توانمندسازی بانوان

7 کاری که زنان موفق قبل از خوردن صبحانه انجام می دهند!

برای زنان موفق صبح مساوی با یک شروع تازه و زیباست، فرصت یک بار دیگر چشیدن طعم زندگی در کنار عزیزان و دیدن و لمس دوباره طبیعت و هستی ست.

صبح یعنی آغاز روشنایی و امید. هر زن توانا و موفقی می داند شروع هر روز مثل شروع هر کاری، اهمیت زیادی در جهت گیری آن تا اتمامش دارد. پس با برنامه ریزی و انجام کارهایی که از قبل به آن فکر کرده و با دقت آنها را انتخاب نموده، روزش را آغاز می کند.

شاید بهتر باشد ابتدا به اهمیت برنامه ریزی برای هر روز صبح خودمان بپردازیم.

اهمیت برنامه ریزی برای کارهایی که تا قبل از صبحانه باید انجام دهیم،چیست؟

شاید بیشترین اهمیت برنامه ریزی، این باشد که وقتی با این تصور از خواب بیدار می شویم که یک لیست از کارهایی داریم که باید تا قیل از خوردن صبحانه آنها را انجام دهیم، حس خوشایندی نسبت به خود پیدا می کنیم. نوعی احساس خوب که به ما می گوید ما برای خودمان و وقتمان ارزش قائلیم.

در واقع بنوعی احساس ارزشمندی در خودمان ایجاد می کنیم. که به ما عزت نفس می دهد. این حس زیبا و قشنگ تا انتهای روز با ما همراه است و مطمئنا کل روزمان را به سمت زیباتر شدن می برد.

دلیل دیگر برنامه داشتن برای صبح هایمان، نجات از سرگردانی و بی انگیزگی است. اینکه ما هر روز وقتی از خواب بیدار شویم و بدانیم برای همان ساعات اولیه صبح و تا قبل از خوردن صبحانه چه کارهایی می خواهیم انجام دهیم بنوعی ما را از سرگردانی و فراموشی نسبت به آن کارها خلاص می کند. با داشتن برنامه به نوعی هدفمند می شویم. همچنین نظم و مرتب بودن را به زندگی خود دعوت می کنیم.

۷ کاری که بیشتر زنان موفق قبل از خوردن صبحانه انجام می دهند؟

زنان موفق صبح زود بیدار می شوند و از نیروی هستی که در هوای صبح در جریان است بهره می برند. پدربزرگها همیشه صبح زود از خواب بیدار می شدند و کارشان را شروع می کردند و معتقد بودند خدا روزی انسان ها را هر روز صبح پخش می کند و کسانی که در خواب باشند از روزی خود بی نصیب می مانند. شاید این جملات خرافی بنظر برسد اما در واقع به اهمیت تلاش و شروع کار از صبح زود اشاره دارد.

۱-زنان موفق شکرگزارند

به محض بیدار شدن از خواب، بخاطر ۷ مورد از نعمتهایی که تا به حال از نیروی برتر یا هستی دریافت کرده اید سپاس گزاری کنید. در طول روز هم حداقل دو بار دیگر این کار را انجام دهید. این کار تمرکز شما را از نداشته هایتان برداشته و روی داشته هایتان می گذارد. با انجام اینکار انرژی مثبت زیادی وارد ذهن و زندگیتان می کنید.

مطمئنا خدا به سپاسگزاری ما نیازی ندارد ولی ما به انرژی خوبی که از اینکار میگیریم نیاز داریم. وین دایر می گوید: وقتی ما از جهان بابت داده هایش تشکر می کنیم او هم پاسخ می دهد و در جواب قدردانی مان سیلی از آگاهی و نعمت را به سمت ما روانه می کند.

۲-خیال پردازی کنید

ما زنان موفق می دانیم که خیال نیرویی در جهان هستی ست که وقتی به آن توجه می کنیم به سمت ما می آید و مسیر را برای رسیدن ما به خواسته هایمان فراهم می کند. پس باز در همان اول صبح که هنوز از رختخواب جدا نشده ایم و حتی چشمهایمان را باز نکرده ایم، خیال پردازی را شروع کنیم.

ما می دانیم آخر شب که خواب سراغمان آمده و پلک هایمان سنگین شده و صبح به محض بیدار شدن، مغز ما در سطح آلفا قرار دارد و با کمک تصور کردن و نیروی خیال می توانیم خواسته خود را از طریق ناخودآگاه مان به کائنات منتقل کنیم. برای اینکار باید خودمان را در حالتی تصور کنیم که به آن خواسته خود رسیده ایم. در واقع باور کنیم که به آنچه می خواهیم رسیده ایم.

۳-زنان موفق آب می نوشند

بعد از بیدار شدن حتما یک جرعه تا یک لیوان آب بنوشید. جدا از فواید آب برای بدن و پاکسازی خون، با نوشیدن آب هر روز به خودمان یادآوری کنیم که رسیدن به موفقیت و پیروزی به سادگی نوشیدن یک جرعه آب است. ما زنان موفق به این شکل بنوعی جهان را برنامه ریزی می کنیم تا از ساده ترین راه های ممکن ما را به پیروزی برساند.

۴-جملات تاکیدی بگویید

برای خودمان چندین جمله تاکیدی بنویسیم و هر روز صبح ۵ بار هر یک از آنها را به خودمان بگوییم جملات: من خودم را دوست دارم. من دوست داشتنی هستم. من قهرمان آرزوهایم هستم. من زن توانا هستم. من از زمره زنان موفق کشورم هستم. من هر چه را بخواهم به دست می آورم. من هر روز سالم تر، شاداب ترو زیباتر می شوم. در واقع با گفتن این جملات عزت نفس خود را افزایش داده و ناخودآگاهمان را برنامه ریزی می کنیم.

۵-لیست کارهای روزانه را چک کنید

ما هر شب لیستی از کارهایی که برای روز بعد باید انجام دهیم، تهیه می کنیم. و صبح این لیست را چک می کنیم و می بینیم که اولویت کارها به چه صورت است. می توانیم بعد از چک کردن لیست مان، کارهایی را که به ذهنمان می رسد به لیست اضافه کنیم و یا کارهایی را حذف کنیم.

۶-موسیقی و پادکست های انگیزشی و آموزشی گوش دهید و ورزش کنید

بعد از کارهای گفته شده شروع می کنیم به ورزش کردن و انجام حرکات ورزشی و البته همزمان می توانیم به موسیقی و پادکست های آموزشی و انگیزشی گوش دهیم. با اینکار هم جسم و هم روانمان را به سمت قوی شدن و پیدا کردن حال خوب هدایت می کنیم.

۷-دوش بگیرید و مراقبه کنید

بعد از ورزش، دوش می گیریم و همراه آن مراقبه می کنیم. انجام همزمان این کارها جسم و روانمان را همزمان غرق در آرامش می کند. در واقع مراقبه و مدیتیشن، نیرویی عظیم از آرامش را به سمت ما سوق می دهد. با سکوتی که در جسم و ذهنمان جاری می کنیم از استرس ها و اضطراب ها خالی می شویم و با آرامش به سمت انجام کارهای روزانه مان می رویم.

بعد از انجام این کارها با لذت زیاد صبحانه مان را میل می کنیم. با تکرار این ۷ کار، می توانیم آنها را تبدیل به عادات خوب روزانه مان کرده و اثرات شگفت انگیز آنها را در زندگیمان ببینیم.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا