سعی کنید نگاه خود را به این جدایی عوض کنید و کنترل ذهن تان را به دست بگیرید.

۴- بلافاصله بعد از جدایی برای اینکه حسادت طرف مقابل را تحریک کنید با کسی دیگر وارد رابطه نشوید .باید برای مدتی تنها بمانید تا کمی زمان بگذرد و به خود فرصت دوباره دهید.

۵- با یکی از نزدیکان یا صمیمی ترین دوست خود دردودل کنید و دردهای تان را پنهان نکنید .این درد و رنج طبیعی است گریه کنید .داد بزنید و اجازه دهید درد های تان خودشان را نشان دهند.

۶- خودتان را در خانه حبس نکنید .به جای آن هر روز برنامه های شاد با دوستان خود بگذارید که احساس خوبی به شما بدهند.منزوی شدن و زانوی غم در بغل گرفتن ممنوع .

۷- به دنبال آموزش یک مهارت بروید مثل کلاس زبان، شنا و…. به خودتان یادآوری کنید که انسان ارزشمندی هستید. با این کار اعتماد به نفس شما هم بالاتر خواهد رفت و آدم مستقلی خواهید شد.

۸- کاملاً حق دارید که ناراحت و عصبانی باشید.ولی پشت سر کسی که از او جدا شده ای به هیچ عنوان بد نگویید .این کار ارزش شما را نزد دیگران پایین می آورد.

۹- به سراغ رابطه های قبلی که آنها را از زندگی حذف کرده بودید به هیچ عنوان نروید صرفاً به این خاطر که از شریک عاطفیتان انتقام بگیرید.انتقام گرفتن کلا ممنوع .

۱۰- سعی کنید هر خاطره ای که با او داشتید و با دیدن آنها آن خاطرات زنده می شوند از خود دور کنید، به خودتان کمک کنید تا یک شروعی دوباره را بسازید.

7  کاری که باید قبل از ورود به یک رابطه عاطفی جدید انجام دهید

رابطه عاطفی جدید،اعتماد به نفس بالا .ناراحتی ممنوع

هرکسی باید در زندگی یک سری نکات را رعایت کند و برای خود خط و مرز مشخص کند تا بتواند یک شریک عاطفی خوب و عالی شود.

۱-به خود توجه کنید.لیستی از تمام ویژگی هایی که خواهان آن همیشه هستید را تهیه کنید. برای تک تک شان برنامه ریزی کنید و آنها را به دست آورید . تبدیل به کسی شوید که آرزویش را داشتید.

۲- اگر احساس می کنید که دیگر زندگی هیچ جذابیتی برای شما ندارد .پس خودتان کاری کنید که شاد شوید مثلاً به دنبال چیزهایی بگردید که مورد علاقه شماست و شما را به وجد می آورد مثل موسیقی، ورزش، رقص و….کسل بودن و تنبلی ممنوع.

۳- هر چه در زندگی قبلی داشتید گذشته و تمام شده است .تمام کسانی که دلت را به درد آورده اند و شما را از زندگی ناامید کرده‌اند فراموش کنید. به جلو بروید و چشم انداز زیبایی را ببینید.

۴- کنترل زندگی خود را در دست بگیرید. به خودتان و به زندگی نظم بدهید. به وضعیت فعلی تان سر و سامان بدهید .اینگونه اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد.

۵- هر کاری که باعث احساس نشاط و شادابی در شما می شود را انجام دهید. مثلاً پیاده روی کنید تا پر انرژی شوید. مراقب سلامتی خودتان باشید و اشتیاق تان را به زندگی بیشتر کنید.

۶- دیگران را همانگونه که هستند بپذیرید. آنها برای این به دنیا نیامده اند که توقعات شما را برآورده کنند،انسان ها را قضاوت نکنید و همه را با تمام نقاط ضعف و عیب و ایراد شان پذیرا باشید.قضاوت کردن ممنوع.

۷- به زندگی خوش بین باشید .از منفی نگری بپرهیزید. دنبال چیزهایی در زندگی باشید که عاشقشان هستید و به شما احساس رضایت درونی و خشنودی می دهند.

 برای داشتن یک رابطه عاطفی سالم مراوده با چه افرادی ممنوع است

زن و شوهر شکست خورده عاطفی

داشتن رابطه سالم به عواملی چون خود آگاهی، خودخواه نبودن، تعهد و مسئولیت پذیری و …، نیاز دارد تا بتوان یک زندگی خوب و رضایتمندانه را رقم زد. در واقع یک رابطه عاطفی را باید مدیریت کرد .در غیر اینصورت ممکن است شکست عاطفی رخ دهد. شکست عاطفی اغلب به دلایل زیر رخ میدهد:

۱- خود پسندی و خودشیفتگی دو عامل یا آفت مهم در زندگی زناشویی است. خودپسندی باعث می‌شود که فرد فقط به فکر خودش باشد و به دیگری اصلاً توجهی نداشته باشد که برای شریک عاطفی مقابل بسیار رنج آور است. خودشیفتگی هم یک اختلال روانی است که فرد خودش را جذاب تر و برتر از دیگران می پندارد و برای رسیدن به اهداف خود از دیگران بهره کشی می کند.

متاسفانه نداشتن تعادل در خانواده باعث می شود که روابط عاطفی دچار مشکل شود .چون فقط نیازهای یک طرف برآورده می شود و دیگری کاملا نادیده گرفته می شود.ارتباط عاطفی باافراد خودشیفته و خود پسند ممنوع است.

۲- اگر به روابط عاطفی خود اولویت ندهید. اگر به حرف ها و درد و دل های شریک عاطفی خود گوش نکنید و کمتر با او وقت بگذرانید . روابط جنسی و عاطفی محدودتری با او داشته باشید . در مورد آرزو ها و آینده با هم صحبت نکنید زندگی شما دچار آسیب خواهد شد و به بن بست عاطفی خواهید رسید.

۳- بدزبانی، عصبانیت و خشم روابط را خراب میکند .اگر نتوانید آنها را مدیریت کنید جز استرس و نگرانی چیزی عاید شما نخواهد شد و زندگی شما به سمت سردی خواهد رفت.

۴- اعتماد اساس اولیه زندگی است .اگر اعتماد از بین برود عشق و رابطه محکم زندگی هم از بین میرود. از بین رفتن اعتماد باعث عدم امنیت، حسادت و دروغگویی می‌شود که بعدها سبب خیانت هم می‌شود که خیلی آسیب زننده و جبران ناپذیر است.معاشرت با انسانهای دروغگو و حسود ممنوع است.

۵- توقعات نابجا باعث مشکلاتی در زندگی زناشویی می‌شود .باید تشخیص دهید که انتظارات طرف مقابل چیست؟ آیا فقط به دنبال روابط جنسی و عشق و احساس است یا فقط به دنبال یک زندگی مشترک صرفاً جهت تشکیل خانواده.

۶- اختلافات مالی سبب بروز مشکلات خیلی زیادی در زوجین می‌شود .عواملی نظیر بی‌اعتمادی، سوءظن، سلطه‌گری و… به وجود می‌آید و زندگی به کام هردو تلخ میشود.

۷- اعتیاد به انواع عادات مخرب مثل قمار، اعتیاد به الکل و مواد مخدر، اعتیاد جنسی و … باعث از هم پاشیدگی خانواده می‌شود.اعتیاد از مهمترین گزینه ها در ارتباطات عاطفی است .باید از ارتباط با افراد معتاد اجتناب کرد.

۸- تحقیر کردن و سرزنش کردن در رابطه خیلی اهمیت دارد .اگر میان زوجین احترامی نباشد و زوجین نسبت به هم بد زبانی کنند علاقه و عشق در میانشان از بین می رود.تحقیر وتوهین مطلقا ممنوع.

چه روابطی در زندگی عاطفی ممنوع است وباید آن را باید تمام کرد؟

ادامه رابطه با چنین شریک عاطفی ممنوع

اگر زمان زیادی از یک رابطه عاشقانه بگذرد اتمام آن رابطه کار بسیار دشواری خواهد بود .چون دو طرف نسبت به هم وابستگی و دلبستگی پیدا کرده‌اند و خاطرات مشترک زیادی با هم دارند .از این رو هر دو طرف دچار بحران هایی خواهند شد اگر چنین روابطی را در زندگی عاطفی دارید باید ادامه این رابطه تجدید نظر کرده یا اینکه با یک مشاور مشورت نمایید .یادتان باشد قطع رابطه ناگهانی به طرفین لطمات جبران ناپذیری وارد می کند.

این روابط ممنوع است و باید آن را تمام کرد:

۱- زمانی که شریک عاطفی شما به ارزش ها ، حد و مرزهای شما توجه نمی کند.  حرمت شما را می شکند و به ارزش های شما بی توجه است، رابطه سالمی نیست.

۲-اگر یکی از شریک عاطفی همچنان به رابط قبلی خود فکر می‌کند و با خاطرات آن زنده  است . در گذشته سیر می کند حال آنکه باید رو به جلو و چشم اندازی به آینده داشته باشد رابطه خوبی نیست.

۳- اگر لحظات خوشی و لذت شما خیلی کم تر از لحظات درد ،غم و دعوا های شماست این رابطه بی نتیجه  و  ادامه دادن آن ممنوع است.

۴- اگر در طول رابطه به طور مداوم در حال شنیدن یا گفتن دروغ از طرف مقابل هستید. رابطه شما معیوب است.

۵- فردی که معتاد به مواد مخدر شده حتی اگر قصد ترک را داشته باشد .متاسفانه موفقیت در این ازدواج بسیار اندک است.

۶- اگر در رابطه ای یکی از طرفین فحاشی می‌کند . کتک می زند ، با حرفها و رفتارهایش باعث رنجش روحی می شود باید این رابطه تمام شود.

۷- اگر شریک عاطفی هیچ هدفی ندارد و به دنبال شغل نمی رود کار نمی‌کند، تحصیل نمی‌کند و اصلاً در زندگی هیچ برنامه‌ای ندارد .دائماً یا با دوستانش است یا در خانه لم داده و می خوابد همسر مناسبی نیست و باید رابطه را خاتمه دهید.

 باجگیری عاطفی چیست ؟ چطور بفهمیم کسی باجگیری عاطفی میکند

رابطه با مردان بد و باجگیر عاطفی ممنوع

باج گیری عاطفی یعنی فردی به خاطر اینکه می داند شما او را بیشتر دوست دارید یا عاشقش هستید دائماً شما را کنترل می‌کند و با سوء استفاده از شما به منافع خود دست می‌یابد .این افراد از ترس ، تعهد و عذاب وجدان شریک عاطفی بهره‌کشی می کنند و.افراد قربانی هم به خاطر ترس از دست دادن توجه آنها به خواسته های آنها تن می‌دهند  که اغلب منجر به شکست عشقی می‌شود معمولاً شخصیتهای وابسته همیشه باج گیری عاطفی می‌شوند. حال چگونه باید فهمید که کسی باج گیری عاطفی می کند.

باج گیر نده معمولاً از ضعف طرف مقابل بر علیه او استفاده میکند . از او چیزی می خواهد که برایش بسیار با اهمیت و ارزشمند است .

باجگیران عاطفی 4 دسته اند:

۱- بعضی ها مثلا می گویند اگر فلان کار را برایم انجام ندهی تو را ترک خواهم کرد. در واقع یک تنبیه و سلطه گری است .حتی ممکن است در والدین نسبت به فرزندانشان هم اتفاق بیفتد مثلاً اگر با فلانی ازدواج کنی از ارث محروم می‌شوی یا طرد می‌شوی .این گونه افراد به صورت علنی خواسته‌های خود را عملی می کنند.

۲- بعضی باج گیرها تهدیدشان نسبت به خودشان است .معمولاً تهدید به خودکشی است .چون مسئولیت پذیر نیستند .از این طریق حس ترحم و دلسوزی در شما به وجود می‌آورند و به خواسته خود می رسند.ارتباط با این  دسته باجگیران عاطفی کاملا ممنوع است.حواستان باشد.

۳- نوع دیگری از باج گیری ها باجگیران سرزنشی هستند .آنها طوری وانمود میکنند که تمام این اتفاقات و بدبختی زندگی تقصیر شماست .چنان این موضوع را در شما القا می‌کنند که شما قبول می کنید خواسته اش را عملی کنید تا او شما را ببخشد.

۴- باج گیرانی که وعده های وسوسه کننده و جذاب می دهند به شرطی که خواسته هایشان را عملی کنید . بعد از رسیدن به خواسته مورد نظر به آن وعده عمل نمی کنند. حتی به احساسات طرف مقابل هم توجهی ندارند.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. لطفا و خواهشا مخصوصا پس از شکست عشقی و عاطفی اولا بخاطر ترس و فرار از تنهایی یا خلاء عاطفی یا بخاطر دیگران (پدر و مادر و..) یا بخاطر ایجاد حس حسادت یا انتقام از پارتنر قبلیتون وارد رابطه جدیدی نشید و اگه میتونید در جهت ترمیم رابطه قبلی تلاش کنید البته اگه دلایل موجهی برای برقراری رابطه و ترمیمش دارید ثانیا تا زمانی که رابطه قبلیتون رو از نظر روحی و روانی و احساسات متناقض فراموش نکردید تحت هیچ عنوان وارد رابطه جدیدی نشید و اگه به هر دلیلی وارد شدید سریعا و جسورانه خارج بشید به خودتون نگین که ممکنه طرف مقابلتون آسیب روحی میخوره دیر یا زود این اتفاق میوفته چه بهتر که رابطه سمی رو سریعا قطع کنید چرا که اولا زمانی که شکست عاطفی خوردید یا طلاق گرفتید در اوج هیجان و احساسات منفی هستید و رابطه جدید رو بدون شناخت منطقی و از روی استیصال انتخاب کردید ثانیا صرفا بخاطر عدم مواجهه با احساسات منفی و جبران خلاء عاطفی خودتون رو وارد رابطه جدیدی کردین مطمن متاسفانه خیلی از عزیزان پس از شکست عاطفی وارد رابطه واکنشی میشن و حتی با پارتنر جدیدشون سکسم تجربه میکنن ترشح هورمون اکسی توسن باعث میشه بخش منطقی مغز غیر فعال بشه و تداوم این رابطه باعث ایجاد وابستگی میشه نه دلبستگی و طرف فکر میکنه که واقعا عاشق مخاطبش شده در صورتی که رابطه جدید صرفا یه مرهم و مسکن موقتی برای اون شخصه و به محض بهبود دیگه نیازی به مرهم وجود نداره براش پس سعی کنید برای همدیگه غذا باشید نه دوا و حتما و حتما بدون شناخت دقیق و عشق واقعی نه صرف وابستگی محض وارد هیچ رابطه ای نشید متاسفانه پس از شکست عشقی احساساتی نظیر بی ارزشی بی لیاقتی و بی کفایتی طرد و رها شدگی تخریب عزت نفس و درماندگی و احساس پوچی روح و روان شخص رو تسخیر میکنه خیلی مراقب باشید این طرحواره ها (تله ها) باعث نشه عزت و حرمت نفستون رو از دست بدید شما لایق بهترین ها هستید پس به خودتون اعتماد کنید و ارزش واقعی خودتون رو بشناسین و با هر بی سر پایی وارد رابطه مهمی مثل ازدواج نشید بحث مسایل مالی هم از اوجب واجباته

  2. لطفا تا زمانی که دوران سوگ را که حداقل خوش بینانه ترین زمانش یکسال پس از جدایی اعم از طلاق یا شکست عشقی از رابطه قبلتون هست وارد به هیچ عنوان وارد هیچ رابطه جدیدی نشید چون بدون شناخت منطقی وارد رابطه جدید شدید و معیارهای انتخابتون کاملا تحت تاثیر هیجانات و احساسات منفی رابطه قبلیتونه حالا یا بخاطر خلاء عاطفی یا ترس از تنهایی یا ترس از آینده مبهم و… وارد رابطه جدید شدید و قطعا عشقی نسبت به پارتنر جدیدتون ندارید و صرفا بخاطر فرار از ناکامی و محرومیت و احساساتی مثل طرد شدگی و حس بی ارزشی و عدم وجود عزت نفستون وارد این رابطه ناسالم و سمی شدید پس بهترین کار اینه که بجای فرار از شکست با پارتنر قبلیتون حضورا صحبت کنید و سریعا از رابطه ناسالمی که داخلش هستید خارج بشید چون قطعا در آینده نه چندان دور خودتون متوجه رابطه اشتباهتون میشد لطمات ماندن در چنین رابطه ناسالمی به مراتب بیشتر از صدمات تنهاییه و اگه میبینید تصمیم به جدایی عجولانه بوده و بر مبنای احساسات منفی چنین تصمیمی گرفته بودید با پارتنر قبلیتون رو راست باشید و مجددا به آرزوی قلبیتون برسید و در جهت کسب مهارت و ارتقای رابطتون اقدام کنید کاری نکنید که عمری آه و حسرت بخورید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا