روانشناسی عشق

7 خاصیت شگفت انگیز عشق بر بدن انسان

عشق خواص زیادی برای بدن دارد وقتی که عاشق می شوید:

1- احتمال حملات قلبی بسیار کاهش می یابد ،در نتیجه قلب سالم تری خواهید داشت .در واقع عشق محافظ قلب است.

2- از لحاظ ذهنی نیز سلامت خواهید بود چون هورمون استرس کمتر ترشح می کنید .در نتیجه میزان کورتیزول بدن شما کمتر خواهد بود.

3- یقیناً عشق یک آرام بخش و مسکن قوی است و باعث کاهش درد می شود حتی نگاه کردن به عکس معشوق نیز می تواند آرام بخش و تسکین دهنده درد باشد .

4- عمر طولانی تری خواهید داشت . یافته ها نشان می دهد که طول عمر یک مرد متأهل بیشتر از یک مرد مجرد است شاید حتی مرد متأهل یک دهه بیشتر از مرد مجرد عمر کند.

5- امکان ابتلا شدن به بیماری مزمن بسیار کاهش می یابد .اگر رایطه عاشقانه قوی و رضایت بخش داشته باشید روحیه شما بالا می رود و قطعاً استرس کاهش یافته و روند بیماری کند می شود. عشق باعث می شود تا بدن با بیماری ها مبارزه کند.

6- در یک رابطه عشقی قطعاً خواب بهتری خواهید داشت.

7- عشق احتمال معتاد شدن را کاهش داده و سبب می شود که اعتیاد راحتتر ترک شود.

 و نکته آخر این که عشق سبب خوشحالی، شادی ، سر زندگی و شادابی جسم و روحتان خواهد شد. در واقع بهترین و توانا ترین روان درمانگر دنیا عشق است.

مثلث عشق چیست؟ – انواع رابطه عاشقانه کدامند؟

 تفاوت عشق و شهوت (نیاز جنسی) چیست؟

عشق بر دو گونه است: 1 . مجازی، 2 . الهی و واقعی

مجازی: در عشق مجازی ،هدف عشق ورزیدن همان ظواهر، سیمای عینی و محسوس محبوب است یعنی هر آنچه که می بینید و قابل مشاهده است.

عشق مجازی هم بر دو نوع است: 1.  حیوانی 2 . حقیقی

در عشق حیوانی عاشق تنها آرزوی هوس محبوبش را طلب می کند و فقط از نظر جنسی به او نگاه می کند که عشقی کاذب و دورغین هم به آن می گویند.

البته در این عشق ، عاشق فقط به رنگ و لعاب ظاهری او توجه می کند که نشان دهنده تسلط نفس اماره آن فرد بر اوست که نور عقل را در او خاموش کرده است.

اما در  نوع حقیقی: عاشق به ظاهر محبوبش هم گرایش دارد ولی ظاهرش را نشانی از باطن او می یابد و آن را چون پلی می بیند که او را به سمت عشق حقیقی هدایت می کند.

عشق الهی و واقعی: در واقع این عشقی حقیقی اصالت دار است که همان خداوند قادر و متعال است. خداوندی که همه به سمت او در حرکتند و طالب ذات او هستند .عشق مجازی عشقی اصیل نیست .عرفا جهان هستی را از مظاهر خداوند می دانند و عشق مجازی را در امتداد عشق به خداوند و عشق حقیقی می دانند. اگر مردی علاوه بر جنبه های فیزیکی ، ظاهری و جنسی به جنبه های روحی، اخلاقی و معنوی همسرش نیز توجه کند عشقشان واقعی و حقیقی است.

چگونه متوجه شویم احساسات ما واقعاً ناشی از علاقه عاشقی است؟

احساسات ناشی از عشق وافعا شگفت انگیز است.

باید گفت اگر عاشق کسی شوید همه چیز معشوقتان خاص می شود .ماشینش با کل ماشین های توی شهر متفاوت می شود. خانه اش، خیابانی که در آن زندگی می کند، کتاب هایی که می خواند و دوستانی که دارد همه و همه برای شما جذاب و خاص می شود . فقط نقاط مثبت او را می بینید و روی آن تمرکز می کنید. عیب های او به چشم شما اصلاً نمی آید، بعد تحت تأثیر نوسانات خلقی ناشی از عشق قرار می گیرید و هر روز یک حالی هستید یک روز شاد یک روز غمگین .هر روز منتظر پیامی از طرف محبوبتان هستید. اگر پیامی ندهد یا جواب پیام شما را ندهد سریع احساس بدبختی و نا امیدی می کنید و دنیا بر سرتان تیره و تار می شود. دلشوره های عجیب و غریب، اضطراب ناشی از جدایی، خشک شدن دهان و … به سراغتان می آید. نیاز به رابط جنسی و تملک او در شما بیشتر می شود.

در واقع وقتی که عاشق هستید مدام دوست دارید محبوبتان به شما زنگ بزند و به شما کلمات عاشقانه بگوید. افراد عاشق همیشه در آسمان ها سیر می کندارید و ندارید را فدا می کنید بدون آنکه از او انتظاری داشته باشید و یا بخواهید منتی بر او بگذارید.

10 نشانه ی عشق واقعی کدامند؟

1-درعشق واقعی دهنده و گیرنده وجود ندارد.هر کدام از شما با تمام وجود برای طرف مقابلتان هر آن چه دارید و ندارید را فدا می کنید،بدون آن که از او انتظاری داشته باشید و یا بخواهید منتی بر او بگذارید.

2- تماشای خنده و لبخند محبوبتان شما را سرشار از شادی می کند حتی اگر خیلی خسته باشید یا مشکلی داشته باشید.

3- زمانی که محبوبتان شما را ناراحت می کند ولی همچنان او را دوست دارید و از دستش عصبانی نمی شوید.

4- برای شادی و خوشحال کردن او هر کاری از دستتان برمی آید انجام می دهید ،حتی اگر او متوجه نشود.

5- برای رابطه عاطفیتان خیلی تلاش می کنید و حاضرید هر کاری کنید تا او را خشنود و راضی نگه دارید .همیشه  سعی می کنید به او احساس خاص و دوست داشتنی بودن بدهید.

6- بسیار خوش قول هستید و با وجدان عمل می کنید. پایبند قول و تعهد خود هستید و هیچ وقت زیر قولتان نمی زنید.این یکی از مولفه های مهم عشق است.

7- هیچ وقت نسبت به او احساس حسادت ندارید و از موفقیتها و پیشرفت های او بسیار شاد و مسرور می شوید.

8- حاضرید هر کاری کنید تا او راحت باشد و اذیت نشود . همیشه سعی می کنید که عشقتان شاد باشد حتی شده خودتان در رنج باشید.

9- هیچ وقت سعی نمی کنید به او آزاری برسانید چه روحی یا چه جسمی . عشق واقعی سبب می شود که شما از خود گذشتگی و ایثار داشته باشید.

10- همیشه حامی و پشتیبان او هستید حتی اگر فرصت نداشته باشید .ولی همیشه دست یاری و کمک به سوی او دارید و نمی توانید خستگی و رنج او را ببینید.

 5 چیز در یک رابطه عاطفی عاشقانه که نباید باور کنید کدامند؟

1- همسران خوشبخت هرگز با هم بحث و دعوا نمی کنند. باید گفت بحث و مشاجره در زندگی طبیعی است .آنها هم باهم دعوا می کنند ولی احساسات خود را درست بیان می کنند و یاد گرفته اند با سازش و همکاری جلو ی درگیری های خودشان را بگیرند و به یک راه حل سازنده برسند.

2- به نظر می رسد زوج های عاشق رابطه جنسی طولانی مدت و بیشتری دارند. حال آن که اینگونه نیست. آنها با هم رابطه صمیمی دارند و یکی از راه های صمیمیت برای آنها ارتباط جنسی است ولی در طول زمان این رابطه جنسی به دلیل سن، مشکلات جسمی و … کم می شود.

3- با وجود آمدن فرزند عشق کاسته و شور و اشتیاق رابطه جنسی از بین خواهد رفت . در صورتی که همسران بتوانند با هم دیگر برنامه‌ریزی کنند می‌توانند زمان و انرژی بیشتری صرف حفظ رابطه صمیمی شان بکنند.

۴- افرادی که عاشق هم هستند می توانند ذهن خوانی کنند و احساسات طرف مقابل را بخوانند و بدانند، گرچه افرادی که خیلی همدیگر را دوست دارند و عاشقند خیلی از حالات و حرکات هم را می فهمند ولی همیشه این طور نیست.

۵- اگر شریک عاطفیتان غیرتی نباشد و نسبت به شما حسادت نداشته باشد یعنی دوستتان ندارد و برایش اهمیت ندارید در صورتی که آنها نسبت به  عشق هم وفادارند و به هم اعتماد دارند.

تفاوت اصلی عشق و دوست داشتن در چیست؟

تفاوت عشق و دوست داشتن

تفاوت مهمی بین عشق و دوست داشتن وجود دارد ولی هردو با دل سر و کار دارند. دکتر شریعتی می گوید: عشق از سر نابینایی است و یک جوشش کور است ولی دوست داشتن از روی بصیرت و آگاهی است، عشق از غرایز سر بر می‌آورد و بی ارزش است ولی دوست داشتن از سر عقل است.

اگر عاشق کسی هستید همزمان با گریه او گریه میکنید ولی اگر دوستش داشته باشید سعی می کنید او را آرام کنید .عاشق شدن  معمولاً شروعش از چشم ها خواهد بود ولی دوست داشتن از طریق شنیداری و کلامی است. در هنگام ملاقات با معشوق  بی قرار شده و دچار تپش قلب می‌شوید ولی در لحظه دیدار با کسی که دوستش دارید حس خوشحالی و شادی دارید. وقتی به چشمان معشوقتان می‌نگرید احساس خجالت می کنید ولی به چشمان کسی که دوست دارید نگاه می کنید لبخند می زنید.

می توانید با کسی که دوستش دارید ساعتها درد دل کنید و با او راحت هستید ولی در مقابل کسی که عاشقش هستید نمی توانید احساس راحتی داشته باشید و درددل کنید.

در کنار کسی که عاشق او هستید زمستان مانند بهار برایتان لذت بخش است ولی بر عکس در کنار کسی که احساس دوستی با او دارید زمستان مثل زمستانی زیباست.

عشق یک حقه و فریبی زیبا ، قوی و دل انگیز است ولی دوست داشتن صادق ، راستین و سرشار از صمیمیت و یکرنگی است.

مقالات مرتبط :

Rate this post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. Undeniably believe that which you said. Your favorite reason seemed to be on the web the simplest thing to be aware of. I say to you, I certainly get irked while people think about worries that they plainly do not know about. You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side-effects , people could take a signal. Will likely be back to get more. Thanks

  2. You actually make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be really something that I think I would never understand. It seems too complicated and very broad for me. I am looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا