روانشناسی عشق

عشق ماندگار وسالم چیست وعوامل تاثیرگذار در روابط زناشویی کدامند؟

عشق ماندگار آن است که با همه توان خویش  دیگران را یاری  کنی.این تمام چیزی است که می توانستیم، نه تمام چیزی که می خواستیم.دردرون هر انسان گل رز زیبایی وجود دارد، ارزشهای الهی (خوبی ها) با نفس کشیدن در درون ما در بین خارهای اشتباه رشد می کنند. پس باید به یکدیگر عشق ماندگار و سالم را هدیه داد.

خیلی از ما انسان ها به خودمان نگاه می کنیم و تنها به دنبال اشتباهاتمان هستیم . همیشه فکر می کنیم که هیچ کار خوبی از دست مان بر نمی آید، ناامید می شویم و خوبی درونمان را نادیده می گیریم و سرانجام آنها را می کشیم.

ولی برخی ها گل رز درونشان را نمی یابند شخص دیگری باید به آنها نشان بدهد، یکی ازبا ارزشترین کارهایی که یک  شخص می تواند در رابطه عاشقانه (زناشویی) انجام دهد این است که بتواند خارها یا اشتباهات همسرش را نادیده بگیرد و گل رز (خوبی) درون او را پیدا کند. در روابط سالم و عشق ماندگار معمولاً افراد به یکدیگر اعتماد کامل دارند، با هم روراست هستند، در مواقع مشکلات حامی هم هستند و به همدیگر عشق می ورزند و احساسات و افکارشان را با هم در میان می گذارند و رابطه جنسی سالم و لذت بخشی با هم دارند و به عقاید هم احترام می گذارند.

اثرات منفی دروغگویی برعشق ماندگار و تداوم آن

دروغ رفتاری غیر اخلاقی و برخاسته از ترس است.ما دروغ می گوییم چون ضعف داریم ،ما دروغ می گوییم چون ترس داریم.تمام احساسات، اعمال، تصمیمات و افکار ما ناشی از دو احساس ترس یا عشق است. فقط در اوج قدرت می توانیم با خودمان و دیگران صادق باشیم. هیچ توجیه و مصلحتی برای دروغ گفتن نیست.

دروغ و صداقت از بزرگترین معیارهایی است که می توانیم میزان قدرت ،عشق ماندگار و ترس خود را بسنجیم. هنگام خروج از مسیر صداقت مچ خود را بگیریم و بدانیم در آن لحظه در موضع ضعف هستیم.

صداقت، یک رو بودن، قابل اعتماد بودن لازمه ایجاد یک  رابطه سالم است وقتی درک می کنید که همسرتان قابل اعتماد است احساس امنیت و آرامش می کنید.این سه عنصر لازمه تداوم عشق ماندگاراست.

صداقت همسر ضامن آرامش خاطر شماست. اگر همسرتان به دلایلی به شما دروغ گفته باشد و شما به گفته های او شک کنید قطعاً روابط سالمی نخواهید داشت و دائماً در تردید و اضطراب و نفرت قرار خواهید داشت وقتی عاشق کسی هستید که به او اعتماد ندارید اعتماد به نفستان صدمه می بیند و استحکام روابطتان از دست خواهد رفت.

عدم بیان حقیقت، یکی از مخرب ترین عوامل شکست در عشق ماندگار است. دروغگویی عشق، شور، حرارت بین زن و مرد را از بین می برد. صداقت از نهاد انسان بر می خیزد. همسر صادق با خودش صادق است، با دیگران صادق است، با شما صادق است و با شما بازی نمی کند. او کسی است که احساسات خود را با صداقت به زبان می آورد و اعمال و گفتارش یکی است.

رابطه بین عشق ماندگار و ازدواج در چیست؟

عشق ماندگار -زن و شوهری که عاشق هستند.

عشق ماندگار و ازدواج مثل کتاب و روزنامه است، ازدواج به تو اطمینان می دهد که این عشق مال توست و عشق ماندگار است مال خود خودت. آن زمان است که فکر می کنی همیشه وقت داری به او محبت کنی و دلش را بدست آوری و او را به شامی دعوت کنی و به خود بگویی ،اگر الان یادم رفت برایش هدیه ای بخرم قطعاً در فرصت بعدی این کار را می کنم ،حتی اگر آن شخص خیلی برایت با ارزش باشد.

اما وقتی که این باور در تو نباشد که این شخص مال من است و هر لحظه فکر می کنی که تعهد ندارد و می تواند دل بکند و برود پس مانند شی با ارزش از او نگهداری می کنی و تا جایی که ممکن است ولع داری از او لذت ببری و پیش خودت بگویی شاید فردا مال من نباشد درست مثل روزنامه، حتی اگر ارزش چندانی نداشته باشد.

روابط عاشقانه در زندگی مشترک به چه معنا است؟| چگونه روابط عاشقانه را در زندگی عملی سازیم؟

آیا بین عشق و اعتماد بنفس ارتباطی وجود دارد؟

عشق واعتماد بنفس باعث ایجاد هماهنگی در روابط عاطفی و زناشویی می شود و باعث می شود که در نظر همسرتان بسیار زیبا جلوه گر شوید و آرامش بیشتری داشته باشید.

افرادی که اعتماد به نفس بالا دارند از تمامی فرصتها استفاده می کند تا یک رابطه ای عمیق عشقی با دیگران شکل دهند.

عشق واعتماد به نفس بالا سبب می شود که با جرئتمندی تماس برقرار کنید و نه تنها رابطه را برقرار کنید بلکه آن رابطه را تقویت کنید.

حتی اعتماد بنفس در زبان بدن نیز تأثیرگذار است. طرز ایستادن و تماس چشمی هم برای زنان و هم برای مردان بسیار جذاب است و گاهی اوقات اعتماد بنفس باعث می شود که در انتخاب خود بسیار دقیقتر عمل کنید و فردی بهتر و صالح تر را انتخاب کنید. همچنین باعث می شود که به طرف مقابل نیز اعتماد کنید و با او صادق باشید چرا که نگران قضاوت شدن از طرف مقابل نیستیدو این موضوع سبب ایجاد یک عشق ماندگار است.

اعتماد بنفس باعث می شود که خودتان باشید ، خود واقعی تان نه یک خود دورو و دروغین .پس اعتماد به نفس کلید اصلی یک زندگی شاد، با نشاط و دل انگیز و موفقیت آمیز است که در درون خودتان وجود دارد.اعتماد به نفس لازمه یک عشق حقیقی است.

آیا کمبود اعتماد به نفس درعشق ماندگار و روابط زناشویی تأثیر گذار است؟

عشق ماندگار با اعتماد به نفس همراست نه کمبود اعتماد به نفس

کسانی که دچار کمبود اعتماد به نفس هستند اکثراً در عشق و روابط عشقی شکست می خورند . آنان عشق ماندگار ندارند.زیرا یا دائماً در حال عذرخواهی هستند یا اینکه وابسته و حالت سمج به دیگران دارند و یا با کوچکترین حرفی ناراحت می شوند و احساس پوچی و سردرگمی می کنند.

کمبود اعتماد به نفس باعث می شود که اکثر افراد نتوانند عشق را تجربه کنند و یا اگروارد رابطه عاطفی شدند در رابطه بد خود باقی بمانند و هر روز و هر روز با مشکلات و تنش ها مواجه شوند و قدرت تعامل دوستانه و صلح آمیز را نداشته باشند.

این افراد همیشه نگران تهدید از سوی همسر خود هستند و در باورهای خود احساس ضعف می کنند و دچار وهم، شک، تردید و اضطراب هستند و افکار منفی در سر دارند.

این گونه افراد بیشتر نقش یک قربانی را در زندگی خود دارند و متأسفانه تا آخر یک ازدواج بد را ادامه می دهند و برای خود و خواسته های خود ارزش قائل نیستند.

این افراد باید از افکار منفی و نشخوار ذهنی منفی بپرهیزند و با انگیزه دادن به خود و روحیه انرژی بخش احساسات خود را کنترل کنند.

چه نکاتی را باید در تدوام عشق ماندگار یک زندگی مشترک در نظر گرفت؟

عشق ماندگار یعنی هر یک از زن و مرد باید برای یکدیگر وقت بگذارند. با همدیگر اتحاد و همدلی داشته باشند، با محبت و عشق به یکدیگر نگاه کنند واز عیب ها و کاستی های طرف مقابل چشم پوشی کنند.

دائماً باید یکدیگر را در آغوش بکشند و در گوش هم کلمات عاشقانه بگویند. باید این واقعیت را قبول کنند که هر کدام ویژگیهای مخصوص به خود را دارا هستند و به همدیگر ، به ارزشها و اعتقادات یکدیگر احترام بگذارند.

سعی کنند دعوا نکنند و اگر این اتفاق افتاد زود آنرا خاتمه دهند . سعی نکنند که  همیشه در زندگی با عشقشان همواره برنده باشند، درصد تملک یکدیگر نباشند و سازگاری و انعطاف داشته باشند.

از تجسس در حریم خصوصی یکدیگر بپرهیزند و موجبات خنده و شادی یکدیگر را فراهم آورند . از گله و شکایت دست بکشند و در نهایت این که از “من” به سوی “ما” حرکت کنند و اینگونه یک عشق ماندگار را برای خود رقم بزنند.

“در زندگی به دنبال کسی نباش که بتوانی با او زندگی کنی، دنبال کسی باش که بدون او نتوانی زندگی کنی. مردی که از خطاهای کوچک زن نمی گذرد هرگز از فضایل بزرگ او بهره مند نمی شود.” (جبران خلیل جبران.

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا