تبلیغات

اهداف تبلیغات تجاری چه می باشد؟

تبلیغات اهداف متنوع و متفاوتی دارند. می توان از تبلیغات در جهت حل مشکلات ارتباطی، بازاریابی و یا به صورت وسیع با اعمال راهبرد هایی خاص در رسانه های جمعی از آن استفاده کرد. از جمله اهداف تبلیغات تجاری عبارتند از اطلاع رسانی، ترغیب مشتریان و یاد آوری است.

تبلیغات به منظور اطلاع رسانی

منظور از تبلیغ آگاه کردن افراد است و تبلیغ با هدف اطلاع رسانی به دنبال آن است تا مشتریان و جامعه هدف خود را از وجود محصول جدید آگاه کند. از جمله اهداف تبلیغات این می باشد که با مطلع کردن مشتریان نسبت به تغییر قیمت و یا قیمت جدید، استفاده از کالا را به آن ها پیشنهاد می ‌دهند، هم چنین هدف از تبلیغات می ‌تواند آگاه کردن مشتری از نحوه استفاده از یک محصول باشد. تبلیغ به دنبال آن است تا باعث کاهش ‌ترس مشتریان شده و برداشت های غلط آن ها را اصلاح کند، هم چنین با کمک تبلیغ می ‌توان از شرکت تصویری مناسب ساخت و به این هدف تبلیغ جامه عمل پوشاند.

تبلیغات برای ترغیب مشتریان

از جمله اهداف تبلیغات این می باشد که محصولی را در نزد مشتریان زیبا و کارا نشان دهد. شرکت ها با استفاده از تبلیغات سعی دارند مخاطبان را تشویق به استفاده از محصول خود کنند. به وسیله تبلیغ می ‌توان درک مشتریان را نسبت به یک محصول تغییر داد و آن ها را تشوق به خرید فوری محصول کرد. و این چنین به هدف از تبلیغ خود دست یابند.

تبلیغات با هدف یاد آوری

تبلیغات سعی دارد تا مشتری را نسبت به نیاز خودآگاه کرده یا باعث ایجاد نیاز در او شوند، به گونه‌ ای که فرد متوجه نیاز آنی خود به محصول شده و به او یاد آوری می‌کند تا اقدام به خرید محصول کند. هدف تبلیغ این می باشد که با تکرار کردن، جایگاه محصول را در ذهن مشتری محفوظ نگه دارد به‌ گونه‌ ای که در تمام فصول، مشتری محصول را به یاد آورد.

اهداف تبلیغات و تاثیر آن بر دیدگاه مدیران

اهداف تبلیغات و تاثیر آن بر دیدگاه مدیران

امروزه به تبلیغات با دیدی متفاوت و به عنوان عاملی مؤثر در افزایش بهره وری تولید و مصرف‌ کننده نگاه می ‌شود، در صورتی که تبلیغات همسو با مسئولیت های اجتماعی باشد به گونه ‌ای مؤثر باعث گسترش آگاهی جامعه می شود.

یکی از اهداف تبلیغات اعلام موجودیت است و این مسئله زمانی دارای ارزش تبلیغاتی است که به دنبال فروش خدمت یا کالا باشد و از آن سودی کسب کند. تبلیغات با هدف آگاهی دهی و اطلاع دهی در جامعه انجام می شود و با افزایش سطج آگاهی جامعه، مشتریان حق انتخاب بهتری دارند. در بسیاری از مواقع اهداف تبلیغات تنها برای بقای یک شرکت نیست بلکه سعی در بالا بردن سطح آگاهی افراد در برابر پدیده های جامعه دارد. برای ورود به بازار تبلیغات باید فرهنگ جامعه که شامل آداب و رسوم ها و … می باشد را شناخت.

در بازار تبلیغات چه تبلیغ از سوی تولید‌ کننده و چه از سوی شرکت تبلیغاتی ارائه شود در هر دو صورت به کیفیت توجه شده است. در صورتی که شرکت های تبلیغاتی تنها به فروش توجه کنند این مورد را اهداف تبلیغاتی خود در نظر بگیرند، به موفقیت کمی دست می ‌یابند آن ها باید در نظر داشته باشند که تبلیغات یک محصول پس از مرحله تولید آغاز نمی شود بلکه در تولید باید علایق، سلیقه ها و روحیات مصرف‌ کننده در نظر گرفته شود، همچنین باید شناختی کافی از مخاطبان از نظر فرهنگی و اجتماعی داشت. به عبارت دیگر مخاطب تعیین کننده است و دارای ارزش می ‌باشد و انتخاب پیام، رنگ و موسیقی در تبلیغات باید با توجه به تنوع مخاطب انتخاب شود.

شرکت های تبلیغاتی باید تبلیغاتی عرضه کنند که علاوه بر سالم بودن، از نظر اجتماعی، ملی و فرهنگی نیز دارای پیام باشند. این شرکت ها در صورتی که تنها بخواهند از کشور های دیگر الگو برداری و تقلید کنند نمی توانند به موفقیت چندانی دست یابند. از طرف دیگر هزینه های بالای تبلیغات باعث ایجاد رقابت در این فضا شده است و شرکت هایی که توان و مهارت های بالایی دارند می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

تبلیغات در چه زمینه هایی اثرگذار هستند؟

تبلیغات می ‌توانند در زمینه های آموزشی، انگیزشی و پرورشی اثر بگذارند. تبلیغات در زمینه انگیزش باید طبق شرایط روز مخاطب باشد و بر اساس آن در امر تهیه پیام محتوایی را انتخاب کرد که باعث تحریک و ایجاد انگیزه در مخاطب شود. تبلیغات پرورشی باعث تحول در رشد، تفکر، گفتار و رفتار جامعه هدف می شود و کامل کننده تبلیغات انگیزشی هستند. برای جذب مخاطبین با سلایق و نیازهای متفاوت و جلوگیری از تکرار و مشابهت، تبلیغات باید دارای نوآوری و ابتکار باشند.

تبلیغ در زمانی که مردم فاقد سواد اطلاعاتی بوده و بسیار ناآگاه هستند و هر چیزی را به راحتی قبول می ‌کنند و دارای سطح دانش پایینی هستند می‌تواند بسیار کارا باشد. از سویی دیگر در شرایطی که افراد دارای آگاهی بالایی هستند اما سواد رسانه‌ ای بالایی ندارند و به کانال های ارتباطی اطمینان کامل دارند و برای اتخاذ تصمیم و تغییر رفتار خود به رسانه ها توجه می کنند، تبلیغ می تواند به نتایج مطلوبی دست یابد.

رابطه بین اهداف تبلیغات و جلب توجه مشتری چگونه می باشد؟

اهداف تبلیغات و جلب مشتری

در زمان رکود که افراد جامعه از قدرت خرید پایین‌ تری برخوردارند، به دنبال محصولاتی با کیفیت اما ارزان قیمت ‌تر هستند. تبلیغات در چنین شرایطی مؤثر ‌تر است و اگر امتیازاتی همچون تخفیف و جایزه برای محصولات در نظر گرفته شود میزان فروش به صورت قابل توجهی بالا خواهد رفت. در این شرایط تولید کنندگان و ارائه کنندگان کالا بر این باورند که سرمایه گذاری بر روی تبلیغات نتیجه مفیدی به همراه ندارد. آن ها تصور می کنند هزینه برای تبلیغات هدر دادن سرمایه است در صورتی که تبلیغات در شرایط رکود بهترین نتیجه و سود را برای تولید کنندگان به همراه دارد زیرا شرکت هایی که به تبلیغ در این شرایط ادامه می دهند بیش تر از رقبا دیده شده و با افزایش اعتبار و فروش محصول روبرو می ‌شوند.

برای جلب توجه مخاطب باید به وجود تفاوت در تبلیغات توجه کرد. مشتری باید به راحتی بتواند تفاوت میان محصول شرکت را با محصولات رقبا مشاهده کند. مشتری نیز همانند شرکت ها در هنگام خرید به خدمات ارائه شده از سوی تولید‌ کننده و کیفیت محصول توجه می ‌کند در نتیجه وجود تفاوت در محصول باعث جلب توجه مشتریان شود. زمانی که محصولی باعث بهبود شرایط زندگی مشتریان شود آن ها تفاوت را احساس کرده و ذهنیت بهتری نسبت به محصول در مقایسه با محصولات مشابه موجود در بازار، پیدا می کنند.

در مقاله حاضر به اهداف تبلیغات تجاری پرداخته شد و همچنین به زمینه های تأثیرپذیر از تبلیغات اشاره شد. در پایان نیز به بررسی زمان مناسب برای تبلیغات و چگونگی جلب توجه مخاطبان اشاره شد.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. Hi,
    Are you still in business?
    I found a few errors on your site.
    Would you like me to send over a screenshot of those errors?

    Regards
    Joe
    (714) 908-9255

  2. Dear Website Owner,

    What would a 15% increase in revenue mean for tavanaedu.com?

    With FreeConversions.com, you can achieve this remarkable growth without breaking the bank.
    Our code-free marketing tool is designed to maximize your website’s potential and generate more sales.

    *Boost your revenue by 15% without breaking the bank

    *Quick and easy setup

    *Limited time offer:
    *30% discount
    Just $0.10 per day

    Don’t miss out on this incredible opportunity to unlock your website’s true potential.

    Visit FreeConversions.com now and take advantage of our limited-time offer.

    To your online success!

    The FreeConversions.com Team

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا